Helsingin kuntosalit

Jaahas, sen verran huonosti on omatkin elämänvalintani osuneet, että kohtapuolen näyttäisi olevan edessä muutto Helsinkiin. Skouttailin tämän ketjun läpi ja katselin, että allekirjoittaneella tulee olemaan tasan sama matka City Gymille ja Töölö Gymille. Näistä kahdesta ilmeisesti pitäisi sitten ruveta valitsemaan ja molemmat tulee varmaan käytyä tutustumassa. Osaakos joku heittää näkemystä jo etukäteen, että kumpi saleista mahtaisi sopia paremmin voimanosto-tyyppiseen treenaamiseen. Kunnon power rackiin ja vetolavaan tottuneena tällaisia asioita on kummasti ruvennut arvostamaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitähäh, pikkuveli tulossa Hell-Stinkyyn?! :) Milloin?

Minkähän takia sitä rackia tuntuu niin hankala olevan salien hankkia, vaikka on yksi parhaista kapistuksista mitä rahalla saa. No tuskin sitä Motivuksellakaan on. Tarttee käydä paikan päällä tiirailemas.

Meikän salilla taitaa olla enempi kyse tilanpuutteesta, kuin halusta. Tuolla jonkin verran kuitenkin vielä sellaisia laitteita, joilla halutaan tuoda/pitää niitäkin asiakkaita, jotka ei pelkästään voimaile. Mutta aina silloin tällöin yhtäkkiä huomaa taas jonkun uuden laitteen, jonka ovat juuri hankkineet.
 
Haen salia Haagan suunnalta, en ole ainakaan onnistunut löytämään yhtään ja olen tästä hämmentynyt.
Mitään hienostelua ei tarvi, ihan perusvehkeet riittää ja toiveena hyvä ilmapiiri.
Jos on yhtään ehdotuksia heittää, niin olisin tosi kiitollinen :)
Nykyinen duunipaikka Haagassa ja olis helpointa treenata jossain, mikä on työpaikan lähellä, kun asumiskuviot ei oo niin permanent.
 
Haen salia Haagan suunnalta, en ole ainakaan onnistunut löytämään yhtään ja olen tästä hämmentynyt.
Mitään hienostelua ei tarvi, ihan perusvehkeet riittää ja toiveena hyvä ilmapiiri.
Jos on yhtään ehdotuksia heittää, niin olisin tosi kiitollinen :)
Nykyinen duunipaikka Haagassa ja olis helpointa treenata jossain, mikä on työpaikan lähellä, kun asumiskuviot ei oo niin permanent.
Mä asun radan eteläpuolella ja suosin Pirkkolan jäähallin voimailusalia. Vanhat laitteet, mutta taljat varsin uudet ja vapaita painoja riittävästi. Uimahallilla jäähallin vieressä on sali, jossa uudemmat laitteet, mutta vapaat painot huonommat. Ei laittet kylläkään sielläkään ole mitkään kovin uudet. Kaupungin sali kyseessä, niin joukkoon mahtuu vaikka minkälaista vipeltäjää.

Muita saleja lähellä ovat: Sats Pitäjänmäki, Elixia Pitäjänmäki,Gym ********** Pitäjänmäki.
 
Sain kesäksi töitä Helsingistä, tarkemmin Itiksestä. East Body olis kätevästi työpaikan tuntumassa, eikä hinnat päätä huimaa. Haluaisin tiedustella, että uskaltaako tuolle salille tulla vääntämään olemattomilla painoilla ja taistelemaan että sais vedettyä kesän aikana edes sen yhden leuan, vai käännytetäänkö mut jo heti ovella? :D Opiskelen Joensuussa ja oon täällä käynyt naisille tarkoitetulla kuntosalilla. En mä miehiä salilla kammoa, mut tuolla naisten salilla on edullista käydä treenaamassa. ;)
 
Sain kesäksi töitä Helsingistä, tarkemmin Itiksestä. East Body olis kätevästi työpaikan tuntumassa, eikä hinnat päätä huimaa. Haluaisin tiedustella, että uskaltaako tuolle salille tulla vääntämään olemattomilla painoilla ja taistelemaan että sais vedettyä kesän aikana edes sen yhden leuan, vai käännytetäänkö mut jo heti ovella? :D Opiskelen Joensuussa ja oon täällä käynyt naisille tarkoitetulla kuntosalilla. En mä miehiä salilla kammoa, mut tuolla naisten salilla on edullista käydä treenaamassa. ;)

Ei sua sieltä käännytetä :D Itiksen easti on imo hyvä treenipaikka, melko askeettinen mutta kaikki peruslaitteet ym. löytyy. Salilla käy myös jnkv naisia mutta pääasiassa joo miehiä. Salilla on hyvä henki ja suurin osa tyypeistä treenaa kovaa ja asenteella, joten meteliä ja mielenkiintoisia ääniä sekä hajuja siellä varmasti on ;) Mikäli et itse kammoa bodareita ja sikaniska-voimanostajia niin käy ehdottomasti kokeilemassa :) Itse käyn Malmin vastaavalla mutta itiksessäkin joskus pyörähtänyt. Eikä kannata ajatella et mitähän muut musta ajattelee, treenaamaanhan sinne mennään, ja se miten ja millä painoilla reenaa, on jokaisen oma asia.
 
Haen salia Haagan suunnalta, en ole ainakaan onnistunut löytämään yhtään ja olen tästä hämmentynyt.
Mitään hienostelua ei tarvi, ihan perusvehkeet riittää ja toiveena hyvä ilmapiiri.
Jos on yhtään ehdotuksia heittää, niin olisin tosi kiitollinen :)
Nykyinen duunipaikka Haagassa ja olis helpointa treenata jossain, mikä on työpaikan lähellä, kun asumiskuviot ei oo niin permanent.


P-Haagassa / Lassilassa Kuntoklubi. Tais maksaa kk-kerrallaan maksaessa 43€/kk.
 
Missäpäin Helsingissä on painonnostoon mahdollisuus? Nämä poimin tästä / muista ketjuista:

**Ruskeasuon urheiluhallilla on painnonostosali, jota eri pn-seurat käyttää. Liikuntamyllyssä on ihan hyvät painonnostovehkeet, tosin yleisurheilupuolella, joka on usein varattuna yu-seuroille. Töölön kisahallilla on myös hyvät tangot, mutta tilaa nihkeästi ja tälläiset heikot miehet, kuten minä, saa välillä ettiä pienempiä levyjä kissojen ja koirien kanssa. Muitakin paikkoja löytyy, mutta niissä en ole itse käynyt. Ite teen V.oimapuodilla pitäjänmäellä. Salilta löytyy Eleikon tanko ja kunnon painnonnosto painoja 130kg asti. Muutkin painot kumipinnotteisia mutta ei niin hyviä.**

Muutan Rastilaan, joten tuo liikuntamylly on noista lähin. Onko siellä millaiset tangot/levyt/nostoalustat jne? Entä onko miten varattu noille seuroille? Ruskeasuolla varmaan paras mutta sinne menee 50min julkisilla.
 
Ajattelin ottaa tohon duunisalin kylkeen jonkun toisen salin ihan vaan pitämään mielen virkeenä ja sitten vois lomat ja vkonloput treenailla siellä ettei tarviis duunipaikalle mennä masentumaan. Eli pitäs löytää sali johon saa jotain 10krt kortteja tms. ettei tarvii sitoutua mihinkään kuukausisetteihin. Sijainti ois mieluiten jotain akselia kontula/itäkeskus/myllypuro tms. Mitään suosituksia?
 
Missäpäin Helsingissä on painonnostoon mahdollisuus? Nämä poimin tästä / muista ketjuista:

**Ruskeasuon urheiluhallilla on painnonostosali, jota eri pn-seurat käyttää. Liikuntamyllyssä on ihan hyvät painonnostovehkeet, tosin yleisurheilupuolella, joka on usein varattuna yu-seuroille. Töölön kisahallilla on myös hyvät tangot, mutta tilaa nihkeästi ja tälläiset heikot miehet, kuten minä, saa välillä ettiä pienempiä levyjä kissojen ja koirien kanssa. Muitakin paikkoja löytyy, mutta niissä en ole itse käynyt. Ite teen V.oimapuodilla pitäjänmäellä. Salilta löytyy Eleikon tanko ja kunnon painnonnosto painoja 130kg asti. Muutkin painot kumipinnotteisia mutta ei niin hyviä.**

Muutan Rastilaan, joten tuo liikuntamylly on noista lähin. Onko siellä millaiset tangot/levyt/nostoalustat jne? Entä onko miten varattu noille seuroille? Ruskeasuolla varmaan paras mutta sinne menee 50min julkisilla.
Itekkin oon Rastilasta ja käyn liikuntamyllyssä salilla :D
Tosi hyvät voimailumahdollisuudet, kunhan saat sovitettua treenisi näiden aikojen ulkopuolelle
ma 17.30 - 19.30 ja 20.30 - 22.00
ti 16.00 - 19.30
ke 16.00 - 19.30
to 17.30 - 19.30
pe 17.30 - 19.30 ja 20.30 - 22.00
la 8.00 - 9.30 ja 10.00 - 15.00
su 9.00 -14.00

Vapaapainoalueella tankoja on yli 10, 4 kyykkypaikkaa, 2 penkkipaikkaa ja paljon tilaa mavettaa/tehdä tempauksia/yms.
Penkeissä saattaa olla joskus ruuhkaa, mutta kyllä siinä yleensä annetaan tehdä välissä.Joskus porukat tykkää myös penkata kyykkytelineessä :D
Levypainoja on todella paljon siellä, ikinä ei oo pulaa niistä :)

EDIT:
Maanantaina ja perjantaina klo 20.30-22.00 VOI käyttää vapaapainoaluetta, vain juoksurata on varattuna (pyöräilijöille).
 
Penkeissä saattaa olla joskus ruuhkaa, mutta kyllä siinä yleensä annetaan tehdä välissä.Joskus porukat tykkää myös penkata kyykkytelineessä :D

Whut? Ihan oikeesti? :D No mikäs siinä...
 
Ei sua sieltä käännytetä :D Itiksen easti on imo hyvä treenipaikka, melko askeettinen mutta kaikki peruslaitteet ym. löytyy. Salilla käy myös jnkv naisia mutta pääasiassa joo miehiä. Salilla on hyvä henki ja suurin osa tyypeistä treenaa kovaa ja asenteella, joten meteliä ja mielenkiintoisia ääniä sekä hajuja siellä varmasti on ;) Mikäli et itse kammoa bodareita ja sikaniska-voimanostajia niin käy ehdottomasti kokeilemassa :) Itse käyn Malmin vastaavalla mutta itiksessäkin joskus pyörähtänyt. Eikä kannata ajatella et mitähän muut musta ajattelee, treenaamaanhan sinne mennään, ja se miten ja millä painoilla reenaa, on jokaisen oma asia.

Mites kävijämäärien kanssa? Onko siinä klo 7-9 aamusin ruuhkaa? Osaisiko joku verrata kontulan kuntokellariin. Tuoko jotain lisää?
Ite nyt hetken kontulassa käyny, mutta mieli tekisi tuonne kun hieman parempi sijainti on. Saunaa ei taida löytyä? Lukittavat kaapit löytyykö?

e: itiksen east body kyseessä siis.
 
Moi.

Olen muuttamassa kesäksi Helsinkiin ja etsin kuntosalia. Tärkein vaatimus salille olisi, että se olisi lähellä Hakaniemeä´+hinta kohtuullinen. Osaisiko joku suositella ko. kritereihin kuntosalia?
 
Itekkin oon Rastilasta ja käyn liikuntamyllyssä salilla :D
Tosi hyvät voimailumahdollisuudet, kunhan saat sovitettua treenisi näiden aikojen ulkopuolelle
ma 17.30 - 19.30 ja 20.30 - 22.00
ti 16.00 - 19.30
ke 16.00 - 19.30
to 17.30 - 19.30
pe 17.30 - 19.30 ja 20.30 - 22.00
la 8.00 - 9.30 ja 10.00 - 15.00
su 9.00 -14.00

Vapaapainoalueella tankoja on yli 10, 4 kyykkypaikkaa, 2 penkkipaikkaa ja paljon tilaa mavettaa/tehdä tempauksia/yms.
Penkeissä saattaa olla joskus ruuhkaa, mutta kyllä siinä yleensä annetaan tehdä välissä.Joskus porukat tykkää myös penkata kyykkytelineessä :D
Levypainoja on todella paljon siellä, ikinä ei oo pulaa niistä :)

EDIT:
Maanantaina ja perjantaina klo 20.30-22.00 VOI käyttää vapaapainoaluetta, vain juoksurata on varattuna (pyöräilijöille).

Kiitos tiedosta. Onko nuo ajat ihan ehdottomia eli ei mitään asiaa nostoalueelle? Oletko käynyt Vuosaaren urheilutalolla ikinä? Onkohan siellä tilaa temmata/työntää ja ohuet ei-voimanostotangot + kumilevyt.
 
Kiitos tiedosta. Onko nuo ajat ihan ehdottomia eli ei mitään asiaa nostoalueelle? Oletko käynyt Vuosaaren urheilutalolla ikinä? Onkohan siellä tilaa temmata/työntää ja ohuet ei-voimanostotangot + kumilevyt.

Luulen, että DaVidum on sisällyttänyt tuohon myös pahimmat ruuhka-ajat, ei pelkästään ne jolloin vapaapainoalue on varattu seuroille. Saatan toki olla väärässäkin..
Kontulan kuntokellarissa on muuten myös ihan asialliset olosuhteet painonnostoon. Arkisin n. 16-20 on ruuhkaista, mutta ainakin aamusta iltaan (7.00-21.00) auki, eikä yleisurheilijoita.. ;)
 
Luulen, että DaVidum on sisällyttänyt tuohon myös pahimmat ruuhka-ajat, ei pelkästään ne jolloin vapaapainoalue on varattu seuroille. Saatan toki olla väärässäkin..
Kontulan kuntokellarissa on muuten myös ihan asialliset olosuhteet painonnostoon. Arkisin n. 16-20 on ruuhkaista, mutta ainakin aamusta iltaan (7.00-21.00) auki, eikä yleisurheilijoita.. ;)
Olet väärässä :) noina aikoina vapaapainoalue on varattu...Voi olla, että jos menet sinne, niin sua ei häädetä, mutta yleensä on mulle ainakin tultu sanomaan.
En ole käynyt Vuosaaren urheilutalon salilla.
 
Kiitos tiedosta. Onko nuo ajat ihan ehdottomia eli ei mitään asiaa nostoalueelle? Oletko käynyt Vuosaaren urheilutalolla ikinä? Onkohan siellä tilaa temmata/työntää ja ohuet ei-voimanostotangot + kumilevyt.

Vastataan itselleni eli kyllä Vuosareen urheilutalon voimailusalissa on mahdollisuus painonnostoon. Yksi nostokohto, ilmeisesti mavelle ja muutama ohuempi tanko löytyy. Tosin veikkaisin että hyvin ruuhkaista illemmalla arkisin, kun eilen sunnuntaina oli ennen puolta päivää jo kymmenkunta tyyppiä varsin pienellä salilla. Jatkossa itsen käyn kyllä Ruskeasuolla.
 
Tästä ketjusta löytyikin jo tietoa Hakaniemen Solanasta ja Hämeentien Silver Gymistä, mutta mikä on nykytilanne? Itellä Solanasta on viimeksi kokemusta jostain vuodelta 2008, jolloin tuli treenattua kivasti ennen pahanilkistä onnettomuutta ja sen aiheuttamaa akuuttia leikkaustarvetta. Toipumisessa meni oma aikansa ja kun pari vuotta myöhemmin kyselin Solanasta (jossa omistaja oli ehtinyt vaihtumaan), että kelpaako vielä aiemmin ostetut käyntisetelit - niin vastaus oli, ettei kelpaisi. Uusia olisi saanut ostaa vaihtosuhteella 5:1 (viisi vanhaa, niin saa yhden uuden). Sinänsä hassua, kun niissä lipuissa ei ole edes mitään viimeistä voimassaolopäivää. Noh, menettivät sitten yhden uusvanhan asiakkaan ja treenihalutkin sitten katosivat kun tuollainen masensi. ;)

Nyt on pikkuhiljaa alkanut taas kesän tullen treenihalut kasvamaan (kuten myös vatsakumpu), joten kartoituksessa olisi uutta salia itseni kaltaisille kynäniskoille. Tarve on siis ihan peruskamaa. Crosstrainer ja ala-ylätaljat kun löytyy, ollaan jo pitkällä. Kaikki muu on plussaa, kuten saunomismahdollisuus. Solanan tilanteesta en tiedä - onko siellä millainen meno nykypäivänä, mutta toisaalta Silver Gymistä olen kuullut paljon hyvää? Solana olisi vain aivan duunipaikan vieressä ja olisi helppo mennä mestoille lounastunniksi hikoilemaan - mutta periaatteesta johtuen on vähän vaikea sulattaa sikäläisten asennoitumista noihin vanhoihin lippuihin. Ja saattaa olla laitontakin moinen.
 
Silver Gymiin vaan :) Hyvät vapaat painot, hyvät hilavitkuttimet(peruskamat + sun muut), sopivasti crosstrainereitä&pyöriä ja juoksumatot tietty. Plussana tietty harjoittelu salissa hyvät välineet vähän toiminnallisempaankin treeniin. Ei mitään liika hifistelyä ja hyvä tunnelma. Ainakin mulla ollut, heh.
Solanasta en sitten tiedäkkään mitään, mutta silverissä oon käynyt jonkun vuoden, enkä vaihda ennenkun muutan pois(ellei jtn kauheeta tapahdu).
 

Suositut

Back
Ylös Bottom