Helppo koota, venyvä käsite?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
milkboy sanoi:
Niin ja onhan se ihmeen näköstä niinkin jos on muutama todella matalamallinen taso ja loput perus romppeita.
Aivan, sisustuksessa pyritään yleensä noudattamaan jotain tiettyä linjaa, mitäs sitä sekoittelemaan jotain japskia ja antiikkia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Opiskelija22 sanoi:
Näyttää imho tyhmältä jos tekee kodistaan kokonaan jonkun pikku-Japanin. Kyllä nyt voi pari elementtiä olla mutta menee vähän mauttomaksi jos laittaa liikaa.
Niinpä.. toivotaan vaan ettei meidän asunto näytä joltain sushi-baarilta kun huonekalut saadaan (joskus) kasaan! Kuitenkin tässä vaiheessa elämää tämä tyyli on lähinnä sitä mitä me halutaan. Nää on makuasioita.. toinen tykkää chippendalesta ja toinen jostain retrohässäkästä, joita kumpaakaan ite en taas voi sietää :)

littletroy sanoi:
:offtopic: Hehkulamppujen vaihto on muuten toinen "yksinkertainen" asia mitä vihaan yli kaiken! "Tosta vaan pikkasen pyöräytät lampun kupua ja vaihdat se, niin yksinkertaista se on..." :evil:

No mutta sehän on ihan helppo homma.

Mikä tuon Japani-hässäkän taustalla yleensäkin on? Onko se nyt taas in, vai mitä? Meikäläinen tiedä näistä sisustushommista yhtään mitään... Musta kämppä näyttää hyvältä, kun on vaan hyvä kotiteatteri, kaikki muu on täysin triviaalia. Sama vaikka istuis saunajakkaralla, kunhan lehvat näyttää ja soundaa hyvältä.

Ehkä sitten joskus rahoissaan jotain uutta kämppää voisi sisustaa vähän fiinimmin...

SniffDaddy sanoi:
Mikä tuon Japani-hässäkän taustalla yleensäkin on? Onko se nyt taas in, vai mitä? Meikäläinen tiedä näistä sisustushommista yhtään mitään... Musta kämppä näyttää hyvältä, kun on vaan hyvä kotiteatteri, kaikki muu on täysin triviaalia. Sama vaikka istuis saunajakkaralla, kunhan lehvat näyttää ja soundaa hyvältä.

Ehkä sitten joskus rahoissaan jotain uutta kämppää voisi sisustaa vähän fiinimmin...

Luulisin että jengi tykkää japsityylistä koska se edustaa ns. pelkistettyä linjaa. Sellasta että on paljon tyhjää tilaa ja selkeitä pintoja, eikä jokapaikka ole täynnä jotain perkeleen roinaa ja risaisia mööpeleitä. Ja on kai sellanen tyyli muodissakin... tosin kukaan järkevä ihminen ei mielestäni sisusta minkään trendien mukaan vaan sillai niinkun itse tykkää.

Omaa kämppää en välttämättä japsityyliin sisustais, koska sitten mulla olis aina sellanen olo että jokapaikan täytyy kiiltää ja olla viimesen päälle ojennuksessa.

haha.. ostin töllötason tarjouksesta tossa männävuonna. yksikään pultinreikä ei ollut riittävän suuri.. :D hyvä siitä tuli kuitenkin.

Haha. Vittu toihan on ku ikean kalusteet. Ostin sieltä pikkusen lampun ja menin varastoon ja sain pahvilaatikon. Oletin tietysti että se lamppu on sielä ihan kokonaisena. Mutta ei... kun pääsin himaan niin lamppu oli 20 eri osassa ja sen lisäksi osia puuttu. Kyllä sai Tove Jansson vai kuka olikaan se ikean omisataja niin kuulla kunniansa. Sähköposti minkä ikealle lähetin tuskin koskaan meni vastarannalle asti :D

edit. Ikeaan kun menet niin ostoskärrytkin kootaan siinä alhaalla. :curs:

SniffDaddy sanoi:

Tyylikäs,suoraviivaisen/selkeän/askeettisen hieno kokonaisuus, varsinkin jos sinne sais bonsaipuita ja pari isompaa kasvia esim. palmuja tms.
Harva kuitenkaan nyt täysin alkuperäistä japanilaistyyliä hakee, taikka miksei...
Helppo pitää puhtaana, miellyttää silmää jne..tottakai sisustus tehään aina itelle, eikait sillä kannate yrittää muita miellyttää.
Tykkäähän jotkut pitsiverhoista ja kunnon vanhanajan kukkakuoseista (enkä tarkoita marimekkotyyliä vaan sitä tilkkutäkin näköstä meininkiä) ja sitä tilpehööriä pitää olla paikat täynnä, esim. posliinikissoja yms. (mielestäni kuin tiimari)
Kunhan kämppä tuntuu itestä tosiaan hyvältä ja itellä siihen kuuluu myös nuo kotiteatterilaitteet joita kuumeisesti yritetään hommata:)
Siinä vaiheessa kun kämppään katotaan suora malli jostain muoti-trendi lehestä niin metsään ollaan mielestäni menty...taikka taasen, jokainen tavallaan. :)

Mulle on vähän liian usen käyny niin, että kun ostan jotain mikä pitää itse koota, niin sit, kun alan koota, niin huomaan, että joku osa puuttuu. :curs: Harvoin saa mitään uutta heti kasattua kokoon. :wall: Sit harmittaa, kun ollu tosi innoissaan vaikka uudesta kirjahyllystä ja sitä ei sit saakaan heti kasattua. :( Onneksi avo on sen verran kekseliäs ollut monet kerrat, että on jonkun väliäikaisen patentin keksiny ja ollaan satu tavara kasaan. Noissa on kuitenkin aina jotain hyvää, kun tavaraa puuttuu, nimittäin alennus. ;) Mä yleensä vaadin jonkun "korvauksen" noista jutuista ja melkein aina ovat kiltisti hintaa laskeneet. :D Vaikka ei se hinnan lasku mikään merkittävän suuri summa ole.. Mut ikäväähän se on, kun noita osia puuttuu.

Onko kukaan kaupallisella alalla joutunut kokoamaan noita makeis ynm. display rakennelmia? On muuten pirullisia taitella ja kasailla niitä pahvi hökötyksiä kun kertaakaan ei ole ollut ainakaan makeis ja juoma displayssa mitään ohjetta. Jos erehdyt jonkun taitoksen taittamaan väärään suuntaan niin eipä se sitten kasassa kunnolla pysy.

Juu, kaikennäköisiä esittelytötteröitä on tullut kasattua. Viisi kättäkin olis ihan kätevät siinä puuhassa. Sitten joku asiakas jyrää ostoskärryillä päälle ja se siitä displaysta.
Tuo Japani-tyyli näyttää kyllä hyvältä. Mä tykkäisin kovasti tuollaisesta pelkistetystä, ei liikaa tavaraa, mutta minkäs teet kun ukkokulta on hamstraajien sukua. Nyt mä olen opetellut pitämään kaikesta, mihin mahtuu paljon tavaraa piiloon.

Uusavutonta porukkaa pakkiksessa :D
Kannattaa varata pora valmiiks lähelle, et voi porata uudet reiät, kun ne valmiit on kuitenki vääris kohdis. Osien puuttuminen tietysti harmittaa.
Ja ohjeita ei lueta ennenku epäilee rikkovansa jotain. ;)

Haukifile sanoi:
Ei siihen mitään ohjeita tarvita, kasaan vaan!:D

Haha, eikös se yleensä mene niin, että ensiksi kauheella tohinalla revitään paketti auki ja aletaan kasailemaan sitä. Parin tunnin päästä sitten kirotaan, että "voi vittu miks tää paska ei nyt toimi!" ja sitten kun kaikki menyn jo vituilleen, niin aletaan tutkimaan sitä ohjekirjaa. :D

hullua porukkaa

:offtopic: kaytatte rahoja huonekaluihin ? ja viela uusiin ?
Itsella eri ole kokemusta kokoamisesta mutta hajoittamisesta kylla, ja taytyy sanoa etta ei mee isommin ees hermot. 2 tuntia taitaa olla aikalailla maksimi 4 huonetta keittion huonekalujen tuhoamisessa. (kirves / pajavasara)

Sen verran taustaa etta oon viimesen 10 vuoden aikana muuttanut 10 kertaa, ja maatakin on tullu vaihdettua kolme kertaa. Joka kerta lahtiessa on vuokraisanta maininnut etta jos et vie kaikkea "roinaa" ulos et saa vuokratakuita takaisin. Tama on siis tapahtunut 10 eri paikassa, ja kolmessa eri maassa. Mulla taitaa olla poikkeava maku sisustuksen suhteen ?

Nykyseen kamappaan en muuten ole hommannut mitaan huonekaluja patja, tietokone, jaakaappi. Siinapa ne. Laittelin just sahkopostia kavereille etta pitaisin tupaantuliajaiset, ma tarjoon viinat, ruuat, jne, mutta huonekaluja mulla ei ole. tata ketjua lukiessani vaan huolestuin etta toivottavasti eivat tuo mitaan koottavaa. :eek:

Joo, yleensä noi kokoomiset on tosi työläitä. Viimeks oli kuitenkin tosi helppoa, kun ostin Boknäsistä kolme kappaletta "telkkaritasoja", ne kokosi yhteensä vajaassa vartissa.

Hmm, taidan olla jotenkin poikkeava koska olen aina koonnut kaikki huonekalut todella mielelläni. IMO erittäin siistiä hommaa vaikka joutuisikin vähän jotain omia ratkaisuja osien keskinäisen nonkonformisuuden takia keksimään.

Itse ostin Askosta semmosen viiden laatikon lipaston (3 pienempää ja 2 isompaa laatikkoa). Ajattelin, että kyllähän tuon sipasee helposti kasaan. Väärin! Kaks iltaa kasasin sitä kun eka iltana meni hermot ja piti jättää kokoaminen kesken, etten hajota koko paskaa. Ohjeet toki oli, mutta ne oli ilmeisesti joku kopioinut jurrissa kun sivu järjestys meni 4-1-3-2. Muuten kyllä ostan huonekalut koottuna ja kotio toimitettuna.

Hulkki sanoi:
Hmm, taidan olla jotenkin poikkeava koska olen aina koonnut kaikki huonekalut todella mielelläni. IMO erittäin siistiä hommaa vaikka joutuisikin vähän jotain omia ratkaisuja osien keskinäisen nonkonformisuuden takia keksimään.

Mulla sama homma, mukavaa puuhaa. Mulla tosin on taipumuksena pitää kaikenlaisesta purkamisesta ja kasaamisesta, hitsaamisesta ja hiomisesta. Se voi Hulkki olla, että tuo meidän koulu vetää keskimäärästä enemmän tämäntyylistä porukkaa puoleensa, ainakin mun koulututuistani lähes kaikki, sukupuoleen katsomatta, nauttivat kaikenlaisesta kokoonpanosta, mukaanlukien huonekalut. :)

Edit: Kaikkein siisteintä on se, kun sen viimeisen ruuvin kiristää ja huomaa, että tuli perkeleen jämäkkä huonekalu. Seuraavaksi ajattelin kokeilla huonekalun tekemistä alusta loppuun itse, sängynpäädystä ja sopivista yöpöydistä on jo hyvä idea ja Suomeen palatessa täytyy ehdottaa tyttöystävälle, josko hänkin siitä designista innostuisi. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom