Helppo koota, venyvä käsite?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Kultakutri sanoi:
Olen koonnut PALJON huonekaluja. IKEAlaista, Sotkalaista yms. Jostain syystä mulla on aina ollut miespuoleinen apuri aina paikalla. Niitä ärsyttää jostain syystä aivan jumalattomasti se että mä otan aina ensin ohjeet paketista, haen jotain juotavaa (jäillä ja pillillä :D ), nostan jalat ylös ja luen koko jutun kannesta kanteen. Sitten vasta osallistun itse kokoamiseen.

Mä olen huomannut sen saman asia, miehiä ärsyttää suunnattomasti se, että kaivaa ne ohjeet esiin ja lukee be läpi ennen kuin aloittaa :D Tosin mä olen varmaan masokisti mut tykkään kokoilla noita huonekaluja...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hamara sanoi:
Mä olen huomannut sen saman asia, miehiä ärsyttää suunnattomasti se, että kaivaa ne ohjeet esiin ja lukee be läpi ennen kuin aloittaa

Ei siihen mitään ohjeita tarvita, kasaan vaan!:D

Tuo "helppo koota" todellakin on venyvä käsite. Lähes poikkeuksetta on itselläkin käynyt niin, että työkalupakista on saanut kaivaa paljon muutakin kuin ruuvimeisselin ja vasaran. Usein on myös osia puuttunut, joskus on ollut myös liikaa tai sitten olen kasannut käyttämättä kaikkia osia :)

Ostin sotkasta vaatekaapin ja myyjä sano et ei sul mee ku puol tuntii kun kokoat sen. Puol tuntia meni siihen et soitin kaverin apuun kun sehän oli aivan madoton koota itse. Sit se on kaupan päälle vielä tuollainen saatanan letku. grrrrrrr!

Tossa ku kattelin noita futon tuotteita niin tule semmoinen mielikuva et japskeissa on todella tyhjän näköistä tuolla. Sinänsä ok, kivannäköistä sellanen. Mut mihin helkutaan ne tunkee sit kaiken rojun. :D itekin heittelee aina rojua pois eikä uutta osteta juuri koskaan mut prkl, sitä vaan ilmestyy aina jostain itsekseen täyttämään hyllyjä.

Kultakutri sanoi:
Niitä ärsyttää jostain syystä aivan jumalattomasti se että mä otan aina ensin ohjeet paketista, haen jotain juotavaa (jäillä ja pillillä :D ), nostan jalat ylös ja luen koko jutun kannesta kanteen. Sitten vasta osallistun itse kokoamiseen.
Mikäli tarkoitat tolla kokoamiseen osallistumisella vieressä neuvomista, niin ymmärrän heitä :D . Hyvähän se on siinä vieressä neuvoa, kun on lukenut ohjeet :curs: .

Haukifile sanoi:
Yhdyn edelliseen, ostin tossa pari kuukautta sitten tällaisen työpöydän:

*kuva jätetty pois*

Ei saatana voi ihmismieli käsittää miten hankalaksi asiat voi tehdä, pelkästään tuon pöytätason kasaamisessa vierähti neljä tuntia, sitten siihen vielä laatikot ym. paska. Ja noita ruuveja oli tosiaan kymmentä eri mallia, tosin osalle oli ihan reilusti jätetty tekemättä reiät, joten niitä oli tooooosi mukava ruuvailla pelkällä meisselillä noihin levyihin kiinni, sanottiin vielä kaupassa että ei siihen muuta tarvii kun meisseliä ja vasaraa siihen kasaamiseen.
Paskapuhetta.

meinasi oikeasti lähtee kävelemään ikkunasta ne osat kasaamisen aíkana, ei vaan opiskelijana oo varaa semmoseen....

Valita hyvä ihminen! Voit saada rahaa takaisin tai jotain muuta hyvitystä!

Hippa sanoi:
Valita hyvä ihminen! Voit saada rahaa takaisin tai jotain muuta hyvitystä!

Turha kai tuota enää on itkeä kun kahvit on jo munilla..Ei kai tuosta enää kasaamisen jälkeen auta valittaa, piti vaan päästä avautumaan...:D

Haukifile sanoi:
Turha kai tuota enää on itkeä kun kahvit on jo munilla..Ei kai tuosta enää kasaamisen jälkeen auta valittaa, piti vaan päästä avautumaan...:D

Mä valitin kerran Hobby Hallilta 20 euroa hyvitystä, kun mdf-levyisen pöydän pinnassa oli naarmuja jo pakettia avaessa. Ihan hyvä hyvitys, kun tuotteen koko hinta oli alle 100e.

Valitin jälkikäteen ja sanoin, etten jaksa palauttaa sitä.

Hippa sanoi:
Mä valitin kerran Hobby Hallilta 20 euroa hyvitystä, kun mdf-levyisen pöydän pinnassa oli naarmuja jo pakettia avaessa. Ihan hyvä hyvitys, kun tuotteen koko hinta oli alle 100e.

Valitin jälkikäteen ja sanoin, etten jaksa palauttaa sitä.

Tjaa, voishan tota koittaa, edellytyksenä tietysti se että siinä piti olla niitä reikiä joka ruuville...

Kiitos vain neuvosta!

Kaikenlaisia virityksia on saanut koota, mutta joskus on tullut oikeasti hyvä mieli siitä, kun huonekalu onkin tehty hyvin: reiät ovat kohdillaan, osat sopivat hyvin ja jämäkästi yhteen, ja kokoaminen sujuu muutenkin hyvin. Silloin tulee mieleen, että mikseivät kaikki koottavat systeemit voi olla samanlaisia. Sellaisia kokoaisi melkeinpä mielellään.

:offtopic: Löysitkö Mike niitä Hanna Korvelan mattoja Helsingistäpäin?

Entäpä saadaanko jossain vaiheessa jotain matskua valokuvamuodossa, minkälainen sisustuksesta on tullut/tulossa.

Oli perkuleen hienot nuo hyllyt. :thumbs:

Kultakutri sanoi:
Niitä ärsyttää jostain syystä aivan jumalattomasti se että mä otan aina ensin ohjeet paketista, haen jotain juotavaa (jäillä ja pillillä :D ), nostan jalat ylös ja luen koko jutun kannesta kanteen. Sitten vasta osallistun itse kokoamiseen.

Se ärsyyntyminen johtuu siitä, että tossa ei ole mitään järkeä. Parin sivun ohjeita ei muista ulkoa ja sitä paperiläpyskää joutuu lukemaan uudelleen. Helpompaa on ottaa paperiläpyskä mukaan ja katsoa siitä aina ohjeita, kun tarvitsee niitä. Ja sillon ku tehdään jotain, niin sillon tehdään eikä lueskella... Naisten hommaa tollaset lueskelut... :D

Tää ei nyt liity kokoamiseen, mutta tein joskus yhtiä koulutehtäviä yhden tyypin kanssa. Tällä tyypillä oli pakkomielteenä lukea teoria läpi ennen kuin se ees halusi katsoa tehtäviä. Seurauksena oli sitten se, että mä ehdin aina tekeen ne tehtävät ennen kuin se oli saanut edes luettua teoriaa ja se kopas ne sitten multa. Jos haluaa säästää aikaa, niin yleensäkin kannattaa kyl eka lukea se kysymys ja sit vasta lukee teoriaa samalla, ku ettii vastausta sen teorian seasta. Sama juttu tossa kokoomisessa, eka määritetään ongelma ja sit katotaan miten se tehdään eikä toisinpäin...

Tosin yks keinun kokoominen meni aikamoiseksi kiroiluksi, ku ei luettu ohjeita, mistä oli seurauksena, että unohdeltiin vähä osia välistä ja jouduttiin pari kertaa purkuhommiin. Yleensä noissa koottavissa jutuissa on ollu kaikki tarpeellinen tallella, mut yhestä sängystä puuttui jalasta yks pultti. Se kyl vitutti. Onneks ei ollu mun sänky.

Onhan nuissa joskus nuita maanantai kappaleita seassa...milloin puuttuu ohjeet, osia yms..ite tullu siihen tulokseen että yhtäkään huonekalua en osta jos ei ole kunnon puusta tehty, esim. lastulevy viritykset rikkoutuu, murtuu jne. helposti.
Jos on aikaa ja jaksamista niin tyylikkäitä huonekaluja saa kun omistaa porakoneen, meisseleitä, ruuveja ja pensselit ja pelit.
Itse olen tykästynyt paksulevyisiin huonekaluihin just tuommoisella japskiteemalla (n.40-60mm paksuus) mutta esteenä on sitten hinta, perus tasoja voi alkaa katteleen kun lompsasta löytyy 300-500e, ihan saatanan kalliita.
Säästää helkkaristi kun käy ostaan esim. 40mm liimalevyä, hioo sen ja sävyttää mieleisekseen. Tuommoiseen askeettiseen tyyliin kun ei tartte hirveesti kenenkään kikkailla.

Hmm, nythän päästiinkin mulle tuttuun harrastukseen.. :) Viime elokuussa kun muutettiin avon kanssa yhteen, täytyi hankkia uusia huonekaluja ja purkaa myös entisiä osiin kuljetusten takia. Mä oon vissiin vähän turhan innokas, mut en malttais millään odottaa, että se mies työkaluineen tulisi kotiin kasaamaan vaan alan väsätä itse. (En myöskään luota siihen että kalusteita todella alettaisiin kasaamaan välittömästi ellen aloittaisi itse..)

Kävin sitten ostamassa ruokailuryhmän (pöytä + neljä tuolia), näyttihän se kaupassa hyvältä, enkä kyllä olisi ikinä uskonut kuinka pieniin osiin sellaisen saakaan.. :nolo: En ennenkuin näin omin silmin. Tunti poikineen siinä meni, mutta pöytä oli paikoillaan ennenkuin isäntä saapui kotiin. Ohjeet olis kyllä voinut olla paremmat, olisi säästynyt aikaa kun en olisi aluksi turannut yhtä tuolia ihan päin honkia. Noo, loput kolme menikin muitta mutkitta. :)

Huonekalujen kasaus on syvältä helvetin syövereistä! Syksyllä muutettiin uuteen kotiin ja kasauksen ihanuutta pääsi kokeilemaan mm. atk-pöydällä sekä uudella kirjahyllyllä. Atk-pöytä vaati ehdottomasti eniten aikaa, tupakkaa, kirosanoja ja työkaluja. Se insinööri, joka ko. pöydän on suunnitellut ja toteuttanut kasausohjeet, joutaisi palaa roviolla! Rouva joutui viemään jälkikasvun kävelylle voimasanojen tulvan aikana... Minussahan ei ikinä ole laisinkaan vikaa, varsinkin kun puhutaan teknisistä asioista... ;)

:offtopic: Hehkulamppujen vaihto on muuten toinen "yksinkertainen" asia mitä vihaan yli kaiken! "Tosta vaan pikkasen pyöräytät lampun kupua ja vaihdat se, niin yksinkertaista se on..." :evil:

Näyttää imho tyhmältä jos tekee kodistaan kokonaan jonkun pikku-Japanin. Kyllä nyt voi pari elementtiä olla mutta menee vähän mauttomaksi jos laittaa liikaa.

Opiskelija22 sanoi:
Näyttää imho tyhmältä jos tekee kodistaan kokonaan jonkun pikku-Japanin. Kyllä nyt voi pari elementtiä olla mutta menee vähän mauttomaksi jos laittaa liikaa.

Niin ja onhan se ihmeen näköstä niinkin jos on muutama todella matalamallinen taso ja loput perus romppeita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom