Henk.koht.räätälöidyt treeniohjelmat?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Olbe
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
29.7.2002
Viestejä
870
Treenaako joku jollain ns.huipun (Mentula,Talus,Selkäinaho jne.) henkilökohtaisesti tehdyllä treeniohjelmalla? Mites sellainen kolisee ja miten tarkkaan niissä on määritelty sarjat,painot,toistot palautukset,sapuskat,lisäravinteet jne? Olen vaan henk.koht. melkoisen skeptinen noihin toisten tekemiin ohjelmiin,vaikka itse vedänkin läpi 8-viikon WSB-ohjelmaa...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla ja avomiehellä on Taluksen tekemät ohjelmat, ja ihan hyvin on toiminut. Näitten ohjelmien myötä mulle tuli ainakin treeniin mukaan uusia tekniikoitakin (pudotussarjat, supersarjat ym.) mikä toi taas osaltaan lisää intoa ja motivaatiota.

Viime marraskuusta asti ollaan näitten ohjelmien mukaan treenailtu ja kyllä sitä tulostakin on tullut. Selkään ehkä eniten lihaa on tullut, ainakin ulkopuolisten silmissä.. Plus kivaa tässä ohjelmassa on se, että viikot on erilaisia, niin treenit on aina vaihtelevia eikä ehdi kyllästyä.

Tää juttu lähti sillai käyntiin että otin Pauliinaan yhteyttä ja sitten me tavattiin ja juteltiin ja se kyseli kaikkee. Sit se niitten juttujen perusteella rakensi kummalleki omat ruokavaliot ja noi treeniohjelmat.

Ihan hyvä juttu toi ruokavaliokin, koska mä söin ennen aivan liian vähän päivittäin. Aluks mun kaloreita nostettiinki asteittain ja nyt ne sillon niin suurelta tuntuvat ateriat menee ihan helposti alas. Yhteensä Talus velotti meiltä kahdelta 800mk eli 400 per naama. Ihan on ollut hintansa väärtiä, varsinkin kun saatiin kaupan päälle säkilliset Recovery Drinkkejä.
 
Selkäinahon ohjelmalla.

Hyvin on toiminut mutta ohjelman pitää tosiaan olla henkilökohtainen. Mieluummin valmennettavan kanssa käytäisiin myös salilla.

Muutamat päähänpinttymät saivat ainakin kyytiä kun tuli riippumaton näkökulma. Ohjelma tehtiin yhdessä ja omatkin ehdotukset otettiin huomioon.

Mutta kannattaa varmaan miettiä todella tarkkaan keneltä ohjelmasi tilaat. SM, MM, EM-mestaruudet, penkkitulos tai käsivarren ympärys ei todellakaan tee päteväksi.

Vain se että on saanut tuloksia aikaan valmennettavissa ja mieluummin ihmisillä jotka ovat jo treenanneet pitkään, natuina ja kehitys pysähtynyt.

Vai meinaatko tilata käsivarsiohjelman Greg Valentinolta.;)
 
Originally posted by JackOfAllTrades
Vai meinaatko tilata käsivarsiohjelman Greg Valentinolta.;)
Mut silhän on MAAILMAN suurin haba! Miten se vois olla väärässä? :rolleyes:

Mut todellakin, jotkut huippubodareitten lehdissä kertomat treenimetodit eivät useinkaan sovi pienille natikoille.
 
Originally posted by JackOfAllTrades
Selkäinahon ohjelmalla.

Hyvin on toiminut mutta ohjelman pitää tosiaan olla henkilökohtainen. Mieluummin valmennettavan kanssa käytäisiin myös salilla.

Muutamat päähänpinttymät saivat ainakin kyytiä kun tuli riippumaton näkökulma. Ohjelma tehtiin yhdessä ja omatkin ehdotukset otettiin huomioon.

Mutta kannattaa varmaan miettiä todella tarkkaan keneltä ohjelmasi tilaat. SM, MM, EM-mestaruudet, penkkitulos tai käsivarren ympärys ei todellakaan tee päteväksi.

Vain se että on saanut tuloksia aikaan valmennettavissa ja mieluummin ihmisillä jotka ovat jo treenanneet pitkään, natuina ja kehitys pysähtynyt.

Vai meinaatko tilata käsivarsiohjelman Greg Valentinolta.;)

Joo en meinaa,enkä muuten meinaa keneltäkään muultakaan. Mun mielestä treeniohjelman tekijän pitää tietää ja nähdä miten asiakas esim. treenaa,eikä mitään helvetin lähetä pituus,paino ja 200€ ja saat juuri sinulle räätälöidyn ohjelman.
 
No ainakin lyhyen ja pitemmän ajan tavoitteet, heikkoudet ja resurssit. Tulokset eri nostoissa, lihastasapaino (sekä voima että liikkuvuus) ja erittäin tärkeä on myös treenihistoria.

Sen jälkeen pitäisi ottaa jotain mittoja esim. paino, rasvaprosentti, ympärysmitat ja tulokset eri nostoissa ja seurata niita eri vaiheissa ohjelman edetessä ja muuttaa tarvittaessa ohjelmaa sen mukaan.

Jos tuon pätevästi hoitaisi niin vuosisuunnitelma muistuttaisi enemmän projektia kuin perinteistä harjoitusohjelmaa.
 
No suolihuuhtelut ja peräruiskeet:kippis1: . Ja punnituksen jälkeen ARMOTON TANKKAUS. Vaikka 10 kg on hurja!:evil:
 
Originally posted by Mtmm
Jos on voimanostokisoihin menossa niin suosittelen ehdottomasti Jari Mentulaa. Oon nähnyt Bullin tekemiä törkeitä tyhjennyksiä ja tankkauksia niin että kaverit ovat punnituksessa 10kg kevyempiä kuin itse kisassa.

Jos toi olis mahdollista mun kohdalla, niin voi tsiisus ko olis siistiä.
En tosin usko tohon. 5kg on ollut maksimi ittellä, mutta 3-4 realistinen että pystyy kävelemäänkin.
 
Originally posted by Wanger
No suolihuuhtelut ja peräruiskeet:kippis1: .

Joo, tolla saa oikeasti monta kiloa poies... mm. jotkut nyrkkeilijät käyttää tätä metodia ennen punnistuksia...
 
Itselläni on Jiipee Pulkkisen tekemä treeniohjelma ja hyvää jälkeä syntynyt tuloksien puolella. Ohjelmaa muokataan tietyin välein ja taas katsotaan eteenpäin mikä on kehitys ja tuntemukset...hyvin toimii :D
 
Mun mielestä on suorastaan rahan tuhlausta jos joku täysin tuntematon kaveri tekee ohjelman kaverille jota se ei tunne tai vielä pahempaa, ei ole edes tavannut! Ei sitä isoksi kasveta treeniohjelmilla jos ei ensin ymmärretä mistä treenaamisessa on kyse. Se on ihan sama jos joku sanoo miten monta sarjaa/toistoa täytyy tehdä jotain liikettä, jos itse suorituksen tekijällä ei ole asennetta ja tarpeeksi tietoa liikkeen suorittamiseen. Ravinto ohjeita ammattilainen voi antaa kenelle tahansa ja siitä on varmaan hyötyä, mutta hyviä treeniohjeita ei ilman, että "valmentaja" tuntee "valmennettavan" KUNNOLLA. Uskoisin, että suurin osa näistä ostettavista treeniohjelmista perustuu vain siihen tosiasiaan, että kaveri on pumpannut viimeisen 3vuotta samalla ohjelmalla ja sitten muuttaessaan sitä ohjelmaa huomaa, että perhana... tää toimii. Kehitys ei siis johdukkaan uudesta ohjelmasta suoranaisesti, vaan siitä, että VAIHDETTIIN sitä ohjelmaa.. tulikohan tarpeeksi epäselvästi selitettyä :hmmm:
 
Mulla on yhden PT-kouluttautuneen tekemä treeni - ja ravinto-ohjelma (nyt dieetillä), ja kehitystä on tullut todella eri tyyliin kuin aiemmin! Näen valmentajaani n. 1krt/2vkoa, olemme muina aikoinakin yhteyksissä, treeniohjelmia on vaihdeltu vuoden mittaan n. 3-4kk:n välein, aina kunkin treenikauden asettamat vaatimukset huomioiden. Aiemmin touhusin vuosia saliohjelmat lähinnä itse tehden tai jotain tuttua kaveria saliohjelman laadinnassa hyödyntäen - ja tulokset olivat melko vähäisiä. Nyky-valmentajani on tarkoin minut alkuun haastatellut ja treeni&syöntitottumuuksiini, kuin myös vammoihini jne perehtynyt ja niiden tietojen pohjalta valmennussysteeminsä hoitanut, enkä voi muuta kuin sanoa olevani häneen varsin tyytyväinen! Alkuun minulla oli epäilykseni, auttaako PT:n käyttö mitään. Mutta matkan varrella olen oppinut luottamaan häneen täysin näissä asioissa - hän on ammattilainen, ja sen näkee nykyisin jopa minusta! :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom