Hemoglobiiniarvon lasku?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Miten saa sitä laskettua järkevästi? Käyn säännöllisesti verenluovutuksessa ja sen jälkeen on parempi olo. Mielestäni tuo 180-190 arvo on liian kova jo. Verenpaineonglmia ei ole. Silti sellainen tuskaisempi olo on, tuntuu kun painetta olisi liikaa. Kesällä oli jostakin syystä alempana treenitauon aikaan (167). Nyt treenatessa ja hyvällä ruokavaliolla se nousee aina huippuihin. Vältän rautapitoisa tuotteita. Ehkä se vähälle raudalle altistaminne parantaa ineytymistä ja juon normaalia enemmän nestettä? Tupakkaa poltan kännissä, eli tosi harvoin.

VelttoV sanoi:
Miten saa sitä laskettua järkevästi? Käyn säännöllisesti verenluovutuksessa ja sen jälkeen on parempi olo. Mielestäni tuo 180-190 arvo on liian kova jo. Verenpaineonglmia ei ole. Silti sellainen tuskaisempi olo on, tuntuu kun painetta olisi liikaa. Kesällä oli jostakin syystä alempana treenitauon aikaan (167). Nyt treenatessa ja hyvällä ruokavaliolla se nousee aina huippuihin. Vältän rautapitoisa tuotteita. Ehkä se vähälle raudalle altistaminne parantaa ineytymistä ja juon normaalia enemmän nestettä? Tupakkaa poltan kännissä, eli tosi harvoin.

On toi kyl aika korkee jo :eek: . Mun mielest tohon auttaa joku nopea temponen peli tai reeni mis tulee kunnolla hiki, esim. lätkä, futis ja salibandy. Ku hien mukana haihtuu aika paljon rautaa. Tiestysti salilla tulee kans hiki, mut se ei toimi mun mielest yhtä hyvin noi edellä mainitut...

mullakin on yks kaveri jolla on noin korkee Hemoglobiini. Itellä ei oo semmosta ongelmaa 130 ei meinaan oo hirveen korkee

Valkosipulin runsas syöminen ainakin ohentaa verta. Eli jos valkosipuli maistuu ja läheisesi eivät välitä löyhkästä, niin tunge useampi kynsi kaikkiin syömisiisi. Voi tosin tulla kiintoisan makuinen palkkari ;)

Willie sanoi:
Valkosipulin runsas syöminen ainakin ohentaa verta. Eli jos valkosipuli maistuu ja läheisesi eivät välitä löyhkästä, niin tunge useampi kynsi kaikkiin syömisiisi. Voi tosin tulla kiintoisan makuinen palkkari ;)

itse en ole todennut moista vaikutusta valkosipulilla. syön nimittäin joka päivä 2 kynttä ja hemoglobiini on ja pysyy 198. myöskään nopeatempoinen treeni ei sitä rautaa hien mukana haihduta. :D käyn nimittäin pari kertaa viikossa spinningissä.
itse on nyt lähdössä treeneihin ja samalla reissulla menen apteekkiin siellä on kuulemma myynnissä yksi verta ohentava lääke ilman reseptiä. nimeä en muista mutta kerron sen myöhemmin.

mä oon aina luullut että isompi arvo on parempi?????
ja eikö just kova sykkeiset treenit nosta niitä???

(taidan olla hakoteillä, kertokaa viisaammat miten on)

itsellä noin 160.

Mniska sanoi:
mä oon aina luullut että isompi arvo on parempi?????
ja eikö just kova sykkeiset treenit nosta niitä???

(taidan olla hakoteillä, kertokaa viisaammat miten on)

itsellä noin 160.

on se varmaan hyvä, että on loistavat veriarvot mutta liika on aina liikaa. lentokoneeseen mentäessä on esim. syötävä asperiinia jotta saa ohennettua verta lennon ajaksi. näin vältät veritulpan :(
hyvä veriarvo on vielä 160-175.
sydämmellä on helvetisti duunia saada paksu mönjä liikkeelle :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom