Hienoja koiria

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Milo
  • Aloitettu Aloitettu
Pitipä käydä lukemaan tätä. Tuli koirahaikeus taas vaihteeksi.

Mun mielestä koira saa olla minkärotuinen tahansa, kunhan on noutaja. :D Ja noutajista parhaimpia ovat sileäkarvaiset noutajat. Huippuhauskoja ja sydämellisiä koiria. Mun koiraelämä loppui kyllä ihan kesken, jouduin luopumaan sileäkarvaisesta noutajastani sen ollessa 7-vuotias, kun mulla todettiin allergia. Tai olihan mulla jo jonkin aikaa ollut, mutta silloin paheni niin, että jouduin myöntymään ettei voida elää yhdessä. Vielä kun esikoinen alkoi silloin oireilemaan, oli pakko luopua. :itku:

Sileäkarvainen noutaja eli flatti on kyllä hurmaava persoona. Semmoinen energiapakkaus ja on aivan innoissaan ihmisistä. Ystävät aina sanoivat, että oli päivä millainen tahansa, niin meille tulo piristi. Koiruus oli riemuissaan ja kuvitteli mm. olevansa sylikoira... Flatit myös nuolee. Kaikkia ja paljon. Aina oli pusuttelemassa, muita koiriakin. Flatti ei haistele ensin toisen koiran takapäätä vaan nuolee kuonoa. :) Lisäksi ne on tosiaan duracell-pupuja, koko ajan kauhea virta päällä. Eli harrastus- ja ulkoilukaverina mainio. Pirskatin itsepäisiä osaavat olla, mutta myös miellyttämisenhaluisia ja näppäriä oppimaan. Ihan täydellinen rotu siis. Ja kaunis.

Onpa välillä ikävä mun koiruutta. Vaikka hyvin se on sopeutunut uuteen kotiin, se on kyllä ihanaa. Olen nähnyt sen muutaman kerran, ja hienosti menee. Se on oma iloinen itsensä tavatessamme. Joskus näen sen lenkillä uuden perheen kanssa, ajan autolla ohi tms. Näkee kyllä, että hyvin on asiat, on niin tomeran ja innostuneen näköinen. Mun flattikulta. ****ttiin allergiat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Estel sanoi:
Flatit myös nuolee. Kaikkia ja paljon. Aina oli pusuttelemassa, muita koiriakin. Flatti ei haistele ensin toisen koiran takapäätä vaan nuolee kuonoa. :)

Hohoo... kaikki koirulit tykkää nuolla / nuuskia persettä..... :D

Milo Pisti silmään tuossa aloitusviestissä yksi virheellinen tieto.
Gargoylebulldog ei ole rotu, vaan kennelin nimi, rotu jota ko. kenneli kasvattaa on Renascence Bulldogge (Renascence = Rebirht)
Kyseinen kasvattaja on rodun kehittäjä, rotu on luotu risteyttämällä viittä eri molossirotua:

1. American Bulldog
2. Hermes Bulldogge
3. English Bulldog
3. Bullmastiff
5. Bandogge (old family red nosed Pitbull/English mastiff cross)

Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, niin seuraavasta pentueesta tänne suomeen tulee ensimmäinen ko. rodun edustaja. Muutaman olen livenä nähnyt Hollannissa ja ovat mahtavia koiria! :haart:

Tuossa parin sivun osoitteet:

www.gargoylebulldogs.com
(etenkin Gargoyle`s Black Omen on mahtavan näköinen koira)

www.irema-curto.com
Kasvattaa Perro De Presa Canarioita, loistavia koiria, valitettavasti rodulla ei vielä ole PK oikeuksia suomessa.

www.goliathswarrior.com
Amerikan Bulldoggeja ja Dogo Argentinoja (kenneli, josta se minun uusi amerikanbulldoggini joku päivä tulee :) )

"Pedigree - What your dog is supposed to be.
Conformation - What your dog appears to be.
Performance and Temperment - What your dog IS."

