Heraproteiini ja naaman kukkiminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja [J/L]
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Onko edes teoriassa mahdollista, että pelkän heraproteiinin käyttäminen palautusjuomana voi laukaista, aiheuttaa tai pahentaa merkittävästi naaman kukkimista? Itsellä on asian tiimoilta paskat geenit, mutta viimisen puolen vuoden aikana tilanne on pahentunut selvästi.

En käytä esim. kreatiinia, vain heraa (viime kuukausien aikana ollut UFS, FAST ja FX). Syön hyvällä tavalla (vähän rasvasia ja naamaa pahentavia ruokia), liikun paljon eli aineenvaihdunta kunnossa ja pesen naaman aamuin illoin apteekista hommatuilla tuotteilla. Olen aikonut roacuttan-kuurille, mutta lääkärin määräyksestä olen kaksi viikkoa nyt ilman heraa, jotta nähtäisiin parantaisiko se tilannetta yhtään. Toivottavasti ei paranna, haluan nimittäin sen kuurin enkä tietoa etten voi käyttää palkkaria jos haluan naaman pysyvän kunnossa.

Ikää on 17 vuotta ja testotasoja epäilisin osasyyksi, mutta onko edes teoriassa toi hera haitallista?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ainakin mulla on palkkarin ja sitä myöten heran käyttöönoton jälkeen alkanut naama kukkia, vaikka aiemmin ei ole juuri iho-ongelmia ollut. Poikakaveri, joka näitä on enemmänkin käyttänyt, on 100% sitä mieltä, että proteiinista tuo johtuu. Voi olla, että sulla se kukinto ottaa vielä vauhtia tuosta murrosiän loppuvaiheesta. Tää on ihan puhdasta mutuilua, mutta voi olla, että kunhan hormonitoiminta vähän rauhoittuu, niin hellittää myös iho-ongelmat. Sikäli kun se tässä tilanteessa yhtään helpottaa...

Mietin samaa, koska nyt en oo vähään aikaan käyttäny palkkarina muuta kuin banaania, ja finnit on vähentyny. Ei niitä paljon ollu kun käytin heraa, mutta nyt ei oo sitäkään vähää.

No olipas mielenkiintoista! Minä jo ihmettelinkin kun näin keski-ikäisellä tädilläkin alkoi taas murkkuongelmat? Just eilen illalla olin naama peilissä kiinni ja ihmettelin "uutta nuoruuden ilmentymää" kun n. 6 kpl alkavia finnejä punoittelee leukapielessä!:eek:

Tarttee vissiin itsekin alkaa katsoo mitä suuhunsa pistää. Prostkut tulee normaalista ravinnosta mutta Gutzyn palkkaria olen käyttänyt....Hmm......

Itellä on ollut melko paha akne muutamia vuosia sitten, vieläkin on jonkunverran jäljellä. Omalla kohdalla ei ole palkkari (maltoa ja heraa) vaikuttanut mitenkään. Sen sijaan jos suklaata syö niin heti ilmestyy seuraavana aamuna muutama finni lisää. Ja kenenkään on sitten turha postailla tutkimuksia joiden mukaan suklaa ei pahenna aknea, sillä en usko. :D (noitakin nimittäin löytyy)

[J/L];1305094 sanoi:
Onko edes teoriassa mahdollista, että pelkän heraproteiinin käyttäminen palautusjuomana voi laukaista, aiheuttaa tai pahentaa merkittävästi naaman kukkimista?
Käytätkö muita maitotuotteita? Maidossahan on joidenkin mukaan jonkin sortin hormoonia mitkä voivat aiheuttaa noita finnejä aikuiselle, kun se on "suunniteltu" vastasyntyneille. Jos et tavallisesti juo maitoa niin tuohan saattaa tulla shokkina kropalle.

Mä oon kamppaillu nyt viime kuut tämän saman ongelman kanssa!!!! Ihan kamalaa! Mä olen kuitenkin ENTINEN persikkaihoinen tyttö. Mulla on pahimpina otsa ja yläselkä. Murrosiässä ei ollu mitään ongelmia ja tää johtuu tasan tarkkaan pelkästä palautusjuomasta. Oon tullu tässä kyllä siihenlopputulokseen, että kun tää pussi on vedetty loppuu mulla palkkarin ottaminen jauhoista. Olkoonkin kehittyminen/ palautuminen hitaampaa, mutta mä en enää kestä!!!:curs:

Ei 24-vuotias voi näyttää ihan 15-vuotiaalta paisenaamalta!!! Sori, purkautuminen,mutta tää asia ottaa mua todellakin päähän.

