Hera proteiini - WHEY

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viikinki_84
  • Aloitettu Aloitettu
  • Tags Tags
    hera
Meta title: 🔥 HERA PROTEIINI – WHEY VOIMAA JA PALAUTUMISTA 🔥

Meta description: Nopeasti imeytyvä proteiinilähde, joka tukee lihaskasvua, palautumista ja laadukasta päivittäistä proteiininsaantia.

jkp78 sanoi:
Olen sekoitellut välipaloiksi 3dl maitoa, 2 rkl öljyä ja 1 dl heraa ja tota on ollut tosi helppo ottaa vaikka töihin mukaan ja heittää koneeseen tarvittaessa. Maito ja öljy hidastavat heraproteiinin imeytymistä mutta osaako kukaan kertoa paljonko? Kai toi toimii välipalana?
Noista drinksuista kannattaa IMO jättää maito pois, eli pelkkää protskua + vettä + öljyä + Fun Lightia (tai jotain) maun vuoksi. Säilyy paremmin, eikä yhdistä suuria määriä hiilaria ja rasvaa.

NGV sanoi:
En osaa sanoa, kuinka paljon, mutta sen takaan, että ei se konseraatti imeydy kahdessa tunnissa millään ilveellä. Maidon kaseiini ainenkin imeytyy vasta 6 tunnin päästä ja hera varmaan ehkä imeytyy noin 4 tunnissa, mutta ihan täysin varma en ole. Itse asiassa olisin juuri itsekin kysellyt tätä.

Nyt pistät jonkun faktatutkimuksen näistä imeytymisistä tai alkaa jo tympäseen. Sanot joka threadissa jotain tämäntapaista mutulta tuntuvaa.

Noilla imeytymisnopeuksilla ei ole yhtään mitään väliä (korkeintaan palautumisjuomassa), pääasia että vetää sitä proteiinia.

Doggoned sanoi:
Nyt pistät jonkun faktatutkimuksen näistä imeytymisistä tai alkaa jo tympäseen. Sanot joka threadissa jotain tämäntapaista mutulta tuntuvaa.

Samaa mieltä. Ei mene mun maalaisjärkeen, että ruoan ravintoaineet imeytyvät vasta 4 - 6 tunnin päästä syömisestä.

Doggoned sanoi:

Sama. Itsekin kiinnitän aina huomiota noihin NGV:n kommentteihin, jotka ovat useimmiten ilman minkäänlaista perustelupohjaa.

Perusteluja mukaan, NGV.

Hulkki sanoi:
Noista drinksuista kannattaa IMO jättää maito pois, eli pelkkää protskua + vettä + öljyä + Fun Lightia (tai jotain) maun vuoksi. Säilyy paremmin, eikä yhdistä suuria määriä hiilaria ja rasvaa.
Itse olen aina tehnyt maitoon ja onkin alkanut mietityttämään, että kuinka kauan tuollainen drinksu jääkaapissa säilyy?

Doggoned sanoi:
Itse asiassa en oikein tiedä tutkimusta, mutta sen verran moni on tuohon vastaukseen päätynyt, kun olen kysynyt. Eli, jos otat konseraattia ja tunket maitoo joukkoon, niin ei se konseraatti ainenkaan 2 tunnissa imeydy, koska maidon kaseiini pitää siitä hyvän huolen.

Laaksonen sanoi:
Itse olen aina tehnyt maitoon ja onkin alkanut mietityttämään, että kuinka kauan tuollainen drinksu jääkaapissa säilyy?
Muistaakseni Timba79 teki jossain threadissa MassBlasst drinkin maitoon ja kuulemma hyvää oli viidenkin päivän jälkeen.

Doggoned sanoi:
No jos NGV tuota tarkoitti, niin hän olisi voinut olla pikkasen tarkempi
Ai jaa.:jahas:
Nää mun puheet eivät yleensä perustu mihinkään tutkimuksiin, sillä harvimmin semmoisia lueskelen netistä. Nää mun storyt perustuu aika pitkälti mitä olen lukenut tyyliin Body-lehdistä tai jostain jenkki-lehdistä ja pitkälti kokeneemmilta treenarijoilta esmes. Hulkki ja omalla salilla on aika pätevää porukkaa.

NGV sanoi:
Nää mun puheet eivät yleensä perustu mihinkään tutkimuksiin, sillä harvimmin semmoisia lueskelen netistä. Nää mun storyt perustuu aika pitkälti mitä olen lukenut tyyliin Body-lehdistä tai jostain jenkki-lehdistä ja pitkälti kokeneemmilta treenarijoilta esmes. Hulkki ja omalla salilla on aika pätevää porukkaa.
No ei niitä sitten kannata huudella perimmäisinä totuuksina.

NGV sanoi:

Tahtoisin saada Hulkin kommentin tähän ennen kuin harkitsen anteeksipyyntöä.
Ja mikset koskaan sitten perustele noita väitteitäsi? Sama kuin väittäisin, että keskimäärin proteiinipitoisen aterian jälkeen joutuu istumaan paskalla vähintään sen 15 min. Ei pahalla, mutta mutuilu on pahasta (ellei siitä mainitse).

NGV vetäisi drinksun äidin kohdussa, ja 16v kohdalla alkoi jo imeytymään:D
Maidon sijasta voisi vetäsitä kaseiinia tai maitoprotskua heran kanssa - 4,5 dl jauhetta saa tällainen kokenut "jauhofakiiri" sekoittumaan sheikkeriin, joten siitä saa jopa 3 hömpsyllistä töihin tms. Protsku-öljytsydeemit kannatta siiten sekoitta johonkin pulloon, jottei laukku kastu. Kyllä tuollainen protsku+vesi+öljy+makeutusmehu on helvetin pahaa! O'Lightin mokkatsydeemillä maustettuna tulee mun makuun suht. siedettävää. Nyt dieetillä oon rasva-prtoskuaterioillakin koittanut syödä jotain kiinteää mm. munia ja/tai juustoa (oon perskeleen viherpipertäjä!:curs: ), pelkkä öljy+protsku kyllä tuntuu ettei oikein sielu eikä ruumis kestä. Jos teen öljy+protskurinksun, laitan vielä pellavansiemeniä/rouhetta vähän sekaan.

Hulkki sanoi:

NGV sanoi:
En osaa sanoa, kuinka paljon, mutta sen takaan, että ei se konseraatti imeydy kahdessa tunnissa millään ilveellä. Maidon kaseiini ainenkin imeytyy vasta 6 tunnin päästä ja hera varmaan ehkä imeytyy noin 4 tunnissa, mutta ihan täysin varma en ole. Itse asiassa olisin juuri itsekin kysellyt tätä.

Tuohon. Ja sitten kun luet sen postin, jossa siteerasin NGV:tä ja viittasin sinuun, niin tajuat varmaan.

NGV sanoi:
NGV on tässä hieman kaukaa hakenut ihan oikeaa juttua, eli hommahan menee näin:

- Hera nostaa verenkierrossa olevien vapaiden aminohappojen määrää nopeasti melko korkealle, mutta konsentraatio tippuu takaisin kutakuinkin normaalitasolle about 2 tunnin päästä heran nauttimisesta.

- Kaseiini ei missään vaiheessa nosta verenkierrossa olevien vapaiden aminohappojen määrää yhtä korkealle kuin hera, mutta konsentraatio on koholla vielä 7 tuntia kaseiinin nauttimisen jälkeen.

Hulkki sanoi:
NGV on tässä hieman kaukaa hakenut ihan oikeaa juttua, eli hommahan menee näin:

- Hera nostaa verenkierrossa olevien vapaiden aminohappojen määrää nopeasti melko korkealle, mutta konsentraatio tippuu takaisin kutakuinkin normaalitasolle about 2 tunnin päästä heran nauttimisesta.

- Kaseiini ei missään vaiheessa nosta verenkierrossa olevien vapaiden aminohappojen määrää yhtä korkealle kuin hera, mutta konsentraatio on koholla vielä 7 tuntia kaseiinin nauttimisen jälkeen.
Ahaan, just just. No kiitos teille Hulkki paljon, sillä itse en pahemmin lueskele noita tutkimuksia ja omat tiedot perustuu aika paljon näihin lehtiin ja kuultuihin asioihin. Mutta aika kaukaa haettu toi mun teoria.:lol2:

no siis jos vetää päivällä maito+hera ja jotain, niin kai aikasemmista aterioista on jääny sitä prodee imeytyy sinne kehoon? et kai syö 5 tunnin välein? jos on vetäny klo 12 tonnikalasalaatin, ja sitten klo 14 ottaa herajuoman, niin veikkaan, että proteiinia on jo kehossa ja herajuomasta tulee taas pikkuhiljaa lisää. joten ihan sama mitä vetää proteiiniks, kunhan vaihtelee proteiinin lähteitä ja syö tarpeeks usein, tietenkin ilta ja palkkari eri asioita

Back
Ylös Bottom