Heraproteiini ja naaman kukkiminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja [J/L]
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Syy-yhteys näppylöille alkaa vahvasti hahmottua.. Oma iho on yleensä ollut samaa sarjaa HenkkaMaukan mallityttöjen kanssa, mutta aloittaessani Fastin heran ja palautusjuomien käytön viime keväänä, alkoi näppyä puskemaan nenänvarteen.

Kesällä pidin jauhoissa taukoa ja näppylät lähtivät liukkaasti kuin:joulu3: räystäänreunalta.

Nyt syksyllä selkä muistuttaa lähinnä puolustusvoimien RK-taulua morttien ampumaleirillä....laikku siellä, toinen täällä... **kele

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Miten ihmeessä heran pystyisi sitten täysipainoisesti korvaamaan, samaa tavaraahan se on, ottaako sen jonkun proteiinipatukan, nappien tai juoman muodossa? Kuitenkin haluaisi tosta treenistä saada sen maksimihyödyn irti ja erityisesti palautuminen ja katabolian ehkäisy ei oikein toimi, jos ei heraa vedä treenin jälkeen...

Zone-sarja -42%
Tämä topic tuli just sopivasti.

Alkuun voin mainita että ikinä en ole pahemmin mistään aknesta tai vastaavasta kärsinyt jos murkkuiän patteja ei lasketa.

Oon käyttäny noin vuoden hera+malto palkkaria aina treenin jälkeen. Herana on ollut nimeltä mainitsematon halppis hera-->mitään ongelmia ei ole ollut ihon kanssa. Nyt noin 5 vk. takaperin ostin kokeeksi tuossa ekassa postauksessakin mainittua erästä halppis heraa ja otsan alueelle + kaulaan on kehittynyt niin pahoja paiseita että kävin tänään yksityisellä ihotautilääkärillä. Paiseet tosiaan on niin kiusallisia,kipeitä ja isoja että rupes haittaamaan liikaa normaali elämää, kehtaa edes ulos lähteä illan viettoon. Nyt määräs ensin 2vk:n kortisoni tabletti kuurin ja sitten 5kk Isotretinoin (vertaa.roaccutan) 20mg tabletteja 2kpl per päivä(eiköhän näillä paiseet lähe:)) Hoidon pitäs vaikuttaa silleen että sen jälkeen patit pitäs olla pysyvästi pois.

Kysyin proteiineista muuta väitti ettei niitten pitäs mitään aiheuttaa jos on puhdasta proteiinia, sanoi että hormoonit ovat sitten erikseen.

Itse olen vakaasti sitä mieltä että tuossa uudessa herassa on jotain aineosaa
mikä ei mulle sovi ja piste(en voi tätä tosin mitenkään todistaa). Tämä on tietty yksilöllistä, toisille sopii joku ja toisille joku toinen.

Aion palata samaan vanhaan tuttuun hera|malto yhdistelmään mitä oon aikasemminkin käyttänyt palkkarissa kunhan nää nykyset paiseet vähän asettuu.

Hyvä mies avaa nyt sananen arkkusi ja kerro onko kyseessä UFS vai FX, ei sinua siitä ristiinnaulita. Päinvastoin, tietäisi meikäläinenkin ettei sitä ainakaan osta enää tulevaisuudessa.

No jos hera aiheuttaa ongelmia niin kokeilkaa soijaproteiinia. Ainakin leaderin soija on ihan älyttömän halpaakin. Tosin soija ei tietty toimi palkkarissa heran tavoin, koska se imeytyy hitaasti, mutta jos vain lisäproteiinille on tarvetta, niin miksei se siihen toimisi hyvin. Plussana päälle tulee vielä sen terveysvaikutukset, muistan lukeneeni ainakin että auttaa palautumisessa tms.

Toinen juttu mikä tulee mieleen, niin ehkä voisi kokeilla tuolta pakkiksen kaupasta saatavaa "hifiheraa" joka on puhdasta hydrolysoitua heraa. Voi käyttää palkkarissa, ja imeytyy välittömästi, jos olen oikein ymmärtänyt.

Ois noiden halpisherojen (itelläkin löytyy kaapista) kohdalla mielenkiintoista tietää mistä ne oikein loppujen lopuksi on peräisin. Viimeksi ostamani Leaderin perushera on kyllä ihmeellisen hyvän makuista jopa ihan pelkän veden kanssa, mutta kun pussia nuuhkaisee, se tuoksuu selvästi mausteiselta? Ettei vain ole jossain laivan lastiruumassa rahdattu tänne Suomeen maustesäkkien kanssa? :) Joskus muistan lukeneeni jenkkiläistä kritiikkiä maitotuotteita kohtaan, koska siellä karjalle annetaan antibiootteja ja lääkkeitä joista jää jäämiä maitoonkin. Hormoneista en tiedä maitokarjan kohdalla, mutta mistä sitä tosiaan tietää, mitä noissa halpisheroissa on jos ne tulee jostain vähemmän tiukkojen määräysten maasta.

[J/L];1306749 sanoi:
Hyvä mies avaa nyt sananen arkkusi ja kerro onko kyseessä UFS vai FX, ei sinua siitä ristiinnaulita. Päinvastoin, tietäisi meikäläinenkin ettei sitä ainakaan osta enää tulevaisuudessa.

En vaan halua mollata kenenkään tuotteitta koska en voi olla varma että tämä johtuu juuri siitä, ja vaikutukset ovat henkilökohtaisia. Mutta uskon että mulle UFS ei sovi. Olen aikasemmin käyttänyt leaderin halppis heraa fastin malton kanssa palkkarissa ilman mitään ongelmia.

Älä nyt sitten luota tähän että sulle tulee näppyjä siitä kans kun mullekin tulee:rolleyes:

Joo mutta tsemiä ja mee ihmeessä käymään vaan siellä iholekurissa jos pahalta näytää ni saat homman kerralla hoitoon.

mä en kyl jaksais uskoo siihen et proteiini sais naaman kukkiin. Kyllähän se nyt olis yleises tiedos jos asia näin olis. Vai mitä mieltä muut on?

Kyllä se tuntuu olevan tuo proteiinin määrä mikä joillakin sitä kukintaa aiheuttaa.. Itse syön noin 300g/päivä ja kyllä tuo selkäpuoli kukoistaa kuin niitty konsanaan. Naama on onneksi säästynyt. Kreatiinista pidetyn tauon jälkeen kun aloittaa tankkauksen niin silloin tuntuisi aina lisääntyvät nuo näpyt, muilla samaa ollut havaittavissa?

Itellää oli vielä muutama vuos sitte aika paha akne varsinki yläseläs. Se oikeestaa katos kokonaa intin ja viime kesän aikana.
Sitte päätinki ostaa vähä soijaprotskuu ja maltoo, ni pääsee tekee taas palkkareita. Jippiaijee, lihakset kasvaa ja kaikilla on hauskaa kunnes..
-> Jumalauta 2 viikkoa niitä syötyäni oli selkä pahemmassa kunnossa ku ikinä. :curs:

Nyt on 2 erilaista lääkekuuria menossa aknen takia ja ei hymyilytä yhtää. Aika sama onko todistettu tuoko lisäprodet finnei vai ei, minä en niihin enää koske. Tää oli jo toinen kerta ja nyt meni harvinaisen perille tämäki asia. Kyllä sitä natunaki voi kehittyä.

Kyllä se tuntuu olevan tuo proteiinin määrä mikä joillakin sitä kukintaa aiheuttaa.. Itse syön noin 300g/päivä ja kyllä tuo selkäpuoli kukoistaa kuin niitty konsanaan. Naama on onneksi säästynyt. Kreatiinista pidetyn tauon jälkeen kun aloittaa tankkauksen niin silloin tuntuisi aina lisääntyvät nuo näpyt, muilla samaa ollut havaittavissa?
Tämä tuntuisi olevan todella tapauskohtaista, sillä syön myös tällä hetkellä proteiinia 300g/päivä + kreatiinia. Proteiinia (hera, UFS & Dymatize) tulee jauheesta nautittua 2-4 kertaa päivässä. Kalorit ovat tosin miinuksella, mutta iho senkun selkenee.

Mitään ylipahaa aknea en tosin ole koskaan omistanut, lukiossa oli pahin mutta se asettui aikoinaan antibiooteilla. Syksyllä oli kummallinen keskittymä hartioilla (ei taaskaan mitään aivan järkyttävää, mutta selkeästi huomattava ja esim. treenikassin kantaminen välillä sattui ikävästi) mutta se on nyt asettunut muutama kuukauden paikallisvoiteen ja parin viikon miinuskalorien myötä. Ja ei, en mätä mäkkisafkaa plussallakaan vaan voisin jopa sanoa että erittäin tiukasti mennään "clean eating" linjalla.

Parhaiten hartiat/selän selkiyttävät ainakin meikäläisellä miinuskalorit ja aurinko. Kesälläkin saa mättää tosissaan jos vain muistaa hengailla ulkona ilman paitaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itellää oli vielä muutama vuos sitte aika paha akne varsinki yläseläs. Se oikeestaa katos kokonaa intin ja viime kesän aikana.
Sitte päätinki ostaa vähä soijaprotskuu ja maltoo, ni pääsee tekee taas palkkareita. Jippiaijee, lihakset kasvaa ja kaikilla on hauskaa kunnes..
-> Jumalauta 2 viikkoa niitä syötyäni oli selkä pahemmassa kunnossa ku ikinä. :curs:

Nyt on 2 erilaista lääkekuuria menossa aknen takia ja ei hymyilytä yhtää. Aika sama onko todistettu tuoko lisäprodet finnei vai ei, minä en niihin enää koske. Tää oli jo toinen kerta ja nyt meni harvinaisen perille tämäki asia. Kyllä sitä natunaki voi kehittyä.

Oletko siis varma, että tuo johtuu pelkästään palkkarista? Mulla hävis intin aikana finnit yläselästä, mutta heti kun intti loppu ja alkoi kunnolla treenata + syödä, niin takashan ne tuli. Mutulla sanoisin, että kova treeni ja proteiinin syöminen buustaa hormonitasoja ja siitä johtuisi tuo akne.

Joskus kysyin lääkäriltä että voiko se tosiaan johtua hormonitasojen noususta niin sanoi että enemmänkin lisääntyneestä hikoilusta. Ja ei, kyseessä ei ollut terkkarin märkäkorva kesäkandi.

Eri lääkäreillä on siitäkin erilainen mielipide.
Oma lääkärini noin 1,5v sitten ei tiennyt mitään treenaamisesta tai siihen liittyvistä "haittavaikutuksista" vaikka iän puolesta kokemusta luulisi olevan.

Ite voisin väittää, että hormonitasojen muuttuminen, teston erittyminen etc. -miten haluaakin ajatella- voi olla syynä.
Toinen syy voi olla allergia tai lisäravinteen sisältämä tietty ainesosa josta nassu ei tykkää. [joillain on akne puhjennut kreatiinista]

Jos kyse on hikoilusta (naamarin pyyhkiminen likaiseen pyyhkeeseen, hien kuivuminen etc.)
niin siitä pääsee hoitamalla ihoa oikein- tuntuu sitten miten gaylta tahansa .. ;- ))

Kun syöt jotain sokeri/hiilihydraattipitoista, verensokerisi nousee huippulukemiin. Tasatakseen tuon nousun elimistösi erittää insuliinia. Insuliinin suuri määrä kropassa puolestaan lisää mieshormoneiden määrää. Ja mieshormonit puolestaan tunnetusti aiheuttavat aknen mm. laajentamalla ihohuokosia ja lisäämällä talin määrä iholla.

Aika paljon ihontyypistäkin on tuo homma kiinni, jotkut kukkii todella paljon ja jotkut taas ei paljoa yhtään. Itse olen siltä väliltä, eikä ole palkkari/kreatiini pahentanut asiaa yhtään. Kasvot ei paljoa kuki, mutta yläselässä on lievä akne, joka on tosin aika kauan ollutkin. Itsellä oli vielä sillai, että ensin oli kasvoissa paljon ja selkä oli normaali, ja sitten koko hommeli siirtyikin melkein kokonaan yläselkään (tämä siis pari vuotta sitten, nyt ikää koht 17).

Eli voisi sanoa, että kokeilemallahan se selviää ^^

Jepjep.

Ja määkään en salilla käy enkä tee mitään äärettömän rankkaa lihastreeniä, vaan lähinnä juoksen ja pyöräilen. Eiks salitreeni ole just se pahin, mikä aiheuttaa hormonitasapainoon muutoksia ja sitä kautta finnejä?

Ite oon ainakin pieniä eroja huomannut käytettävien jauhojen kesken. Aikaisemmin tuli vedettyä pelkkää massanlisääjää myös palkkarina. Ei mitään huomattavia muutoksia naamassa. Tämän jälkeen tuli syötyä jokunen pussukka fastin tuotteita, eikä mitään kummempia näissäkään. Nyt tullut tilailtua monta pussia ruotsalaista Whey-80 prodea fitnesstukusta ja finnit juhlii. Ei tässä sentään haulikolla ammutulta näytetä, joten jatkan toistaiseksi samaa linjaa.

Suosittelen kokeilemaan eri valmistajan jauhoja.

Mulla ainakin vaikutti hera, eron huomaa kyllä nyt kun heivasin senkin.
Noh, nyt en käytä edes palkkaria, mut sama se, koska voimaa kutenkin tulee
näinkin, joka on mulle se päätarkotus. Ja mielummin oon ilman finnejä ja ilman heraa
kun että käyttäsin tota ja tulis finnejä. Ei niitä ennenkään paljon ollu
mut nyt ei oo sitäkään vähää

käytin vähä aikaa kreatiinia ja heraa. finniä oli jo sillon jonkin verran mutta näiden jälkeen paheni todella. naama täynnä. heivasin pois ja en kadu

En tiedä voiko olla mahdollista, mutta suklaan makuista heraa käyttäessäni naama kukkii huomattavasti enemmän, kun normaalisti.
Vaihdoin maun mansikkaan, vanilijaan, toffeeseen niin tälläistä reaktiota ei ole tullut ja naamasta kukkiminen loppunut. Suklaahan aiheuttaa finnejä, mutta voiko jauhoissakin näin olla?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom