Helluntaipastori karkoitti pahoja henkiä seksillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu
SniffDaddy sanoi:
Et kai vaan meinaa rinnastaa fysiikkaa (eksaktia tiedettä) teologiaan. Jos niin teet, niin oot aikas pahasti hakoteillä.

Nyt päästäänkin tähän: fysiikka on ihmisen näkökulmasta eksakti tiede, kyllä ja aivan. Mutta mitä jos perusoletukset ovat vääriä?
Et kai nyt ihan tosissaan väitä, että ihminen, laji joka torspoilee vaikkapa kuolemalla auto-onnettomuuksissa eikä osaa edes selittää inflaation syntysyitä, osaisi selittää maailmankaikkeuden salat oikein?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
gotto sanoi:
Nyt päästäänkin tähän: fysiikka on ihmisen näkökulmasta eksakti tiede, kyllä ja aivan. Mutta mitä jos perusoletukset ovat vääriä?
Et kai nyt ihan tosissaan väitä, että ihminen, laji joka torspoilee vaikkapa kuolemalla auto-onnettomuuksissa eikä osaa edes selittää inflaation syntysyitä, osaisi selittää maailmankaikkeuden salat oikein?

Fysiikan perushypoteesit, olkoonkin ettei niitä ikinä pystyttäisi absoluuttisesti todistamaan, ovat kuitenkin todennäköisempiä ja loogisempia, kuin vaihtoehdot ja vastaukset, jotka Iso Kirja tarjoaa.

Ehkä ihmisen on helpompi yrittää ymmärtää ja selittää sellaisia asioita, joiden syntyyn sillä ei ole ollut mitään tekemistä, viittaan tuohon inflaatio vs. maailmankaikkeus vertaukseesi.

SniffDaddy sanoi:
Fysiikan perushypoteesit, olkoonkin ettei niitä ikinä pystyttäisi absoluuttisesti todistamaan, ovat kuitenkin todennäköisempiä ja loogisempia, kuin vaihtoehdot ja vastaukset, jotka Iso Kirja tarjoaa.

Ehkä ihmisen on helpompi yrittää ymmärtää ja selittää sellaisia asioita, joiden syntyyn sillä ei ole ollut mitään tekemistä, viittaan tuohon inflaatio vs. maailmankaikkeus vertaukseesi.

Sekin on aika jännä juttu että jos pyydettäisiin listaamaan nuo "perushypoteesit" niin voisikin mennä sormi suuhun. Ei siis oikein edes tiedetä mitä lopulta tarkoitetaan kun puhutaan "perushypoteeseista".

Itsekin olen miettinyt tuota että kaikenlainen ihmisen luoman kulttuurin selittäminen on tosi lyhytikäistä ja siinä on ko. alan tieteentekijöillä jotenkin aina oma lehmä ojassa (naistutkijat, sosiologit, psykologit, historioitsijat, kasvatustieteilijät yms - kaikki on jotenkin hurahtaneita ja sokeita oman alansa kannalta). Toisaalta, tuossa aiemmin mainittu filologia on minusta lähes humanistinen luonnontiede - kielitieteissä kellään ei ole intohimoja selittää kieltä jotenkin omalla tavalla niin että se pönkittää ko. tieteilijän egoa jollakin tavalla ;)

No on tuossa sentään joku syy,karkotetaan pahat henget jne.Yleensä jätkät vetoaa sääliin,yksinäisyyteen tai siihen että ovat tosi hyviä sängyssä.
Pitääkin lauantaina kokeilla tuota konstia jos kerran pastorikin sai.Ajetaanpa paha henki vittuun:)

Mika71 sanoi:
Luterilaiset papit normaaleja? Ei ole normaalia opiskella vuosia jotain, mistä ei ole mitään todisteita ja koko homma on tosiaan vain uskon asia. On aikamoista valtion rahan tuhlausta koko teologian opetuksen ylläpito ja se pitäisikin siirtää kokonaan kirkon vastuulle.
Tosin se hyvä puoli luterilaisissa on, että ne alkaa olla jo aika maallistuneita ja kaikki ei varmaan itsekään enää usko koko juttuun mutta hoitavat virkaa kuin mitä tahansa duunia.

Ei saatana, jätkä on lukenut mun ajatuksia. Ottanut suoraan "copy pastella" mun korvien välistä :thumbs:

protsku sanoi:
Jos kirkot ja teologiset tiedekunnat lakkautettaisiin niin kuka mahtaisi suorittaa sellaiset ihmisen elämänkaareen kuuluvat asiat kuin kaste, rippikoulu, häät ja hautajaiset?

Noista mikään ei kuulu ihmisen elämänkaareen. Täytyy oikein ihmetellä tuota kirkon vaikutusta ihmiseen 2000-luvulla, istuu tiukassa.

Niinpä niin, jänniä jutskia noi uskon-/kirkkohommelit.
Uskonnonvapauslakihan sallii jokaiselle oman uskonnon kunhan se ei vain ole ristiriidassa muiden lakien kanssa, tjsp.
Joten taidankin perustaa oman lahkon jonka jumala olen minä itse ja näin ollen olen siis palvonnankohde.
Hmmm.... heh.... sittenpä vois laittaa veroilmoitukseen hyvällä omalla tunnolla..
Ammatti: Jumala :worship:

gideonS sanoi:
ps. tasapuolisuuden nimissä: uskontojen uhrien kotisivuilta löytyy myös ne Jehovien ja ortodoksien kaltoin kohtelemat.
-peace-
No missä sieltä löytää ne ortodoksien kaltoin kohdellut? Itse en puhuisi samassa lauseessa jehovista ja ortodokseista. Toinen on järjetön lahko, joka kauppaa uskoaan kaikille ja sitoo jäsenensä pelolla, toinen on vanha uskonto (ja valtionkirkko), joka ei moralisoi jäseniään eikä käännytä ketään. Itse olen tällainen uskoton ihminen, mutta silti arvostan ortodoksista kirkkoa aika paljon. Ort. kirkon piirissä tapaamani ihmiset ovat olleet suvaitsevia eikä ns. hihhuleita löydy.

Corleone sanoi:
No missä sieltä löytää ne ortodoksien kaltoin kohdellut? Itse en puhuisi samassa lauseessa jehovista ja ortodokseista. Toinen on järjetön lahko, joka kauppaa uskoaan kaikille ja sitoo jäsenensä pelolla, toinen on vanha uskonto (ja valtionkirkko), joka ei moralisoi jäseniään eikä käännytä ketään. Itse olen tällainen uskoton ihminen, mutta silti arvostan ortodoksista kirkkoa aika paljon. Ort. kirkon piirissä tapaamani ihmiset ovat olleet suvaitsevia eikä ns. hihhuleita löydy.

Pahittelen, muistelin nähneeni siellä juttua ortodokseista, muuta ilmeisesti erehdyin. En missään nimessä rinnasta Jehovan todistajia ja ortodokseja. Muutenkin uskontojen vertailu ei ole kovin rakentavaa. Itselläni kunnioitan suuresti ortodoksista kirkkoa, tarkoitus ei ollut mustamaalata.

-peace-

Gideon S sanoi:
Pahittelen, muistelin nähneeni siellä juttua ortodokseista, muuta ilmeisesti erehdyin. En missään nimessä rinnasta Jehovan todistajia ja ortodokseja. Muutenkin uskontojen vertailu ei ole kovin rakentavaa. Itselläni kunnioitan suuresti ortodoksista kirkkoa, tarkoitus ei ollut mustamaalata.

-peace-
No minua se ei loukkaa, kunhan vaan selvensin. Jotkut ihmiset kun pitävät ortodoksikirkkoa jonain hihhulilahkona, vaikka se on kaukana selleisesta.

Gideon S sanoi:
Pahittelen, muistelin nähneeni siellä juttua ortodokseista, muuta ilmeisesti erehdyin.

Oisko ollut Jehovan todistajat ja Mormoonit? Itsellä oli lukion uskonnon 5. kurssilla esitelmän aiheena juuri Jehovat ja Mormoonit. Oikeasti kun tutustuin aineistoon, niin tuli rintaan sellainen pisto/paine ja paha olo, että miten tällaista sairautta voi olla olemassa nykymaailmassa ja miksei näitä kitketä pois.

Force sanoi:
Oisko ollut Jehovan todistajat ja Mormoonit? Itsellä oli lukion uskonnon 5. kurssilla esitelmän aiheena juuri Jehovat ja Mormoonit. Oikeasti kun tutustuin aineistoon, niin tuli rintaan sellainen pisto/paine ja paha olo, että miten tällaista sairautta voi olla olemassa nykymaailmassa ja miksei näitä kitketä pois.

No worries, en sekoittaisi mormooneja ja ortodokseja :D. Muistin vain väärin.

-peace-

Iltasanomat sanoi:
Knutby-pastori sai elinkautisen

Ruotsia pihdeissään pitäneelle Knutbyn helluntailaisseurakunnan murhamysteerille pantiin eilen ainakin väliaikainen piste, kun syytetyille jaettiin tuomiot.

Vaimonsa Alexandran murhasta ja rakastajattarensa miehen, Daniel Linden, murhayrityksestä syytetty pastori Helge Fossmo tuomittiin elinkautiseen vankeuteen yllytyksestä molempiin tekoihin. Fossmon lastenhoitaja Sara Svensson tuomittiin murhasta ja murhayrityksestä ja hänet määrättiin psykiatriseen hoitoon.

Pastori oli surullinen kuullessaan tuomion, mutta asianajajan mukaan hän oli valmistautunut langettavaan päätökseen. Sen sijaan Sara Svensson kertoi olevansa helpottunut totuuden esilletulosta.

Knutbyn tragedia tapahtui 10. tammikuuta 2004. Pastorin uskotaan suunnitelleen vaimonsa ja rakastajattarensa miehen murhaa saadakseen nämä pois uuden onnensa tieltä. Uppsalan käräjäoikeuden mukaan Fossmo oli voimakkaan vaikutuksen avulla painostanut lapsenhoitajan veritöihin.

Välillä näytti jo siltä että vain pastorin yllytyksestä verityöt tehnyt nainen saa tuomion. No, nyt saamme lukea että pastori sai elinkautisen. Hyvä!

Mä olen edelleen sitä mieltä, että häpeäpaalun uudelleen käyttöönottaminen olisi hyvä asia.
Jokaisen kaupungin keskustorille vaan, kyltti viereen jossa lukee mitä kyseinen tampio on tehnyt, ja kauppojen 'mädät etelän hetelmät'-koju siihen kans, sekä vakavampien rikosten kohdalla Lohja Ruduksen sepeli-koju. Aivan varmana menis kaupaks. :)

Gideon S sanoi:
Protskun kanssa suurinpiirtein samoilla linjoilla. Kuitenkin Vapaa-ajattelijoiden artikkeliden suhteen suosittelen tervettä lähdekritiikkiä. Kai nyt lapsikin ymmärtää, että asiat ovat hieman kärjistettyjä.
-peace-

"On the Jews and their lies," 1543. Martin Luther

Lähde on kyllä kaikkien saatavilla. En tiedä miten herra Lutherista tuli otus, joka hänestä tuli. Jos Zyklon B olisi keksitty 1500-luvulla, Lutherin ideat tuskin olisivat jääneet synagokien polttamisen tasolle.

Virallinen Luterilainen kirkko tietenkin sanoutuu irti Lutherin näkemyksistä juutalaisista, silti luterilaisuus kuulostaa yhtä ontolta kuin natsismi, joka sanoutuu irti antisemitismistä.

Viime kerralla käydessäni luterilaisessa kirkossa, huomasin saarnatuolin yläpuolella oudon linnun. Olin sen verran kaukana eturivistä, etten ole varma oliko kyseessä kyyhky vai kotka. En myöskään pysty sanomaan oliko papin kaavun risteissä pienet hakaset vai ei. Kirja jota luettiin oli kuitenkin raamattu eikä Mein Kampf :)

jokaisessa uskonnossa on varmasti samanlaisia pappeja jotka tulkitsevat tarpeeksi sekavaa kirjaa ihan mielensä mukaan. samalla tavalla nämä terroristitkin värväävät uusia itsemurhaajia, jehovat huijaavat rahat ym. käännyttäjät käskevät esim. vaikeaa diabeetikkoa lopettamaan lääkityksensä (jos usko on tarpeeksi vahva!). ei itse uskonnoissa tai elämänkatsomuksissa ole mitään väärää, mutta niiden väärässä levittämisessä ja uskonnon hyväksikäytössä on.

ps. nähty on nuorisotyöntekijä joka mm. väitti punttisalia saatanan tekeleeksi, siellä kun itsestään koitetaan muokata jotain muuta kuin "jumalan kuva" on. yhtä nokkelilla vertauksilla löysi jokaisesta liikunnasta jotain pahaa - sen kyllä huomasi siitä itsestään, elopainoa kun oli reilusti läskinä. en ole osannut kuvitella mitään jumalaa semmoiseksi. =D

protsku sanoi:
Niin tämä viestiketjuhan lähti liikkeelle siitä että uskonnon varjolla tehdään käsittämättömiä hirmutekoja, tällä kertaa kyseessä yksittäiset erään tietyn seurakunnan jäsenet.
No niinpä tuota taidetaan tehdä rakkauden, vihan, mustasukkaisuuden, kateuden ja joskus jopa puhtaan mielenvikaisuuden varjolla. Media valkkaa sitten mielenkiintoisimmat aiheet tarkempaan käsittelyyn.

Luonnontieteellisen elämänkatsomuksen omaavana henkilönä en voi käsittää että vielä 2000-luvulla jossain seurakunnassa manataan pahoja henkiä pois harjoittamalla seksiä seurakunnan jäsenten välillä. Eikö olisi parempi keino tutkia sitä Raamattua ja elää sillä tavalla että paha on jo luonnostaan poissa kuvioista?
Eli yksi seurakunnan jäsen käyttää seksin (ja murhien) motiivina pahojen henkien manausta. Tampereella eräs pariskunta suoritti raakoja paloittelumurhia ihan äskettäin. En voi minäkään käsittää, että vielä 2000-luvulla jossain suomalaisessa kaupungissa harrastetaan tällaista. Ihme porukkaa nuo tamperelaiset.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom