Hieman kiristelyruokavalioon vinkkiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Chaab
  • Aloitettu Aloitettu
No hei cmoon dyyyds, saa kai sitä omia rahojaan käyttää miten tykkää. Fiksumpi investointi joku ruokavalio on kuin käyttää sama fyrkka esim röökiin tai baariin. Ja jos postaajalla ei kauheesti kokemusta diettailusta tai ruokavalion suunnittelusta nii asiat voi olla vähän hakusessa, ja ehkä tulevaisuudessa on sitten helpompi kasailla dieetti ite kalorilaskurin avulla kun nyt eka ollu joku selkee kaava millä mennään. peace :)

Tämä:thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No hei cmoon dyyyds, saa kai sitä omia rahojaan käyttää miten tykkää. Fiksumpi investointi joku ruokavalio on kuin käyttää sama fyrkka esim röökiin tai baariin. Ja jos postaajalla ei kauheesti kokemusta diettailusta tai ruokavalion suunnittelusta nii asiat voi olla vähän hakusessa, ja ehkä tulevaisuudessa on sitten helpompi kasailla dieetti ite kalorilaskurin avulla kun nyt eka ollu joku selkee kaava millä mennään. peace :)

No saa saa ja heti piti vertailukohdaksi vetää perus alkoholi ja rööki, nehän ne on ainoot mihin sen sijaan voi rahat käyttää :face: Onko kenelläkään aloittelijalla juurikaan kokemusta juuri mistään mutta uskallan väittää, että erittäin suurin osa ei ala mitään ruokavalioita yms ostamaan joten eiköhän tuokin kerro kysyjästä jo jotain... Käyttäköön rahat tietenkin kukin vaikka ostamaan kilon paskaa, sanoin oman mielipiteen asiaan ja että ei kovin hyvältä tulevaisuus näytä tämän lajin parissa jos ei yhtään jaksa itse tietoa etseä ja perehtyä asioihin vaan annetaan vastuu heti toiselle. Ja tuosta 3kk pätkästä tuskin jää juuri mitään "käteen" mitä ei itse siinä ajassa aktiivisella lukemisella saisi tietoa kalasteltua.

No saa saa ja heti piti vertailukohdaksi vetää perus alkoholi ja rööki, nehän ne on ainoot mihin sen sijaan voi rahat käyttää :face: Onko kenelläkään aloittelijalla juurikaan kokemusta juuri mistään mutta uskallan väittää, että erittäin suurin osa ei ala mitään ruokavalioita yms ostamaan joten eiköhän tuokin kerro kysyjästä jo jotain... Käyttäköön rahat tietenkin kukin vaikka ostamaan kilon paskaa, sanoin oman mielipiteen asiaan ja että ei kovin hyvältä tulevaisuus näytä tämän lajin parissa jos ei yhtään jaksa itse tietoa itseä ja perehtyä asioihin vaan annetaan vastuu toiselle.

Annetaanko jo olla? :D

Ilta baarissa vai 3kk ruokavalio, itse ainakin valitsisin jälkimmäisen. Vaikka kaikki samat asiat löytyvätkin tältä foorumilta, kun viitsisi lukea, mutta meneepä sitä rahaa paljon turhempiinkin investointeihin.
Yleensähän ensimmäinen dietti lähtee siitä, että etsitään netistä runko, jota muokataan mieleiseksi, yleensä protskua laitetaan vähintäänkin riittävästi ja hiilarit unohdetaan. Ostamalla ruokavalion, ei ainakaan sen puolesta voi mennä pahasti perse edellä puuhun.

Niin joo, eli jos en osta 3kk ruokavaliota niin ne rahat kuluu sitten automaattisesti iltaan baarissa, näinhän se menee... Mulle tosiaan ihan sama miten kukin rahojaan käyttää ja meni vähän liikaa väittelyksi, sanon vaan että nämä kaikki nettivalmennuspätkät ovat niin täyttä scheissea eli jos rahoille oikeasti haluaa vastinetta niin oikea valmennussuhde on ainoa vaihtoehto. Edelleen korostan sitä jos tästä jotkut aloittelijat alkaa vaikka niitä vähäisiä rahojaan säästelemään jotta sais savo makelta tosi coolin ruokavalion, niin kannattaa harkita toisen kerran. Jos taas rahaa on kuin roskaa ja ei niin välitä mihin se menee niin antaa toki mennä vaan.

hah hah mikähän katkeruus tuolla Niccessorilla on? en kai mä sun rahoja kuluta? vissiinkään?
ja aika kaukana ollaan vhh dieetistä tässä... edes lopussa ei mennä alle 150g hh määrän

oot varmaan ostanut saman,mutta sussa ei ole ollut miestä (rahaa?) sitä noudataamaan ja itket kun meni reilu satanen "hukkaan" sulle se 150€ on näköjään melko paljon,mulle se ei ole mitään (tarkoitus ei ole brassailla,mutta kun se nyt on totta että 150€ on mulle sama kuin ilmeisesti Niccerssonille 20 senttiä,ei merkitystä vaikka sen "hukkais" turhuuksiin)

voihan ton rahan muutamassa tunnissa ryypätä ja ajaa taksiin,se se olis hieno sijoitus. tai antaa tamperelaisen huoran runkata15min,kun hetken nettiä selaamalla sen tekis itsekin hetkessä

Netistä lukemalla, kirjasta opiskelemalla ja pakkotoistoa selaamalla varmasti oppii tekemään ruokavalion. Se kuinka hyvä se taas on riippuu aika monesta muuttujasta ja tavoitteista... Kuten itsekkin aiemmin sanoin, että mitään ylempää tietoisuutta se ei ole, mutta varmasti pesee tollasen aloittelijan tekemän ohjelman mennen tullen. Se mitä ennen rahkaa ja oliiviöljyä syönyt ei saa itse ruokavaliota tekemällä on se kymmenien vuosien ja satojen valmennettavien omakohtainen kokemus, joka esimerkiksi Savolaisella on. Itse olen ollut kohta vuoden erään toisen valmentajan valmennuksessa ja niin ruokavalio, kuin treenit ja tulokset on menneen täysin uusiksi...

hah hah mikähän katkeruus tuolla Niccessorilla on? en kai mä sun rahoja kuluta? vissiinkään?
ja aika kaukana ollaan vhh dieetistä tässä... edes lopussa ei mennä alle 150g hh määrän

oot varmaan ostanut saman,mutta sussa ei ole ollut miestä (rahaa?) sitä noudataamaan ja itket kun meni reilu satanen "hukkaan" sulle se 150€ on näköjään melko paljon,mulle se ei ole mitään (tarkoitus ei ole brassailla,mutta kun se nyt on totta että 150€ on mulle sama kuin ilmeisesti Niccerssonille 20 senttiä,ei merkitystä vaikka sen "hukkais" turhuuksiin)

voihan ton rahan muutamassa tunnissa ryypätä ja ajaa taksiin,se se olis hieno sijoitus. tai antaa tamperelaisen huoran runkata15min,kun hetken nettiä selaamalla sen tekis itsekin hetkessä

Mikä vitun katkeruus? :D Sanoin miten typerältä se kuulostaa jos heti aletaan valmentajia hankkimaan kun ei itse viitsitä nähdä vaivaa yhtään. Mä en oo ostanut mitään koska en tarvi, rahaa olisi mutta käytän sen fiksummin kun että pyytäsin markoa antamaan mulle oikeat kellonajat ja grammamäärät mitä suuhuni tungen. Miks sä tähä aloit vetoomaan että joku 150e on mulle paljon? Se ei ole ja en ole puhunut omasta kokemuksesta saatika omien rahojen tuhlauksesta yhtään mitään. Tuostakin viestin ulkoasusta näkee, että tarvit jonku ulkopuolisen tukea kun kuulostat ihan vitun juntilta. Toi vhh:kin oli vain esimerkki joka korostaa sun luetunymmärtämisen tasoa. Näkee vaan kuinka tyhmältä tolla viestilläs saat ittes kuulostamaan ja ihmekkään kun et saa itse mitään aikaseksi + juntti meni heti henkilökohtasuuksiin :face: Mä kyllä käytän rahani sentään sellaisiin josta saan oikeasti jotain hyötyä(yli 5v takana, en näe itseäni ihan aloittelijaksi), valmennusta olen joskus ajatellut ja sellaisen saisi vuodeksi noin 800 eurolla johon kuuluu kaikki mitä voi kuvitella, eriasia joku vitun yleisrunkoon tehty ruokavalio haha.

Jos haluaa helpomman dietin ilman niin tarkaa kalorien kyttäystä ni VHH ja IF on loistavia molemmat. Molemmissa on vielä lisäksi omat terveysvaikutuksensa.

Jokainen dieetti on suht helppo rakentaa, ei tää oo niin vaikeeta kuten moni tuntuu kuvittelevan. Taisi muuten makella olla entisessä massin blogissa joskus keväällä aika pätevä postaus muistaakseen nimeltä "sadan euron arvoinen blogipäivitys". Löyty paljon tietoa miten dieetti suunnitellaan ja miten sen edistymistä seurataan, oli aerobisen lisäykset ja hiilareiden pudotukset asteittain selitetty. Kuulostaa aika samalta minkälaisen ravintosuunnitelman tämä sankari painos on ostanut ;) Vaikka rahaa on niin sitä voi käyttää viisaasti kuten itse teen, ei se oo tyhmä joka pyytää vaan se joka... Mutta mulla ei taida olla tähä ketjuun enään kiinnostusta, sanoin oman kantani ja se siitä, tehkööt jokainen mitä haluaa kuten tähänkin asti. Mua vaan ei huvita heittää tommosta 150 euroa melkeempä kankkulan kaivoon vaikka se ei loppupeleissä iso summa olekkaan, n. 800 euroa taas oikeasta valmennuksesta olisi aivan erijuttu, vaikka alkujaan kyse ei ollut tästä muttaku täällä alettii henk. koht dissaamaa et mul ei oo varaaaa ;(

:offtopic:
Mulla on pt-kurssin käynyt tuttu ja kyllähän se homma hänelläkin menee Niccessorin mainitsemalla tyylillä. Melkoista copy/pastea se homma on. Ei muuten ehtisi pyörittää tarpeeksi suurta asiakaskuntaa jolla itsensä elättää vaikka tuntuu, että blogisponsorit työntävät kaikenlaista tuotetta ihan helvetisti. Tekisi melkein mieli itsekin perustaa joku nätti fitfashionblogi, jolla hankkia ilmaista tavaraa :hyvä:

En kenellekään vähänkään liikuntaa harrastaneelle suosittelisi pt:ta, jolla ei ole näyttöä osaamisestaan kisatasolla asti. Pt:ksi itsensä ristiminen tai kurssin suorittaminen ei tarkoita mitään. Haluaisin uskoa, että Savolaisella ja muilla nimekkäillä valmentajilla jo ylpeys työtään kohtaan takaisi laadukkaan palvelun.
Tuo fitnessvillityksen tuoma rahastus on vähän kaksipiippuinen juttu... Onko se nyt sitten väärin ottaa 150€ läskeiltä ja teinitytöiltä "turhasta" jos ne perus ruoka/treeniohjelmat, joita nämä henkilöt eivät syystä tai toisesta itse osaa lehdistä tai netistä kopioida parantavat kyseisten asiakkaiden terveyttä ja auttavat pääsemään alkuun liikunnan saralla. Ei aloittelija tarvitse muuta kuin kuvitelman toimivasta ohjelmasta niin pääsevät alkuun. Kyllä läski maksaa mielellään jo pelkästä motivoivasta vaikutuksesta.

Jos mä nyt vielä tähän tartun ja annan sitten olla :D Tosiaan noi kaikenmaailman personal rainerit nyt on täysi vitsi, tottakai nyt vähintään sellaiselta se kannattaa ostaa jolla on itsellä kisataustaa ja vankka kokemus lajista. Mutta rohkenen väittää, että nuo pelkät parin kuukauden ruokavaliosuunnitelmat menee aika pitkälti jollain peruskaavalla, ne kun ei niin hirveästi voi vaihdella vaikka täällä suolletaan kaikkea yksilöllisestä ja omiin tarpeisiin räätälöllyistä ruokavalioista. Kuten sanoin, eriasia on sitten nämä oikeat valmennussuhteet johon kuuluu kattavasti muutakin kun pelkkä excelillä värkätty ruokkis. Jos mä valmennusta ottaisin niin ehdottomasti tälläisen, hinta on toki sen mukainen mutta ei se ole ongelma.

Fitfarmissahan se mitä ne telkkarista ulos tunkee on juuri tuota true valmennnusta, en usko jos jollekkin läskille isketään paperille täysin uusi ruokavalio ja samassa lukee että joka aamu klo 05 aamuaerobiselle, että motivaatio on kovin kova tehdä mitään ilman sitä valmentajaa joka käy säännöllisin väliajoin potkimassa perseelle. Ja jotkut ylipainoiset keski-ikäiset tuskin lukee pakkista tai nettiä niin aktiivisesti kuin mitä nyt aloittelijoilla tarkoitin täällä.

Tietenkin jos jollain on faktaa kumota mun kaikki puheet niin olen pahoillani jos olen täyttä paskaa puhunut tässä. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom