Hermopisteet

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sen huomaa, että mielessä on kaikki muu paitsi hermopisteet, kun narkkari ottaa apteekin ullkopuolella rinnuksista kii ja alkaa pyytään rahoja sekä rauhoittavia
:wall:

XXL sanoi:
No huhhuh, en voi ottaa tosissaan pätkää missä äijä tiputtaa toisen kanveesiin huutamalla sille viiden metrin päästä. Meni samalla uskottavuus loppuvideoistakin.

Tuttavani joka harrastaa Jujutsua oli päässyt koettamaan tuota! Hänen piti juosta kohti tätä hermopiste-gurua ja sanoi, että hänen vauhtinsa loppui kuin seinään, eikä todellakaan osannut selittää miksi! En itsekään kovin helpolla usko mihinkään, mitä tieteellä ei voi selittää, mutta....

Flesh sanoi:
Tuttavani joka harrastaa Jujutsua oli päässyt koettamaan tuota! Hänen piti juosta kohti tätä hermopiste-gurua ja sanoi, että hänen vauhtinsa loppui kuin seinään, eikä todellakaan osannut selittää miksi! En itsekään kovin helpolla usko mihinkään, mitä tieteellä ei voi selittää, mutta....

Haluaisin nähdä kun Wanderlei Silva juoksisi päin gurua ja pysähtyisi myös. Se ois jo kohtuullisen :whip: meininkiä.

Itse olen ajatellut hermopisteiden olevan vain tavallista kipuherkempiä kohtia. Esim. kaulan sivulla sijaitsee tällainen. Sitä ei kuitenkaan stimuloida koskettelemalla tai näpretelemällä vaan ihan reilulla iskulla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noi No Touch KO:t ovat ulkoisesti täysin samanlaisia kuin joissain herätyskokouksissa tapahtuvat saarnaajien kaatamiset. Ensimmäinen "kaataja" oli 1800-luvulla elänyt "taikuri" Antoine Mesmer, jonka erikoisuutena oli juuri ihmisten kaataminen. Siitä verbi (vaimikälie) "mesmeroitua" (to be mesmerised). Ei nyt osaa oikein sanoa miten noihin pitäisi suhtautua. Kusetusta kunnes joku kaata mut.

Oon käyttänny pisteitä voimakeinoja käyttäessä ja toiminu joskus ja joskus ei..
Itsepuolustukellisessa mielessä en kyllä keksi oikein realistista käyttöä...

Mutta ennen kaikkea niitä on hauska opiskella, ja ei niihen mun mielestä liity mitään "mystistä". Anatomiaa se on..

bfr sanoi:
Itse olen ajatellut hermopisteiden olevan vain tavallista kipuherkempiä kohtia. Esim. kaulan sivulla sijaitsee tällainen. Sitä ei kuitenkaan stimuloida koskettelemalla tai näpretelemällä vaan ihan reilulla iskulla.

Kaulan molemmilla puolilla siinä lihaksen kohdalla on kolme pistettä. Siihen kun pamauttaa hyvän vasaralyönnin, niin kyllä tuntuu. :)

Kyllä tommonen hermopistekamppailu varmasti sopii hyvin jonkun toisen lajin rinnalle, mutta en kyllä pelkästään sitä itsepuolustusmielessä harrastaisi.

HITB sanoi:
Kyllä tommonen hermopistekamppailu varmasti sopii hyvin jonkun toisen lajin rinnalle, mutta en kyllä pelkästään sitä itsepuolustusmielessä harrastaisi.

kyllä. mielestäni typerää peruskursseilla opettaa millin tarkkuudella että näin teemme. hyvän opettajan ohjeistamana varmasti toimii, mutta moni alkaa sitten heti tutkia tuommosia nippelijuttuja ja ei huomata suurempia puutteita tekniikasta tai asenteesta. lyönnit lyödään valmiiksi ohi ja kaikilla on mukavaa... itse käytän pistetekniikoita periaatteessa vain tukemaan hallintaotteita. jos ei toimi niin ei toimi, mutta ei jää tekniikka suorimatta jos ei onnistukkaan pistemanipulaatio.

niin. anatomiaahan tuo on. myös tyrmäykset voidaan selittää täysin lääketieteellä. samoin voidaan selittää nuo "huojutukset". itsekkin voin selittää kirjatiedolla muutamia tempuista. mutta onko huojutuksista jotain hyötyä nakkikopilla..?

niille jotka eivät usko että ihminen on herkempi joistakin kohdista kuin muualta.. painakaapas treenikaverin korvan alla olevaan monttuun, tai potkaiskaa kiertopotku (alaspäin!) reiden keskiosaan (niin, puujalka "piste"). pisteiden harjoittelussa on tärkeää muistaa oikea suunta ja aktivoimistapa. esim. osa toimii vain hieromalla, osa vain oikeaan suuntaan lyömällä.

Hermopisteet toimii. Joillain hyvin, joillain huonosti ja joillain ei lähes lainkaan. Treenaan itse EKJT:a, eikä sitä ole koskaan kehuttu helpoksi, "joka miehen" tekniikaksi. Voin myös kertoa, että tietyt hermopistemanipulaatiot on todella helppoja ja todella toimivia. Tietysti suurin osa tekniikoista on niitä, joita ei tositilanteessa edes harkitse käyttävänsä, mutta niin se on monissa muissakin lajeissa; muutama hyvin harjoiteltu tekniikka toimii lähes aina.

Syy siihen, miksi hermopisteitä ei käytetä kehässä on siinä, että niitä on huomattavan vaikea käyttää, jos vastustaja tietää, mitä hänelle aiotaan tehdä. Yllättävyys on tärkeä osa onnistumista.

Ravintolan tanssilattiapainimatolla tilanne on toinen. Kaveri pitää saada tuntemaan kipua ja/tai reagoimaan halutulla tavalla (kääntymään, nousemaan tms) ilman, että se näyttää pahalta niiden 300 silmäparin tarkastelussa. Aivan varmasti toimii. Olen kokeillut. Hallintaotteiden saaminen ja niiden tehostaminen sekä raudoittaminen saa hermopistemanipulaatiosta aivan uuden ulottuvuuden. Voin myös henk. koht. todistaa, että kun hermopisteitä käytetään, mitä isompi äijä ja mitä enemmän pistää vastaan, sitä tehokkaampia manipulaatitot on. Enkä nyt puhu mistään nivellukoista. Korvan takaa painaminen on tuttua elokuvista, CV 16-22 rintalastan päällä on oiva lyöntipiste erikoisnyrkille, kuljetusote yhdistettynä H6 ja L8 toimii, maahanvienti tehostettuna TW 11 ja 12 toimii, mattopainissa SI8 toimii, sormilukon saamiseen auttaa TH3 jne. Olen kokeillut käytännössä ja ollut myös ottavana osapuolena.

Kaikki hermopiste iskut ei toimi kaikilla, kuten jo arvata saattaa. Jokainen kun on erilainen. Omat kokemukset johtaa siihen, etten ole ikinä tippunut kunnon iskusta päähän, tai mihinkään muuhun kropan osaan. Lukot eivät juurikaan toimi minulla, eikä kaikki hermopiste hyökkäyksetkään. Kuitenkin yhden kerran ihan mielenkiinnosta pääsin olemaan ottavana osapuolena eräältä Senseiltä.. Maasta heräsin. Isku ei ollut pikku taputusta ihmeempi (edes aivot eivät voi sellaisesta hölskähtää koska pää ei nyökähdä mihinkään). Eli omasta mielestä osa niistä voi toimiakkin.

Nimim. "Lasileuka"

Back
Ylös Bottom