Helppo koota, venyvä käsite?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Ostettiin tossa kuukausi sitten Futon kaupasta Jazz lipasto ja vaatekaappi, maksettiin samointein ja vasta nyt sitten saatiin tuo lipasto, vaatekaappi tulee kun tulee. No anyways kauppias sanoi että otatko kasaamisen samaan hintaan vai kokootko itse, on kuulemma helppo koota. No ajattelin, että en mä jaksa mitään kasailla ja maksoin kasaamisen. Nyt sitten tuli asentaja kasaamaan tota liapastoa. Helppo koota käsite venähti vähän tossa tunnin jälkeen, nyt on 2 tuntia kaveri nikkaroinut tuota lipastoa, liimaillut, poraillut ja vääntänyt. Pari rimaakin oli poikki kun oksa oli paskassa kohtaa. Voisin sanoa että nyt taidettiin ainakin yrittää Maikkia viedä 100-0, nimittäin mä olisin jo tunnin jälkeen paiskannut koko paskan ulos. Katotaan miten pitkäksi venähtää helposti koottava sessio.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ftn:n tuotteet on varmasti helvetin helppo kasata mikäli tulee tehtaalta kunnolliset tavarat... nimim. sänkyyn ei yhtä pulttia meinannut saada millään perkeleellä kiinni ku oli reiät puoli milliä väärissä paikoissa

Koottavat huonekalut ovat perkeleestä. Ei ole ensimmäinen kerta, kun kauppaan on palautettu koko roska ja vaadittu rahoja takaisin tai tohtoritason kokoajaa pistämään hyllyt pystyyn.

Vajaa kaksi viikkoa sitten kokosin lastensänkyä, jossa oli ehkä kahdeksan osaa. Helppo homma. Toki, mutta kesti ehkä 4 tuntia vaatien:
- puukkoa
- ylimääräistä reissua hakemaan puuttuvia osia
- poraa
- kirveen hamarapuolta
- lukuisia kuusiokulma-avaimia
- n. 498 uutta ja vanhaa kirosanaa
- kolmen henkilön verinäytteet

En ole ikinä saanut huonekalua liikkeestä niin, etteikö siitä olisi puuttunut jotain osaa. Toisaalta, sitten joitain muita (vääriä) osia saattaa olla kourallinen ylimääräisiä.

2 osaa lähti vaihtoon ja yön yli pitää muutenkin kuivua tuo systeemi. Voi perseensuti sanon minä. Odotan kauhulla miten vitun helppo on kasata se iso sydeemi. Tässä kummatkin:

Jazzdresser2.jpg

Jazzward-L.jpg

Joo parin viime viikon aikana oon koonnu tv-pöydän ja penkkiarkun. Halpoja kummatkin. Ne vitun valmiit reijät on aina joku pari millii vinos sinne ja toinen tänne ja lopputulokses sitte joku osa 2cm vinos noitten parin millin heiton takia. Ja sitte se perkeleen lastulevy, pikkusen koppaat sitä johonki niin pinta lähtee pois ja kerrokset erkanee. Sitten ne valmiit liimat mitä mukana tulee, varmaan joku puoli senttilitraa liimaa ja koko paska pitäis saada kokoon. On ne niin sellaasia...
:curs:

SniffDaddy sanoi:
En ole ikinä saanut huonekalua liikkeestä niin, etteikö siitä olisi puuttunut jotain osaa. Toisaalta, sitten joitain muita (vääriä) osia saattaa olla kourallinen ylimääräisiä.

Ja tuo jos joku pistää vituttamaan ihan koko rahalla, aina kun huomaat et jotain puuttuu on putiikki tietenkin mennyt jo kiinni ja koko hökötys pitää jättää levälleen seuraavaan päivään :wall:

Ainakin itse ostamani futonsänky oli suht helppo koota, erinomaiset ohjeistukset. Mainittakoon ohimennen että futoninhakureissusta tuli oiva aamuaerobinen, kannoin nimittäin 160cm sängyn 2km matkan kämpille yksinään. Oli aika vittumaisen mallinen paketti. Itselläkin tollanen japsiteema pinnalla, japanilaiset rokkaa.

Laadukkaissa Ikea-kalusteissani on aina ollut kaikki namiskat mukana. Liekkö tuuria. Lisäksi nuo on äärimmäisen helppo koota, tällainenkin poropeukalo suoriutuu hommasta ilman ongelmia.

Olen koonnut PALJON huonekaluja. IKEAlaista, Sotkalaista yms. Jostain syystä mulla on aina ollut miespuoleinen apuri aina paikalla. Niitä ärsyttää jostain syystä aivan jumalattomasti se että mä otan aina ensin ohjeet paketista, haen jotain juotavaa (jäillä ja pillillä :D ), nostan jalat ylös ja luen koko jutun kannesta kanteen. Sitten vasta osallistun itse kokoamiseen.

Mike sanoi:
Juu, japanilaistyylinen sisustus on just huippua askeettisuudessaan.

Hienot on kaapit kyllä. Sää oot nyt täysin hurahtanut tohon japskilaisuuteen...

Seuraavaksi vinkkejä kestävistä ja laadukkaista partasudin näköisistä harjoista teeseremoniaan? ;) Jotta kestää sekä vihreän teen että Earl Greyn. Myötä- ja vastapäivään?

On kyllä hienot kaapit :) Tuosta kokoamisen helvetillisestä tuskasta tuli mieleen toi oma kuntokeskus jota kokosin 12-20 välisenä aikana koko ajan enkä pitänyt yhtään taukoa :D

Kokoamisesta sen verran, että ostajalla on oikeus saada suomenkieliset ja kunnolliset ohjeet. Ostajalla on myös oikeus saada ehjät osat.

Mikäli ohjeet on sitä suttuista, epämääräistä ja huonolla englannilla ja tapahtuu virheitä, voi ostaja vaatia hyvitystä.

Joskus hyvityksen saaminen on hankalaa. Esimerkkinä oman äipän ruokaryhmän kokoaminen. Neljättä tuolia kootessaan huomasi, että yhdessä osassa on radikaali virhe (en tarkkaan muista mikä), joten tuolin kokoaminen oli mahdotonta.

Siitä pistettiin valitusta kauppaan ja maahantuojalle. Ekoihin valituksiin ei tullut mitään vastausta ja loppujen lopuksi otettiin kuluttajaviraston neuvontaan yhteyttä. Lopputuloksena äiti sai valmiiksi kootun tuolin kotiinkuljetettuna.

Ensinnäkin erittäin tyylikkäät kalusteet, kunpa minäkin saisin tuommoiset. Siinä on vain yksi mutta ja se on vaimo :) Ei varmasti ole hänen mieleen.

Itse inhoan yli kaiken kasattavia huonekaluja. Vaikka ohjeet olisivat suht hyvät niin osissa on sitten se vittumaisin puoli. Kasaukseen tarvitaan vähintään 15 erilaista pulttia/ruuvia ja ohjekirjassa ei meinaa saada selville onko tuohon kohtaan ruuvi c vai pultti s, pieniä eroja ja huonot kuvat.

Edit: No ei prkl toimi nuo Futon shopin sivut :curs: Mike onko sivut muuten www.futon.fi vai www.ftn.cc?

Jonny sanoi:
Itse inhoan yli kaiken kasattavia huonekaluja. Vaikka ohjeet olisivat suht hyvät niin osissa on sitten se vittumaisin puoli. Kasaukseen tarvitaan vähintään 15 erilaista pulttia/ruuvia ja ohjekirjassa ei meinaa saada selville onko tuohon kohtaan ruuvi c vai pultti s, pieniä eroja ja huonot kuvat.

Yhdyn edelliseen, ostin tossa pari kuukautta sitten tällaisen työpöydän:
538.jpg

Ei saatana voi ihmismieli käsittää miten hankalaksi asiat voi tehdä, pelkästään tuon pöytätason kasaamisessa vierähti neljä tuntia, sitten siihen vielä laatikot ym. paska. Ja noita ruuveja oli tosiaan kymmentä eri mallia, tosin osalle oli ihan reilusti jätetty tekemättä reiät, joten niitä oli tooooosi mukava ruuvailla pelkällä meisselillä noihin levyihin kiinni, sanottiin vielä kaupassa että ei siihen muuta tarvii kun meisseliä ja vasaraa siihen kasaamiseen.
Paskapuhetta.

meinasi oikeasti lähtee kävelemään ikkunasta ne osat kasaamisen aíkana, ei vaan opiskelijana oo varaa semmoseen....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom