Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kysyt miten hengitetään? Nyt VITTU mauri:face:
Hyvä ja aiheellinen kysymys. Edellä tulikin jo oleellisimmat, eli paineet palleaan ja ontelopaineilla pito. Vyötä vasten ontelopaineiden tärkeys korostuu.Hengitys tekniikat
Eli kertokaa mitä hengitys tekniikoita on ja miten niitä hyödynnetään esimerkiksi penkissä, mavessa yms.
Miten myös kehittää hapenottokykyä itse olen löytänyt hyväksi kun kävelee tai käy lenkillä niin hengittää koko ajan nenän kautta.
Taitaa vaan asento olla väärin kasattu jos lavat irtoaa penkistä.On tullut kyllä nähtyyn monen monta kertaa, kun penkkitekniikka lyssähtää täysin hengityksen takia. Käytännössä lapaluut irtoavat penkistä ja olkapäät nousee ylöspäin ja kaari lyssähtää. Seuraavat toistot ovatkin selvästi huonomman näköisiä.
Missä sä treenaat?! :wtf:Kyllä mä monesti näen salilla voimanostajien tekevän ainakin kyykyssä kolmosia välissä hengittämättä, yli 300 kilolla.
Joo, todennäköisesti. En nyt ihan tarkoittanut, että "täysin" hengitystekniikan takia. Liian jyrkkä ilmaisu.Taitaa vaan asento olla väärin kasattu jos lavat irtoaa penkistä.
Missä sä treenaat?! :wtf:
Näin arvelinkin että et, mutta siis jos asento, syystä tai toisesta hajoaa, on jossain kohtaa asennossa parannettavaa. Monesti trapit jää löysälle ja olkapäät pääsee liikkumaan sen takia.Joo, todennäköisesti. En nyt ihan tarkoittanut, että "täysin" hengitystekniikan takia. Liian jyrkkä ilmaisu.
Jaa Eero & kumppanit siellä on tekemisen meininkiä. Hapettomuushan sitä huippausta aiheuttaa tai liian kova paine kupolissa, eli väärässä päässä. Varsinkin kyykyssä ontelopaine on ratkaiseva hapen määrässä. Liika on liikaa ja tämäkin menee tuohon em. kompromissiosastoon.Turussa, Sali82. Viimeks pari viikkoa sitte sain nähä yli 400kg kyykkyjä, varusteilla tosin.
Mun mielestä hengittämiseen ei kannata keskittyä liikaa. Se ei sais olla liian epäluonnollista, koska sitte voi alkaa pahimmassa tapauksessa päässä huippaamaan, jos ei saa hapea normaalisti. Toki jos ihan perseelleen hengittää, kannattaa hiukan kiinnittää huomioa siihen.