iivili sanoi:
1. Mulle ei, koska mulla ei ole laktoosi-intoleranssia. Voin juoda normaalia maitoa ja vetää halpisheraa/herakonsentraattia huoletta. Jos on laktoosi-intoleranssia, niin kannattaa ostaa heraisolaattia tai soijaisolaattia, jotka ovat (ainakin lähes, siis heraisolaatti) laktoosittomia.
2. Lisäravinteena, tyydyttämään päivän proteiininsaanti. Joko veteen, maitoon tai mehuun sekoitettuna, määränä mulla on nykyään noin 45-50g jauhoa per juoma, joita tulee suunnilleen 0-3 päivässä. Se vanha myytti 30 grammasta on syytä unohtaa jo. Miten niin Oikea Tapa? Tarkennatko, ole hyvä.
3. Ei yhtään mielellään. Jos on töiden tai muun kiireen takia pakko, niin kyllä protujuoma menee täysjyväleivän ja/tai hedelmien kanssa hienosti välipalana. Mieluiten kumminkin protujauholla (siis esim. halpisheralla) TÄYDENNETÄÄN muuta järkevää syömistä, ei korvata.
4. En ole laskenut, mutta veikkaan, että halpishera. Itse en pidä tonnarin mausta juurikaan, halpisherastakin tehty protujuoma uppoaa paremmin.
Tässä aluksi ensivaikutelmia Pakkotoiston Verkkokaupan myymästä tuotteesta
Evolution Ultra Whey 800g suklaa:
-pussin päiväykset kestävät pitkälle vuoteen 2006 eli voi huoletta tilata isomman erän kerralla
-yksi desilitra jauhetta painaa noin 30 grammaa eli jos ottaa kolme proteiinidrinksua päivässä niin yksi pussi kestää noin viikon
-paras sekoitustekniikka tuntuisi olevan se että 1 dl jauhetta, 1 dl vettä, sekoita ruokalusikalla, sitten vielä 2 dl vettä, sheikkerin kansi kiinni ja loppusekoitus sheikkeriä ravistamalla
-maistuu veteen sekoitettuna aivan maitokaakaolle eli maku on todella hyvä eikä paljon puhuttu vaahtoaminen haittaa kun juo sheikkeristä
-imeytyy varsin nopeasti, pirteä olo
-en huomannut mitään verensokerin laskua ja siitä seuraavaa väsymystä lähimmän tunnin sisällä heran nauttimisesta
Maku :5:
Vaahtoaminen ja sekoittuvuus :3:
Jos nyt vertaa tällaisen herajuoman nauttimista siihen että vedetään tunaa tai porsaanlihasuikaleita niin sanoisin että yhden lämpimän aterian päivässä voisi hyvinkin korvata proteiinijuomalla. Välipaloilla voi syödä kasviksia vitamiinien saannin turvaamiseksi.
Erityisesti laihdutuksessa on todella kätevää jos vetää näitä proteiinijuomia pitkin päivää ja tiputtaa hiilarit alemmaksi kuin normaalisti. Sitten vaan kasviksia ja kylmäpuristettua rypsiöljyä niin se on siinä!
Tässä lopuksi palautetta Iivilin hyvään kirjoitukseen, aluksi kohdat 1-3: jos pystyy juomaan normaalisti maitoa niin hera ei aiheuta vatsavaivoja. Ja massiivisen kalan, kanan ja punaisen lihan tankkaamisen sijasta on varmasti ihan hyvää vaihtelua korvata yksi lämmin ateria päivässä proteiinidrinksulla. Välipalaksi kun syö kasviksia niin vitamiineja saa riittävästi. Hiilarit voi jokainen säätää tilanteen mukaan itselle sopivaksi.
Kohtaan 4 totean saman kuin Iivili eli halpishera on samanveroinen ravintoaine kuin tonnikala ja jokainen voi tehdä valintansa tilanteen mukaan. Itse ajattelin kokeilla seuraavat pari viikkoa sellaista ruokasysteemiä missä syön vain yhden lämpimän aterian päivässä, välipaloilla kasviksia, sitten pari proteiinijuomaa joihin laitan sekaan kylmäpuristettua rypsiöljyä.
:kippis1: