Helpot kilot?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 6point
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ku näistä aloittelijoiden "helpoista kiloista" nyt aina puhutaan nii missähän ne mun helpot kilot on? Ruvennu vähän ihmetyttämään ku oon tässä nyt jo lähes vuoden reenaillu ja n. puolet siitä erinlaisilla ohjelmilla ja hyvällä syömisellä. Paino oli tuossa vuosi sitten tuossa 65 kilon pinnassa ja nyt se on n. 66kg :( !!!

Meinaa vähän motivaatio mennä ku olin tuossa pari viikkoa sairaana nii sen jälkeen painoin huonoimillaan säälittävät 62kg :( ...

Ruokapuolella tuo ~3000 kaloria ei näytä riittävän mihinkään.

Mutta ei kai tässä sen kummempia. Haluttas vaan tietää että onko tämmösiä ongelmia muillaki aloittelijoilla ja miten ootte saanu painon nousuun. Onhan nuo voimatasot sentään noussu selvästi ja rasva % pienentyny huomattavasti.

rasva % pienentyny huomattavasti.
tässä saattaa olla selitys/on selitys. Samaan aikaan kun oot saanu lisää lihaa, ja rasvap. on tippunu, ei paino ole tietenkään noussut. Ns. helpoilla kiloilla tarkoitetaan juuri tuota lihasmassan vaivatonta lisäystä kun treenausta aloitellaan.

Sekin vaikuttaa aika lailla, harrastaako muuta liikuntaa vai vääntääkö vaan punttia.

Jos toi ikä pitää paikkaansa, oot vielä kasvuiässä. Ei kannata pitää mitään kiirettä, kyllä sitä lihasta alkaa ajan myötä tulla.

Niin itse nuorempana tappelin saman ongelman kanssa . Vaikka kuinka reenasi ja mielestään söi oikein ei mulla paino noussut lainkaan. Lopetin nyrkkeilyn 19-vuotiaana ja painoin silloin noin 63.5 kiloa. Vuoden punttireenin jälkeen painoa oli samanverran, vaikka kaikki tulokset olivat pauttiarallaa kaksinkertaistuneet ja kavereiden kommenttien mukaan kehitystä oli tullut hyvin.

Sitten menin armeijaan, ja vaikka lihaskunto siinä rapistuikin niin paino nousi sinä aikana 68 kiloon. Pari kuukautta siitä kun pääsin armeijasta aloin uudestaan reenaamaan ja paino nousi neljässä vuodessa 80 kiloon. Ja nyt vasta viimeisen vuoden aikana painoa on tullut tuo aloittelijalle luonnollinen lähes 10 kiloa aivan naturaalikonstein.

Tuo massan saanti on varmaan kaikille yksilöllistä, ja jos lihaskunto paranee ja tulokset nousee, niin ei sillä omalla painolla kauhean suurta merkitystä taida olla.

itsekkin olen muuten kasvuiässä ja tässä ihmetyttää lähinnä se että meika lihoo about 2kg viikossa. siis valehtelematta. noin kuukaus sitten tappelin alipainon kanssa ja nyt on painoa jo "sopivan" verran. :thumbs: tosin pituuskasvu on sitten jo vähä hidastunut...

Meikällä on tässä vähän ongelmia ollut lähiaikoina tuon syömisen kanssa myös. Nyt olis parin viikon päästä nyrkkeilyskabat tulossa ja olis tarkoitus mennä 75kg sarjaan matsaamaan.

No viime viikolla keskiviikkona mittasin painon ja se oli illalla klo. 20.00 76,5kg. Tänään sitten mittasin taas painon ja odotin sen olevan suunnilleen samaa tasoa tai vähemmän kun olin juuri kovan punttireenin vetäny. Mitä vielä! 83kg tuli vaikka kuinka monesti punnitsin itseni.

Nyt pitäisi sitten perkele puottaa reilu 8kg painoa ja jaksaa vielä treenatakkin, eli syödäkkin pitäisi:(

:offtopic:

Nyt pitää pistää kyllä ruokavalio todella tarkkaan syyniin. Ajattelin että jos jättäisin kaiken ylimääräisen roskan pois ja keskittyisin vain pääruokiin ilman mitään välipaloja.

Ajattelin jotain seuraavaa:

aamupala klo. 7.00-10.00

lihapiirakka johon juustoa ja ketsuppia väliin, juomaksi maitoa.

lounas klo. 10.30-12.00

kouluruokaa puolilautasellista, salaattia toinen puolikas ja siihen vielä päälle pari tummaa leipäviipaletta, juomaksi lasi mehua ja maitoa

illallinen klo. 14.00-17.00

Kotiruokaa reilupuolilautasellista, mukaan salaattia ja paljon raejuustoa, juomaksi maitoa.

iltapala klo. 20.00-21.00

??? Mitäs tänne kannattaa ottaa kun pitää painon tippua? Vettä ja ???

Originally posted by gotto
tässä saattaa olla selitys/on selitys. Samaan aikaan kun oot saanu lisää lihaa, ja rasvap. on tippunu, ei paino ole tietenkään noussut. Ns. helpoilla kiloilla tarkoitetaan juuri tuota lihasmassan vaivatonta lisäystä kun treenausta aloitellaan.

Kyllä tuo omastakin mielestä selittää ainakin osan "ongelmasta" mutta olin kyllä aika laiha jo aloittaessa.

Eikait se auta ku lisätä lisätä 500 kaloria/päivä syömisiä ja yrittää lepäillä enemmän. Yritin tuossa välillä olla pari kuukautta kokonaan ilman aerobista mutta se ei näyttäny vaikuttavan. Nyt tulee taas pelailtua sählyä 1-2 tuntia viikossa.

Mulla nous paino treenausta aloitellessa 65->71 lukuvuodessa. Olin kyllä järkyttävä heinänkorsi aluksi. Olen kyllä vieläkin. Kesällä tuli kuitenkin luumuiltua ja nyt aamuinen kuivapaino karvan alle 70kg.

Kaveri on kanssa vuoden verran treenaillu, paino pysynyt suunnilleen samana mutta ulkoinen olemus kehittynyt selkeästi.

ei kannata murehtia, enne kesälomaa ku pelasin vielä kiekkoa painoin n, 65 mutta nyt ku lopetin kiekon ja aloin punttia kiskoon pelkästään ja syömään ni tuloksena on painoa liki 80 ja ei tippaakaa läskiä. energian kulutus nimttäi väheni puolella ja alako massaa tulla ku kaipasinkin.

"kiltit pojat panevat henkensä tyttöjen eteen, pahat pojat panevat tyttöjä henkensä edestä."

Originally posted by Amerikan Jeesus
No viime viikolla keskiviikkona mittasin painon ja se oli illalla klo. 20.00 76,5kg. Tänään sitten mittasin taas painon ja odotin sen olevan suunnilleen samaa tasoa tai vähemmän kun olin juuri kovan punttireenin vetäny. Mitä vielä! 83kg tuli vaikka kuinka monesti punnitsin itseni.

*Vai että 6,5kg tullut viikossa lisää? Huh-huh, ettet nyt olisi rautafarkut päällä punninnut tms... nestettähän tuo on iso osa, ja muutaman kilon saa tiputettua halutessaan 1-2 päivässä väliaikaisesti juuri esim. kisoja varten, sitten punnituksen jälkeen tankata vähän takaisin ennen ottelua.

Nyt pitää pistää kyllä ruokavalio todella tarkkaan syyniin. Ajattelin että jos jättäisin kaiken ylimääräisen roskan pois ja keskittyisin vain pääruokiin ilman mitään välipaloja.

*Jos oikeasti tahdot laihduttaa, niin nimenomaan usein pitää syödä, mutta pienempiä määriä. Jakaa päivän ruuat useampaan ateriaan.

Ajattelin jotain seuraavaa:

aamupala klo. 7.00-10.00

lihapiirakka johon juustoa ja ketsuppia väliin, juomaksi maitoa.

* Tosissasi? Tälle vois antaa nimeksi "Breakfast from hell", mä tuskin pystyisin kakomatta edes syömään aamulla lihapiirakkaa... Kunnon aamiaista monipuolisesti, tai edes vaikka ruisleipää ja päälle floraa, juustoa + reilusti kinkkua tai vastaavaa, ja sitten sitä maitoa ruokajuomaksi.

lounas klo. 10.30-12.00

kouluruokaa puolilautasellista, salaattia toinen puolikas ja siihen vielä päälle pari tummaa leipäviipaletta, juomaksi lasi mehua ja maitoa

illallinen klo. 14.00-17.00

Kotiruokaa reilupuolilautasellista, mukaan salaattia ja paljon raejuustoa, juomaksi maitoa.

iltapala klo. 20.00-21.00

??? Mitäs tänne kannattaa ottaa kun pitää painon tippua? Vettä ja ???

*"kouluruoka" voi sisältää melkein mitä vaan, mutta tosi hyvä että sulla on salaattia reilusti mukana, raejuusto on iso plussa ja maitoa ruokajuomaksi. :thumbs: Iltapalaksi jotain ei-kovin-hiilari-pitoista, jos maitorahkasta tykkäät niin se tulee ekana mieleen, tai vaikkapa soijaproteiinia drinkkinä (jos sulla on lisäravinteita). Rypsiöljyä pari ruokalusikkaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
17.6 paino 75kg nyt 79-81kg eikä mitenkää erityisesti tullu läskiä lisää, yhtä vähän/paljo näkyy vatsat ja verisuonet jnejne...:D

Niin, ja tuosta painosta - mä taistelin alussa 57-60kg rajoilla monta kuukautta, litkin massanlisääjää ja vaikka mitä (jossa se osasyy piilikin). Sitten ruokailu oikeasti jonkinlaiseen malliin ja huolta että sitä ruokaa tosiaan syötiin tarpeeksi -> vuoden aikana paino jo 70-75kg tietämille, ja tuossa alkukeväällä (treeniä ~1,5vuotta takana) painoinkin 87,5kg, rasvat siinä 15% tietämissä. Kesällä vähän tiputtelin löysiä pois ja nyt on paino 80kg tietämissä.

Turre onks kuvia ku oot 87.5 kg 15% rasvoilla(?) ja kuvis oot vajaa 80kg 12% rasvoilla, öööh mikäs mättäää.......

EDIT:
Ja vielä se,että sulta on lähteny 3% rasvaa mutta myös ~8 kiloo tavaraa josta siis suurin osa oli lihaa(siis jos antamiis lukuihin on luottamista) mitä hyötyä tästä oli siis pudottaa noin paljon lihasta eikö herätyskellojen olisi pitänyt soida...

Originally posted by 6point
ja rasva % pienentyny huomattavasti.

Tossa jo joku mainitsikin tästä mutta haluaisin painottaa kuin suuri asia on rasvaprosentin putoaminen. Jos sulla on vaikka laskenut rasvat 10% ja silti noussut elopaino 1kg niin silloin puhutaan tollasesta 7kg lihasmassaa (älkää huomautelko jos meni päin v*ttua laskelmat, olen väsynyt - idea tulee kuitenkin selville) joka on mielestäni hyvä vuoden kertymä. Uskaltaisin jopa käyttää sanaa helppoja kiloja ...
Ja toinen asia. Olet vasta 16 v joten on hyvin epätodennäköistä että kasvuikäsi olisi ohi. Syö paljon ja treenaa mutta älä ota stressiä. Usko täi älä, se paino kyllä alkaa nousta sieltä kun vain jaksat olla kärsivällinen.

Apache

Helpoista kiloista...

Yhden ylimääräisen painokilon saat helposti aikaan esimerkiksi millä tahansa seuraavista:

5 isoa pussia (300 g) perunalastuja 32.760 kJ / 7.830 kcal
8 suklaalevyä (170 g) 31.300 kJ / 7.480 kcal
14 Quarter Pounder -hampurilaista 30.940 kJ / 7.420 kcal
15 isoa annosta (150 g) ranskalaisia perunoita 29.500 kJ / 7.050 kcal

Re: Helpoista kiloista...

Originally posted by hash pipe
Yhden ylimääräisen painokilon saat helposti aikaan esimerkiksi millä tahansa seuraavista:

5 isoa pussia (300 g) perunalastuja 32.760 kJ / 7.830 kcal
8 suklaalevyä (170 g) 31.300 kJ / 7.480 kcal
14 Quarter Pounder -hampurilaista 30.940 kJ / 7.420 kcal
15 isoa annosta (150 g) ranskalaisia perunoita 29.500 kJ / 7.050 kcal

Hmm saiskohan noit kaikkia syötyä päiväs :kuola:

Toi Amerikan jeesuksen ruokavalio tuossa on kyllä vähintäänkin kammottava. Ylimääränen roska muka karsittu ja lihapiirakka kuuluu silti ruokavalioon ja vielä aamupalana. Voivoi.

Originally posted by Sale
Turre onks kuvia ku oot 87.5 kg 15% rasvoilla(?) ja kuvis oot vajaa 80kg 12% rasvoilla, öööh mikäs mättäää.......

EDIT:
Ja vielä se,että sulta on lähteny 3% rasvaa mutta myös ~8 kiloo tavaraa josta siis suurin osa oli lihaa(siis jos antamiis lukuihin on luottamista) mitä hyötyä tästä oli siis pudottaa noin paljon lihasta eikö herätyskellojen olisi pitänyt soida...

Täällä soi just nyt herätyskellot, oon kirjottanu ajatuksissani ihan puuta heinää. Rasvapihdit tuli ostettua vasta hetki sitten ja mitattua ekan kerran, 12,5% - rasvoista ei tietoa kun olin 87,5kg.

Totta kyllä että oli eka dieetti niin lihastakin lähti ihan liikaa mutta suurin osa sitä tavaraa mitä pitikin.

Tätä se on kun koitat lukea kiireessä koko pakkiksen läpi etkä muista mihin threadiin edes kirjotat. :kippis1:

Originally posted by hyperflood
ei kannata murehtia, enne kesälomaa ku pelasin vielä kiekkoa painoin n, 65 mutta nyt ku lopetin kiekon ja aloin punttia kiskoon pelkästään ja syömään ni tuloksena on painoa liki 80 ja ei tippaakaa läskiä.

Hyperflood nyt kun olet treenannut muutaman kuukauden ja lukenut antaumuksella voima artikkeleita niin tiedät varmaan nyt että toi sun painon nousu on 90% nesteitä ja läskiä....:evil:

Omasta kokemuksestani voin sanoa, että treenamalla pääliikkeitä, massaa tulee nopeasti. Siis rakentamalla treenin mm. penkin, kyykyn ja maastavedon ympärille, kyllä paino alkaa nousta ja kovaa. Ei siitä ole kuin vajaa puoli vuotta kun painoin 73kg(rasvat olivat tuolloin kyllä alle neljän, muistaakseni 3.9%), nyt painan jo reilusti yli 85kg. Eli treenatkaa, syökää, nukkukaa:thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom