Helpot, nopeat, ravitsevat eväät töihin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä vinkki kiireiselle/laiskalle ihmiselle joka ei jaksa ruokia väsätä töihin: Osta tonnikalapurkkeja iso läjä ja säilytä vaikka töissä. Niiden kanssa saa vaikka pienestä kaupan valmisruuasta ihan siedettävän evään. Esim. joku kanaviillokki+purkki tonnikalaa sekoitettuna mössöksi, näyttää koiranruualta, mutta aikas hyvät ravintoarvot. :kuola:
Ite oon ostanut sellasia 3 pienen tonnikalapurkin pötköjä joita oon säilytelly omassa työhuoneessa, syömään lähtiessä koppaan purkin taskuun. Vielä kun ostaa sellasia missä on aukaisukahva valmiina.

Ruokatauko tosin on huomattavasti houkuttelevampi ajatus silloin kun eväänä on jotakin emännän tekemää safkaa, mutta kun ei sekään joka ilta kokkaile... :(

Mulla menee töissä rahkavälipalojen lisäks lounaana kylmä tonnikala-pasta-raejuusto-pakastevihannes -salaatti. On helppo tehdä: illalla/aamulla kiehauttaa makaronit ja pyöräyttää kasvikset mikrossa ja sotkee joukkoon tunat ja raejuustot sekä pikkasen öljyä ja sitruunapippuria. Väittäsin, ettei tuonkaan hinta hirveesti päätä huimaa.

Oon itse nyt tehnyt pikasetin töissä sekoittamalla lautaselle (firman kertakäyttöastioita) purkillisen raejuustoa, sekä danonen jogurtin. Auttaa pahimpaan nälkään eikä maksa paljoa. (merkkeihin vaikuttaa se että saan näitä halvalla työpaikan myymälästä) Litran jogurtti firman jääkaappiin ajaa myös asian ja kestää pari päivää.

viikon alussa raahataan töihin porkkanapussi ja maitorahkaa.
Töissä:
2*maitorahka+porkkana
1*edellispäiväset kotiruuan jätteet tai työpaikkaruokailu

Oon muutaman kerran väsäillyt duuniin ruispalahampparin. Voi tehdä vaikka edellis iltana valmiiks.
Ruispalojen väliin paistettu kananmuna, kalkkuna leikkelettä ja sulatejuustoo.
Tää setti sitten duunissa mikroon ja ketsuppia perään :kuola:
Väliin voi vielä lisäksi viskaa kurkkua ja tomaattia ja lisukkeeks raejuustoo.

Meikäläisen nykyinen tahti on seuraavanlainen:

Aamupala 8:30

Tehosekoittimeen 1prk Ehrmannia, 1 raaka kananmuna ja 2dl vähäkalorista mehukeittoa. Lisäksi 2 palaa Vaasan Ruispaloja, päälle kevytmargariinia, 4 siivua vähärasvaista kalkkunaleikettä ja reilusti kurkkua

Lounas 12:00

Kotiruokaa kauppahallista, yleensä n. 250g kanaa tai kalkkunaa, sekä 200g riisiä ja 100g perussalaattia, juomaksi maitoa n. 0,5l.

Välipala klo 13:00

Purkki Ehrmannia ja banaani

Välipala klo 17:00

30g heraa ja Ruispala, jossa päällä sama setti kuin aamulla

Päivällinen klo 18:30

2prk tonnikalaa ja hieman riisiä/nuudeleita, juomaksi n. 0,5l maitoa.

Iltapala klo 22:30

Tehosekoittimeen 1prk Ehrmannia, 2dl mehukeittoa ja 1 raaka kananmuna.

Lisäksi reenipäivinä n. klo 20:00-21:00 palkkari, jossa 30g heraa, 30g maltoa ja 20g dextroosia.

tiny_tinman sanoi:
Tänään kokeilin Kariniemen kananpojan Paistettuja sisäfileitä, 300g/pakkaus varsin hyvillä ravintoarvoilla; 100 grammassa on 157kaloria 28g protskuja 2g hiilareita ja 4g rasvaa. Nuo ovat valmiiksi paistettuja eli nuo vaan lautaselle, mikroon ja nautitaan vaikka sellaisenaan. Eikä sinäänsä ole edes pahan hintainen pakkaus n.3.5€ ja ovat hyvää

Testattu on, toimii hyvin...jopa kylmänä :thumbs:

tonnikala erittäin hyvä ja halpa, purkki maksaa 0,51€ prismassa ja protskua on se n. 23g / 100g, niitä menee 2-3 päivässä, muun ohessa

Olen alkanut kantamaan 250g rahkapurkkia ja 200g jogurttipurkkia töihin. Sit vaan lusikka kouraan ja ensin vuoronperään jogurttia ja rahkaa. Kunnes olet saanut riittävän suuren kuopan siihen rahkapurkkiin lusikoitua, niin kaadat loput jogurtit siihen kuoppaan ja sotket. Saat ravitsevan rahkaherkun, makuja on miljoonia. Itse en edes pysty syömään imeliä jogurtteja enää, ellen jatka niitä rahkalla, maku on erittäin pehmeä etenkin jos käyttää 2% rasva jogurttia, eikä mitään ns. kevyt valmisteita.

Eikä ne työpaikan möhömahat edes tajua että syötkin rahkaa, vaan luulevat että syöt jogurttia, mikä on ns. poliittisesti korrektimpaa kuin bodarien mömmöjen vetäminen.

Itse 6-tuntia tekevänä on vain 12.5:n minuutin tauko päivässä, jolloin pitää syödä. Tällainen setti on nopea ja helppo:
-40g kaurahiutale
-40g sokerintonta mysliä
-250g rasvaton maito
-500g maitorahka

Jakaumat menee näin:
-engergiaa yhteensä 645kcal
-roheiini 68.5g / 43%
-hiilarit 78.1g / 49%
-rasvat 6.4g / 9%

Tässä vaiheessa diettiä mennään kyllä jo vähän vähäisemmillä hiilarimäärillä, mut so not.

tiny_tinman sanoi:
Tänään kokeilin Kariniemen kananpojan Paistettuja sisäfileitä, 300g/pakkaus varsin hyvillä ravintoarvoilla; 100 grammassa on 157kaloria 28g protskuja 2g hiilareita ja 4g rasvaa. Nuo ovat valmiiksi paistettuja eli nuo vaan lautaselle, mikroon ja nautitaan vaikka sellaisenaan. Eikä sinäänsä ole edes pahan hintainen pakkaus n.3.5€ ja ovat hyvää
Ovatkos nuo samoja kuin Lidl:in vastaavat, nehän ovat vielä halvempia...

Suositut

Back
Ylös Bottom