Hermopisteet

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aloin selaamaan nettiä ja löysin tällaisen.

"UFC 15: Collision Course was a mixed martial arts event held by the Ultimate Fighting Championship on October 17, 1997, in Bay St. Louis, Mississippi. Collision Course marked a major change in the UFC's rules, with limitations set on permissable striking areas. Headbutts, groin stikes, strikes to the back of the neck & head, kicks to a downed opponent, small joint manipulation, pressure point strikes, and hair pulling all became officially illegal." -wikipedia

Olen edelleen varma, että joku kuuluttaja on sanonut jossain ufc:ssä listassaan "no pressure points". Se on hyvin voinut olla mukana joissain ufc:ssä. Ei taida olla kuitenkaan enää.

Tarkoitus ei ole minulla sen enempää puolustaa kuin dissatakkaan hermopisteitä, mutta yritän vain sanoa, että jossain tuo sääntö on ollut. Moni sitä toitottaa eikä se todellakaan ole 100% tuulesta temmattu. Kuitenkin vahvasti näyttäisi ettei tuollaista sääntöä enää ole.

En ota kantaa mihinkään, mutta aina kun nämä "pisteet" otetaan esiin, alkaa ulina/valitus niiden "kamppailussa etsimisen vaikeudesta, uskosta jne.)

Jos sä saat ne toimimaan / tehostat jotain lukkoa niillä / käytät hallintaotteissa jne., that`s ok. Kuka nyt lähtis säätämään missään vaparikehässä tollaista? Oikeasti saa olla varmasti aika oppinut kaveri, että tilanteen tiimellyksessä saa toimimaan..

Itse en harrasta, mutta kauhanen on oman kylän poikia, on näytä tyrmäyksiä oltu näkemässä ja avustamassakin ja myös on meikää sormen nivelistä pyyhkitty suuntaan jos toiseen...(punttimiehet ovat hyviä vapaaehtoisia/hyviä koekaniineja :) )

Eikös Kauhanenkin ole näitä NTKO-miehiä? Oletkos koskaan joutunut ei kosketus tyrmätyksi?

Niin, tottakai hermopisteitä on, kyynärpäässäkin on ainakin pari kohtaa johon ei tartte ku hipasta ja johan sattuu niin maan perhanasti. Vaikea se kai on matsitilanteessa siihen osua.

KYllä noi hermopistetekniikat on osittain ihan hyviä vaparis ja lukkopainis. Tosin sääntöjen rajamaillahan ne menee. Treenikaveri niitä välillä tekee tehostaakseen lukkoja ja kuristuksia, ni aika vittumaisia tuntuu. Plus niitä pystyyy käyttämään escpapeina lukotuksista ja kuritstuksista ku ne on sen verran shokeeraavia.
Tosiaan se on faktaa, ettei itsepuolustustaitoja voi pelkästään perustaa hermopistekamppailuun, vaan se on sinänsä hyvä lisä muille lajeille. Hermopisteiden käyttöä voisi pitää paremminkin tehostus- tai apukeinona itsepuolustukseen, etenkin kun ihmisten hermopisteissä on huomattavia yksilöllisiä eroja, sekä niiden herkkyyksissä on eroa.
Tietenkin, jotkut jo aiemmin spekuloivat, että eivät hermopiste kikkailuun usko, mutta syy voi olla siinä ettei se tehoa a)kokematon tekijä tai b) hermopisteet eivät ole kovinkaan herkkiä.
Mitenkään en puolustele, että "hermopistekamppailu on ainut oikee laji" vaan ennemminkin kerron minkä kuvan olen saaanut hermopistekikkailusta mustavöiseltä kyusho jutsu harrastajalta, jonka kamppailulajikokemus ei jää pelkästään kyseiseen lajiin. Ennemminki ihan mielenkiintonen laji hermopistekamppailu, mutta melko turha käytännön itsepuolustuksen ja vaikka vapari/SW/BJJ otteluiden kannalta. Kyse on pitkälti ihmiskehontuntemuksesta ja sen heikkojen kohtien löytämisestä. Korjatkaa, jos valehtelen enemmän kuin poliitikot.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mjoo kyllä ne toimii, salilla. Käytännössä, nii... jos joku sanoo että matsissa löi jotakuta toista hermopisteisiin ja tiputti sen niin kannattaa pistää juttu paskasuodattimen läpi ja harkita uskoakko vaiko eikö. Kehossa on kyl paikkoja joihin osumalla voi tiputtaa, kipu/hermopisteitä miten haluu kutsua. Tai iskulla aiheuttaa kovan tärähdyksen päähän jollon lähteepi taju. Vrt. lasileuka-ilmiö. Minutkin on parilla kevyellä hermopisteläpäytyksellä tiputettu eli uskon niiden toimivan, mutta en ryhtyisi kadulla miettimään että nytpä isken tota idioottia ensin maksa 2:een ja sen jälkeen perna 5:een. Nivellukot ovat asia erikseen, tekniikoita voi tietty yhdistellä. Gurut kunniaan :worship:
Mitä hermopisteistä tapahtuu, menee taju vai mitä tapahtuu? Jos menee taju, kauanko tajuttomuus kestää? Mutta, jos ei mene tajuttomaksi niin, mistä hermopisteestä sitten menee? Kulmakarvojen vieressä ohimoilla on käsittääkseni hermopisteet. Mitä niistä tapahtuu? Olen ihan tietomielessä kiinnostunut asiasta.

Mitä hermopisteistä tapahtuu, menee taju vai mitä tapahtuu? Jos menee taju, kauanko tajuttomuus kestää? Mutta, jos ei mene tajuttomaksi niin, mistä hermopisteestä sitten menee? Kulmakarvojen vieressä ohimoilla on käsittääkseni hermopisteet. Mitä niistä tapahtuu? Olen ihan tietomielessä kiinnostunut asiasta.
Suurin osa heppoisen näköisistä tyrmäyksistä tulee ihan ilman ottelijan tietämättä mitä tekee siis näitä hermomeridiaaneja ajatellen. Rummuttanut vaikka alapotkuja ja sappirakko meridiaani herkistynyt, sitten samalle meridiaanille melkein hipaisevalta näyttävä yläpotku ja vastus unille.
Mutta ikuinen vääntö tämä on, osa ei usko koska se mitä ei itse tiedä tuntuu väärältä.
Vaikea on käyttää liikkuvaan kohteeseen tietoisesti. Lukkopainissa lähempänä mahdollisuuksia. Mutta ei taida löytyä montaa huippu urheilijaa jotka näihin jaksaisi perehtyä.
Itse olen opiskellut ja suorittanut aikanaan ekjt n ruskean vyön.
Enemmän hyödyt on healing puolella, kulmassa käyttänyt mm. nenäverenvuodon tyrehdyttämiseen.
Kipulukot saa tehostettua kun/jos tietää mitä tekee mutta vastuksen pitää olla n. samaa tasoa pääasiassa.
Kirjoittelemalla on näitä hieman vaikea "näyttää".

Back
Ylös Bottom