Ps. Onko kukaan huomannu, että kroppa tottuis noihin jauhoihin ajan kanssa eikä tulis enää näppylöitä?

Mä oon kamppaillu nyt viime kuut tämän saman ongelman kanssa!!!! Ihan kamalaa! Mä olen kuitenkin ENTINEN persikkaihoinen tyttö. Mulla on pahimpina otsa ja yläselkä. Murrosiässä ei ollu mitään ongelmia ja tää johtuu tasan tarkkaan pelkästä palautusjuomasta. Oon tullu tässä kyllä siihenlopputulokseen, että kun tää pussi on vedetty loppuu mulla palkkarin ottaminen jauhoista. Olkoonkin kehittyminen/ palautuminen hitaampaa, mutta mä en enää kestä!!!:curs:

Ei 24-vuotias voi näyttää ihan 15-vuotiaalta paisenaamalta!!! Sori, purkautuminen,mutta tää asia ottaa mua todellakin päähän.

Ps. Onko kukaan huomannu, että kroppa tottuis noihin jauhoihin ajan kanssa eikä tulis enää näppylöitä?

Todellisuudessa ei oo kyllä mitään varmuutta, että se johtuis pelkästään palkkarista.

Koita erilaista palkkaria, esim. käytä soijaprodea.
Itellä on kehoilun seurauksena kyllä ruvennu kroppa kukkimaan ihan varhaisteini-iän malliin. Finnejä ja näppylöitä tulee vieläpä ympäri kroppaa, rintaan, käsiin, jalkoihin ja vatsaan. Tai en tiiä onko ne finnejä, mutta jotain näbylöitä. Viime kesänä kahdesta sellaisesta kehkeytyä pohkeeseen jopa ihananat muhkurapaiseet.

Naamaan ei onneks kuki juuri ollenkaan, kun siihen aikanaan pyöriteltiinkin aknegeelejä.

Mutta siis, ei tosiaan oo lieventyny mulla oireet ainakaa :)

Zone-sarja -42%
Todellisuudessa ei oo kyllä mitään varmuutta, että se johtuis pelkästään palkkarista.

Mutta siis, ei tosiaan oo lieventyny mulla oireet ainakaa :)

Nii, no mutuiluahan tää munkin juttu on.. Mutta alkamisajankohta täsmää palkkarin käyttöönoton kanssa yksiin...

Eli heitän vesilintua palkkaripussilla ja toivottavasti saan jatkaa elämääni ilman tätä riivausta.. Hyöty mun kohdalla on varmaan suurempi näin päin.:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nii, no mutuiluahan tää munkin juttu on.. Mutta alkamisajankohta täsmää palkkarin käyttöönoton kanssa yksiin...

Eli heitän vesilintua palkkaripussilla ja toivottavasti saan jatkaa elämääni ilman tätä riivausta.. Hyöty mun kohdalla on varmaan suurempi näin päin.:)

Vaihda toiseen palkkariin?

Nii..siihenkin ois kiva kuulla mielipide onko jollain auttanut? Ai, miten niin epätoivoinen.:D

Onko täällä ketään jolla olisi jotain varmaa tietoa tosta että Hera/palautusjuomavalmisteet aiheuttaa akne oireita...Kun tuntuu vaan niin älyttömältä että kun on puhdas ja ravinnerikas ruokavalio päällä niin naama sen takia kukkisi.
Onko jotain tutkimusta tehty tän asian tiimoilta?

Onko täällä ketään jolla olisi jotain varmaa tietoa tosta että Hera/palautusjuomavalmisteet aiheuttaa akne oireita...Kun tuntuu vaan niin älyttömältä että kun on puhdas ja ravinnerikas ruokavalio päällä niin naama sen takia kukkisi.
Onko jotain tutkimusta tehty tän asian tiimoilta?
Maito aiheuttaa aknea, ja hera on maitotuote. "Varmaa tietoa" en voi sanoa että olisi, mutta onhan tuosta kirjoiteltu, kunhan kirjoitat googleen: milk + acne

Hitto! Enpäs uskallakaan ruveta käyttämään tuollaisia tuotteita. Juuri kun on alkaneet noi finnit vähenemäänkin, joskus pari-kolme vuotta sitten tilanne oli itselläni melko vaikea.

Ja se on muuten ihan varmaa, että suklaalla on vaikutusta finneihin. Ei tarvitse kuin pikkasen syödä, niin seuravana päivänä voi asian todeta peilistä.

Seuraava on täyttä mutuilua:

Olen sitä mieltä, että ravinnon ja aknen välinen yhteys on hyvin yksilöllinen. Toisilla ruokavalio vaikuttaa ihoon, toisiilla ei. Esimerkiksi minulla maitotuotteet yleensä ei aiheuta mitään muutoksia akneeni, suklaa ei vaikuta, eikä oikeastaan mikään muu, kuin maitorahka pahentavasti. Purkin syömisen jälkeen naamaan tulee vaaleita näppyjä noin kahden-kolmen päivän päästä, jotka katoavat myös melko nopeasti. Yleensä.

Toisin sanoen, kannattaa kokeilla, aiheuttaako joku tietty ruoka-aine näppyjä, ja jos aiheuttaa, ei nauti kyseistä ruoka-ainetta / vähentää sen käyttöä.

Arvatkaa keljuttaako, söisin mielelläni ehramia useita purkkeja päivässä.. Pitää pärjätä 2-3 viikossa.

Itelle tuli kanssa huomattavasti sillon kuin alkoi ensimmäisiä heroja syömään... Mutta kyllä ne siitä on kadonnut. ONNEKS!!!

Eikä mitään tietoa enempää ole mutta ajankohta sopi kyllä täysin...

Joo no mulla tilanne on todellakin mennyt huonompaan suuntaan puolen vuoden sisällä ja heraa on yli vuosi tullut 2-3 krt/vko otettua, joten tuskin nyt mistään kehon tottumisesta on kysymys. Maitotuotteita en syö älyttömän paljon muuten, jogurttia menee paljon mutta maitoon sellaisenaan en koske, kaakaona vedän harvoin.

Voiko tolla heraproteiinin hintatasolla olla jotain tekemistä naaman reaktion kanssa, siis paremmin suodatettu ja kalliimpi hera aiheuttaisi vähemmän haitallisia oireita jne.? Koska nyt kun kelaan, niin käytin kalliimman puoleista Designer Wheyta vielä kesälomaan asti ja naama oli sillon vähän parempi. Nyt on tullut vajaa puoli vuotta käytettyä vaina niitä 10-20€:n heroja, eli maustamatonta UFS-, perus FAST- ja ruotsalaista FX-heraa. Tietty vaikea sanoa, paljon esim. hormoneilla on näppejään pelissä, kun ainakin testojen luulisi olevan korkeammalla kuin 0,5-1 vuotta sitten...

Eli siis voinko nyt päätellä tästä keskustelusta, että hera nimenomaan pahentaa lähes poikkeuksetta naamaa, yksilöllisesti joillakin vähemmän, joillakin enemmän? Koska jos näin on, niin vedän vaikka salaa ne palkkarit tai protskupatukat treenin jälkeen ja sanon sitten lääkärille, että mitään vaikutusta ei herattomalla parilla viikolla ollut ja saisin sen kuurin, mikä parantaisi sitten tilannetta... :(

Itelle tuli kanssa huomattavasti sillon kuin alkoi ensimmäisiä heroja syömään... Mutta kyllä ne siitä on kadonnut. ONNEKS!!!

Eikä mitään tietoa enempää ole mutta ajankohta sopi kyllä täysin...

Mulla on kans toiveissa, että kunhan tuohon heraan tottuu, niin näppylätkin häviäis. Kuitenkin vasta pari kuukautta olen palautusjuomaa käyttänyt, katsotaan, josko se tästä rauhoittuis. Aion joka tapauksessa kärvistellä nyt näiden näppyjen kanssa, kun olo on muuten tuon palkkarin myötä parantunut ja vähän tuntuu tuloksiakin tulevan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom