Hieman kiristelyruokavalioon vinkkiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Chaab
  • Aloitettu Aloitettu
Eli oon tässä jonku aikaa dieettaillu tuolla JKK:n dieettiesimerkillä.

Kaloreita runko kuluttaa n.2500 riippuen onko lepo vai treenipäivä.

Esimerkki dieettiruokavaliosta (n. 2000 kcal) by Jkk:

Tässä ~2000 kcalin päiväsetti ja saa mäkissäkin käydä

Aamupala klo 7
Neljän viljan puuro, 30 g
Fast Whey3 40 g

Lounas klo 11
Mäkin Grilled Chicken Caesar -salaatti

Välipala
Ananas, 140 g
Maitorahka, 250 g

Illallinen
Jauheliha, naudan, 6%, 400 g
Makaroni, 100 g

Iltapala
Fast Whey3, 40 g
Oliiviöljy, 15 g

Total Calories 1890 r62 - hh120 - p213

Ja homma on ihan luistanut ok. Tuon päivällisen sairaan jauhelihamätön oon korvannu usein muiden tekemällä ruualla jolloin olen ottanut 1-2 perunaa ja lihaa sen verran mitä on ollut tarjolla. Myös Fastin Whey juomat olen korvannut maitorahkalla, ja kanasalaatin teen itse.

Tuota illallista pitäisi vähän siis rukata, olen tässä hieman pyöritellyt ruokia kalorilaskurissa ja päätynyt tällaiseen:

Aamupala:

1dl kaurahiutaleita (mikroon veden kanssa)

250g Valion pehmeää maitorahkaa

300kcal P:31g HH:34g R:3,7g

Lounas:

200g kanan fileesuikaleita (maustamaton, paitsi itse maustan)

Kurkkua, tomaattia, salaattia satunnainen määrä.

1prk raejuustoa sekaan

419kcal P:72g HH:13g R:10g

Välipala:

250g Valio pehmeä maitorahka

purkki ananaspaloja sekaan, ilman liemiä.

220kcal P:25g HH:28g R:0,9g

Illallinen:

200g jauhelihaa

50g makaronia

tilkka ketsuppia

357kcal P:39g HH:17g R:14g

Iltapala:

250g Valio pehmeä maitorahka

1 ruokalusikka oliiviöljyä

274kcal P:25g HH:11g R:15g

Yht. 1569kcal P:193g HH:102g R:43g

Kovin vähäiseksi jää kalorimäärä tuolla reseptillä. Mihin kannattaisi lisätä ja mitä? Hirveästi ei tuota punaista lihaa tarvisi vetää enempää ettei verenpaineet ja sydäntaudit iske liikaa. Tuossa on vain 5 ateriaa päivässä, ja dieetillähän olisi hyvä syödä noin kahden tunnin välein... Eli pitäisikö joku välipala vielä työntää johonkin väliin vai mitä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikka en nyt mikään paras neuvonantaja olekaan itse niin suosittelisin kyl lisäämän toho n 500kcal aika vähältä kalorimäärältä tuntuu tuo.

Vaikka en nyt mikään paras neuvonantaja olekaan itse niin suosittelisin kyl lisäämän toho n 500kcal aika vähältä kalorimäärältä tuntuu tuo.

No sitä tässä vähä haenkin takaa :D Kun mielellään en vetäisi kokonaista 400g pakettia jauhelihaa ja kanakin on aika kallista, joten jotain muuta pitäisi keksiä mistä kaloreita kiskoo tuohon?

Mieluitenhan proteiinista tuohon täydentäisi. Joku rahka välipala illallisen ja iltapalan väliin? Siitäkin irtoaa vain se 150kcal. Hiilaria ei ainakaan tarttisi lisätä.

500kcal lisää niin ei lähde ne vaivalla hankitut lihakset käveleen ja proteiinia 2-3g/painokilo ja hyviä rasvoja 1g/painokilo :)

Edit: Katso että paino putoaa n. puoli kiloa viikossa.

Aamupaino 84kg pituus 175cm. En ihan aloittelija tosiaan ole enää että asiat on hallussa mutta ei sitä aivan kokoajan ole dieetillä niin näissä hommissa vähä neuvoa vaatisi. Puolenkilon viikko vauhtia olen tässä pyrkinytkin pudottamaan.

Kannattaisiko tuohon lisätä tosiaan ylimääräinen ateria tai välipala, eikö se järkevintä ole niin pysyy tasaisina päivän syönnit. Mutta mitä tuohon välipalaksi? Vai olisiko pari lasia maitoa per ruokailu ratkaisu?

Aamupaino 84kg pituus 175cm. En ihan aloittelija tosiaan ole enää että asiat on hallussa mutta ei sitä aivan kokoajan ole dieetillä niin näissä hommissa vähä neuvoa vaatisi. Puolenkilon viikko vauhtia olen tässä pyrkinytkin pudottamaan.

Kannattaisiko tuohon lisätä tosiaan ylimääräinen ateria tai välipala, eikö se järkevintä ole niin pysyy tasaisina päivän syönnit. Mutta mitä tuohon välipalaksi? Vai olisiko pari lasia maitoa per ruokailu ratkaisu?
Oon suunnilleen samankokoinen kuin sinä, niin itse tiputin 84kg aamupainosta vähän vajaan 8vk "dietillä" 4,8kg ja söin koko dietin ajan 2400 kcal/vrk.

Mikä olikaan sun paino? enempi rasvaa väittäisin.

Niinpä, lisää rasvaa koneeseen.
Itsellä lähti paino tippuun, kun lisäsin reilusti rasvaa rvalioon. Kauan junnasi paino paikallaan, kun vähensin vaan hiilareita koko ajan, kunnes hilasin rasvat kattoon niin johan alko tapahtuun.
90kg painosena alotin syömään 100-150g rasvaa/pvä ja hetken päästä oli pakko nostaa hiilarit taas 1-1,5g/kg jarruttaakseni painon tippumista.
Voi toki olla, että kaikkien keho reagoi erilailla ja tähän voi joku fiksumpi antaa mielipiteensä?

Oon suunnilleen samankokoinen kuin sinä, niin itse tiputin 84kg aamupainosta vähän vajaan 8vk "dietillä" 4,8kg ja söin koko dietin ajan 2400 kcal/vrk.

Jumaliste. Kalorilaskuri ehdottelis mun kulutukseksi n. 2500kcal päivässä. En tiedä sitten paljonko salitreenit tuo lisää tuohon. Mihin tässä nyt uskoo. Alotin kreakuurinkin justiin niin paino heittelee miten sattuu :D

Kauankohan nuo kreatiinin tankkautuminen kestää, kun vedän 10g päivässä. Eli en pidä tankkausjaksoa ollenkaan. Eli koska uskaltaa taas luottaa siihen mitä vaaka sanoo? Olen nyt 4vk vasta diettailut ja tähän mennessä tullut vähän vajaa 4kg alas, tuokin varmaan paljolti nestettä.

Kyllähän tuohon yks ateria mahtuisi vielä. Vaikka tuohon välipalan jälkeen toinen välipala ja siihe protskua ja rasvaa(?)

Joo. Prodea voisi tuohon välipalan jälkeen vetää vaikka rahkasta mutta mistä saisi rasvaa, mieluusti hyvää sellaista. Eikä huvittaisi oliiviöljyä juoda pullosta :D

Jumaliste. Kalorilaskuri ehdottelis mun kulutukseksi n. 2500kcal päivässä. En tiedä sitten paljonko salitreenit tuo lisää tuohon. Mihin tässä nyt uskoo. Alotin kreakuurinkin justiin niin paino heittelee miten sattuu :D

Kauankohan nuo kreatiinin tankkautuminen kestää, kun vedän 10g päivässä. Eli en pidä tankkausjaksoa ollenkaan. Eli koska uskaltaa taas luottaa siihen mitä vaaka sanoo? Olen nyt 4vk vasta diettailut ja tähän mennessä tullut vähän vajaa 4kg alas, tuokin varmaan paljolti nestettä.
Niitä vaa`an lukemia ei kannata sitten tuijotella liikaa, tulee vaan turhaa stressiä kun paino ei tipu. Mittanauha kertoisi ehkä enemmän.

Joo. Prodea voisi tuohon välipalan jälkeen vetää vaikka rahkasta mutta mistä saisi rasvaa, mieluusti hyvää sellaista. Eikä huvittaisi oliiviöljyä juoda pullosta :D

Veä vaikka rahkaa ja laita siihe sekaan normi rypsäriä, ei maistu öljy yhtään sielä seassa :)

Joo eiköhän tämä tästä. Hullulta tuntuu syödä taas enemmän kun tottunut tuohon vajaan 2000kcal määrään...

Monelle tuntuu maistuvan toi 5-6 ateriaa päivässä. Omat ateriat tänää:

Aamulla: Hera + hitaita hiilareita sheikkeriin
Lounas: chili con carne
Päivällinen: 4 kananmunaa ja 4 pekonia sekä iso lasi tuoremahua(treenin jälkeinen ateria)

Lisäksi otin palautusjuoman treenin jälkeen sekä intran treenin aikana.

Ota kananmunia iltapalaks. Halpaa ja keltuaisista saat rasvaa, ite en kyl sais unta edes jos iltapalaks menis pelkkä hera drinkki

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom