Hermopisteet

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Bullshittiä leuassa olevat taikapisteet. Isku leukaan täräyttää tehokkaasti kalloa -> aivot hölskähtävät kupolissa -> vintti pimeäksi. Leukaan osuva isku täräyttää aivoja huomattavasti enemmän kuin esimerkiksi vastaavalla voimalla annettu isku otsaan.

Kylläkyllä mutta on silläkin merkitystä, mihin kohtaan ja mistä suunnasta lyönti leukaan osuu. (= mihin "pisteeseen"). Totta lienee että itämaalaiset hermopisteilijät ja länsimaiset nyrkkeilijät ovat molemmat keksineet saman tyrmäystavan. Tämä hermopiste-juttu leuassa on paremminkin vaan toinen näkökulma. Itse olen saanut iskua leukan alueelle kuitenkaan tippumatta, koska isku ei ole osunut tähän "lasileuka" -kohtaan.

Sitten muista pisteistä:
Kerran putosin, kun minua potkastiin kantapäällä sisäreiteen, polven yläpuolelle. Potku sattui kyllä, mutta jalasta hävisi hetkeksi voima eikä asialle vaan voinut mitään. Ottelussa tämä tuskin toimii, sillä harva on niin nopea ja tarkka että niin hyvin osuu...

Yleensäkin hermopisteitä voisin itse kuvitella käyttäväni, kun joku tulee ryysyihin kiinni ja haluan päästä irti. (Kaveri on suht paikallaan ja tämän kädet sopivasti hollilla). Ts. tekniikkaa tehdessä otan kaverista kiinni niin että samalla voin painaa kipeistä pisteistä ja ehkä lisätä pari lyöntiä.

Ja totta hitossa ko. pisteitä pitää painaa (lujaa), ei ihmisessä mitään tyrmäyksen hipaisukytkimiä ole. Näitä katseella tyrmäämisjuttuja en kommentoi, koska en ole näin tullut koskaan pudotetuksi (enkä taatusti itse osaa).

kyllä, kyllä vaan.Itse en henkilökohtaisesti epäile toimivuutta, perustelen tämän sillä että itse olin vuosia sitten, kun koko homma oli suomessa jotain uutta ja mystistä, Toni Kauhasen iskusäkkinä raahessa pidettävällä leirillä, sekä harjoittelin Tonin kanssa melko paljon äänekoskella. Kyllä siinä lukua otettiin ja kivusta karjuttiin, mutta se että toimivatko ne käytännössä,ja varsinkin tänäpäivänä, sanoisin että vaatii TÄYDELLISTÄ tekniikkaa, rentoutta, stressinsietokykyä ym ym , että pelkästään kyosholla selviää...tänäpäivänä! Kyosho yhdistettynä moneen muuhun asiaan toimii varmasti. Itse olen ollut siltä alalta poissa jo kauan , eikä minulla ole eväitä potkunyrkkeilykehässä edes yrittää moisia, joo, ja joulua kaikille :wanha:

Itse en edes harrasta mitään kamppailulajia, mutta satuinpa tuossa pari viikkoa sitten tapaamaan Mark Kline nimisen kaverin. Ei auta kuin uskoa näihin hermopisteisiin ja myös kehon energiakenttiin sen verran vakuuttavia oli kaverin demonstraatiot... Kuulostaa varmaan uskomattomalta, enkä oikein usko itsekään... mutta kaveri pystyi koskematta n. 2 metrin päästä horjuttamaan seisovan miehen tasapainosta. believe it or not!

Joo, sitä vielä että onhan se paljon enemmän :arvi: aiheuttaa nappeja vetäneelle känniselle :david: ILLUUSIO suuresta tuskasta, kuin "käytellä puukkoloita", tai magailla polvilumpiot paskaksi. Vai onko? sanokaa vaan .Ainakin Ne hermoratakikkailut joita itse opin, eivät rikkoneet mitään, olisihan se väärin satuttaa vittupäitä oikeasti...joo.

Parin kuukauden päästä pitäisi olla meidän salilla Toni Kauhasen Kyosho-jutsu seminaari, kannattaakohan pistää n. 60e tuohon seminaariin, saiskohan siitä jotain irti? (Tää nyt on tietysti yhtä kova mielipidekysymys kuin että "ostanko mersun vai bemarin?" mut silti...)

Rahastusta vai ei?

Itse olen käynyt muutaman Tero Laaksosen EKJT-leirin. On ollut mielenkiintoisia ja tuonut uusia näkökulmia treenamiseen. Uskallan suositella ainakin EKJT-leirejä.

kooma sanoi:
Parin kuukauden päästä pitäisi olla meidän salilla Toni Kauhasen Kyosho-jutsu seminaari, kannattaakohan pistää n. 60e tuohon seminaariin, saiskohan siitä jotain irti? (Tää nyt on tietysti yhtä kova mielipidekysymys kuin että "ostanko mersun vai bemarin?" mut silti...)

Rahastusta vai ei?

Uskallan suositella, vaikka en ite oo Kauhasen opissa ollutkaan. Paljon oon miehestä kuullu juttuja ja niiden perusteella maksaisin kyllä 60 euroa yhdestä seminaarista. Se saatko leiristä jotain irti riippuu tietysti aikapaljon siitä onko siulla minkälaiset taustat eri lajeista, ja ootko miten motivoitunut oppimaan.

Ite kun aikoinani olin yhdellä saman alan seminaarilla, niin paljolti karate pohjieni ansiosta sain siitä kyllä valtavasti irti. Ainahan on hauska kun oppii miten toiselle voi tuottaa enemmän kipua ;)

Joo itse kävin Kauhasen kurssin ja oli jees! Oppi vähän kaiken laista. Osa opeista meni mun kohdalla hukkaan mutta osa kolahti.
Karate miehille varmasti antoisa, Kauhanen kun antoi ihan hyviä merkityksiä sellaisille katoille jotka muuten saattaa vaikuttaa vähä oudoilta...

Ja toimiiko? Kyllä jos ei rupea ihmeitä hakemaan, soveltaminenhan on hyvä taito kaikessa..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kempo

Ryukyu-Kempo on hyvä itsepuolustuslaji jos on kiinnostunut hermpopisteistä.
Ennen oli K18 laji, mutta nykyään K15, jotta olisi enemmän oppilaita.
Harmi vain, että Suomen ja tietääkseni myös Pohjosmaiden pääopettaja Toni Kauhanen puhuu palturia, esim. että hänen mukaansa hän omistaa osan tekniikoista.

Virallisesti mitään ihmisen liikettä ei voi omistaa.

Toni Kauhanen myy myös omia kirjoja, joissa on muka hänen tekstiään vaikka hän on oikeasti kopioinu tekstin kiinalaisesta kirjasta ja kääntänyt sen suomeksi tai englanniksi.

Seminaareissa hän myös opettaa erilaisia tekniikoita eri ihmisille vaikka menisi samaan seminaariin ja samalla hinnalla.

Kaikesta huolimatta hän on osaava opettaja ja ryukyu-kempo on ehdottomasti paras laji jos kiinnostaa hermopisteet, chii-energia ja itämainen lääketiede & filosofia :)

Sitten muista pisteistä:
Kerran putosin, kun minua potkastiin kantapäällä sisäreiteen, polven yläpuolelle. Potku sattui kyllä, mutta jalasta hävisi hetkeksi voima eikä asialle vaan voinut mitään. Ottelussa tämä tuskin toimii, sillä harva on niin nopea ja tarkka että niin hyvin osuu...

Johtui siitä että potkun paine tuli pienelle alalle ja hermoradat meni sekaisin ja lihakset tulkitsi sen käskynä lamaantua. Ei välttämättä satu ollenkaan mutta jalat lähtee kyllä alta.

Ei kyllä oo mun silmään osunut moista sääntöä.

Itseasiassa itsekään en ole koskaan sääntöä missään lukenut, mutta kuuluttaja on jossain vanhemmissa UFC:ssa sanonut. Kuulin selvästi kun sanoi listaa luetellessa "no pressure points". Mutta tästä on aikaa ja säännötkin muuttuu. On voinut myös tarkoittaa jotain muuta kyseisellä kommentilla.

Ihan hyvin joku on voinut katsoa ne liian vaaralliseksi ja siksi tuollainen sääntö. Kannattaa muistaa, että sääntöjä on päättämässä myös osavaltion isoja jehuja, eikä vain UFC organisaatio.

Muistelisin joskus nähneeni UFC:n säännöt, joissa noi "pressure point attacks" oli kielletty. Ei tosin ole noissa nykyisissä säännöissä kyseistä kohtaa.

Back
Ylös Bottom