Hera proteiini - WHEY

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viikinki_84
  • Aloitettu Aloitettu
  • Tags Tags
    hera
Meta title: 🔥 HERA PROTEIINI – WHEY VOIMAA JA PALAUTUMISTA 🔥

Meta description: Nopeasti imeytyvä proteiinilähde, joka tukee lihaskasvua, palautumista ja laadukasta päivittäistä proteiininsaantia.

protsku sanoi:
1.Aiheuttaako pelkkä hera veteen sekoitettuna ilmavaivoja?
2.Mikä on oikea tapa nauttia heraa?
3.Montako lämmintä ateriaa viikossa voi korvata herajauheella?
4.Kumpi on halvempi, hera vai tarjoustonnikala?
1. veteen sekoitettuna ei oikeastaan, mutta maitoon sekoitettuna kylläkin.

2. Noh, niitähän on monia. Itse pistän noin 1½ desiä heraa shakeriin, kolme ruokalusikallista kaakaota ja vettä perään.

3. Ei kannata korvata yhtäkään, mikäli vain mahdollista. Täydellisessä lounaassa tulee kaikkea muutakin kivaa siinä sivussa.

4. Laskutoimitus:
Perushera maksaa 9€ 900g josta on proteiinia noin 93%, eli pussissa on n. 840g proteiinia.
Yhden 38g annoksen hinnaksi tulee tällöin noin 40 senttiä.

Lidlin maitorahkan proteiinin hinnaksi tulee n. 15€ / 900g, eli 60 senttiä 38 grammaa. Joten maitorahka tulee paljon halvemmaksi kuin maitoproteiini. (En jaksa laskea paljonko maitoproteiinijauheannos maksaa.)

Saapas sanoi:
3. Ei kannata korvata yhtäkään, mikäli vain mahdollista. Täydellisessä lounaassa tulee kaikkea muutakin kivaa siinä sivussa.

Samaa mieltä. Lämmin ruoka on ehdoton. Heralla voi mielestäni korvata joskus välipaloja jos ei ole mahdollista syödä esim just tunapurkkia. Itse teen joskus näin kun huomaan ettei jääkaapissa ole mitään ja kaupat on menny jo kiinni.

EDIT Tai no ehkei ihan ehdoton mutta kuitenkin niin hyvä ettei kannata jättää väliin.

Perushera

Saapas sanoi:
4. Laskutoimitus:Perushera maksaa 9€ 900g josta on proteiinia noin 93%, eli pussissa on n. 840g proteiinia.
Yhden 38g annoksen hinnaksi tulee tällöin noin 40 senttiä.QUOTE]

Mikä perushera maksaa 9€ 900g ja sisältää 93% proteiinia!?

jah5 sanoi:
Mikä perushera maksaa 9€ 900g ja sisältää 93% proteiinia!?
ÄH, pitikin mennä mainitsemaan. :david:

Jaa, mä tarkistinkin ton prosentin ja muistin väärin, ei se noin paljoa ollut, heitti 16% yksikköä.

Lidlin maitorahka taitaa tulla kaikista halvimmaksi. Ainakin mun laskelmien mukaan. Noin puolet halvempaa kuin valion vastaava. Ja hiukka enemmän protskuakin :) Nuo muut laskelmat on eräältä nettisivustolta.

valion maitorahka (250g 0.89e 11% prot.) 3.2c/g
raejuusto (200g 0.95e 16%) 3c/g
kalkkuna (450g 3.8e 28% prot.) 3c/g
kananmunat ilman keltuaisia 12kpl (460g 1.4e 10% prot.) 3c/g
jauheliha (1000g 5e 19% prot.) 2.6c/g
kananmunat 12kp (700g 1.4e 11% prot.) 2c/g
ehrmannin maitorahka (250g 0.49e 10% prot.) 1.95c/g
perushera (1000g 14e 78% prot.) 1.8c/g
rasvaton maito (1.5l 0.88e 3.3% prot.) 1.75c/g
lidlin maitorahka (500g 0.99e 12.2% prot) 1.62c/g

iivili sanoi:
1. Mulle ei, koska mulla ei ole laktoosi-intoleranssia. Voin juoda normaalia maitoa ja vetää halpisheraa/herakonsentraattia huoletta. Jos on laktoosi-intoleranssia, niin kannattaa ostaa heraisolaattia tai soijaisolaattia, jotka ovat (ainakin lähes, siis heraisolaatti) laktoosittomia.

2. Lisäravinteena, tyydyttämään päivän proteiininsaanti. Joko veteen, maitoon tai mehuun sekoitettuna, määränä mulla on nykyään noin 45-50g jauhoa per juoma, joita tulee suunnilleen 0-3 päivässä. Se vanha myytti 30 grammasta on syytä unohtaa jo. Miten niin Oikea Tapa? Tarkennatko, ole hyvä.

3. Ei yhtään mielellään. Jos on töiden tai muun kiireen takia pakko, niin kyllä protujuoma menee täysjyväleivän ja/tai hedelmien kanssa hienosti välipalana. Mieluiten kumminkin protujauholla (siis esim. halpisheralla) TÄYDENNETÄÄN muuta järkevää syömistä, ei korvata.

4. En ole laskenut, mutta veikkaan, että halpishera. Itse en pidä tonnarin mausta juurikaan, halpisherastakin tehty protujuoma uppoaa paremmin.

Tässä aluksi ensivaikutelmia Pakkotoiston Verkkokaupan myymästä tuotteesta Evolution Ultra Whey 800g suklaa:

-pussin päiväykset kestävät pitkälle vuoteen 2006 eli voi huoletta tilata isomman erän kerralla

-yksi desilitra jauhetta painaa noin 30 grammaa eli jos ottaa kolme proteiinidrinksua päivässä niin yksi pussi kestää noin viikon

-paras sekoitustekniikka tuntuisi olevan se että 1 dl jauhetta, 1 dl vettä, sekoita ruokalusikalla, sitten vielä 2 dl vettä, sheikkerin kansi kiinni ja loppusekoitus sheikkeriä ravistamalla

-maistuu veteen sekoitettuna aivan maitokaakaolle eli maku on todella hyvä eikä paljon puhuttu vaahtoaminen haittaa kun juo sheikkeristä

-imeytyy varsin nopeasti, pirteä olo

-en huomannut mitään verensokerin laskua ja siitä seuraavaa väsymystä lähimmän tunnin sisällä heran nauttimisesta

Maku :5:
Vaahtoaminen ja sekoittuvuus :3:

Jos nyt vertaa tällaisen herajuoman nauttimista siihen että vedetään tunaa tai porsaanlihasuikaleita niin sanoisin että yhden lämpimän aterian päivässä voisi hyvinkin korvata proteiinijuomalla. Välipaloilla voi syödä kasviksia vitamiinien saannin turvaamiseksi.

Erityisesti laihdutuksessa on todella kätevää jos vetää näitä proteiinijuomia pitkin päivää ja tiputtaa hiilarit alemmaksi kuin normaalisti. Sitten vaan kasviksia ja kylmäpuristettua rypsiöljyä niin se on siinä!

Tässä lopuksi palautetta Iivilin hyvään kirjoitukseen, aluksi kohdat 1-3: jos pystyy juomaan normaalisti maitoa niin hera ei aiheuta vatsavaivoja. Ja massiivisen kalan, kanan ja punaisen lihan tankkaamisen sijasta on varmasti ihan hyvää vaihtelua korvata yksi lämmin ateria päivässä proteiinidrinksulla. Välipalaksi kun syö kasviksia niin vitamiineja saa riittävästi. Hiilarit voi jokainen säätää tilanteen mukaan itselle sopivaksi.

Kohtaan 4 totean saman kuin Iivili eli halpishera on samanveroinen ravintoaine kuin tonnikala ja jokainen voi tehdä valintansa tilanteen mukaan. Itse ajattelin kokeilla seuraavat pari viikkoa sellaista ruokasysteemiä missä syön vain yhden lämpimän aterian päivässä, välipaloilla kasviksia, sitten pari proteiinijuomaa joihin laitan sekaan kylmäpuristettua rypsiöljyä.

:kippis1:

Kysymys kaikille perusheran käyttäjille: paljonko laitatte nestettä yhteen desilitraan jauhetta ja kannattaisiko veden sijasta käyttää rasvatonta maitoa niin saa enemmän proteiinia per drinksu? Entä minkä sekoitustekniikan olette havainneet parhaaksi hieman vaahtoavan ja paakkuuntuvan perusheran kohdalla? Ja ne teistä ketkä käyttävät malton sijasta tavallisia kaurahiutaleita, laitatteko hiutaleet sheikkeriin?

Nimimerkillä "Herajuomia vasta 30-vuotiaana"

protsku sanoi:
Kysymys kaikille perusheran käyttäjille: paljonko laitatte nestettä yhteen desilitraan jauhetta ja kannattaisiko veden sijasta käyttää rasvatonta maitoa niin saa enemmän proteiinia per drinksu

Pistän pikkusen reilu 2dl vettä ja 1dl ultra wheytä.Minun mielestä ultra whey maitoon sekoitettuna jo hieman liian makeaa , mutta kannattaa kokeilla.Eipä tosta muutamasta desistä maitoa nyt hirveitä määriä protskua tule , mutta ihan miten vaan :)

Vai liian makeaa. Itse sekoitin joskus 1 dl heraa ja loput rypälemehua sellaiseen puolen litran juotavapulloon. Olin lukenut, että kreatiin imeytyy paremmin rypälemehun kera. Jos olet "raakaa" rypälemehua maistanut. niin tiedät mistä puhun. :D

Ostin Pakkotoiston kaupasta maustamatonta Evolution Ultra Wheytä.

Tosta pitäisi nyt saada tehtyä välipalaprotsku ja iltaprotsku. Lueskelin noita vanhoja ketjuja ja iltaprotskuun suositellaan sekaan maitoa ja esim. rypsiöljyä hidastamaan imeytymistä. Joidenkin mielestä maidossa on taas liikaa hiilaria iltaprotskuun. Onko mitään muita hyviä keinoja hidastaa tuon protskun imeytymistä kun maito ja öljy? Muutenkin maidon kulutus alkaa kasvamaan ja tietää rahanmenoa (nostivat/nostavat maidon hintaa "näkymättömästi" näin euron aikana ainakin täälläpäin). Enpä tiedä onko maitoa edes terveellistä juoda paria litraa päivässä.

Mitenkäs välipalaprotskun kanssa? Tarviiko siinä jotain hidastusta vai kylmästi veteen ja naamaan? Köyhänä kun joutuu säätämään samasta tuotteesta kaikki juomat. :D (tosin maltoa on palautusjuomaan).

Aamulla sekoitan protskua puuron sekaan 20-30g ja makukin peittyy kivasti.

Minusta suklaan maku on ihan jees, tosin tilasin yhden pussin myös maustamatonta ja siihen voisi koettaa laittaa jotain rypsäriä ja leseitä että tulisi enemmän ruuan makuista heramössöä?

Ei ruuan makusta heramössöä kannata tavoitella. Kyllä se jonnekin makean puolelle kallistuu. Ei kuitenkaan liiian makean ;)

protsku sanoi:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=22871

:hyper:

Niin maitoahan saa jopa alle 60 senttiä litra eli kaikkien aikojen maitoale menossa. Laitetaanko vielä yksi tredi herasta pystyyn?
Jep. :hyper:

Kyselinkin myös hyviä vaihtoehtoja halpaprotskun imeytymisen hidastamiseen, mutta jos niitä ei kerran ole enempään kuin maito ja öljy niin asia selvä. Aikaisemmat lukuisat selaamani ketjut eivät antaneet vastausta tai sitten ei sattunut jostain syystä silmään. Kaikki tähän liittyvät asiat ilmeisesti on käyty jo 100% läpi vanhemmissa ketjuissa niin mitäpä sitä enää kirjoittamaan yhtään mitään. Anteeksi turha ketju.

Raa'an heran makeutukseen ihan hyvä on myös ripaus raakakaakaota (ei mitään oboyn sokerimössöä) sekä pari t-lusikallista makeutusjauhetta (Hermesetas tai vastaava). Ainakin itse tykkään ko. yhdistelmästä ja edulliseksikin tulee, kannattaa kokeilla.

protsku sanoi:
Kysymys kaikille perusheran käyttäjille: paljonko laitatte nestettä yhteen desilitraan jauhetta ja kannattaisiko veden sijasta käyttää rasvatonta maitoa niin saa enemmän proteiinia per drinksu? Entä minkä sekoitustekniikan olette havainneet parhaaksi hieman vaahtoavan ja paakkuuntuvan perusheran kohdalla?
Pistän 1½ desiin noin puoli litraa vettä.
Kalsium hidastaa proteiinin imeytymistä. Itse otan vedellä, koska olen suurille maitoannoksille lievästi allerginen.
Maidossa on 3.2g/dl proteiinia, eli noin 15g proteiinia lisää per drinkki..
Pistän jauheet ja kaakaon shakerin pohjalle, vettä perään desi tai kaks, sekoitus ja loput vedet, jonka jälkeen vielä pikku heilautus.
Ei ainakaan mun boos4you perushera vaahtoa.

Ja voihan maitoa juoda niin paljon kuin sielu sietää. Poikkeus on tietysti nämä laktoosi-intolerantikot.

Mähän en mitään sheikkereitä heiluttele vaan heitän sähkövatkaimella kevyesti. Ei tule mitään sekoittuvuusongelmia.

Sukulaku sanoi:
Ja voihan maitoa juoda niin paljon kuin sielu sietää. Poikkeus on tietysti nämä laktoosi-intolerantikot.
Taisi olla Teksti-TV:ssä tai jossain lehdessä, missä puhuttiin menneillään olevista tutkimuksista, että runsas maidon juonti (taisi olla jotain yli litran) saattaa aiheuttaa nuoruusiän diabeteksen. Joo, nämä tietolähteet ovat epämääräisiä ja luotettavuus kyseenalaista, mutta minusta olisi hyvä miettiä mahdollisia haittavaikutuksiakin välillä eikä automaattisesti hyväksyä kaikkea täysillä, jos parempaa tietoa ei ole saatavilla. Kunhan nyt kyselin hyviä vaihtoehtoja vaikka liika maidon juonti ei pelota ainakaan toistaiseksi. :D

Suomessa on kuitenkin diabetes aika monella ja maitoa juodaan yleisesti ruuan kanssa ja muutenkin. En tiedä, onko näillä jokin yhteys. Ehkä, ehkä ei.

Back
Ylös Bottom