Herkistyminen pierutaudille?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sakkeus
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
21.4.2002
Viestejä
1 153
Ikä
45
Onko kellään kokemuksia/tietoa siitä että kun joskus oon kuullu että kovia laktoosimääriä olisi vältettävä ettei tule laktoosi-intoleranssia eli pierutautia? Millasiakohan määriä ne olisi? Tuskin heraproteiinin laktoosit hirveesti merkkaa, kun esim jos juo maitoa 2 litraa päivässä tulee jo 100 grammaa laktoosia kun jos syö herakonsentraattia 150 grammaa päivässä, tulee laktoosia maksimissaan 15 grammaa?

Onko palstalaisilla kokemuksia siis että ei ole ollut pierutautia mutta muutaman vuoden herakonsentraatin mätöstä ja rahkan ym syömisestä ja maidon juomisesta on se tullut?
 
Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä hävisi kaikki nuo vaivat Colostrumilla,en pystynyt viime syksynä juomaan edes pulloa jotain protein 60:stä,kun tuntui´että rintakehä halkeaa.Nyt ei tee mikään ilmavaivoja.
 
Piereminen kuuluu elämään ja on yksi elämän suurimmista nautinnoista.
Miksi pyrkiä välttämään moista? :D
 
tarkotin ihan laktoosi-intoleranssia joka myös pierutautina tunnetaan. Pieruthan eí haittaa mitään mitä nyt avovaimo joskus nalkuttaa jos tulee vaikka 10:n pierun sarja ja sit tuoksahtaa asunto 15 minuuttia sen jälkeen :D
 
Originally posted by Anonyymi2
Piereminen kuuluu elämään ja on yksi elämän suurimmista nautinnoista.
Miksi pyrkiä välttämään moista? :D

:) Näin on. Jotkut pidättelee pierua tyttöystävänsä seurassa ja tytöt yleensä vielä enemmän kun ovat poikaystävänsä seurassa. Mä en tajua. Mä kyllä pieren aina kun on mahdollista ja monesti myös silloin kuin se ei ole mahdollista :)

Nimimerkillä: "Joskus yli 5 sekuntia 'Kwai-joen siltaa' pierryt", Helsinki.
 
pierut

Monet ovat valittaneet vatsan menevän sekaisin joistain proteiini tuotteista ja kreatiinista. Että jos olet jotain tälläistä ottanut ruokavalioon niin syy voi löytyä myös sieltä.
 
hei, mitäs toi colostrum on? mä oon just kokeilemassa noita biofilus/maitohappobakteeri tabuja joita mainostetaan bussin kyljissä. Enpä tiiä, vähän tuntuu auttavan. Ei tuu joka syömisen jälkeen sellasta helvetillistä kaasuhyökkäystä..

Noi tabletit on vaan aika tyyriitä, joku 4 vanhaa rahaa/kpl ja pitäs 2 syödä päivässä. paljonkos tuo colostrum maksaa?

Ei se piereminen níin hauskaa ole..joskus sitä tulee sellaset hajut että itekkin ihmettelee että miten voi haista näin pahalle..oikeesti hyi s**tana. Ärsyttävää istua vaikka bussissa kun suolisto lataa uutta satsia..
 
Itse taisin saada laktoosi-intoleranssin juuri kovan laktoosinkäytön seurauksena. Jo ennenkuin aloitin salitreenin tuli maitoa juotua n. 1l päivässä (20v, 70kg, 185cm) ja kun salitreeni sitten kaksikymppisenä alkoi, join päivän mittaan 3 protskujuomaa, kaikki maitoon sotkettuna, eli maitoa meni n. 2 litraa päivässä (mutta tuskin oli protskuvajetta!). Tätä kesti muutaman vuoden, kunnes viime talvena huomasin että vatsa oli kokoajan sekaisin, aluksi luulin sen johtuvan kahvista, mutta kun myöhemmin jätin viikoksi kaikki laktoosituotteet pois, vatsakin parantui. Lääkärillä en edes viitsinyt käydä, kun tuo vaikutti aika selvältä hommalta, lisäksi äidilläni on laktoosi-intoleranssi ja luin jostain että ko. "sairaus" periytyy aika helposti.
 
Ei se piereminen níin hauskaa ole..joskus sitä tulee sellaset hajut että itekkin ihmettelee että miten voi haista näin pahalle..oikeesti hyi s**tana. Ärsyttävää istua vaikka bussissa kun suolisto lataa uutta satsia..

Eikös se oma pieru haise aina hyvälle? :)

Mulla ei taida edes 100 pierua riittää päivässä. :) Ei mulla kumminkaan mitään laktoosi-intoleranssia ole, toi perse vaan tykkää laulaa. Jalkaprässiä tehdessä pääsee aina pieruja justiin siinä alavaiheessa. Ei se haittaa jos salilla on äijän köriläitä, mutta jos siinä joku muija on vieressä niin kyllä se joskus hävettää aika lailla.

