Henkkareiden kysyminen vi**ttaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matsku
  • Aloitettu Aloitettu
Mulle alkoi myyjä huutelee ärrällä kun pelasin konetta... Sanoin vaan että olen jo 24 niin kyllä se sentään uskoi. Muutenkin papereit kysytään aina mutta ei se varmaan enää kolmekymppisenä vituta jos mua pidetään parikymppisen näkösenä.

Tuli muuten mieleen eräs tapaus kun olimme porukalla hesen autokaistalla ja maksoin tilauksen electronilla. Myyjä antoi kuitin allekirjoitettavaksi niin mun (ex)muijakaveri halus tuhrustaa siihen jotain. Kun annoin läpyskän takas niin myyjä sanoi että ei noin saa allekirjoittaa ja hän voisi nyt pitää mun electronin jos hän haluaa. Sanoin että vitut se mitään mun korttia voi takavarikoida! Vitun hullu ämmä. Sain sentään maksuvälineeni takaisin... Tässä tilanteessa multa ei mitään henkkareita kysytty mutta kunhan tuli mieleen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt olet kyllä aivan hakoteillä. Alaikäisille myydään yllättävän helposti ilman papereita.
No okei, muotoilin huonosti. Uusi yritys. Musta no ihan plussaa, ettei alaikäisille myydä mitään mitä ei saisikaan ja miinusta jos kuitenkin myydään. Siksi musta on hyvä että kysytään. Ei sillä ettenkö ite ois alaikäsenä käyny baareissa tai ostanu alkoholia (no en tietenkään, höpsöt), mutta näin jälkikäteen ajateltuna oispa noi väliinkin tietty voinu jättää.

Tuli muuten mieleen eräs tapaus kun olimme porukalla hesen autokaistalla ja maksoin tilauksen electronilla. Myyjä antoi kuitin allekirjoitettavaksi niin mun (ex)muijakaveri halus tuhrustaa siihen jotain. Kun annoin läpyskän takas niin myyjä sanoi että ei noin saa allekirjoittaa ja hän voisi nyt pitää mun electronin jos hän haluaa. Sanoin että vitut se mitään mun korttia voi takavarikoida! Vitun hullu ämmä. Sain sentään maksuvälineeni takaisin... Tässä tilanteessa multa ei mitään henkkareita kysytty mutta kunhan tuli mieleen.
Kannattaa lukea niistä kortin käyttöehdoista mihin sillä vitun hullulla ämmällä on oikeus.

Mulla ei oo taidettu papereita kysellä juuri sen jälkeen kun olin täyttäny 16v, kävin kaljaa ja tupakkaa ite kaupasta jo sillon ja muutaman kerran piipahdin alkostakin juhlajuomaa. No kysy ne nyt muutamissa paikoissa, mut aika harvoin kun itellä parta kasvoi jo 13-14 vuotiaana ja ekan kerran kävin baarissa ryyppäämässä 15 vuotiaana. Nyt en edes muista millon olis viimeks kysytty papereita missään :) Ottaisin kyllä kohteliaisuutena jos kysyttäis mut taidan näyttää niin vanhalta :D

Tavallaan vituttaa, tavallaan ei. Multa kysytään aina ja kaikkialla paperit, koska näytän melko nuorelta, joten ihan ymmärrettävää. Ja itsekin asiakaspalveluhommia tehneenä meillä oli ainakin sääntönä, että paperit kysytään kaikilta alle 25-vuotiaan näköisiltä. Jos ei ole papereita mukana, niin en myy.

Henkkareiden kysyminen on ainoastaan vituttavaa silloin, kun on toisella puolella kaupunkia iltaa viettämässä ja huomaa, että paperit on jääneet kotiin. Silloin voi sanoa jo heippa kavereille, koska en todellakaan pääse baariin sisään ilman papereita. Lähinnä tämä koskee Suomea - Suomessa portsarit on valitettavan usein juuri sellaisia, jotka todellakin näkee päällepäin, että henkilö on yli 17v.,mutta periaatteen vuoksi ei voi päästää ilman papereita. Ymmärrän sen täysin, mutta silti se on ärsyttävää. Ulkomailla pääsen aina sisälle, kun muistaa vielä hymyillä nätistyi.

Tosi monet valittaa, että ai näytänkö mä 17-vuotiaalta. Yleinen ohjeistus on, että jos näytät tippaakaan alle kaksfemmalta, niin paprut halutaan kattoa. En nää siinä mitään pahaa.

Pikkuveli meni kaupassa pelaamaan pelikonette siksi aikaa, ku maksoin ostoksia. Maksettuani menin siihen viereen kattelee sen peliä ja myyjä tuli kysymään siltä paperit ja perään heitti, että oisko kaverillaskin näyttää paperit. Suu levis kyllä saman tien hymyyn ja vastasin, että tottahan toki. Nuori nainen sitten lähti punastellen pois.

Eihän tuossa tosiaan ole järjenhäivää, koska et sinä siitä maagisesti nuorene, vaikka henkilöpaperisi menisi vanhaksi. Jos henkilöllisyystodistus on kuitenkin aito, niin ei se syntymävuosi siitä miksikään muutu koskaan.

Jep, itellä pitäs just toi uusinta tehdä, mut on jääny, kun ei ole löytyny ylimäärästä 50 euroa tohon läpyskään. 10 euroa vuodessa joutuu maksaa siitä et on virallisesti olemassa. :D 5 vuotta voimassa vaan toikin saatana.

Kuulun kanssa siihen porukkaan, joka kaivaa paperit jo valmiiksi esiin. Ei se nyt kummemmin haittaa, paitsi jotkut kassat rupeaa jo etukäteen vinoilemaan "ettei taida pojalla ihan ikä riittää näihin peleihin" (jos on vaikka lottoa tekemässä) ja sitten nolostuvat kun näyttää papereita. :rolleyes: Pelikoneita en jaksa pelata, kun aina tulee se "alaikäinen?" teksti, ja pitäisi raahautua kassalle näyttämään paperit..

Kaupassahan ainakin meillä on sääntönä, että paperit kysytään alkoholi-tai tupakkatuotteita ostaessa kaikilta, jotka kassan arvion mukaan näyttävät alle 23 vuotiailta. Eli kysyn paperit, vaikka tietäisin kyseisen henkilön olevan täysi-ikäinen.

Täh! Jos tiedät että ikää on tarpeeksi niin sitten on, miksi kysyt papereita silti?? Eiköhän se sääntö koske tapauksia joita et tunne.

Itseltäni kysyttiin paperit pari viikkoa sitten kaupan kassalla. Olin ostelemassa ihan normaaleja ruokatarvikkeita ja mukana taisi olla kaksi saunakaljaa. Eipä siinä, hyvältähän se tässä iässä (31) jo tuntuu...:)

Täh! Jos tiedät että ikää on tarpeeksi niin sitten on, miksi kysyt papereita silti?? Eiköhän se sääntö koske tapauksia joita et tunne.

ainakin meillä näin on käsketty tehdä.sillä näytetään muille asiakkaille,ja mahdollisille tarkastajille,että niitä ikärajoja valvotaan

Poliisit pysäyti mut vuonna 2009 kadun varteen, kun kannsikelin kaupasta mäyräkoiraa illanistujaisiin. Maija pörhälsi kovaa viereen ja kaksi poliisimiestä hyppäs toinen eteen ja toinen hieman sivummalta perästä. Meikäläinen tietenkin, että mitäs nyt on tapahtunu? "Kai tytöllä on näyttää papereita, kun noin reippaastii etenee"... kaivelin rauhassa paperit ja odottelin ilmeitä, nuorempi konstaapeli pidätteli naurua ja vanhempi yritti sanoa vielä jotain tilannetta korjaavaa, toivottivat hyvät illan jatkot :D

Näytän kyllä ikäistäni nuoremmalta ja papereita kysytään tuon tuosta (kiva vaan :)), mutta tuo oli jo aika koominen tapaus. Oiskohan ne voinu kaata kaljat maahan jos papereita ei olis ollu mukana?

Ihan vaan vittuillakseni? Tai siksi, että se on sääntö.

Mä oon 34v ja mulla kysytään paperit todella usein. Viimeks ostin yks sunnuntai kassin ruokaa ja samalla sixpackin niin johan oli taas henkkarin paikka! On se hienoo vielä tässä iässä!

Mä ostelin kanssa kaupasta jaljat ja baariin pääs suhte helposti jo 15-16 iässä. Sen verran parta kasvoi jo silti ja osasi olla silleen ihan nomraalisti siellä. Ei ongelmia.

Mutta just pari viikkoa sitten kysyttiin paperit....no se olis kyllä postissa kuin hain paketteja. :D

Vaimo kanssa aina fiilareissa kun siltä joskus kysytään paperit. 79 syntynyt kuten minäkin.

Mikä tarve on vittuilla asiakkaille? Tai minulle? Sääntö on sääntö mutta joku perustehan sille pitää olla.

Huoh.. Pientä huumorintajua, kiitos.

Sääntö on sääntö, aivan sama sääntö kuin Alec ilmoitti. Ja minä en ole näitä sääntöjä rustannut, joten en tiedä mihin tuo 23 (vai 25) ikäraja perustuu.

Täytyy kyl sanoa, että itteäkin vituttaa henkkareiden kysyminen. Ja duunissa nimenomaan ku pitää kaiken maailman idiooteilta kysellä niitä ja ihmiset luulevat olevansa jotenkin fiksuja, kun pääsevät pätemään niinkin itseselvällä asialla että he ovat täysi-ikäisiä. Itsehän he sen tietävät ja luonnollisesti kaikki muidenki pitäisi se tietää ja jos ei tiedä, niin on idiootti ja saa vittuilla.

Oikeasti menee välillä usko ihmisiin, kun ei siihen yli 18 vuoden ikään mennessä ole vielä tehnyt maailmasta sellaista havaintoa, että ihmisiä on erilaisia ja osa näyttää todellisista vanhemmilta ja osa nuoremmilta. Ja tämän takia papereita kysyttäessä täytyy pitää useamman vuoden marginaalia, ettei varmasti alaikäisille myydä mitään laitonta tai alaikäinen pääse ravintolaan.

Mun mielestä on todella imartelevaa, että mulle ei edelleenkään Ameriikassa myydä light-olutpulloa ruuan kanssa ilman papereita. Eikä Alkossa väkeviä tuliaisjuomia. (olen 38 v) Mutta en tosiaan osaa olla tästä v*uuntunut:)

Pitää kirjottaa yks juttu aiheesta hieman poiketen, mutta kuitenkin liittyy henkkareihin

Oltiin levillä kerran pääasiassa täysikäisistä koostuvan joukkuuen kanssa, mukaanlukien kuitenkin muutama alaikäinen eli minä ja pari muuta. Eka kaks alaikästä jannua koitti baariin sisään, mutta ei päässyt, sillä sano tunnuksen loppuosan väärin. Ite menin vanhempien kanssa, eli siinä porukassa missä kaikki oli yli 18-v. Ihmettelin jonossa kun portsari kyyläsi hemmetin kauan mua ja loppujen lopuksi otti mut eteen ja pyysi näyttämään henkkarit. Annoin jonkun täysikäsen henkkarit, jonka jälkeen sanoin kaikki tunnukset ym. oikein. Tämä järjenjättiläinen (portsari) väitti, että minä olisin 18v ja olisin luovuttanut sille yhdelle joukkueen alaikäiselle oman passini, sekä nyt minulla olisi jonkun muun passi? Siis mitä vittua? Olen 18v ja annan oman passini pois ja yritän toisen passilla sisään? Loppujen lopuksi tostakin meinas tulla poliisiasia, mutta selvisin puhumalla.

EI ollut mikään tarkotus haukkua pokeja, mutta kyseinen tapaus ihmetyttää vieläkin :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom