herkku settejä!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Flower
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
45
Joo eli ite oon aika usein huomannu ku rupeen töissä, koulussa tai ihan missä vaan kaivelee eväät esiin ja mutustelee niitä poskeeni ni eipä mee kauaakaan kuka joku tokasee "hyi saatana, mitä toi on" Eihän se ny aina kuulu jos on jotain kana-pasta settiä, mutta vähän erilaisemmilla kyllä.

Eli, minkäläisia "omalaatuisia" tekeleitä te kokkailette ja popsitte naamaanne? (Tyyliin tompan kuuluisa rahka-kaurahiutale-keitto pommi).

Ite ny tulee aika usein iltasin tehty tämmönen protsku soosi missä on murskattua valkuaista-raejuustoo-tonnikalaa-kurkkusalaattia. Siihen vaan mausteet, sekasin, runsaasti ketsuppia ja aikun o hyvää:D

Makee nälkään tulee pisteltyä hedelmävalkuais "herkkua":) Vaahdottaa valkuaiset kovaksi vaahdoksi, makeutus canderellilla ja uunin pellille johon purkki coctail-hetelmiä päälle ilman mehua ja uuniin 150 astetta ja joku 40-50 minsaa, kunnes vaahto on kovettunu. Tai sitten toinen on "perinteiset" pannarit eli valkuaista johon lykkäät raejuustoa ja pistät viä sekaan makeutta ja reilusti kanelia. Hiilareita jos tykkää ni saa vaikka kaurahiutaleista. Ja taas maistuu:p

Joo ohan nää "vähän" tämmösiä dieetillä vedettäviä sekoituksia joita ei tuu syksyllä/talvella ees haisteltua.

Noniin reseptiä kehiin, tytsyiltä pitäs ainakin löytyä jos jonkin moista!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Töissä kun vedän välipalaksi proteiinia tai massanrakentajaa niin silloin tällöin tulee joku kyselemään mitä koiranruokia sekoittelen.

Aina kun on protskumärskeet oppilaitoksessa mukana; "Miksi nää kaakaota juot??", "Mitä sulla siinä on? Anna mä maistan!". Aika harvoin jaksan ruveta luottelemaan listaa; heraa,maltoa,dextroosia,kreatiinia,kaakaojauhetta... Useimmiten totean vaan, että kaikkea mitä kasvava poika tarvitsee....;)

meillä ukko aina, kun ostan jotain lisäravinteita tulee ihmettelemään: no mitäs hiton purkkeja nämä nyt on? näilläkö sitä isoksi kasvaa?? minä siihen: no ei näillä yksinään kasva..jne..jne..selostan! Ja ukko: no mitäs vittua sinä niitä sit syöt, jos niillä ei kasva? kyllähän se sellasta pitäs olaa,et kasvaa...:D

Alkuperäiseen kyssäriin: mitäpä muuta kaipaa,kun Tomin rahka combon..? hyvää ja ravitsevaa..nam!

Rahka ja raejuusto paljaaltaan kirvoittavat työkavereilta 'YÄK' - reaktion, proskujuomia eivät enää jaksa ihmetellä - mutta protskupatukoita aina kuolaavat vieressä, ihmettelevät ettei niitä löydy lähimarketin karkkihyllystä - ja osa on vakaasti sitä mieltä että Mars tai Snickers ajaa saman asian... Hermestas-makeutusta on joka ainut ihmetellyt : "ei kai sulla ole sokeritauti, vai mikset käytä vain tavallista sokeria?" Dieetillä ollessani (nytkin) työkaverit koko ajan päivittelevät pullat suussa että "olis se kamalaa tuolla lailla itseään kiduttaa, ei edes pullaa saisi syödä tai kaljoitella, hyi olkoon!"

Aina kyselevät että :"mitä sä sitten oikein syöt, kun tuntuu ettet mitään normaalia safkaa: pizzaa, karkkia, hampurilaisia, sipsejä jne...?" Eipä siinä juuri tee mieli selittää valkuaismunakkaiden herkullisuudesta parsakaalin, papujen ja tumman riisin kera...:D

Mä en jaksa kovin paljoo kuunnella noita ihmettelyjä kehoeväistä. Tokasen yleensä vaan jotain "Noi pullat/viinerit/sipsit/ranskanpotut yms. on roskaa, täysin turhaa, epäterveellistä, jopa vaarallista eikä mun OIKEESTI tee ikinä niitä mieli, joten en niitä syö ja sillä sipuli!". Tai jos kyseessä on mukava/älykäs työkaveri, niin ehkä selostan hänelle alkuun, mistä on kyse. Yleensä ei tartte sen jälkeen järkevämmille tyypeille mitään selitellä. Yleensä ne on ne pöljemmät ja/tai läskimmät, jotka kaikkein eniten ihmettelee. Niiden kanssa koetan parhaani mukaan vaan pitää turpani kiinni ja hoitaa omat juttuni ja jos ei kestä hermot, niin heitän ton em. kommentin.

Mun eka posti roinalle tais olla kysymys protskujuomien makustamisesta. Nyt oon sitten juonu herajuomia tyyliiin herajauhetta & vettä, ravistellaan ja eiku kitusiin. Aivan siedettävää, vähän niinku laimennettua maitoa. Erinomaista ruokajuomaksi ;) Hmm, toistaiseksi oon käyttäny halvimpia mahd. heroja (Heracles ja SF-protein), onkohan kalliimmat (paremmat?) jauheet pahemman makuisia?

Arvelen, että mun työeväät tulee tulevaisuudessa olemaan aika lailla silleen, että vedän protskujuoman (tod.näk. kaseiinia, koska on halvempaa ja sulaa hitaammin) kanssa esim. siivun ruisleipää (jonka päälle esim. kalkkunaa/kinkkua ja kurkkua, nam!), desin pähkinöitä, omenan, banaanin tms. sekä tietty rahkaa ja raejuustoa erinäisillä makustajilla (hedelmät, marjat).

Outoja yök-reaktioita tulis varmaan tavalliselta kansalta kun näkisi kun vedän 5-6 munaa keltuaisineen raakana naamariin B-vitamiinin imeytymishäiriöitä uhmaten (joskus ei vaan jaksa valmistaa). En harrasta kyllä kodin ulkopuolella, paitsi kerran kun kävin ennen salia kaupassa ostoksilla ja matkalla salille reppu tippui ja kananmunat hajos osittaïn. Eihän siinä muuta voinut kuin salilla pelastaa kananmunat ja heittää ne naamariin, kyllä joku siinä epäuskoisena katselikin vieressä. Monille bodareille tollanen nyt on arkipäivää.

Originally posted by Nitsku
Töissä kun vedän välipalaksi proteiinia tai massanrakentajaa niin silloin tällöin tulee joku kyselemään mitä koiranruokia sekoittelen.
Mä teen sillei et pistän aamulla hera ja malto jauheet+veden sheikkeriin, ja sit duunissa jauheet onkin sopivasti liennu veteen. Eipä tarvii sit duunissa alkaa jauhojen kans sotkeen.

Riisiä,tonnikalaa, pakastevihanneksia ja kruununa päälle parsakaalta. Sen ku säikäyttää työpaikan mikrossa lämpimäksi niin tuoksu tekee kummasti lisää ruokailutilaa:)

paketillinen broilerisuikaleita ja pussillinen pakastevihanneksia (parsakaali, porkkana, pavut & maissi) ja reilusti chilipippuria. On tuotakiin söössiä jo jokunen henkilö arvostellu, mut aivan sama, minähän se olen joka sen syö :p

Vedän töissä yleensä protsu/hiilaridrinkin aamupäivällä ja aina kun joku näkee, ni aina se sama, mitäs mössöjä sä oikeen vedät, ei jaksais aina selittää...
Syön työaikana vielä yhden kunnon lounaan, yleensä kanaa,riisiä,salaattia,rusileipää ym...
Muut porukat, joko ei syö työaikana mitään tai joskus joku vetää jonkun höyrymakkaran....hehheh. Itse muistan vielä kun söin vähän tuolla tavalla, mut nyt saa olla ylpee siitä, et on vielä nuori (20V.) Ja oppinut syömään kunnolla!:D

Itse olen saanut tuna man nimen töissä. Syön yleensä purkin tai pari tonnikalaa töissä. Kaikki tykkää siitä, kun tonnikalan haju leviää kuutioissa :) Kananmunat ovat kanssa helppo ruoka joita kanniskelen töihin.

Kunnon proteiinipommi:

250g rahkaa
100-150g raejuustoa
200g jogurttia
appelsiinimehua

Niistä tehosekoittimella saat litran hyvänmakuista juomaa

:thumbs:

Proteiini pannukakku:
4 munanvalkuaista
3/4dl. grahamjauhoja
3/4dl. kaurahiutaleita
1 rkl. vehnäalkioita
10g. murskattuja pähkinöitä
1dl. proteiinijauhou

Sekoita kaikki kulhossa.Paista miedolla lämmöllä 3-4 minuuttia per puoli.

Hiilarit 47g.
Protskut 41g.
Rasvaa 8g.
Kaloreita 430

Tämmöstä Threadiä oon kaipaillu jo aikasemminki, kaikki vaan mukaan ja matkaan kertomaan omista eväistä!

Originally posted by Flower
Joo eli ite oon aika usein huomannu ku rupeen töissä, koulussa tai ihan missä vaan kaivelee eväät esiin ja mutustelee niitä poskeeni ni eipä mee kauaakaan kuka joku tokasee "hyi saatana, mitä toi on" Eihän se ny aina kuulu jos on jotain kana-pasta settiä, mutta vähän erilaisemmilla kyllä.

Eli, minkäläisia "omalaatuisia" tekeleitä te kokkailette ja popsitte naamaanne? (Tyyliin tompan kuuluisa rahka-kaurahiutale-keitto pommi).

Noniin reseptiä kehiin, tytsyiltä pitäs ainakin löytyä jos jonkin moista!!

Mun työkaverit tottu proteiinijuomiin ja välipaloihin aika nopeesti ja nykyään kukaan ei kiinnitä edes huomiota siihen mitä syön.

Viimeisin villitys, mitä itse laitan on seuraavanlainen:
- 200g perunasalaattia (kevyt)
- purkki tonnikalaa
- purkki sardiineja
- 3 munanvalkuaista
ja napakka sekoitus haarukalla.

Töfnä sitte leivän päälle ja kyllä lähtee.
Tuohon leivälle voipi pistää vielä jotain salaattia kaveriksi.
Kun laittaa 3 isoa leipää ja vähintään 150g tuota sörsselssöniä päälle, niin on hyvä välipala ja helppo syödä.

Dietillä elokuvailtoihin teen seuraavanlaiset eväät:
- 500 g porkkanoita suikaleiksi.
- purkki kermaviiliä
- Taffelin Ranch dippijauhe.

Luonnollisesti dippijauheet ja kermaviilit sekasin ja 20min jääkaappiin. Sillä aikaa suikaloi porkkanat.

Nuo eväät kestää lähes elokuvan ajan ja kaloreita ei tuu paljo mitään. (ennen söin porkkanan tilalta sipsejä tuo on paljo parempi vaihtoehto)

Re: Re: herkku settejä!!

Originally posted by saarnamies
Tämmöstä Threadiä oon kaipaillu jo aikasemminki, kaikki vaan mukaan ja matkaan kertomaan omista eväistä!

Bodysafkat

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Herkkurahkajudanssipirtelöyskä!

1 Purkki rahkaa
1 banaani
sopivasti vital 10 vitamiini tuoremehua

1.Kaikki sekasin kulhoon
2.Sauvasekottimella sekasin
3.Mätetään naamaan!

On muuten hyvää suosittelen!:thumbs:
:haart: :david:

Tyttökaveri katsoi aluksi ihmeissään kun aamulla sekoittelin "sen tavallisen" eli leseitä ja hiutaleita (ei siis keitettynä vaan au natural), maitoa, purkki rahkaa ja vähän hunajaa antamaan makua...samanlainen reaktio oli työkavereilla täällä Hollannissa (missä katukuvassa ei juurikaan näy lihaksikkaita ihmisia) kun kaivelin puolessa välissä päivää tonnikala,sekavihannes&ananas mössön ja rupesin lappamaan poskeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom