Helenius vs Chisora 3.12.2011 Hartwall Arena *Spoilerit*

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Push-Up
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Fight Festivaleissa näkee vähän väliä ryöstötuomioita kotiin päin.

Tämä Heleniuksen voitto oli mun silmissä nyrkkeilyhistorian ehkä suurin ryöstö.

Niinpä. Se on ihan saatanan noloa. Mielestäni kotiinpäin vetäminen on epäisänmaallista, koska siinä kustaan suomalaisuuden perusarvon eli oikeudenmukaisuuden niskaan. Jos mä saisin päättää, niin kotiinpäin vilungilla vetäjät tuomittaisiin loppuelämän toimitsijakieltoon suomalaisuuden häpäisemisestä.

Itse katsoin tän matsin tolta brittistreamilta, joka oli ystävällisesti linkitetty tähän pikkasen aiemmin. Mulla jäi sellanen kuva, että matsin jälkeen ukot studiossa meuhkasi ennemin sitä miten hienon ja aktiivisen esityksen Chisora esitti, eikä siitä että se hävisi. Erä tauollakin kommentaattorit summaili erien pisteitä ja kyllä ne melko tasan sai menemään niissä aina menemään.

Nurkkeily on sikäli herrasmieslaji ja puhtaasti turpaan vetokisailua, että siinä ei voita se joka viuhtoo ja meuhkaa eniten ja hakkaa suojaukseen tai vartalloon. Näyttävämmän näköstähän se nyky mma-aikana on, mutta puhtailla osumilla on merkitystä. Kaikki muu on pelkkää taktiikkaa. ;)

... Jos mä saisin päättää, niin kotiinpäin vilungilla vetäjät tuomittaisiin loppuelämän toimitsijakieltoon suomalaisuuden häpäisemisestä.

Tuomarit eivät kyllä olleet Suomalaisia, arvostelutuomareina raskaansarjan Euroopan mestaruusottelussa toimivat italialainen Adrio Zannoni, belgialainen Daniel Van de Wiele ja puolalainen Leszek Jankowiak ja kehätuomarina italialainen Giuseppe Quartarone. Vai vaihtuivatko nuo tuomarit jossain vaiheessa?

Kannattaa lukea Amin Asikaisen blogeja tuolta mtv3:n sivulta. Mies kertoo aika yksiselitteisesti, että nuilla isoilla talleilla on omat tuomarit jotka ne iltoihinsa hoitaa. Lienee näin ollut nytkin. Nyrkkeily on pilalla tällaisten kuvioiden takia.

Kannattaa lukea Amin Asikaisen blogeja tuolta mtv3:n sivulta. Mies kertoo aika yksiselitteisesti, että nuilla isoilla talleilla on omat tuomarit jotka ne iltoihinsa hoitaa. Lienee näin ollut nytkin. Nyrkkeily on pilalla tällaisten kuvioiden takia.

Ei löydy googlettamalla enkä löydä tuolta maikkarin sivuilta, voitko laittaa linkkiä

Täällä nyt ollaan mun mielestä vähän liian ankaria kaverille joka matsasi 11 erää yhdellä kädellä..

Kaikki kunnia Robbelle, mutta olihan tuo tuomio aikamoinen ryöstö. Robbe tietty on siihen syytön, ottelijat vaan ottelee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ja joku vielä hehkutta heleniusta klitschko kaatajana, ei hyvää päivää, mustamies vei tämän matsin ihan selvästi, ei ole robbella asiaa isompii kahinoihin, liian hidas ja läski:jahas:

Katsoin ottelua ulkomaisena streamina, joten en ymmärtänyt selostuksesta mitään. Silti pidin Chisoraa niin selvänä voitajana erään 9 mennessä, että lopetin katsomisen kesken ja menin nukkumaan. Oli todella yllätys, kun Helenius olikin julistettu voittajaksi.

Heleniuksen lyöntivoima näyttäisi olevan liikaa hänen omalle luustolleen, kun kädet hajoilevat. Minä uskon sen, että jotain kädelle tapahtui, koska Helenius kävi yhtäkkiä aivan liian passiiviseksi. Ei hän näyttänyt olevan niin väsynyt tai puolustuskannalla etteikö olisi voinut lyödä enemmän ellei käsissä ollut mitään vikaa.

Mä näin ottelun kyllä samaan tapaan kuin Brittistreamin selostajat: hemmetin tasaisena (kuten hajaäänin voitto todisti). Nyrkkeilyssä kuitenkin lasketaan osumia eikä siinä ole väliä vaparityyliin kehän hallinnalla tai aktiivisella suojaukseen lyönneillä. Osumat ratkaisevat. Lisäksi nuo Chisoran perseilyt varmasti vaikuttivat jonkin verran pisteytykseen.

Tuomarithan hoitaa hommansa hyvin, jos kerran kaverin lyönneistä suurin osa pysähtyy suojaukseen, ja välissä mies sitoo ja sikailee jatkuvasti. Montako kymmentä kertaa tuomari huomautti Chisoraa vaikkapa puskemisesta tai niskaan taputtelusta? Itse en ainakaan tällaisesta pisteitä jakaisi mahdottomasti.

Suhteellisen puolueettomin silmin katsoessa näin Heleniukselta enemmän puhtaita osumia. Aina kun Robert osui, joutui Chisora pakittamaan ja selvittämään vähän päätään.

Tasainen matsi oli, enkä ainkaan minä tuota osaa tuomita. Chisora otteli aggressiivisemmin mutta löi tosi paljon suojaukseen. Molemmat sai hyviä osumia perille. Kova matsihan tuo oli, harvoin näkee tällaisia raskaansarjan nyrkkeilymatseja. Uusinnan katsoisin mielellään.

Loppujen lopuksi kyseessä oli oikeastaan voitto molemmille. Chisora voitti moraalisesti ja Helenius paperilla. Ja lisäksi yksi juttu on nyt varmaa. Tästä tulee vielä todella kiinnostava uusintaottelu ja se taas merkitsee sitä, että molemmat taitavat vielä voittaa myös rahallisestikin.. Ajatelkaa nyt kuinka paljon tässä on nyt spekuloinnille mahdollisuuksia prefight hypetyksessä. Rikkoutuiko Robben käsi? Oliko eka matsi väärin tuomaroitu? Chisora on pahis. Robbe taas hyvis. Jne.. Ja ketä vastaan Robbe nyt muutenkaan voisi otella? Klitchkot murhaisivat hänet. Povetkin taas on samasta tiimistä ja aivan liian hyvä tässä vaiheessa. Chisora uusinta nyt varmaan olisi uran kannalta ja taloudellisesti se paras vaihtoehto muutenkin.

Kyllähän se on niin, että nyrkkeilyn tai vaparin suola ovat nimenomaan tällaiset hieman kyseenalaiset tai yllättäväst lopputulokset, joiden avulla saadaan promottua hurjia revansseja ja trilogioita. Esim. Amin Asikaisen matseista tulee heti mieleen ne kaksi matsia Sylvesteriä vastaan. Kolmas olisi ehdottomasti pitänyt vielä järjestää.

Huomasiko joku muukin, mutta itse olin näkevinäni, että Heleniuksen oikea olkapää ja sen ympäristö punoittivat heti kun siltä otettiin paita pois. Ainakin selänpuolelta katsottuna erottui tasainen punoittava ympyrä olkapään ympärillä. Puudutusta tai jotain?

pakko sanoa, että harmitti tuo ottelun lopputulos vaikka ehdottomasti aina suomalaisen puolella olenkin. ehkä johtuu vain siitä että (yksilölajin)urheilijana arvostaa sitä että parempi voittaa...faktahan on että KAIKKIEN "asiantuntijoiden" mukaan chisora voitti tuon matsin. kukaan ei ole toistaiseksi sanonut että robbe voitti, paitsi tietenkin hänen tiiminsä. chisora oli eilen parempi ottelija ja olisi ansainnut voiton. ei siellä mitään säälipisteitä pitäisi jakaa "yksikätisille"

klo 23:45 meinasin pelata heleniuksen pistevoittoa Veikkaukselle, ei hyväksynyt salasanaa:jahas: Niinhän siinä sit kävikin, vaikka väärä tuomio. Soitin Veikkaukselle, eivät ottaneet mitään kantaa asiaan:(
Törkeetä touhua varsinkin ku toistakymmentä vuotta ollu samat tunnarit ja nyt yhtäkkiä eivät toimineet.

Huomasiko joku muukin, mutta itse olin näkevinäni, että Heleniuksen oikea olkapää ja sen ympäristö punoittivat heti kun siltä otettiin paita pois. Ainakin selänpuolelta katsottuna erottui tasainen punoittava ympyrä olkapään ympärillä. Puudutusta tai jotain?

Eiköhän tossa ollu lämpögeeliä laitettu. Olkapää oli kai mennyt rikki pari kk sitten?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom