Helppo halpa hiilari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ano
  • Aloitettu Aloitettu
Makaroni, 18 snt/pussi Lidlissä, + perunat, banaanit ja kaurahiutaleet (heität vaikka pari desiä blenderiin).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksi kysyjä edes miettii jotain karkkia yms nopeaa hiilaria hiilarinlähteenä, haluaa läskiä mahdollisimman tehokkaasti? Kaurahiutaleet jotka jo mainittu ovat varsin halpa ja hyvä vaihtoehto. 100 grammassa jotain 400 kaloria ja 60g hiilaria ja tuommonen määrä menee blenderissä muiden juttujen seassa vaikka kymmenen kertaa päivässä.

Se nyt on vain niin petollisen helppoa "boostata" päivän kaloreita nappaamalla salin jälkeen kaupan hyllystä suklaalevy tms. Siksi mä täällä kyselenkin vaihtoehtoja :) Riisit ja perunat yms ovat jo päivittäisessä käytössä, eikä niitä pysty olla kokoaika keittämässä, siksi kyselenkin nimenomaan mahdollisimman helppoja hiilarinlähteitä, "on the go" periaatteella. Nuo porukan mainitsemat instant oatsit voisi ottaa kokeiluun.

Joku mainitsi nuudelit ja mun käsittääkseni niissä ei oo energiaa paskanvertaa, korjatkaa jos oon väärässä?

Ja Beginner mun ateriakoot ovat jo luokkaa 250g riisiä ja päälle proteiinit. Paljoo enempää ei kerralla mahdukaan. En sitten tiedä kuinka isoja safkoja sä vedät :) Noita pääaterioita voisi kyllä koettaa täydentää joillakin energiatiheillä kastikkeilla tms...

Kokeiltuna riisikakut, malto, banaanit, suklaa, karkit, puuro, leipä, kauraleseet! Mikään näistä ei silti vedä vertoja helppoudessa tässäkin ketjussa mainituille instant oatseille. Ulos lähtiessä vaan 100g sheikkeriin ja halutessaan vähän heraa niin välipala on valmis. Bulkkaus ei ole koskaan omalla kohdalla ollut näin helppoa :D

Se nyt on vain niin petollisen helppoa "boostata" päivän kaloreita nappaamalla salin jälkeen kaupan hyllystä suklaalevy tms. Siksi mä täällä kyselenkin vaihtoehtoja :) Riisit ja perunat yms ovat jo päivittäisessä käytössä, eikä niitä pysty olla kokoaika keittämässä, siksi kyselenkin nimenomaan mahdollisimman helppoja hiilarinlähteitä, "on the go" periaatteella. Nuo porukan mainitsemat instant oatsit voisi ottaa kokeiluun.

Joku mainitsi nuudelit ja mun käsittääkseni niissä ei oo energiaa paskanvertaa, korjatkaa jos oon väärässä?

Ja Beginner mun ateriakoot ovat jo luokkaa 250g riisiä ja päälle proteiinit. Paljoo enempää ei kerralla mahdukaan. En sitten tiedä kuinka isoja safkoja sä vedät :) Noita pääaterioita voisi kyllä koettaa täydentää joillakin energiatiheillä kastikkeilla tms...

Asennetta peliin niin ei se ole enää vaikeaa, totuttautuu vaan irti niistä karkeista yms paskasta niin ajan kanssa ei tee enää mieli, kokemus puhuu. Peruna nyt ei edelleenkään ole paras vaihtoehto jos hiilaria haluaa helposti, riisi on toki mutta ainakin mulla sen kiskominen on todella työlästä verrattuna vaikka makarooniin. Perus kaurahiutaleita blenderissä tai paljon kehuttua instant oatsia niin se on hyvä se. Ja nuudeleissa kyllä on energiaa, ne ravintoarvot mitä niissä pusseissa on, ovat oudosti kylläkin jonkun valmiin nuudelikeiton yms ravintoarvoja. Ja 250g riisiä kerralla kuulostaa ihan helvetilliseltä annokselta, ei onnistus multa, mikäli siis kuivapainosta kyse :D

Jokaista ateriaa kun kasvattaa vähän, niin ei tarvitse välipaloja miettiä. Loppupeleissä se kylläisyys on kiinni kuitenkin niistä kokonaiskaloreista, eli se välipala päivällä vie kyllä ruokahalua illalta. Itse en istumatyötä tekevänä syö enää mitenkään mahdottomasti (n. 3000kcal päivässä), pääateria on nykyään lähinnä helppouden takia kilo pakasteranskalaisia (on muuten melko hyvä vaihtoehto perinteiselle perunalle jo kaipaa lisää kaloreita) ja 300g kanaa. Joskus dieettaillessa tuli syötyä sen verran suuri osa kaloreista treeninjälkeisellä aterialla, että välillä annos oli 400g basmati- tai jasmiiniriisiä, 300g kanaa ja 1 kurkku tai muutama tomaatti. Kyllä syömään tottuu kun totuttelee.

Olenko oikeasti ainoa, jolle 200g riisiä, 200g kanaa + rehut ei tunnu vittu missään :) nälkä jää enemmänkin ;)

Asennetta peliin niin ei se ole enää vaikeaa, totuttautuu vaan irti niistä karkeista yms paskasta niin ajan kanssa ei tee enää mieli, kokemus puhuu. Peruna nyt ei edelleenkään ole paras vaihtoehto jos hiilaria haluaa helposti, riisi on toki mutta ainakin mulla sen kiskominen on todella työlästä verrattuna vaikka makarooniin. Perus kaurahiutaleita blenderissä tai paljon kehuttua instant oatsia niin se on hyvä se. Ja nuudeleissa kyllä on energiaa, ne ravintoarvot mitä niissä pusseissa on, ovat oudosti kylläkin jonkun valmiin nuudelikeiton yms ravintoarvoja. Ja 250g riisiä kerralla kuulostaa ihan helvetilliseltä annokselta, ei onnistus multa, mikäli siis kuivapainosta kyse :D

Ei mulla siis mitään ongelmaa näiden makeisten kanssa ole, ei mitenkään erityisesti tee edes mieli. Syön niitä sen takia, että niistä saa helposti kaloreita. Tottakai joku "terveellisempi" vaihtoehto olisi suotavampi (siksi oikeastaan tämä threadi). Jengi ehdottelee täällä jotakin perunoita, kun tarkoitus oli nimenomaan ideoida helppoja hiilarilähteitä, joita ei tarvi valmistella tuntia, vaan mielellään sellaista minkä pystyy heittää suoraan naamaan kaupasta, tai kantaa helposti himasta ulos mukaan.

Nyt on ollut mäkkärin tuplajuustot 2€ kipale ja niitä on myös tullut syötyä. Kahesta sellasesta tuleekin mukavasti 50g protskuu ja 900kcal. Rasvaa tosin jonnin verran myös.

Jokaista ateriaa kun kasvattaa vähän, niin ei tarvitse välipaloja miettiä. Loppupeleissä se kylläisyys on kiinni kuitenkin niistä kokonaiskaloreista, eli se välipala päivällä vie kyllä ruokahalua illalta. Itse en istumatyötä tekevänä syö enää mitenkään mahdottomasti (n. 3000kcal päivässä), pääateria on nykyään lähinnä helppouden takia kilo pakasteranskalaisia (on muuten melko hyvä vaihtoehto perinteiselle perunalle jo kaipaa lisää kaloreita) ja 300g kanaa. Joskus dieettaillessa tuli syötyä sen verran suuri osa kaloreista treeninjälkeisellä aterialla, että välillä annos oli 400g basmati- tai jasmiiniriisiä, 300g kanaa ja 1 kurkku tai muutama tomaatti. Kyllä syömään tottuu kun totuttelee.

400g riisiä on jo melko miehekäs annos. Ite joskus hurjina päivinä kun osasi vielä syödä tuli syötyä 2 kiloa perunoita ja 800g jauhelihaa sekä jälkkäriks litra jäätelöä. Enää ei tollaiseen pysty, eikä oikeastaan haluakaan pystyä. Nyt tulee syötyä kolme kunnon ateriaa päivässä, ja pikkuhiljaa niitä tässä koettanu kasvatella, notta kyllä ne päivän kalorit niillä aika mukavasti saa täyteen. Se vaan että kun välillä tulee päivä, jolloin ei yksinkertaisesti pysty kotona kokkailemaan, vaan pitää turvautua alepan antimiin, niin silloin onkin hankalempaa.

53519768.jpg

Ihan käsittämätöntä toimintaa. En vaan ymmärrä, että aina pitää etsiä se helpoin reitti syömiseen ja treenaamiseen. Ootko miettinyt, että lopettaisit kokonaan treenaamisen niin saisit keskittyä syömiseen? Se vasta onkin mukavaa ja helppoa!

53519768.jpg

Ihan käsittämätöntä toimintaa. En vaan ymmärrä, että aina pitää etsiä se helpoin reitti syömiseen ja treenaamiseen. Ootko miettinyt, että lopettaisit kokonaan treenaamisen niin saisit keskittyä syömiseen? Se vasta onkin mukavaa ja helppoa!

Lol. Mitä se sua haittaa jos mä syön karkkia ja tuplajuustoja? Tupla on mun mielestä ihan kelpo PWO safka. Lihaa ja höttöhilarii. Rasvat pysyy kuitenkin mukavasti siinä kympin kieppeillä vaikka yrittäiskin sikailla. Sulla taitaa itselläs olla vahvoja tunteita tuplajuustoon ja karkkiin kun tulee noin vahva reaktio jos joku niitä syö? Olisit edes heittänyt sitten pari vaihtoehtoa sun postiin lisäksi niin ei olis mennyt pelkäks kitinäksi.

Jos ei jaksa syödä kunnolla kannattaa keskittyä riisin syömiseen pastan ja perunan sijasta niin pääsee puolet vähemmällä. Jos ei silti saa tarpeeksi hiilareita koneeseen niin karkkia yms. makeaa kun syö ruuan päälle sulaa se ihan yhtä hitaasti kuin mikä tahansa muukin hiilari. Nopeat hiilarit ovat nopeita ainoastaan pelkiltään nautittuna, mutta kun 2min sitten on syöty hitaita hiilareita, proteiiniä, rasvaa ja kuitua aimo kasa niin sinne se jää kasan päälle ihmettelemään :D

Lol. Mitä se sua haittaa jos mä syön karkkia ja tuplajuustoja? Tupla on mun mielestä ihan kelpo PWO safka. Lihaa ja höttöhilarii. Rasvat pysyy kuitenkin mukavasti siinä kympin kieppeillä vaikka yrittäiskin sikailla. Sulla taitaa itselläs olla vahvoja tunteita tuplajuustoon ja karkkiin kun tulee noin vahva reaktio jos joku niitä syö? Olisit edes heittänyt sitten pari vaihtoehtoa sun postiin lisäksi niin ei olis mennyt pelkäks kitinäksi.

Ei haittaa, senkun jatkat vaan. Karkkeja ja mäkkisafkaa voi kyllä syödä, mutta en kyllä missään nimessä söisi tuollaista paskaa edes joka viikko, vaikka se olisi vain yksi ateria. Oma kroppa toimii ainakin pirun hyvin, kun ollaan plussilla ja ruoka otetaan fiksuista ruoka-aineista sekä treenin aikana ja ympärillä 150 grammaa malto/osmopuresta. Ehkä sulla toimii mäkkisafka paremmin.

Keskustelussa on tullut ilmi kaikki hyvät hiilarilähteet: riisi, tumma pasta, peruna, bataatti eri muodoissa(ranut, keitettynä tai muussina), kaura- sekä riisihiutaleet. Jos pitää keskittyä ainoastaan helposti valmistuvaan ja jota voi kantaa ympäri pitäjää ilman ruoan lämmitystä niin instant oatsin voittajaa ei ole. Tuon voi valmistaa ihan itsekin, sauvasekoittimella tai blenderissä surauttaa kaurahiutaleet hienoksi ja sheikkerin sisälle yhdessä heran/kaseiinin/isolaatin kanssa. Makrot ja kalorit saat päättää ihan itse. Jos meinaat hörppiä tavallista kaurahiutaletta niin suosittelen, että nostat määriä hiljalleen, jotta vatsa tottuu. Oma perse lauloi melko hienoja sulosointuja, kun erehtyi juomaan 100 grammaa heti ensimmäisillä kerroilla. Enää ei reagoi vaan 100 grammaa menee ilman pörinöitä.

Sinuna kyllä vielä miettisin tuota omaa protokollaa. Et kai sä nyt koko vuorokautta vietä tien päällä, joten miksi ei voisi tehdä safkoja kotona ja pakkaa muovirasioihin. 2 lämmintä ateriaa, aamu- ja iltapalat, treenin ympärillä olevat hiilarit sekä yksi hera/kaurakombo niin johan tuossa tulee hiilareita ihan riittävästi.

Tuli mieleen mites jotkut hedelmäpiltit tai kaupan smoothiet? Tuoremehu? Näissä ainakin lienee hiilareita ja jos mausta tykkää niin helppo niellä?

Erinomaisen helppoja (ja halpoja) ne pikkuvauvojen hedelmäsoseet, piltti yms. oisko 40 snt, ja desikö niissä on hetelmäsoseita. Välipalaksi ajateltuna, esim. töissä tai reissussa. Säilyy.

Suositut

Back
Ylös Bottom