Suomenajokoiran kanssa kuluu kaikki viikonloput jänisjahdissa syyskuun alusta, aina helmikuun loppuun.
Harmaa norjanhirvikoira järjestää isännälleen vähärasvaista kokolihaa,
ympärivuotiseen käyttöön... ;)

Liitteet

• ajokki.jpg
    ajokki.jpg
    26,7 KB · Katsottu: 700
  • harmi.jpg
    harmi.jpg
    243,6 KB · Katsottu: 290
Tässä meidän käppänät!
Karkeakarvaisena kääpiösnautseri sopii meikäläisen herkälle nenälle.
Luonnettakin tuntuu näillä riittävän , välillä liikaakin!

Liitteet

• Lilli&Sylvi.jpg
    Lilli&Sylvi.jpg
    133,6 KB · Katsottu: 434
Milo sanoi:
Ihmisillä on outo käsitys, että tappelurotuiset koirat kävis ihmisien kimppuun. Ennen kun kun koiria käytettiin koiratappeluissa niin ei niihin käytetty mitään nukutusaineita kun niitä kursittiin kasaan. Jos koira puri lääkäriä niin se sai vuotaa kuiviin. Ja pitäähän tappelutilanteissakin ihmisen kyetä irrottamaan koiransa.

Mutta noista asioista on keskusteltu aina ja onhan se vaikee uskoa kuinka nuo aikaisemmin mainitsemani rodut voi olla yhteiskuntakelpoisia oikeissa käsissä. Kaikki ei sovi kaikille ja hyvä niin :)

Laittakaa nyt niitä hienon näköisten otusten kuvia :)

Ihan totta. Kaikille ei nimenomaan sovi.

Tässä ehdotus:

Ihminen haluaa ajaa autoa, ihminen ajaa ajokortin jotta hän sitten osaa noudattaa liikennesääntöjä eikä ajele miten sattuu ja tapa kaikkia muita liikenteessä olijoita. Sama sääntö tulisi päteä koiranomistajuuteen. Tulisi suoritaa koiranomistuslupa jossa tutkittaisiin tarkasti onko henkilö kyvykäs hoitamaan ja kasvattamaan koiraa. Viranomaiset voisivat tehdä pistotarkastuksia koiranulkoiluttajille ja myös tiedetyille omistajille. Jos jollakin olisi ns. kortiton koira, se voitaisiin ottaa huostaan. Tällä menettelyllä säästettäisiin monen koiran henki ja monen rodun maine!!

Ironangel[url sanoi:
www.irema-curto.com[/url]
Kasvattaa Perro De Presa Canarioita, loistavia koiria, valitettavasti rodulla ei vielä ole PK oikeuksia suomessa.

By the way, mun kaveri kasvattaa Presoja täällä Suomessa. Kaverin koirista 2 on rekisteröity Espanjan Kennelliittoon Dogo Canarioina ja 1 (Curton koira) UKC:hen. Ensimmäinen pentue suunnitteilla tulevaksi syksyksi. Ei mitään pölykoiria, vaan ihan oikeita.

Tässä ois meitin kovanaamat:D .Vajaa 3v.Seriffi ja reilu puol vuotias irlanninsetteri/seriffi kombo.

Liitteet

• Kuva 315.jpg
    Kuva 315.jpg
    119,1 KB · Katsottu: 474
  • Kuva 310.jpg
    Kuva 310.jpg
    79,2 KB · Katsottu: 225
  • Kuva 311.jpg
    Kuva 311.jpg
    118,5 KB · Katsottu: 229
  • Kuva 312.jpg
    Kuva 312.jpg
    96,2 KB · Katsottu: 250
  • Kuva 313.jpg
    Kuva 313.jpg
    75,9 KB · Katsottu: 303
Kaikki koirat on:love: !

Kaunein tosin on suomenpystykorva, eikä siitä pääse mihinkään...

Toivoisi vaan kaikille kullannupuille osaavat ja rakastavat kodit. Sen ne tosiaan ansaitsevat!

Ironangel sanoi:
Milo Pisti silmään tuossa aloitusviestissä yksi virheellinen tieto.
Gargoylebulldog ei ole rotu, vaan kennelin nimi, rotu jota ko. kenneli kasvattaa on Renascence Bulldogge (Renascence = Rebirht)
Kyseinen kasvattaja on rodun kehittäjä, rotu on luotu risteyttämällä viittä eri molossirotua:

1. American Bulldog
2. Hermes Bulldogge
3. English Bulldog
3. Bullmastiff
5. Bandogge (old family red nosed Pitbull/English mastiff cross)

Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, niin seuraavasta pentueesta tänne suomeen tulee ensimmäinen ko. rodun edustaja. Muutaman olen livenä nähnyt Hollannissa ja ovat mahtavia koiria! :haart:

Niin no... rodun ja rodun... kyseessähän on sekarotuinen koira, ei sitä tietääkseni rekisteröidä minnekkään. Tuo kakkoskohdan rotu on vissiinkin Hermes linjainen vanhaenglanninbulldoggi.

Sulleko tuo pentu on tulossa? Paljonko kustantaa? Hienoja koiriahan nuo ovat:)

Itse olen varauslistalla odottelemassa omaa VEBbiä http://www.olderanch.com/index1.html

Milo sanoi:
Itse tykkään mm.ssa molossirotuisista koirista ja jotain suokkarirotuja (ulkonäöllisesti) on pitbull, cane corso, dogo argentino, amstaffi, staffi, amerikan bulldog, bullmastiffi jne.

Jenkkien joku oma risteytys, gargoylebulldog http://www.gargoylebulldogs.com/GARGOY~1/Golemx.html

Hienoja koiria kyllä, ja itse pidän eniten bullmastiffeista, mastiffeista, bullterriereistä ja staffeista....mutta nuo gargoyle bulldogin sivut meni pikkusen yli. Oikeen paistoi sellainen:
"Onko kyrpäsi pieni? Tässä sille oiva jatke! Vittu kaikki pelkää sua ku sulla on tällanen!"

Hienojahan ne kyllä oli, vaikka näemmä ulkomuoto tuhannen hakusessa, oli bokseria ja bordeaux'n doggia ja rottista ja bulldoggia, ja jotkut näyttivät bordeaux'n doggin ja bulldogin, jotkut taas rottiksen ja bulldogin risteymiltä.

Heti kun kerrostalo asumisesta pääsee eroon niin eiköhän meidän perheeseen Akita hankita... :)

Ei palstalla satu olemaan ketään Akitan isäntää/emäntää??

Tiibetinmastiffi ja pari sekarotuista suomenpystykorvaa. :haart: Siinä vankimmat kokemukseni koirista.

Joku (sekarotuinen) pystykorva meille tulee, kunhan muutamme sellaiseen paikkaan, mihin koiran voi ottaa.

Rodney sanoi:
Tässä ois meitin kovanaamat:D .Vajaa 3v.Seriffi ja reilu puol vuotias irlanninsetteri/seriffi kombo.

Eka kuva on hyvä. Kaverit poseeraa vierekkäin kameralle ja kumpikin katsoo suoraan kameraan. :D

BadHair sanoi:
Eka kuva on hyvä. Kaverit poseeraa vierekkäin kameralle ja kumpikin katsoo suoraan kameraan. :D

Joo ne on tollasii linssiluteita aina kun on kamera käsillä niin aina ollaan keimailemassa jaloissa:D

collie.JPG

desi.jpg

papillon.jpg

papillon.jpg

dalmatian_h04.jpg

Liver%20Dog%20Puppy.JPG

250px-Dalmatian_b_01.jpg

tyson.jpg

ChihuahuaIMG_0003.jpg

006.jpg

Muhun vetoaa tollaset rääpäleet:haart: Myöskin ihania koiria ovat collie, dalmatialainen ja sittne jotkut söpöt ruttuturvat:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom