Olen nyt pari kuukautta tahkonut tätä ja pitkästä aikaa peli mikä jaksaa minuakin vähän koukuttaa. Nykyään en pysty ajanpuutteen vuoksi keskittymään mihinkään peliin tosissani, niin tämä on täydellisen simppeli peli minunlaiselle casual-pelaajalle.
Pidän areenasta, koska siellä potentiaalisesti tulee vastaan mitä erikoisempia comboja ja itsekin voi joutua tekemään vähän oudon pakan, jos esim. legendaryvalinnat on tyyliin kolmesta paskimmasta. Keskiarvoruni on ehkä 5-6 voittoa ja muutaman kerran olen päässyt 12 voittoonkin. Aluksi pelailin vähän tyhmästi, ja tein jopa questeja areenalla, mutta nykyään valitsen kyllä pelkästään "hyviä" heroja. Eniten ärsytystä aihettaa Maget, jotka mielestäni tällä hetkellä pilaavat jopa areenan fiilistä, koska tuntuu, että yli kolmasosa vastustajista on mageja sekä 7+ voiton jälkeen varmaan puolet. Maget ovat ehdottomasti eniten rikki areenalla ja vaikka itsekin vihaan pelata mageja, niin kohtalaisen usein silti se on pakko valita jos mahdollista, koska ilmainen 6-9 voittoa on tarjolla. Paladin, shaman, druid menevät myös itsellä aika pitkälle usein. Rogue/warlock en pidä ollenkaan, enkä niitä koskaan valitse.
Constructediakin on tullut pelattua ja on käynyt hyvä tuuli legendaryjen kanssa. Minulla on esim. raggy, tirion, sylvanas, onyxia, black knight (muutama kehnompikin toki) ja lähinnä paladinia olen pelaillut. Harmittaa toki, että jo sieltä rank15 tuntumasta alkaa olla muiden pakat jo kohtalaisen hyviä ja mitään yllätyksiä ei tule. Viime seasonilla taisin olla rank9, mutta aika vähän tulee ylipäätään pelattua tätä moodia (lähinnä questeja teen).
Yllättävänkin paljon hermoja kiristävä peli välillä. Pokeriajoista olen oppinut, että vastustajan 5% on yllättävän hyvä mahdollisuus vielä voittoon, mutta tässä pelissä paljon huonommallakin pelaajalla on ihan hyvät saumat voittoon (hän drawaa hyvin samalla kun itse huonosti). Sekä harmittaa, ettei uusintaa voi ottaa vaan tuurilla on suurikin merkitys tässä pelissä ainakin lyhyellä tähtäimellä (areena). Viimeisimpänä olen pelaillut lähinnä SC2:sta, niin hermoja suojelee huomattavan paljon se, että huonommalla pelaajalla on yleensä melko vähäiset mahdollisuudet voittaa (lähinnä cheeseillä). Jos pelaat itse hyvin ja häviät, niin voit ihan rauhassa toivottaa "gg" ja oikeasti tarkoittaa sitä. Heartstonessa tulee todella usein häviön aikana fiilis, että vastapuolella oli joku isänsä polvelta pelaava tarhatyttö vastassa, mutta koska hänen kortit tulivat täydellisessä järjestyksessä toisinkuin sinun, ja vaikka hän teki kaikkensa, että pelasi korttinsa mahdollisimman tuhlaavasti, niin lopulta onnenkantamoisten kautta saat itse pyyhkiä miehiset kyyneleet poskiltasi kun kohtasit kolmannen häviösi areenalla.