Helpot, nopeat, ravitsevat eväät töihin

Ikä
38
Työpäivä 7.00-15:30. Kahvitauko 9:00, ruokatauko 11:30, toinen kahvitauko 14:00. Työpaikan ruokala liian kallis päivittäin vierailtavaksi.

Suositelkaapa tuohon nyt mahdollisimman helppotekoisia (joko kotitekoisia tai kaupan hyllyltä napattuja), halpoja ja ravitsevia (tehotreeni menossa, 4kk panostusta ravintopuoleen ja tulosten tarkkailua) eväitä, nimenomaan tuon kehittymisen kannalta ajateltuna.

Proteiinipatukat eivät ole vaihtoehto (kallis hinta, hirveä maku). Proteiinijuoma on mahdollinen, kannattaako sinne silloin sekoitella myös hiilihydraatit ja kreatiinit vai pelkkää protskua? Sitten jos vielä jotain sopivaa syötävää ottaisi tuohon. Mahdollisimman ravitsevaa ja yksinkertaista mielellään. Ki-toos.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No itellä työpäivä 6.00-14.00, kahvitauko 9.00 10min, tuokis 11.00 30min, 13.00 kahvitauko 10min...eka tauol puol purkkii, 200g raejuustoo, ruokixel joku safka, vaix kanaa ja riisii, lämmitän mikros, toisel tauol loput siit raejuustost, 200g tolla menty työpäivät tällä hetkel about 4kk

Ittellä maitoa 1-1.5L maitoa, 2dl heraa, 3 raakaa kananmunaa ja ripaus kaakaota. Öljyä voi laittaa sekaan jos pystyy juomaan. Proteiinia tulee n.100g. Tuota vetelin päivän mittaan töissä kun taukoja oli päivässä maksimissaan yksi 15min eikä kerennyt varsinaisia ruokataukoja pitämään.

Itsellä on aina kana+riisi/peruna-aterioita mukana duunissa ja lämmitän mikrossa. Mielestäni oikeaa ruokaa (=lihaa/kanaa/kalaa) pitää syödä pitkin päivää, eikä ainakaan korvata niitä millään proteiinijuomilla. Jos pitää olla nopea, niin pieni ateria (esim. 1 kananrinta+vähän riisiä) ja prot.juoma päälle.

Eväät messiin, teet edellisenä päivänä sen verta ison satsin, että siitä riittää seuraavaksi päiväksi evääksi.

Aamiainen himassa 8.30 munakas+raejuustoa

11.00 Lounas 250g kananrintaa+250g raejuustoa
13.00 Välipala1 200g rakaa+kauraleseitä+funlight
15.00 Välipala 2 200g rakaa+kauraleseitä+funlight

Tolla mennään nyt toistaiseksi, hiukan pitäisi lisätä kaloreita, mutta protskuja on ihan ok

Itselläni on toiminut seuraavanlainen setti:
Aamupala ennen töihinlähtöä
Töissä :
10.00 : 2.5dl rahkaa / proteiinijuoma (mulla on makeutusainetta työpaikan kaapissa, niin rahka helppo ottaa messiin)
12.00 Lounas: Mikrossa lämmitettävää perussapuskaa, jota vaimo duunaa aina tarpeeksi
15.00 Tonnikalapurkki / 3 kpl ruisleipää joissa älyttömästi kinkkua päällä

Olen huomannut erittäin hyväksi vedoksi tuon, että syö töissä vähän ennenkuin lähtee kotiin ( 1 - 2h), koska kun tulee kotia, niin ei ole nälkä. Pystyy tekeen rauhassa sapuskat, ei ole tuska niskassa huohottamassa. Tai sitten ottaa taas pienen välipalan ja voi heittää vaikka kauppareissun kaupanpäälle.

Muita helppoja vaihtoehtoja:
Kaupan perunasalaattiin tehty pieni lisäys, eli purkki tonnaria/tai jotain kalaa + 3-5 kpl keitettyjä kananmunia. Saa helposti ravitsevan välipalan, kun tuommosta mönjää laittaa leivänpäälle. ja on hyvää.

Mun kokemus on, että suoraan kaupanhyllyltä ei oikein saa kuin tonnikalaa, ruisleipää ja kinkkua. Muu pitääkin duunata itse.
(onneksi on hyvä vaimo)

Mun helppoevääni: Paistan aamulla kanaa tai jauhelihaa puoli kiloa. Menee kymmenen minuuttia. Syön sen kahdessa osassa töissä.

Jos tahtoo hiilaria niin ostaa vaikka kerran viikossa töihin isompi köntti leipää tai banaania mitä voi ahtaa lihan lisäksi. Kaikenmaailman lisäkkeiden valmistaminen nostaa kummasti kynnysta alkaa väsäämään eväitä töihin. Illalla voi sitten vetää enemmän vegetaabeleita ja vitamiinia jos pelkkä liha päivällä tuntuu liian ravinneköyhältä.

EDIT: Ja liha on kuitenkin kunnon lämmintäruokaa eikä mitään rahkaa tai kaurapuuroa joita ei jaksa vanha enää vetää.

Aika hintavaahan toi on verrattuna kaurapuuroon mutta halvempaa kuin lounas (4.80e) ja sen voi syödä kahdessa osassa toisin kuin lounasruokalan setin.

saarnamies sanoi:
Kaupan perunasalaattiin tehty pieni lisäys, eli purkki tonnaria/tai jotain kalaa + 3-5 kpl keitettyjä kananmunia. Saa helposti ravitsevan välipalan, kun tuommosta mönjää laittaa leivänpäälle. ja on hyvää.

... tai italiansalaattiin purkki raejuustoa, hyvältä maistuu ja toimii niin leivän yms. kanssa kuin ihan yksinkin! :thumbs:

Omat safkani, joita olen vetänyt antaumuksella jo 1.5v duunissa:

1. kahvitauko: 1 Ehrmanni, lasi maitoa ja 15g öljyä.
2. Lounas: Yleensä tunaa/jauhelihaa ja pastaa + maitoa
3. kahvitauko: 1 Ehrmanni, lasi maitoa ja 15g öljyä.

Töissä on hyvä syödä, kun siitä vielä maksetaankin. Itse saan aina kieroja katseita kun ronttaan duuniin lavan kerralla rahkaa ja survon jääkaapin täyteen, mutta jengi on jo tottunut ja ymmärtää mua aika hyvin.

Tänään kokeilin Kariniemen kananpojan Paistettuja sisäfileitä, 300g/pakkaus varsin hyvillä ravintoarvoilla; 100 grammassa on 157kaloria 28g protskuja 2g hiilareita ja 4g rasvaa. Nuo ovat valmiiksi paistettuja eli nuo vaan lautaselle, mikroon ja nautitaan vaikka sellaisenaan. Eikä sinäänsä ole edes pahan hintainen pakkaus n.3.5€ ja ovat hyvää

Tämmönen sotku ollut välipalana: Purkki rahkaa, purkki ananasta, desi kaurahiutaleita ja puoli kourallista hasselpähkinärouhetta. Kuppiin ja sekaisin. nami nami. P:37 H:65 R:20 kcal:588

Ite vedän kaks purkki raejuustoa työpäivänä ja pari jugurttia,aamulla yhen ja iltapäivällä yhen.Puoliltapäivin käyn syömässä paikallisessa ravintoloissa (joissakin niistä) talon salaatin joka on kukkurallan kaikkea hyvää + uuniperuna.Kyllä noilla safkoilla ihan hyvin jaksaa ku vähä ny diettaa! Ihmetyttää itseäki ku oon muuten nii kova syömään.. :D

protskujuoma + leipää (päällä kinkkua/kalkkunaa). Illalla laitan valmiiksi 3 annosta tuollaista ja aamulla toivottavasti muistan ottaa mukaan. Helppo kuljettaa ja syödä, olipa töissä missä vain.
Määrät kulutuksen mukaan.

tiny_tinman sanoi:
Tänään kokeilin Kariniemen kananpojan Paistettuja sisäfileitä, 300g/pakkaus varsin hyvillä ravintoarvoilla; 100 grammassa on 157kaloria 28g protskuja 2g hiilareita ja 4g rasvaa. Nuo ovat valmiiksi paistettuja eli nuo vaan lautaselle, mikroon ja nautitaan vaikka sellaisenaan. Eikä sinäänsä ole edes pahan hintainen pakkaus n.3.5€ ja ovat hyvää

Noita ostelen suunnilleen kerran viikossa, helvetin hyviä ovat. currykastikketta kyytipojaksi ja naamaan. :kuola:

Yhden safkan minäkin tekisin vaikka edellisenä päivänä valmiiksi. Eli ihan mitä tahansa. ns. "kotisafkaa" jossa on riittävän hyvät ravintoarvot.

Nämä kahvituntien eväät meneekin sitten hyvin esim. proteiinijuoma + banaani tai pari ja lisäksi vielä tarvittessa esim. ruisleipä hyvillä proteiinipitoisilla täytteillä. Joku tuon suuntainen voisi toimia hyvin. Ja toki myös maitoa voi ottaa kyytipojaksi jos maha kestää, tai sitten sokeritonta jogurttia.

Näitä menee välipaloina töissä:

-rahkapurkki
-tonnikala- ja ananaspurkki sekaisin
-puoli litraa maustamatonta hylajugurttia, johon sekoitettu vähäkalorista mehukeittoa ja maitoproteiinijauhetta 30g
-kananrintoja

Suositut

Back
Ylös Bottom