Herkkäihoiset.com, piloille kesä mennyt on.

Onko muita, joilla palaa iho tosi herkästi?
Itsellä palaa, vaikka olisi minkälaiset jakin mällit tahansa levittänyt kehoonsa.
kesästä nauttiminen on hankalaa, kun koko saa pelätä palamista...:curs:

AARGH!avautuminen...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Wåååt, voiko Suomen kesässä palaa?

Emännän kaverin poikavauva on kuulemma sellainen, jolla palaa iho vaikka se olis vaunuissa varjossa. Sälli on punatukkanen joten se varmaan selittää tota pigmentin laatua.

Ite en käytä Suomessa olleskaan aurinkorasvaa vaikka olen töissä puolet päivästä pihalla. Tukka vaalenee ja naama tummuu, onneks ei pala.

Itse olen helposti palavaa, huonosti ruskettuvaa sorttia ja ainoat rusketukset saan purkista, aktiivisesta solariumin käytöstä tai useiden viikkojen oleskelusta ulkomailla. Suomen kesä on onnistunut tuomaan haalean vaaleanruskean värin kämmenselkiini ja käsivarsiini kyynerpäitä myöten, sekä rintakehään.

Palanut olen useasti. Tänä kesänä vain pari kertaa ja sk 35 voidetta olen käyttänyt. Vahvempiakin blokkeja löytyy, kannattaisi käyttää niitä, varmasti voisi hieman auttaa asiaan.

Mie olen luontanen punapää, iho kuin maitoa ja tukka luonnonvärissä maantienoranssi. Ja välistä tuntuu että palan 60watin hehkulampun loisteessakin. Tänä kesänä kärähtäny pari kertaa 25-50kertoimisista rasvoista huolimatta, joten pysyn sisätiloissa aina kuin mahdollista. Ei tässä muuten, mutta kun oikeasti mielisi väriä nahkaansa ja saan lisäksi itseruskettavista ikävää ihottumaa, joten olen kai vain luotu maitonaamaksi.

Kalju palaa herkästi, yleensä baskeri tai lippis päässä.

En ole palanut ikinä. Tuntuu, että Suomessa kunnon rusketuksen saaminen on työn ja tuskan takana... Saan kyllä tumman, pronssisen rusketuksen, kun riittävästi oleilen auringossa, en kuitenkaan hetkessä. Olen "tummaverinen" ja "tummaihoinen" luonnostani, olen siis luultavasti ihotyypiltäni hyvin aurinkoa kestävä.

Hyvä niin, sillä olen todellinen auringonpalvoja! Ainut mikä huolestuttaa, on yksi luomi niskassa (hyvin aurinkoalttiilla alueella siis), josta tulisi hankkiutua eroon ennenkuin siitä kehkeytyy jotain ikävämpää.

Aurinkorasvoja en juurikaan tarvitse, mutta käytän silti matalaa suojakerrointa oleillessani pitkiä aikoja auringossa, sekä after sunia. Kosteuttaa mukavasti ja viilentää.

Mä en myöskään pala helposti. Väri taas tarttuu aika helposti. Kaveri juuri kyseli, että paljonko oikein käytän aikaa rannalla, kun olen niin ruskea. Totesin vaan, että olen koko kesänä ollut kaksi päivää auringossa ja siinä on väri tarttunut. Normaalisti dallailen varjoissa vaan tai ehkä paras kesäpäivän hupi on hyvä elokuva piemessä ja viileässä asunnossa. :)

Kannattaa herkkäihoistenkin koittaa. Jos kotisohvalla palaa niin sitten on vähän vaikeaa :)

Omalla ihollani on tasan 2 eri väriä, joko vitivalkoinen tai sitten kirkkaan punanen palanut. Ruskeaa väriä en saa ihooni ilman tikkurilan maalipuodin apuja.

Arvatkaas vaan miten hauskaa on viettää täällä Thaimaassa aikaa tämän ihon kanssa? Vastaus: erittäin hauskaa :D

Kipin kapin Apteekkiin!

Herkkä, kalmankalpea hipiäni, pysyy vitivalkoisena Apteekissa myytävillä Louis Widmerin aurinkorasvoilla. Levitän ainetta KERRAN ja pysyn kärähtämättä auringossa vaikka koko päivän. Normaalisti kärähdän vartissa. Tänä kesänä olen pystynyt nauttimaan ulkonaolosta ensimmäistä kertaa vuosiin!

Voin suositella muutamaa:
- Louis Widmer Kids Creme Solaire. Suojakerroin 25, sisältää fysikaalisia suodattimia eli mineraaleja (titaanidioksidi), jotka heijastavat valon pois iholta. Ei aiheuta allergiaa (ei sisällä emulgointiaineita). Helposti levittyvä, vedenkestävä. Tekee ihosta asteenverran vaaleamman kuin ennen levitystä: mineraalihiukkaset ovat valkoista tahnaa. Runsaasti levitettynä saat itsesi goottimaisen vaaleaksi. Etkä pala, ikinä. Kertalevitys riittää.
http://www.yliopistonapteekki.fi/se...ltByProductName=WIDMER+AURINKOSUOJAT+LAPSILLE

- Louis Widmer All Day. Suojakerroin 20. Liposomeja sisältävä aurinkoemulsio. Vedenkestävä. Sopii hyvin myös kasvoille esim. meikin alle vaikka tätä ei sanotakaan purkin kyljessä. Ei värjää ihoa valkoiseksi, levittyy helposti ja imeytyy hyvin. Ei aiheuta allergiaa (ei sisällä emulgointiaineita). Suojaa hyvin, mutta kannattaa ehkä levittää lisää jos vietät koko päivän ulkona auringon paahteessa - itse olen ollut auringossa tällä rasvalla max. 4 h kerrallaan.
http://www.yliopistonapteekki.fi/se...UOJAT+AIKUISILLE&manufacturer=LOUIS+WIDMER+OY

En ole palanut ikinä. Tuntuu, että Suomessa kunnon rusketuksen saaminen on työn ja tuskan takana... Saan kyllä tumman, pronssisen rusketuksen, kun riittävästi oleilen auringossa, en kuitenkaan hetkessä. Olen "tummaverinen" ja "tummaihoinen" luonnostani, olen siis luultavasti ihotyypiltäni hyvin aurinkoa kestävä.

Kyllä sitä Suomessa ruskettuu ihan yhtä hyvin kun Espanjassakin. Homma vaan on niin, että Suomessa ei tällaisia kelejä ole kuin kerran 5 vuodessa jos silloinkaan ja yleensä ei lomat osa kohdille kuten nyt eli ei vain ehdi hankkia rusketusta. Jos lähtee vaikka sinne Espanjaan lomalle, paistaa siellä aurinko yleensä aina ja on aikaakin ottaa aurinkoa kunnolla. Eli sama arska se sielläkin möllöttää! Itselle ei tästä kesästä ole kropan puolesta jäänyt mitään muuta käteen kun muutama kilo läskiä ja ihan kelpo rusketus.

Itsellä palaa iho suht helposti ekan kerran kun aurinko kunnolla paistaa, mutta myös rusketun helposti ja sitten kestääkin iho jo hyvin olla auringonpaisteessa vaikka koko päivän.

Vaimolla on vähän ikävämpi homma tuo vitligo, sillä ihossa ei joissain kohtia ole yhtään pigmenttiä, eli ei ole sitten niin minkäänlaista suojaa ja ilman rasvaa palaa takuuvarmasti.

Wåååt, voiko Suomen kesässä palaa?
.
Kyllä ja ei
Itselläni on yleensä tapana käyttää alkukesästä rasvoja suojakertoimella n.6.Loppukesästä en sitten käytä ollenkaan.

:offtopic:
Kahtena viime vuonna olen käynyt Canarialla maaliskuussa.Vaikka siitäkin yli 2kk menee siihen kun Suomessa rupea kunnolla paistamaan,ni ei kyllä rasvoja tarte ei koko kesänä.Vaikka rusketus pääosin kerkeää häipyä,ni ei Suomen auringolla kyllä punoitusta saa aikaiseksi vaikka sammuis Hiukka beachille:kippis1: Kaitpa siinä iho jotenkin karaistuu tai jotain...

Ei kait se Auringossa makoilu tietty mitenkään terveellistä ole pidemmän päälle,mutta eipä nuita helle päiviäkään Suomessa liikoja ole.Itse kyllä olen ulkona aina kun aurinko paistaa.Ei nuo UV-arvotkaan täällä kainuussa päätä huimaa...

Vähän itse asiaan liittyen...Mitenkä punapäisillä on yleensä tapana suojautua aurinkoisilla päivillä,jos on tarkoitus lähtä esim.Aurinkorannalle juopottelemaan ym.Hauskaa?Onko apteekista saatavissa jotain "blackout" rasvaa jonka läpi ei aurinko iske?

Edit:Ironbutt kerkes jo opastaa...

Kerran paloin ku olin Thaimaassa rannalla koko päivän ilman aurinkorasvaa.
Suomessa en käytä ollenkaan mitään, ja ulkomailla ehkä korkeintaan 6 kertoimella olevaa rasvaa

Kyllä sitä Suomessa ruskettuu ihan yhtä hyvin kun Espanjassakin.

Eli sama arska se sielläkin möllöttää!

Höpööhöpöö. Tai sama arskahan se siellä on, mutta ruskettaa ja polttaa tehokkaammin. Tämä perustuu uv-säteilyn voimakkuuteen. Esimerkkinä mainittakoon vaikka Las Palmasin UV-indeksi, joka on maaliskuussa 6-7. Helsingissä vastaava luku on kesälläkin 5-6, joten kyllähän sitä Epsanjassa ruskettu paljon paremmin tai palaa pahemmin. Ruskettuminenhan aiheutuu ihon altistumisesta uv-säteilylle.. Mitä korkeammalta aurinko porottaa, sitä suurempi UV-indeksi on.

Höpööhöpöö. Tai sama arskahan se siellä on, mutta ruskettaa ja polttaa tehokkaammin. Tämä perustuu uv-säteilyn voimakkuuteen. Esimerkkinä mainittakoon vaikka Las Palmasin UV-indeksi, joka on maaliskuussa 6-7. Helsingissä vastaava luku on kesälläkin 5-6, joten kyllähän sitä Epsanjassa ruskettu paljon paremmin tai palaa pahemmin. Ruskettuminenhan aiheutuu ihon altistumisesta uv-säteilylle.. Mitä korkeammalta aurinko porottaa, sitä suurempi UV-indeksi on.

Itse asiassa canarialla(ainakin americasissa ja puerto ricossa)UV-indeksi keskipäivällä on yli 10 maaliskuussa.Korjatkaa jos olen väärässä...Thaimaassa yli 25.Helsingissä just maksimissaan n.6 kuumimpana kesäpäivänä.Pohjoisemmas kun mennään,ni arvot tippuu vielä siitäkin.

Eli ei se UV-säteily Suomessa,eikä varsinkaan kainuun alueella älytön ole(=huonommin tarttuu väri).Viime viikolla kun kävin helsingissä,ni kyllä sen eron huomas jo tuolla välillä(oisko n.600km).Kyllä se aurinko vaan hesassa porottaa kuumemmin ja on korkeammalla kuin esim.Kainuussa.

Saati sitten päiväntasaajalla:D

Mulla tuo rusketuksen saaminen (tai vastaavasti sen saamattomuus) Suomen oloissa johtunee juurikin siitä, että niillä parhailla keleillä ei välttämättä pysty olemaan ulkona paistattelemassa. Esimerkiksi eteläisemmässä Euroopassa kun noita aurinkoisia päiviä on vuodessa enemmän, siellä oleillessa lisäksi yleensä on aikaa olla auringossa. Tosin kylläpä minäkin olen siinä uskossa ollut, että vaikkapa siellä Epsanjan auringossa helpommin ruskettuu, ja tuossahan nuo perustelut tälle taisivat tullakin.

Enivei, kyllä Suomessakin ruskettuu, ei muuta ole kukaan väittänytkään. Tuon aiemman postaukseni jälkeen makasin vajaat puoli tuntia terassilla ja sain kelpo rusketusrajat.

Itse asiassa canarialla(ainakin americasissa ja puerto ricossa)UV-indeksi keskipäivällä on yli 10 maaliskuussa.Korjatkaa jos olen väärässä...Thaimaassa yli 25.Helsingissä just maksimissaan n.6 kuumimpana kesäpäivänä.Pohjoisemmas kun mennään,ni arvot tippuu vielä siitäkin.

No korjataan :)

"Korkein tunnettu UV-indeksin arvo 20 on mitattu Andeilla Pohjois-Argentiinassa." lähde: ilmatieteenlaitos

Päiväntasaajan tuntumassa huidellaan jopa yli 12 arvoissa. Kai Las Palmasissa voi maaliskuussa olla indeksi kympissäkin, mutta nuo aiemmin mainitsemani olivat tyypillisiä arvoja. Joka tapauksessa lähempänä päiväntasaajaa ruskettuu helpommin kuin kainuussa :D

Ja Suomessa saa kyllä syvän rusketuksen. Oon ollut tutkimushommissa ulkosalla koko kesän ja melkosen tumma alkaa hipiä olemaan. Työasuna kun toimii sortsit tai alvarit...

Kipin kapin Apteekkiin!

Herkkä, kalmankalpea hipiäni, pysyy vitivalkoisena Apteekissa myytävillä Louis Widmerin aurinkorasvoilla. Levitän ainetta KERRAN ja pysyn kärähtämättä auringossa vaikka koko päivän. Normaalisti kärähdän vartissa. Tänä kesänä olen pystynyt nauttimaan ulkonaolosta ensimmäistä kertaa vuosiin!

Voin suositella muutamaa:
- Louis Widmer Kids Creme Solaire. Suojakerroin 25, sisältää fysikaalisia suodattimia eli mineraaleja (titaanidioksidi), jotka heijastavat valon pois iholta. Ei aiheuta allergiaa (ei sisällä emulgointiaineita). Helposti levittyvä, vedenkestävä. Tekee ihosta asteenverran vaaleamman kuin ennen levitystä: mineraalihiukkaset ovat valkoista tahnaa. Runsaasti levitettynä saat itsesi goottimaisen vaaleaksi. Etkä pala, ikinä. Kertalevitys riittää.
http://www.yliopistonapteekki.fi/se...ltByProductName=WIDMER+AURINKOSUOJAT+LAPSILLE

- Louis Widmer All Day. Suojakerroin 20. Liposomeja sisältävä aurinkoemulsio. Vedenkestävä. Sopii hyvin myös kasvoille esim. meikin alle vaikka tätä ei sanotakaan purkin kyljessä. Ei värjää ihoa valkoiseksi, levittyy helposti ja imeytyy hyvin. Ei aiheuta allergiaa (ei sisällä emulgointiaineita). Suojaa hyvin, mutta kannattaa ehkä levittää lisää jos vietät koko päivän ulkona auringon paahteessa - itse olen ollut auringossa tällä rasvalla max. 4 h kerrallaan.
http://www.yliopistonapteekki.fi/se...UOJAT+AIKUISILLE&manufacturer=LOUIS+WIDMER+OY

No nyt tuli teräspepulta asiaa, pitänee tuollaista hankkia:rock:
Viimeksi lauantaina jäi seuran saunailta väliin ihon palamisen myötä, ei oikein kehtaa saunoa, kun ihoon sattuu:itku:

Suoraan sanottuna vituttaa nämä heput, jotka ei pala millään. Musta Leskikin, vaikka on minun paras kamu, niin kyllä se vituttaa ku jätkä pystyy olemaan päivän auringossa, eikä tuloksena ole muuta kuin komee rusketus.
Ite kävin perjantaina juuri Mustan Lesken kanssa yhdellä kaljalla terassilla hihaton paita päällä, ja skädäm:ukko on punainen kuin rapu.
Terassi siis biitsillä, siinä seliseliä wifebeater paidalle:rolleyes:

Viime kesän enkka oli jollain vitun beibibalsamilla voideltuna palaminen, olin kolme tuntia auringossa. kerroin siinä oli jotain tyyliin 20.

Voi kuitenkin olla, että tuo apteekista saatava eväs on laadultaan parempaa, kuin tavan "sun lotionit".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom