Helsingin asuinalueet

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja urkki
  • Aloitettu Aloitettu
Käsittääkseni noissa on kuitenkin aika alhaiset tulorajat?

Yllättävän korkeat. Yksinäinen ihminen saa tienata 2750e/kk.

Jos on enemmän hakijoita niin tuloraja ei ole enää noin levoton (mun mielestä tuo on aika levoton), mutta sitten niihin on kaikenmaailman vähennyksiä.

Kaupungin sivuilta löytyy myös laskuri, jolla voi laskea voiko hakea asuntoa vai ei.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viime aikaisten tapahtumien ansiosta voi Puotilaa kohta alkaa kutsumaan uudeksi ghetoksi..
Meininki Puotilassa on aika levotonta nykysellään..Harmittaa kyllä todella paljon. Puotila on ollut niin rauhallinen ja kiva paikka, mutta lenkkeilymaastot on edelleen ihanat.

:itku:
 
Apinat tekee pahojansa siellä.



EDIT. No juu, onhan se meidänkin vika. Nipat ja fränkit alkaa valtaa alueita missä on Stadin vuokrakämppiä. Normaalia touhua.
 
Myllypuroon vaan. Täällä on halpaa ja hyvät salit sekä Itäkeskus lähellä. Myös hienot ulkoilumaastot löytyy. Metrolle kävelee alle 10 minuuttia asuinpaikasta huolimatta. Ostari on melko perseestä ja siellä heiluu tulevaisuuden toivot päivästä toiseen, mutta tästä huolimatta Myllypuro on paljon mainettaan parempi paikka.

Tai siit vierestä KURKIMÄKI. Täynnä kyl somaleita mut hyvä pizzeria, lähellä metroasemia, siwa + ihan tosi rauhallista kaikesta huolimatta.

Myllypuron ne kerrostalot kyl aika kliffoja siin metriksen vieres, ku ihan paperia seinät. Ja hey myllikän ostari hajotetaan vuoden päästä joten nyt kaikki ilo irti ;(( Entinen työpaikka sijaitsi siellä. <3 Siellä näin myös elämäni ensimmäisen silminnäkijä havainnon ku joku ukko tako muijaansa asvalttiin.
 
Pasilasta ei ole kukaan vielä mitään sanonut?
Itse asustelen itä Pasilassa ja maksan vuokraa 60 neliön kämpästä 600 euroa.
Vieressä on uimahalli,kirjasto ja puistoa. Isoja toimistokomplekseja löytyy myös mutta iltaisin on autiota kun ei edes kuppilaa löydy täältä itäpuolelta Pasilaa.
Pasilasta pääsee myös nopsaan joka suuntaan. Halpaa ja suht rauhallista aluetta keskustan kupeesta.
 
Itsehän olen asunut Myllypurossa ja Kivikossa. Kivikko oli siellä asuessa vielä aika uusi mesta ja hyvin kansoitettu somaleilla. Yläkerran ukko oli narkkari, joka poltti huumekaasuissaan sohvansa ja myi kaikki asunnon mukana tulleet kalusteet/kodinkoneet. Poliisin tullessa noutamaan miekkosta hän karkasi katon kautta(parveke oli ylimmässä kerroksessa). Niinjoo ja siellä oli yks semmonen talo, missä oli muutaman kuukauden välein joku poliisin piiritystilanne.

Myllypuro taas oli omana aikana melko rauhallinen. Tosin johtui varmaan siitä, että asuttiin Viikin päässä.
 
Viime aikaisten tapahtumien ansiosta voi Puotilaa kohta alkaa kutsumaan uudeksi ghetoksi..
Meininki Puotilassa on aika levotonta nykysellään..Harmittaa kyllä todella paljon. Puotila on ollut niin rauhallinen ja kiva paikka, mutta lenkkeilymaastot on edelleen ihanat.

:itku:

No jokapaikassahan noita tapahtuu. Ja se kaasuräjähdys oli vaan huonoa tuuria, se ei liity tähän mitenkään..
 
Pasilasta ei ole kukaan vielä mitään sanonut?
Itse asustelen itä Pasilassa ja maksan vuokraa 60 neliön kämpästä 600 euroa.

Tonne muuttaisin seuraavaksi jos löytys hyvä kämppä. Työpaikka ois vieressä ja vois käydä jumppaamassa siinä Mäkelänrinteen uimahallilla.
 
Samoin :) :rock:
Asun valitettavasti siinä Rastilan vieressä, Vuosaaressa, jossa niitä Yön Simppoja on ja jokasella on oma mielipide ja Suomi on vapaa maa, joten sanon että en tykkää, enkä koskaan haluaisi asua Rastilassa ;)
Puhutaanko tässä nyt Rastilasta vai Merirastilasta?
Rastilahan on se omakoti-rivitalo alue siinä merirastilan vieressä metron toisellapuolella.
Merirastilassa taas on se kerrostaloalue, jossa on myös tämä kuuluisa "Mogadsihu avanue", tosin löytyy sieltä myös Aurinkolahtikin...
Ja nämähän kaikki alueet kuuluvat Vuosaareen. (Vanha Vuosaari/Uusi Vuosaari)
Jos kerran dissataan aluetta niin otetaan niistä nimistä selvää kunnolla ;)
 
Puhutaanko tässä nyt Rastilasta vai Merirastilasta?
Rastilahan on se omakoti-rivitalo alue siinä merirastilan vieressä metron toisellapuolella.

Rastilassa on myös kerrostaloja ja se leirintäalue johon kansallispukuiset ovat tykästyneet.

Merirastilassa taas on se kerrostaloalue, jossa on myös tämä kuuluisa "Mogadsihu avanue", tosin löytyy sieltä myös Aurinkolahtikin...

Kyllä se niin päin menee, että Vuosaaressa sijaitsevat sekä Aurinkolahti, että Meri-Rastila. Aurinkolahti ei sijaitse Meri-Rastilassa. Maantieteellisesti Aurinkolahden ja Meri-Rastilan väliin sijoittuu Kallahti.

Jos kerran dissataan aluetta niin otetaan niistä nimistä selvää kunnolla ;)

Ja jos aletaan ojentaa niin kirjoitetaan lauseet luettaviksi ja pidetään sisältö faktapohjaisena.
 
Nostetaas trediä ylös. Millaista on asua nykyään Kalliossa ja Sörkassa? Onko miten paljon äksöniä viikonloppuisin/iltaisin?
 
Ite olen asunut Haagassa syksystä ja olen tykännyt. Juna-asemalle 300 ja keskustaan pääse 8 minuutissa, metrolla voi jatkaa itään päin, Pasilaan 4ssä ja siitä sitten itään jos on tarvis. Mannerheimin tietä pitkin pääseen 40 ja 41 busseilla ja viikonlopun yölinja 02N kulkee talon edessä. Ympäristö on kauhista ja rauhallista, ruoka kauppa lähellä ja ulkoilemaan pääsee vaikka keskuspuistoon.

Mä käyn töissä Pirkkolassa, Kalliossa, Siltamäessä, Mäkelänrinteellä, Töölössä, joskus Malmilla ja Kontulassa, syksyllä näiden lisäksi Leppävaarassa ja Espoon keskuksessa, kaikkialle pääsee helposti, vähintäänkin inhimillisellä aikataululla ja korkeintaan 2 vaihdolla.

Tästä olis ny yksiö vapautumassa toukokuun lopussa...
 
Itse olen noin 3 vuotta sitten asunut Kalliossa (Porthaninkatu). Ihan jees mesta toi Kallion. Ihmisiä ja liikennettä aika paljon mutta jos sellaista ei pelkää, niin sinne vaa!! Rautatieasemalta kävelee Kallioon noin puolessa tunnissa... eli baari illan päätteeksi voi haukata vähän raitista ilmaa. Kannattaa varoa hippejä ja narkkareita, niitä näytyy...

Kannattaa myös käydä elämysmatkalla piritorille, eli vaasanaukiolle.
 
Nostetaas trediä ylös. Millaista on asua nykyään Kalliossa ja Sörkassa? Onko miten paljon äksöniä viikonloppuisin/iltaisin?

Ihan hyviä mestoja. Fränkkejä ja ninjoja näkyy toisinaan, mutta ne on ihan mukavia heppuja. Turvallista ja "kulttuuririkasta" seutua.
 
Nostetaas trediä ylös. Millaista on asua nykyään Kalliossa ja Sörkassa? Onko miten paljon äksöniä viikonloppuisin/iltaisin?

Kalliossa on ainakin tämä tyttö viihtynyt paremmin kuin hyvin, eikä ole tullut törmättyä mihinkään koviin äksöneihin. Ihanaa aluetta, I'm in laav.:haart:
 
Mitäs sanotte Oulunkylästä? Porukoilla asunto siellä (tosin mummolla asumisoikeus), niin mietin että millanen maine kyseisellä alueella on.. Ainakin omasta mielestä vaikuttaa ihan kivalta paikalta, tosin omat kokemukseni rajoittuvat niihin max. kahen viikon oleskeluihin..
 
Back
Ylös Bottom