Herkun korvikkeet

LuomuPorkkana

living with Pupu
Poistakaa tredi jos samanlainen on jo, kun ei heti osunu silmääni.

Mitä teet kun olet päättänyt ettet koske itsellesi kiellettyihin herkkuihin koska syöminen menee muuten yli?

ts. mitä pidät itsellesi herkkuna ja millä sitä voisi korvata kun haluat kiristyä?

mun herkut jotka pitää kieltää liiallisen syömisen uhalla: ruisleipä,herkku näkkärit, jugurtti, pähkinät, hedelmät, protskupatukat, vaalea leipä, muromysli, fitnessmurot,mehut, limut kaikkien yleisten herkkujen lisäksi...

korvaan ne:- laittamalla rahkaan marjoja ja kaurahiutaleita:turvotan jääkaapissa

-luomun letut

-täysjyvä/ruisnäkkäri

-vihreä tee

-kaurapuuro margariinikimpaleella

-omena

-riisipuuro

lisäksi siivoan wc:n ja vaatekaapin, pesen seinät ja nukun

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lisäksi siivoan wc:n ja vaatekaapin, pesen seinät ja nukun

lol :D

Pahin herkku taitaa olla suklaa, jota ei välillä pysty vastustamaan -> otan protskupatukan tahi -drinksun.

Välillä iskee pizzanhimo, mutta onneksi emäntä on saanut kehiteltyä protskupizzan reseptin jossa ei ole juuri hiilareita eikä rasvaa.

Välillä kun pitää saada jotain oikein herkkua käyn subwayssa syömässä kananrintapatongin ilman majoneesia.

Karkkia tekee välillä kovasti mieli -> ostan dietorelleja.

Edit: Niin ja prodeletuilla / -pannarilla herkutellaan välillä. Hillonkorviketta en ole vielä keksinyt. :itku:

Edit2: Light-limppari unohtu.

Noh, kaali ja tonnikala paistettuna öljyssä se kaikkien aikojen paras setti on :haart: Lyömätön ja ei petä ikinä. Ja light-limu, vaikkakin paljon parjattu, on toinen mikä tyydyttää herkunhimon (joopa joo).
Parempi olis kyllä saada jotain aktiviteettia missä unohtuu moiset kotkotukset:D Massakaudella herkkuja ei korvata vaan niitä syödään järki kädessä. Muutoin paheiden kiertäminen on jokapäiväistä taistoa;)

Mä keitän kahvia johon laitan jotain erikoiskahvia joukkoon kuten appelsiini-, kookos-, tai suklaakahvia.

Pepsi max cappucino- diettaajan turvaverkko.

Kanelia ja makeutusainetta hedelmien ja puuron kanssa. Munanvalkuaispuuro noilla höysteillä ei oo hullumpaa.

Purkka- vielä menee. Mutta ei auta liikaa jauhaa, turvottaa sekin.

Kaikki diettiruuat maistuvat herkulta, kun maustaa hyvin. Ei maistu seitikään seitiltä- Goddess....:kuola:

Funlight- ananasguanabana on tosi hyvää. Myös rahkan seassa.

Siivous ja vaatekaapin järjestely toimii mullakin...ja peiliin kurkistus-ei oo enää mielitekoja ;)

Camu tossa listasikin aika samanlaisen listan mitä oisin ite kirjoittanut. :D

Lisätään vielä pari:
-Marjoja (nyt just varsinkin tuoreet mansikat) ja mehukeittoa
-Mehukeittoa ja ripaus kaurahiutaleita
-Puuroutuva riisi (esim. ylikeitetty jasminriisi ;)), johon sekaan joko mehukeittoa ja makeutusainetta tai maustettua protskujauhoa (suklaariisi...mmm)

Viime päivinä on ollut ihan käsittämättömiä himotuksia, enpä muista vastaavia viime dieetiltä. Ensimmäistä kertaa oikeasti tuntuu että jos ei laita jääkaappia munalukolla kiinni niin kohta sukellan syömään ihan kaiken eteen tulevan. Johtuukohan siitä, että hiilarit on tällä kertaa paljon korkeammalla kuin aiemmin? Vai siitä, että joudun nysväämään kotona päivästä toiseen kun tauti ei parane... tai ehkä molemmista.

- Piltin soseet

- Whey+ suklaa maitoon sekoitettuna (vähän kun kaakaota)

- Tikkari karkin korvikkeena. Kuulostaa tyhmältä, mutta hitaasti imeskellen kymmenen gramman tikkari kestää kauan ja vie sen pahimman makeannälän sisältäen kuitenkin vain murto-osan karkin kaloreista (toimi, kun vielä söin karkkia).

- Light mehu sekoitettuna makuvissyyn ("limua")

- Bansku leivän päällä (älkää kysykö, älkää)

- Bansku (tai muu marja tai hedelmä) - suklaanmakuinenprotsku - maito -pirtelö jäämurskalla

Mäyräkoira;1125992 - Bansku leivän päällä (älkää kysykö sanoi:
toi banaani ja ruisleipä on aivan taivaallista. kannattaa kokeilla:thumbs:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Miten tuota toimintoa voisi siirtää meidän perheeseen??? Olisi muuten aikalailla tarpeen... perkule että olisi siistiä jos joka herkun sijasta meillä siivottaisiin.

:lol2: kieltämättä ukko saattaa kiekaista, että mitä helvettiä sä teet??!!! ja minä katonrajassa jyystän seiniä, tuhisen hitonmoisen vaatekasan keskellä

hammasharjalla saa muuten siloteltua joka kolon, on niin maan kiiltävää sen jälkeen!!!

toi banaani ja ruisleipä on aivan taivaallista. kannattaa kokeilla:thumbs:

Tai grahampaahtoleipä+pähkinävoi+banaani... :nolo: Ei sovellu dieetille, mutta huomattavasti parempi vaihtoehto kuin suklaa ja onhan tossa niitä hyviä rasvoja ja silleen...:lol2:

Minä olen selvinnyt herkkuhimosta teippaamalla herkuttelua aiheuttavat ruokapaketit (kuten keksipaketin ja muromyslin) umpeen pakkausteipillä. Se on vähän niinku olis avaamaton pakkaus, sitä ei vain avata, kun taas avatusta olisi niin helppo vähän ottaa vaikka puolikas keksi tai hyppysellinen mysliä.. ja toinen.. ja kolmas..

Tähän aikaan vuodesta on myös mukava popsia mansikoita ja kirsikoita.

Kaikkein parhaiten herkkuhimoon on kyllä kohdallani auttanut pidemmällä tähtäimellä tarpeeksi ja oikealla ravintoainejakaumalla syöminen. Ja kun herkuista on vähän vierottunut, niin ei se herkuttelu edes tunnu yhtä orgastiselta kuin joskus ennen näitä tervellisiä elämäntapoja. Jotenkin ei vain tule entisenlainen mielihyväntunne, vaan pikemminkin pöhöttynyt ja tukkoinen olo, ja pienempi määrä herkkua riittää. En tokikaan ole millään kisadieetillä enkä enää dieetilläkään, mutta kevätdieetin loppuminen ei aiheuttanutkaan mitään "jee, ei tarvi enää nipottaa"-fiilistä kuin pariksi ekaksi päiväksi, sitten alkoikin jo tulla ällö olo ja Zonea ikävä ;)

Noh, kaali ja tonnikala paistettuna öljyssä se kaikkien aikojen paras setti on :haart:
Miten teet tämän setin? ihan vaan kaalit ja tunat pannulle ja mitä mausteita? kaikki wokkiruuat on nyt suokkarilistalla, joten vaihtelua haeskelen.

Mäkin joskus kokeilin noita Dietorelleja pahimpaan naminälkääni, mutta ai kauhia, mitä vatsanväänteitä niistä saa! Candy Kingiltähän on nykyään muuten kans sokerittomia irtonameja. Kyselin heiltä joskus ravintoarvoja, ja energiaa niissä on 204 kcal/100g. :rolleyes:

Mutta kaikenlaiset hedelmät ja marjat toimii, juurikin jo mainitut mansikat ja kirschbärit ja sitten myös herneet. Herneet tosin ovat melko kalliita joku puolella kun olen katsonut. Mansikat menee myös puolijäisinä loistavasti. Porkkanat jeesaa vähäksi aikaa (kunnes alkaa armoton pöhötys ja ilmavaivat). Myös jätskialtaista löytyy kivasti erilaisia mehujäitä.;)

Joskus on ollut tyytyminen pariin lusikalliseen sokeritonta kaakaojauhetta.:jahas: Jostapa tulikin mieleen, että kananmunanvalkuaisista tehty suklaavaahto rokkaa kans aika hyvin.

Minä olen selvinnyt herkkuhimosta teippaamalla herkuttelua aiheuttavat ruokapaketit (kuten keksipaketin ja muromyslin) umpeen pakkausteipillä. Se on vähän niinku olis avaamaton pakkaus, sitä ei vain avata, kun taas avatusta olisi niin helppo vähän ottaa vaikka puolikas keksi tai hyppysellinen mysliä.. ja toinen.. ja kolmas..
Heehee, tuli mieleen kun mun piti kerran viedä kaikki, mikä himotti, niin pahvilaatikossa kellariin, notta ei olisi mopo karannut käsistä niiden kanssa. :D

Kaikkein parhaiten herkkuhimoon on kyllä kohdallani auttanut pidemmällä tähtäimellä tarpeeksi ja oikealla ravintoainejakaumalla syöminen.
Aamen tuolle!:)

Tänne pitää muuten lisätä vielä yksi juttu, nimittäin Lipsi light. Mehujäässä on ~10kcal joten 100g mehukeittoahan voi kätevästi vaihtaa ruokavaliosta tuohon. ;)

Saisin varmaan valmentajalta satikutia jos tietäisi mun touhuista. :D

lol :D

Pahin herkku taitaa olla suklaa, jota ei välillä pysty vastustamaan -> otan protskupatukan tahi -drinksun.

Välillä iskee pizzanhimo, mutta onneksi emäntä on saanut kehiteltyä protskupizzan reseptin jossa ei ole juuri hiilareita eikä rasvaa.

Välillä kun pitää saada jotain oikein herkkua käyn subwayssa syömässä kananrintapatongin ilman majoneesia.

Karkkia tekee välillä kovasti mieli -> ostan dietorelleja.

Edit: Niin ja prodeletuilla / -pannarilla herkutellaan välillä. Hillonkorviketta en ole vielä keksinyt. :itku:

Edit2: Light-limppari unohtu.

Ihan hillosta menee, kun sekoittaa esim. mustikka-pilttiin makeutusainetta :kuola: ja hilloon verrattuna kalorit vähenee roimasti (mustikka piltissä 40 kcal /100g) Kannattaa kokeilla!
Itse oon kyllä jäänyt pahasti koukkuun ja naapurit kyselee kaupassa perheenlisäyksestä, kun raahaan kymmeniä pilttipurkkeja kotiin :D

Suositut

Back
Ylös Bottom