Kerran oli jostain koulusta tyttöjen liikuntaryhmä salilla ja kyllä ne meinaan vähän nauroi kun meikä poika reenas prässiä, pierut raikui ja paska haisi enemmän kuin laki sallii. :)
 
Originally posted by Tomi77


:) Näin on. Jotkut pidättelee pierua tyttöystävänsä seurassa ja tytöt yleensä vielä enemmän kun ovat poikaystävänsä seurassa. Mä en tajua. Mä kyllä pieren aina kun on mahdollista ja monesti myös silloin kuin se ei ole mahdollista :)


Kun kumppanit uskaltavat piereskellä toistensa kuullen, voidaan katsoa että seurustelusuhde on muuttunut vakavaksi :D
 
Originally posted by Nike
hei, mitäs toi colostrum on? mä oon just kokeilemassa noita

Kysy Rytsölän apinaveljeksiltä, he tietävät kertoa enemmän. Colostrumhan on uusi ihmeaine joka parantaa kaikki taudit pierutaudista syöpään. Olen kuullut sen parantaneen mitä ihmeellisimpiä vaivoja, kamoon, menee jo vähän yli ne jutut.

Colostrumin tehohan perustuu MIKROFRAKTIOIHIN, eli niihin samoihin joita löytyy melkein mistä tahansa halvasta herakonsentraatista. Saat syödä noita colostrum-tabletteja purkillisen päivässä, ennen kuin niillä on edes teoriassa vaikutusta. Joku tyypillinen 900 mg immunoglobuliinia, paljonko siitä lopulta päätyy verenkiertoon? 1mg? 1 fraktio?

Colostrumin suurin teho on siinä että kohta on Rytsölän apinoilla muutama urheiluauto lisää tallissa.
 
Laktoosi-intoleranssi on sitä, että suolistoon ei erity tarpeeksi laktaasi-entsyymiä hajoittamaan laktoosia, eikä minun tietääkseni tätä vaivaa voi saada liialla laktoosin nauttimisella. Itseasiassa jokaisella ihmisellä on jossakin se raja, missä laktoosia tulee elimistöön liikaa verrattuna elimistön laataasi-entyymin eritykseen. Laktaasi-entsyymin eritys laskee iän myötä ja jossakin vaiheessa monelle tulee se tietty 'kaasuraja' vastaa. Minulla on kyseinen vaiva ollut jo yli 20 vuotta, mutta pysty edelleen syömaan esim. jäätelöä, jogurttia ja esim. maitoon tehtyjä ruokia, kunhan annokset ovat suht pieniä.
 
Mulla tulee kanssa pierua ihan solkenaan ja syy onkin jonkinasteinen laktoosi-intoleranssi. Kaakao muuten blokkaa aika hyvin tuota laktoosia, itse käytän protskudrinkkien ym. seassa ja silloin pystyy vetämään laktoosiakin sisältäviä mössöjä eikä maha kipeydy niin helvetisti. Pierua tulee kyllä siitä huolimatta :) .
 
Originally posted by Pade
. Kaakao muuten blokkaa aika hyvin tuota laktoosia.

Heh heh...blokkaa..... Kaakaolla on paha tapa vain tulla ihosta läpi valkosuklaana eli finneinä. Ainaski mulla. Apteekit, automarketit ja luontaistuotekaupat myyvät laktoosihajottaja entsyymi tabletteja jos joku haluaa kokeilla.
 
Pierutauti? Mikä se on? Että ei tule pieruja vai?

Minulle pieru on siunaus, ei tauti :D :D
 
No jo onnn kumma.. Meillä ainakin puhutaan pierutaudista laktoosi-intoleranssin synonyymina... Jos jollekin se tulee tms niin AINA puhutaan "pierutaudista" eikä mistää laktoosihömpötyksista :D ...
 
Originally posted by Sakkeus
No jo onnn kumma.. Meillä ainakin puhutaan pierutaudista laktoosi-intoleranssin synonyymina... Jos jollekin se tulee tms niin AINA puhutaan "pierutaudista" eikä mistää laktoosihömpötyksista :D ...

Se on LAKTOMATO!!!
 
Originally posted by Kilppa


Tosta mä kyllä haluaisin jotain tieteellisiä todisteita...

Siitä oli joku tutkimus jossa kaakaomaitoa ja juotettiin laktoosi-intoleranssista kärsiville ja verrattiin tavallista maitoa juoneisiin. En muista missä lehdessä se oli enkä jaksa etsiä, mutta testatkaa itse. Minulla ainakin toimii.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom