Hermottuminen ja proteiinin saanti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Axe man
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sähköinen mittaus hyvällä välineistöllä?

Eli siis mittausmenetelmä joka mitttaa ristiin raajojen kautta.
Se löysi kyllä tarkasti hienoisen paksuuseron vasemman ja oikean puolen kädessä sekä reidessä verrattuna oikeaan.
Eli asiallinen kehonkoostumusmitttaus eikä mikään "rasvaprosenttivaaka".
Ennen mittausta piti olla syömättä ja juomatta.

Rasvaton massa siis 72kg mikä tarkottais 80 kilosena 10 prosentin rasvoja.

- - - Updated - - -

Älä nyt. Mä haluisin nähdä vielä kuvan natubodarista joka on kasvanut niin isoksi ettei voi edes sulista pelata.

Mä oon nähny niitä bulkattuja läskinkimpaleita salit pullollaan. Taitaa olla talstallaki suurin osa.
Tiukassa lihassa oleva natubodari on tietenkin eri juttu, kun muut tän lajin ääriäilmiöt vääränlaista syömistä myöten.

Ketjussa on mielenkiintoinen pointti. Voimaa saa tietysti kasvattamatta lihasta, mutta voimaa tuskin tulee sitä enemmän, vaikka jättää proteiinit syömättä.

Ketjussa on mielenkiintoinen pointti. Voimaa saa tietysti kasvattamatta lihasta, mutta voimaa tuskin tulee sitä enemmän, vaikka jättää proteiinit syömättä.

Joo, en tarkotakkaan että ei proteiinia ollenkaan vaan sitä että siitä nyt ei tarvii ottaa päänsärkyä ja erikseen tankkailla.

Mutta edelleenkin tää ilmiö kiinostaa siinä mielessä että kun rasitusta tulee niin tiettyyn pisteeseen se voima kehittyy lähes ilman lihaskasvua jos lihaskasvulle proteiinin tai energian muodossa ei ole edellytyksiä.

Eli optimaalinen kehon koko sisäelimiin nähden. Jamppa voi painaa esim 82kg ja olla yhtä vahva kuin 100kg jamppa koska toinen on panostanut lihaskasvuun.
Mutta sitten kun lähdetäänkin rinkka selässä kiipeämään vuorenkylkeä niin kuinka käykään? Tai pitää ottaa 400m sprinttispurtti jostain syyystä.
Eli sisäelimet tukee paremmin sitä optimaalista kroppaa.
Itseasiassa ulkonäönkin puolesta se hoikempi on mielestäni parempi, mutta tämä tietysti makukysymys.

- - - Updated - - -

Miten se liittyy mihinkään?

Tulit esittään oman mututeorian ja kun asiasta enemmän tietävät kertoi miten asiat on aloit vittuilla. Mihin sä nyt pyrit? Eikö sun kanssa saa olla erimieltä jos oot väärässä?

Paljoko oli?

Itse olen aika mutuilija näissä hommissa, mutta kuitenkin.

Muista axeman, että hermostollinen maksimivoima ei siirry kovinkaan hyvin lajista lajiin.
Eli jos treenaat pienille lihaksille esim todella kovat voimanostomaksimit, et silti ole VÄLTTÄMÄTTÄ erityisen vahva jossain muussa, kuten esim 50kg rinkka selässä kiipeämään vuorta, tai metsätöissä. Kun taas kaveri, joka on kasvattanut lihasta juuri näissä suorituksissa tarvittaviin paikkoihin, on todennäköisesti vahvempi jossain uudessa ärsykkeessä ? (joojoo isot lihat tarvii happea enemmän jne, mutta oletetaan että hapenottokyky on hyvä)

Pessinen taas on tehnyt satoja tuhansia toistoja elämänsä aikana todella erikoisia liikeratoja, ja varmaan juuri autonkaatoon sopivia liikeratoja (tukkien pinoaminen yms)

Eli yhteenveto: Mene metsätöihin, jos haluat olla kuin pessinen.

En puolustele lihaskimppuja, olen itsekin tälläinen naru, joka pyrkii kehittämään mahdollisimman paljon voimaa kokoonnähden, tietyissä liikkeissä :)

Jos haluaa lisää voimaa ilman merkittävää lihaskasvua, niin sitten voimatreeniä ja maltillisesti ruokaa. En usko, että nimenomaan proteiinin saannilla olisi merkittävämpää vaikutusta vaan nimenomaan kokonaiskalorimäärällä. Tietenkin proteiinia on pakkokin syödä jonkun verran. Sen sijaan jos tekee jatkuvaa kehonrakennustyyppistä harjoittelua pitkään liian vähällä sapuskalla ja proteiininsaannilla niin veikkaanpa tulosten olevan aika heikkoja ja ylikunnon tulevan aika nopeasti. Lihaskasvuun tähtäävän treenin tekeminen vähällä ruokamäärällä optimaalisesti ravittuun henkilöön verrattuna ei johda samoihin tuloksiin voimatasollisesti mutta ilman lihaskasvua.

Suomi on vapaa maa, sä saat tehdä mitä tykkäät. Ketjunki vois lukottaa, sä vaan jauhat omia "musta tuntuu"-teorioitas, vittuilet viisaammille ja et edes yritä ajatella sen oman laatikkos ulkopuolelta.

Mun rasvaton massa on 72kg ja pituus 181cm. On tehty sähköinen mittaus hyvällä välineistöllä.

Mun ihanne ei todellakaan ole edistyneen bodarin vartaloa jossa liki kaikki asiat on epätasapainossa ja lihasten koko rajoittaa muuta suorittamista.
Siis tällä palstallahan nyt suurin osa lienee kuitenkin kynäniskoja ja bulkkaavia läskejä tai aloittelijoita jotka ei lopultakaan tiedä mistään mitään.
Älä käsitä väärin, bodaus on ihan terve laji kun sitä tekee järkevästi järkevällä syömisellä ilman ääri-ilmiöitä, mutta mun mielestä se tarvii jonkun airobisemman lajin tukemaan jotta kropasta kehittyis monipuolinen eikä lihasten kunnon kustannuksella heikennetä muuta suorituskykyä.

Mulla ihanne tarkottaa sitä että voi "vetää kympin lenkin, pelata sulkapaloo mutta nostaa sen ohessa maksimaalisen määrän rautaa".
Eli monipuolinen varalo joka on moneen juttuun käyttökelponen. Thompson on kyllä hyvä esimerkki.

Tuossa alla on nyt yksi esimerkki siitä että yli sadan kilon jässikätkin voi jaksaa juosta pitkiä matkoja ja noita vastaavia löytyy monta muutakin vielä paremmilla ajoilla, mutta tolla painolla tuokin on kova.

Jussi Kantola 2008

Rikku`s Gymillä harjoitusleiri 1984 Kesällä 2008 olin Jussiin yhteydessä ja esitin hänelle muutaman kysymyksen.

Löytyisikö vielä kiinnostusta kilpailla esimerkiksi kehonrakennuksen Masters sarjassa +50?

Kyllä vuoden 1984 SM-kilpailut jää minun viimeiseksi kilpailuksi kehonrakennuksessa. Mahdollisesti osallistun vielä Marathon kilpailuihin.

Harrastatko nykyisin juoksemista?
j01.jpg

Juuri juoksin kolmannen Paavo Nurmi Marathon kilpailuni.

Muistutatko nykyisin tyypillistä juoksijaa ja minkälaiseen aikaan olet juossut?

En ihan tyypillistä juoksijaa;) Tänä vuonna paino oli 104 kg kaksi päivää ennen juoksua! Maraton ajat ovat olleet v.2006 5h8min, 2007 4h35min , 2008 4h38min.

Markku Suonsivu yli 110kg painolla on myös kova kuntoinen palomies alla linkissä joitakin ennätyksiä, kaveri ei ole mikään jäykkä paska
http://markkusuonsivu.wix.com/markkusuonsivu#!bio/citr

A heavyweight bodybuilder does full planche.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eli siis mittausmenetelmä joka mitttaa ristiin raajojen kautta.
Se löysi kyllä tarkasti hienoisen paksuuseron vasemman ja oikean puolen kädessä sekä reidessä verrattuna oikeaan.
Eli asiallinen kehonkoostumusmitttaus eikä mikään "rasvaprosenttivaaka".
Ennen mittausta piti olla syömättä ja juomatta.

Rasvaton massa siis 72kg mikä tarkottais 80 kilosena 10 prosentin rasvoja.
Oot muuten aika kujalla jos luulet että kehonkoostumusmittauksilla saadaan tarkkoja mittauksia. Se saattaa saada raajojen erot näkyviin, mutta sillä taas ei ole mitään väliä kun koko mittauksessa esiintyy niin kovasti virhettä. Nimim. 21% kehonkoostumuksella ja 12% pihdeillä päivän päästä:) Ja juuri nuo samat valmistautumiset tehtiin tuohon oraakkelivaakaan.

Mä oon nähny niitä bulkattuja läskinkimpaleita salit pullollaan. Taitaa olla talstallaki suurin osa.
Tiukassa lihassa oleva natubodari on tietenkin eri juttu, kun muut tän lajin ääriäilmiöt vääränlaista syömistä myöten.

Vai että ääri-ilmiöt ja väärät syömiset.. Jännä kun ne harrastelijanatubodarit taitaa pyrkiä syömään samanlailla kun nää tiukassa lihassa olevat natubodarit. :)

Tuossa alla on nyt yksi esimerkki siitä että yli sadan kilon jässikätkin voi jaksaa juosta pitkiä matkoja ja noita vastaavia löytyy monta muutakin vielä paremmilla ajoilla, mutta tolla painolla tuokin on kova.

Jussi Kantola 2008

Rikku`s Gymillä harjoitusleiri 1984 Kesällä 2008 olin Jussiin yhteydessä ja esitin hänelle muutaman kysymyksen.

Löytyisikö vielä kiinnostusta kilpailla esimerkiksi kehonrakennuksen Masters sarjassa +50?

Kyllä vuoden 1984 SM-kilpailut jää minun viimeiseksi kilpailuksi kehonrakennuksessa. Mahdollisesti osallistun vielä Marathon kilpailuihin.

Harrastatko nykyisin juoksemista?
j01.jpg

Juuri juoksin kolmannen Paavo Nurmi Marathon kilpailuni.

Muistutatko nykyisin tyypillistä juoksijaa ja minkälaiseen aikaan olet juossut?

En ihan tyypillistä juoksijaa;) Tänä vuonna paino oli 104 kg kaksi päivää ennen juoksua! Maraton ajat ovat olleet v.2006 5h8min, 2007 4h35min , 2008 4h38min.

Markku Suonsivu on myös kova kuntoinen palomies alla linkissä joitakin ennätyksiä, kaveri ei ole mikään jäykkä paska
Markku Suonsivu Personal Training

https://www.youtube.com/watch?v=ELvqx7Rglvw

Niin, enkös minä alunperinkin sanonut että mielestäni kehonrakennus tarvitsee tuekseen jonkun airobisemman lajin. Siitähän tuossakin on juuri kysymys.

- - - Updated - - -

Oot muuten aika kujalla jos luulet että kehonkoostumusmittauksilla saadaan tarkkoja mittauksia. Se saattaa saada raajojen erot näkyviin, mutta sillä taas ei ole mitään väliä kun koko mittauksessa esiintyy niin kovasti virhettä. Nimim. 21% kehonkoostumuksella ja 12% pihdeillä päivän päästä:) Ja juuri nuo samat valmistautumiset tehtiin tuohon oraakkelivaakaan.

Vai että ääri-ilmiöt ja väärät syömiset.. Jännä kun ne harrastelijanatubodarit taitaa pyrkiä syömään samanlailla kun nää tiukassa lihassa olevat natubodarit. :)

Ai, oletko sinä sitä mieltä että bodauksen ääri-ilmiöt on terveellisiä?

Ai, oletko sinä sitä mieltä että bodauksen ääri-ilmiöt on terveellisiä?

Mikä on ääri-ilmiö? Tuolla proteiinista mainitsit, mutta sitä voi kyllä huoletta vetää 150-300 grammaa ilman että on millään muotoa vaarallista. Jos tuossa on sulle onglemaa, linkitä vaan jotain tutkimusta tuon vaarallisuudesta.

Oon huomannu että tänne pakkikselle aina tasasin väliajoin rekisteröi näitä kavereita jotka heti pukkaa useemman ketjun, näille yhteistä on se että kaikki ketjujen aiheet on mitä ominaisimpia väittelylle - ja viestejä pukkaakin hirveää vauhtia. Myöskään perusteluja/tutkimuksia ei asianmukaisesti tule. Näitä kavereita taidetaan jossain kutsua trolleiksi ;)

Mikä on ääri-ilmiö? Tuolla proteiinista mainitsit, mutta sitä voi kyllä huoletta vetää 150-300 grammaa ilman että on millään muotoa vaarallista. Jos tuossa on sulle onglemaa, linkitä vaan jotain tutkimusta tuon vaarallisuudesta.

Oon huomannu että tänne pakkikselle aina tasasin väliajoin rekisteröi näitä kavereita jotka heti pukkaa useemman ketjun, näille yhteistä on se että kaikki ketjujen aiheet on mitä ominaisimpia väittelylle - ja viestejä pukkaakin hirveää vauhtia. Myöskään perusteluja/tutkimuksia ei asianmukaisesti tule. Näitä kavereita taidetaan jossain kutsua trolleiksi ;)

Ootko huomannu että jos meet johonki uskovaisten saitille ne pitää sua siellä friikkinä, tai meet johonki seksuaalisesti poikkeavien saitille tai meet nyt ihan mihin tahansa mitä ihmiset noin normaalisti pitää överinä niin ei pakkiskaan ole mikään poikkeus. Epänormaalista tulee helposti normi ympäristössä mikä on normaalista poikkeava.

Siis niinkuin sanoin, kehonrakennus on helvetin hyvä harrastus järkevällä tasolla ja yhdessä jonkun airobisemman lajin kanssa kehittää kroppaa ihanteellisella tavalla. Yhdistettynä järkevään ravintoon ja järkevään bulkkaamiseen ja diettaamiseen niin mikäs sen parempaa. Aika usein kuitenkin näkee että kaikki noi osa-alueet on aivan viturallaan.

Eli mutuilu ilman faktoja tekee sinusta normaalin täällä friikkien keskellä, joilla on antaa tieteellistä ja tutkittua näyttöä väitteilleen? Kyllä minäkin olisin trolli jos menisin huutelemaan omia luulojani faktoina jonnekkin juoksufoorumille. Tällä logiikalla väittäisin että olet muslimi joka on tullut tänne kristittyjen keskelle kertomaan kuinka meillä on väärä jumala, vaikka oikeastaan onkin sama, mutta kuitenkin sun on parempi.

Ootko huomannu että jos meet johonki uskovaisten saitille ne pitää sua siellä friikkinä, tai meet johonki seksuaalisesti poikkeavien saitille tai meet nyt ihan mihin tahansa mitä ihmiset noin normaalisti pitää överinä niin ei pakkiskaan ole mikään poikkeus. Epänormaalista tulee helposti normi ympäristössä mikä on normaalista poikkeava.

Siis niinkuin sanoin, kehonrakennus on helvetin hyvä harrastus järkevällä tasolla ja yhdessä jonkun airobisemman lajin kanssa kehittää kroppaa ihanteellisella tavalla. Yhdistettynä järkevään ravintoon ja järkevään bulkkaamiseen ja diettaamiseen niin mikäs sen parempaa. Aika usein kuitenkin näkee että kaikki noi osa-alueet on aivan viturallaan.

Joo mut hei, voisitsä nyt kertoo mulle sen järkevän ravinnon rajat, että en tee enää virheitä?

Kyllähän suurin osa noista harrastelija bodareista varmaan haluaisi tasapainoisen symmetrisen kropan ja hyvän liikkuvuuden ja loistavan lihaskestävyyden, mutta kun tiedot ja taidot eivät riitä, niin sitten syntyy lihasepätasapainoa, bulkataan aivan liikaa, ei venytellä ja ollaan jäykkiä kuin rautakanki.

Tuo ei kuitenkaan ole lajin syy vaan väärän harjoittelun tulos. Aivan sama vaikka kyse olisi pingis harrastuksesta, jos treenataan väärin tulosta ei synny, suurin osa karateharrastajistakin tippuu kuin eno veneestä kun joku kaheli vetäisee oikean koukun.

Kyllähän suurin osa noista harrastelija bodareista varmaan haluaisi tasapainoisen symmetrisen kropan ja hyvän liikkuvuuden ja loistavan lihaskestävyyden, mutta kun tiedot ja taidot eivät riitä, niin sitten syntyy lihasepätasapainoa, bulkataan aivan liikaa, ei venytellä ja ollaan jäykkiä kuin rautakanki.

Tuo ei kuitenkaan ole lajin syy vaan väärän harjoittelun tulos. Aivan sama vaikka kyse olisi pingis harrastuksesta, jos treenataan väärin tulosta ei synny, suurin osa karateharrastajistakin tippuu kuin eno veneestä kun joku kaheli vetäisee oikean koukun.

Juuri näin.

Ethän Axe man vaan ole aikaisemmin ollut täällä nimimerkillä Bolsoi? Yleistät ääripäitä, mutuilet, kiertelet asioita ja olet jo aika kaukana ketjun aiheesta...kuulostaa niin tutulta :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom