Heteromies ja kauneudenhoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Spoonie
  • Aloitettu Aloitettu

Mitä ihonhoitotuotteita käytät(kasvot)

• Kosteusvoide

Votes: 3 100,0%
  • Kasvovesi

Votes: 0 0,0%
  • Silmänympärysvoide

• Puhdistaja

• Kuorinta

Votes: 2 66,7%
  • Huulivoide

Votes: 1 33,3%
  • Maskit/peel of maskit

• Meikkivoide

• Muut erikoistuotteet kasvoille

Votes: 1 33,3%

• Total voters
    3
Minua jotenkin epäilyttää mennä jotain peitevoidetta levittelemään silmien alle. Mutta pakko kai se on, jos ei muu auta. Antakaahan joku hyvä vinkki, ettei tarvitse paperipussi päällä kävellä. Jos tuon asian saisi korjattua, niin en edes välttämättä olisi pelottavan näköinen.
mee vaikka lumenen nettisivuille. siellä on kunnon opetussivut meikkaamista koskien. löytyy ohjeet myös mustien silmänalusten peittämiselle. on ohjeet peitevoiteen, peitepuikon, meikkivoiteen ja valokynän käyttöön. ja kyllä, olen ollut lumenella(entinen noiro) töissä. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse pesen suihkussa iltaisin lärvin Sebamedilla ja suihkun jälkeen törkkään jotain kasvovoidetta. Omistan myös L'orealin kuorintasetin, jolla kuorin ihoani silloin tällöin. :jahas: Ihan hyvänä iho pysyy tällä, joskus tulee sitten finnejä, mutta se lähinnä johtuu siitä, että olen syönyt jotain kauheita rasva/hiilari-komboja :)

Millä saa mustapäät pois? Muutakuin puristelemalla. Onko joain ainetta

Mainitsemani Body Shopin passionhedelmäpuhdistusgeeli on kaikista kokeilemistani aineista tehokkain pitämään mustapäät kurissa. Kosmetologin tekemä ihonpuhdistus (mekaaninen tai ultraääni, mekaaninen tepsii paremmin niihin pahimpiin, syvällä oleviin mustapäihin) on hyvä. Mekaaninen puhdistus maksaa jotain 25-40e (puhelinnluetteloissa yms on usein tarjouslappuja).

Ja vaikka oma ihoni pintakuiva (tai rutikuiva...) onkin, ei puhdistusmaidot sovi mulle. Mä oon ihan vakuuttunut, että ne lisää mustapäitä ja tukkii mun ihon totaalisesti. Näin ei kai pitäisi teoriassa tapahtua mutta kokemus osoittaa toista. Puhdistusgeeliä ja vettä ni lähtee kaikki möhnät viemäriin.

Mites tuollaista pintakuivaa ihoa pitäisi oikeaoppisesti hoitaa? Itsellä kun tuntuu tuollainen tyyppi olevan, rasvoittuu siis kohtuu helposti mutta kuivuu korpuksi pesun jälkeen. Ilmeisesti pelkkä hellävarainen puhdistus riittää ja siihen joku kosteusvoide päälle? Ja muutenkin pitäisi pyrkiä välttämään ylimääräistä rasitusta iholle?

Juuri näin. Saattaa olla, että joudut kokeilemaan useita eri tuotteita, mutta kun oikeat osuvat kohdalle niin kiilto katoaa. Kosteusvoidekin voi olla "paksua" olematta rasvaista, esim. Apteekin Ceralan on omasta mielestäni ykköstuote.

Tuleeko kosteutusvoiteesta finnejä? Itselläni on aika kuiva iho, sillä joudun pesemään sitä n. 5 kertaa päivässä. Muuten tulee finnejä. Eli kannattaisiko minun käyttää kosteutusvoidetta? Mihin aikaan päivästä? Voinko käyttä mitä vain ainetta vai kannattaako hankkia esim. edellä mainittu Apteekin Ceralan?

"Kosteusvoidekin voi olla "paksua" olematta rasvaista" Mitä tämä tarkoitti? Ovatko kosteutusvoiteet usein rasvaisia?

Olen virallisesti pihalla... :)

Tuleeko kosteutusvoiteesta finnejä? Itselläni on aika kuiva iho, sillä joudun pesemään sitä n. 5 kertaa päivässä. Muuten tulee finnejä. Eli kannattaisiko minun käyttää kosteutusvoidetta? Mihin aikaan päivästä? Voinko käyttä mitä vain ainetta vai kannattaako hankkia esim. edellä mainittu Apteekin Ceralan?

"Kosteusvoidekin voi olla "paksua" olematta rasvaista" Mitä tämä tarkoitti? Ovatko kosteutusvoiteet usein rasvaisia?

Olen virallisesti pihalla... :)

Kysyvä ei tieltä eksy. :)
Kosteusvoiteista on aika hyvä yleiskatsaus täällä (toki tuo on myös mainosta mutta perusasiaa ulapalla seilaaville) http://img.orion.fi/liitteet/200409.pdf eli niitä on eri "vahvuisia" erilaisille ihotyypeille.

Ihoa ei pidä pestä noin usein! Peseminen kuluttaa ihoa. 1-2 krt päivässä peseminen pitää näppylät loitolla, jos käyttää sopivia tuotteita ja elintavat on muuten kunnossa. Finneistä ja pesemisestä on ollut tässä threadissa jo aiemmin puhetta monta kertaa.

Tarpeen mukaan ylimääräistä rasvaa voi taputella pitkin päivää iholta pois jollain paperilla. Kosteusvoidetta tökätään naamaan jokaisen pesun jälkeen (itse en tosin saunan jälkeen aina laita, pelkkä kasvovesi tuntuu riittävän). Jos on töissä teatterissa tms ja joutuu meikkailemaan usein ja paljon, voi välipesut suorittaa jollain perusvoiteella (ei, tämä ei ollut vitsi tai kirjoitusvirhe).

Ihonhoidosta perusasiaa on varmaan lähes jokaisen firman sivuilla (lumene, nivea jne), ja tässä threadissäkin on jo kaikki olennainen taidettu sanoa.

Paksu mutta ei-rasvainen kosteusvoide on esim. ceralan, joka sopii kuivalle iholle mutta imeytyy hyvin ja nopeasti eikä aiheuta mitään näppylöitä (ellei tietysti ole liian tuhtia kyseiselle iholle).

Kysyvä ei tieltä eksy. :)
Kosteusvoiteista on aika hyvä yleiskatsaus täällä (toki tuo on myös mainosta mutta perusasiaa ulapalla seilaaville) http://img.orion.fi/liitteet/200409.pdf eli niitä on eri "vahvuisia" erilaisille ihotyypeille.

Ihoa ei pidä pestä noin usein! Peseminen kuluttaa ihoa. 1-2 krt päivässä peseminen pitää näppylät loitolla, jos käyttää sopivia tuotteita ja elintavat on muuten kunnossa. Finneistä ja pesemisestä on ollut tässä threadissa jo aiemmin puhetta monta kertaa.

Tarpeen mukaan ylimääräistä rasvaa voi taputella pitkin päivää iholta pois jollain paperilla. Kosteusvoidetta tökätään naamaan jokaisen pesun jälkeen (itse en tosin saunan jälkeen aina laita, pelkkä kasvovesi tuntuu riittävän). Jos on töissä teatterissa tms ja joutuu meikkailemaan usein ja paljon, voi välipesut suorittaa jollain perusvoiteella (ei, tämä ei ollut vitsi tai kirjoitusvirhe).

Ihonhoidosta perusasiaa on varmaan lähes jokaisen firman sivuilla (lumene, nivea jne), ja tässä threadissäkin on jo kaikki olennainen taidettu sanoa.

Oon kyllä koko keskustelun lukenut läpi, mutta en oikeen pysty pestä vain 2 kertaa päivässä kasvojani. Tuntuu siltä, että 4 kertaa on minimi, sillä pesen ihon aina kun se tuntuu rasvaiselta. Tällä tavalla minulla on vain harvoin finnejä ja silloinkin vain pari. Tosin iho on kuiva. Kuinka kuiva ihoni on jos siitä lähtee välillä ohuita nahan paloja irti? Tavallisen kuva vai todella kuiva?

Siis kai hikoilun jälkeen pitää aina pestä kasvot? Ja kun hikoilen helposti 4 kertaa päivän mittaan, niin pesen sen verran myös kavojani. Mites mun kannattais nyt lähteä hoitamaan ihoani? En oikeen kehtais ostella hirveesti aineita, mutta rahasta ei jää kiinni. Meillä on paljon kaikki kosteutusvoiteita ja muitakin vastaavia, niin yritänkö ensin niillä vai ostanko miestentuotteita kaupasta.

Tekeekö millään clearasil kasvojenpesusaippualla tai kasvovedellä mitään? Entäs Garnierin Anti-ageing Brightening Toner -kirkastavalla kasvovedellä tai Doven Nutricaren Body Milkillä, joka on jotain Aprikoosin siemenöljyä ja siinä on E-vitamina. Sitten on jotain Lorealin Cleasing Milkiä, jossa on Hydra-Novil + Vitamini C:tä. Se on siloittavaa ja kosteuttavaa puhdistusemulsiota... Vai onko noi kaikki ihan paskaa ja kannattaa ostaa uusia aineita. Noi ei oo mulle ostettuja...

Tämä on vähän aiheen ohi, mutta mniten saisin epämääräiset näppylät pois hartioiltani ja rinnastani (ja vähän selän puolellakin niitä on) Ne eivät ole finnejä vaan pieniä ihan vähän ihoa punaisempia näppylöitä. Eivät ole mitenkään hirveän vastenmielisiä, mutta kun niitä on aika paljon, niin olisi kiva saada ne katoamaan. :jahas:

Tuleeko kosteutusvoiteesta finnejä? Itselläni on aika kuiva iho, sillä joudun pesemään sitä n. 5 kertaa päivässä. Muuten tulee finnejä. Eli kannattaisiko minun käyttää kosteutusvoidetta?

Älä pese naamaasi noin usein ja käytä kasvoille tarkoitettua kosteusvoidetta aina kun olet pessyt naamasi. Ja jos käytät Clearasilia, niin heivaa se roskikseen ja vaihda käyttöön joku Nivea, Lumene tai vastaava kasvojenpuhdistusaine.

Älä pese naamaasi noin usein ja käytä kasvoille tarkoitettua kosteusvoidetta aina kun olet pessyt naamasi. Ja jos käytät Clearasilia, niin heivaa se roskikseen ja vaihda käyttöön joku Nivea, Lumene tai vastaava kasvojenpuhdistusaine.

En käytä usein Clearasilia vaan tavallista saippuaa. Tätä ennen en mitään kosteutusvoiteita tai kasvovesiä ole käyttänyt. Nyt sitten kai pitää. Mutta kun naamani on rasvainen, tekisi kyllä mieli pestä se. Vai pitäisikö pyyhkiä sitä paperilla tai jollain? Tai pestä vain vedellä?

Olen aika pihalla... Tiedän ettei pitäisi pestä noin montaa kertaa, mutta vaikea olla pesemättä kun kasvot tuntuvat epäpuhtailta. :( :jahas:

En käytä usein Clearasilia vaan tavallista saippuaa. Tätä ennen en mitään kosteutusvoiteita tai kasvovesiä ole käyttänyt. Nyt sitten kai pitää. Mutta kun naamani on rasvainen, tekisi kyllä mieli pestä se. Vai pitäisikö pyyhkiä sitä paperilla tai jollain? Tai pestä vain vedellä?

Olen aika pihalla... Tiedän ettei pitäisi pestä noin montaa kertaa, mutta vaikea olla pesemättä kun kasvot tuntuvat epäpuhtailta. :( :jahas:
No juurikin tuo "tavallinen saippua" sitä ihoa kuivattaa. Osta ihan kunnon saippuattomia puhdistusaineita. Kuten Fabio sanoi käytä Nivea for men -tuotesarjaa tai Lumenea (esim. LUMENE CLEANSING MATT TOUCH).

Ei kuivu iho ja pysyy puhtaampana pidempään. Maksaa tosin ehkä hiukan enemmän.

Mutta kun naamani on rasvainen, tekisi kyllä mieli pestä se.

Totta kai se on rasvainen. Iho pyrkii pitämään itseään kosteana, ja kun sinä koko ajan hinkkaat sitä kuivattavalla saippualla, niin pakkohan sen on pukata lisää ja lisää töhkää pintaan.

Heivaa se saippua. Haet apteekista vaikka shebamedin pesupalan. Ja jonkun kevyen ja hajusteettoman kosteusvoiteen. Aqualania itse käytän, paitsi nyt helteillä ei oikein voi käyttää mitään kun hiki sotkee kaiken :(

Akne taas ei pesemällä parane. Se on ihan sairaus. Eikä sen syytäkään lääketieteessä kunnolla tiedetä. Taudin kuvaan kuuluu että karvatupet tukkeutuvat syystä tai toisesta. Tali ei pääse pois ja sitten lärvä tulehtuu. Voit pestä 100 kertaa päivässä, mutta ei auta. Punoitus johtuu tulehduksesta. Keltainen mönjä kertoo jo siitä, että tulehdus on saavuttanut uuden asteen ja alkanut märkimään. Tästä voit päätellä ettei ole kovin hyvä idea mennä koskaan sörkkimään paskaisilla sormilla naamaa. Kirurgitkin pesevät kätensä ja käyttävät steriilejä hanskoja. Jos joku patti on pakko turskauttaa peilille, niin pese kädet ja steriloi iho ennen ja jälkeen operaation. Ja oikeaan akneen taas lääkäri antaa reseptit.

Akne on vielä siitä paska ettei se välttämättä parane iän myötä :itku: Itse odottelin että tulee 20v täyteen niin helpottaa. Nyt on 30v mittarissa ja vieläkään ei olla kauniita ja rohkeita. Mutta sen olen huomannut että kannattaa kokeilla apteekista eri tyyppisiä/merkkisiä pesuaineita ja kosteusvoiteita. Kalliimmat monesti parempia. Parissa päivässä huomaa jo että tykkääkö lärvä ko. aineista vai ei. Pari viikkoa sitten ostin Lumenen miesten lärvänpesuainetta. Iho punoittaa ja kiristää. Mutta sitten taas vaimon Biotherm aineilla iho tuntuu hyvältä pesun jälkeen, ja jo seuraavana aamuna punoitukset on vähentyneet. Vaan kuten sanottu, ei tätä pesemällä saa pois. Mutta helpotettua kuitenkin.

Toi mun "tavallinen" saippua on LV Saippua herkkäihoisille. Ei hajusteita tai väriaineita. Sellanen saippuapala.
Onko toi siis huono? Meenkö ostamaan "kunnon saippuattomia puhdistusaineita"?

Pesen ihon aina kun se tuntuu rasvaiselta. Tällä tavalla minulla on vain harvoin finnejä ja silloinkin vain pari. Kuinka kuiva ihoni on jos siitä lähtee välillä ohuita nahan paloja irti?

Ihosi on rutisevan rutikuiva. Kuten moni jo sanoi, saippuat hiiteen ja jotain puhdistusgeeliä tilalle. Mainitsemasi tuotteet ovat vissiin teidän äiteelle - anti-ageing tuotteet eivät todellakaan käy 17-vuotiaalle. Ihosi luultavasti rauhoittuu, kun peset sen VAIN aamuin illoin ja rasvaat jokaisen pesun jälkeen. Clearasil kuivattaa ihoasi turhan paljon (ja rasvoittaa ainakin mun ihoani hyvin tehokkaasti).

Kesken päivän esim treenin jälkeen huuhdo iho viileällä vedellä ja vaikka kosteuttavalla kasvovedellä, ja jos tuntuu kuivalle, laita kosteusvoidetta. Ihon hilseilyyn auttaa kosteusvoide ja suosittelisin myös kuorintavoidetta 1-2 kertaa viikossa.

Ja kyllä, osta kaupasta ihan omat tuotteet. Nuorille ja pojille on omat aineet. Teidän purnukkakaappi kuulosti siltä, että jos vähän vinkkaat äitille niin saat varmasti hyvät aineet myös omaan käyttöösi. Jos pari finniä pukkaa, apteekista saa tehokkaita myrkkyvoiteita joita käytetään paikallisesti eli sen näppylän päälle (saattapi kuoriutua muuten koko naama irti...).

Tämä on vähän aiheen ohi, mutta miten saisin epämääräiset näppylät pois hartioiltani ja rinnastani (ja vähän selän puolellakin niitä on) Ne eivät ole finnejä vaan pieniä ihan vähän ihoa punaisempia näppylöitä. Eivät ole mitenkään hirveän vastenmielisiä, mutta kun niitä on aika paljon, niin olisi kiva saada ne katoamaan. :jahas:

Ihon peseminen karhealla sienellä päivittäin suihkussa saattaisi auttaa.

Ihosi on rutisevan rutikuiva. Kuten moni jo sanoi, saippuat hiiteen ja jotain puhdistusgeeliä tilalle. Mainitsemasi tuotteet ovat vissiin teidän äiteelle - anti-ageing tuotteet eivät todellakaan käy 17-vuotiaalle. Ihosi luultavasti rauhoittuu, kun peset sen VAIN aamuin illoin ja rasvaat jokaisen pesun jälkeen. Clearasil kuivattaa ihoasi turhan paljon (ja rasvoittaa ainakin mun ihoani hyvin tehokkaasti).

Kesken päivän esim treenin jälkeen huuhdo iho viileällä vedellä ja vaikka kosteuttavalla kasvovedellä, ja jos tuntuu kuivalle, laita kosteusvoidetta. Ihon hilseilyyn auttaa kosteusvoide ja suosittelisin myös kuorintavoidetta 1-2 kertaa viikossa.

Ja kyllä, osta kaupasta ihan omat tuotteet. Nuorille ja pojille on omat aineet. Teidän purnukkakaappi kuulosti siltä, että jos vähän vinkkaat äitille niin saat varmasti hyvät aineet myös omaan käyttöösi. Jos pari finniä pukkaa, apteekista saa tehokkaita myrkkyvoiteita joita käytetään paikallisesti eli sen näppylän päälle (saattapi kuoriutua muuten koko naama irti...).

Ihon peseminen karhealla sienellä päivittäin suihkussa saattaisi auttaa.

Joo, en varmaan ihan vielä tarvii anti-ageing-tuotteita.:lol2: Niin vähän ajattelinkin. Paitsi ehkä jos jatkan nykyisellä ihon"hoidollani"...:D Mutta nyt aattelin kirjoittaa kauppalistaan Nivea for men -tuotesarjaa.

Kumpi kannattais näistä ottaa:

http://products2.nivea.com/products.php?page_id=157&lan=fi
vai
http://products2.nivea.com/products.php?page_id=155&lan=fi

Seuraavissa linkeissä on myös saman sarjan tuotteita. Mitkä näistä minun kannattaa hankkia jomman kumman ylläolevan lisäksi:
http://products2.nivea.com/products.php?page_id=154&lan=fi
http://products2.nivea.com/products.php?page_id=151&lan=fi
http://products2.nivea.com/products.php?page_id=152&lan=fi
http://products2.nivea.com/products.php?page_id=850&lan=fi

Kiitti tosi paljon kaikille nopeista ja hyvistä neuvoista. :worship: :haart: :5:

Varmaan voit ihan arpoa ett esim. kumpi tuoksuu paremmalle tai tykkäätkö enemmän sinisestä vai vihreästä purnukasta. Molemmilla saat puhtaan ja raikkaan ihon. :D

Seuraavissa linkeissä on myös saman sarjan tuotteita. Mitkä näistä minun kannattaa hankkia jomman kumman ylläolevan lisäksi:
http://products2.nivea.com/products.php?page_id=154&lan=fi

Ehkä tämä
http://products2.nivea.com/products.php?page_id=154&lan=fi koska se on noista luullakseni kosteuttavin, ja sun ihosi kuulostaa tosi kuivalle. Kokeile sitä (voit käydä kaupassakin kokeilemassa) ja mieti sitten, olisiko paksumpi tai ohuempi aine sulle parempi.

Lisäksi osta kuorintavoide (Nivealta löytyy kahdenlaista, ehkä se Young Skin vois olla sulle parempi), se auttaa myös pitämään näppylät poissa.

Joo, en varmaan ihan vielä tarvii anti-ageing-tuotteita.:lol2: Niin vähän ajattelinkin. Paitsi ehkä jos jatkan nykyisellä ihon"hoidollani"...:D Mutta nyt aattelin kirjoittaa kauppalistaan Nivea for men -tuotesarjaa.
eipä taida "ihonhoidolla" juuri pystyä vaikuttamaan ihon ikääntymiseen. auringonvalo puolestaan on todella tuhoisaa eli siltä kannattaa kasvot suojata.

juu itellä on ainakin tota sinisessä tuubissa olevaa kosteusvoidetta ja se on iha hyvää. mut tuskin noilla on hirveitä eroja:)

eipä taida "ihonhoidolla" juuri pystyä vaikuttamaan ihon ikääntymiseen. auringonvalo puolestaan on todella tuhoisaa eli siltä kannattaa kasvot suojata.

Joo. Se oli niin sanottu vitsi... :)

Täytyy myöntää että mulla ei uskoa ole ihan liikaa noihin kosmetiikkatuotteisiin. Siinä maksaa järjettömästi mainonnasta niille, se on hyvä muistaa.

Käytössä on perusvoide, kuivan ihon pesuneste (hellävaranen blaablaa..) ja bentsoyyliperoksidivalmiste. Roaccuttania söin pari vuotta sitten kuurin. Toi bentsoyyliperoksidi on kokeilussa, vielä en osaa sanoa auttaako.

www.acne.org

http://www.itsehoito-opas.net/ ja tuolta akne

lyhyesti:
-älä nyplää
-pese hellästi :piis:
-käytä kosteusvoidetta
-lisänä bentsoyyliperoksidi

Jos ei muutamassa kuukaudessa auta, mene lääkäriin. Lääkäri määrää dalacinliuosta/antibioottia tabletteina tai ohjaa ihotautilääkärille.

Suositut

Back
Ylös Bottom