Hearthstone

Itseasiassa kaikki statsit ja kortit pysyy betan jälkeen

Missäs näin on kerrottu? Olisi nimittäin ensimmäinen kerta sitten Blizzardin betojen historiassa.

Edit. Blizzardin omilla sivuilla sanotaan että "We have no plans to perform any more card wipes, so feel free to amass your collection and play against your friends." mutta minä ymmärtäisin tuon niin että ei ole tarkoitus tehdä card wipeja enää betan aikana. Tiedä sitten..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei tule card wipeä, fakta, joka on moneen otteeseen blizzardin toimesta ilmoitettu.

Card wipehän oli joskus syksyllä betan alkuvaiheessa, silloin hyvittivät käytetyn rahan(ja muistaakseni myös pakkoihin käytetyn kullan) samansuuruisena määränä pelikultaa, jotta pelaajat pystyivät ostamaan saman määrän kortteja uudestaan.

Eli jos kävisi joku aivan ihmeellinen suunnanmuutoshäröily blizzun toimesta niin varmaan jotenkin noin se tapahtuisi uudestaan, tosin muutama peluri saattaisi närkästyä, koska monet ovat jo keräilleet kultakortteja suurissa määrin tuohon "ei wipeä" tietoon perustuen.

Innostuin taas viime viikonloppuna höntsäämään tätä. Eilen tuli uusi ennätys areenassa: paladinilla 9-3. Luulin jo, että olen oppinut vihdoin pelaamaan. Paskanvitut, tänään tuli 2-3 ja 1-3 :jahas:. On se kumma, että vaikka kuinka katselee draft-videoita youtubesta, niin silti tulee muka valittua juuri vääriä kortteja. Ehkä vain pelaan päin persettä.

Tästähän on nyt näillä näppäimillä tulossa virallinen versio. Ajattelin lätkäistä 10 euroa sisään ja ostaa muutaman pakan ja areena-sisäänpääsyn, jotta saa vielä tuon kultaisen legendaryn ja saa siitä pölyt käyttöön. Toivottavasti tulee vielä jonkin verran uusia kortteja sitten kehiin, niin pysyy mielenkiinto jatkossakin.

Edit. Niin ja tänään tuli pakasta ensimmäinen legendary. Sekin oli toi paska panda-kortti, pölyiksi meni heti.

Olen nyt pari kuukautta tahkonut tätä ja pitkästä aikaa peli mikä jaksaa minuakin vähän koukuttaa. Nykyään en pysty ajanpuutteen vuoksi keskittymään mihinkään peliin tosissani, niin tämä on täydellisen simppeli peli minunlaiselle casual-pelaajalle.

Pidän areenasta, koska siellä potentiaalisesti tulee vastaan mitä erikoisempia comboja ja itsekin voi joutua tekemään vähän oudon pakan, jos esim. legendaryvalinnat on tyyliin kolmesta paskimmasta. Keskiarvoruni on ehkä 5-6 voittoa ja muutaman kerran olen päässyt 12 voittoonkin. Aluksi pelailin vähän tyhmästi, ja tein jopa questeja areenalla, mutta nykyään valitsen kyllä pelkästään "hyviä" heroja. Eniten ärsytystä aihettaa Maget, jotka mielestäni tällä hetkellä pilaavat jopa areenan fiilistä, koska tuntuu, että yli kolmasosa vastustajista on mageja sekä 7+ voiton jälkeen varmaan puolet. Maget ovat ehdottomasti eniten rikki areenalla ja vaikka itsekin vihaan pelata mageja, niin kohtalaisen usein silti se on pakko valita jos mahdollista, koska ilmainen 6-9 voittoa on tarjolla. Paladin, shaman, druid menevät myös itsellä aika pitkälle usein. Rogue/warlock en pidä ollenkaan, enkä niitä koskaan valitse.

Constructediakin on tullut pelattua ja on käynyt hyvä tuuli legendaryjen kanssa. Minulla on esim. raggy, tirion, sylvanas, onyxia, black knight (muutama kehnompikin toki) ja lähinnä paladinia olen pelaillut. Harmittaa toki, että jo sieltä rank15 tuntumasta alkaa olla muiden pakat jo kohtalaisen hyviä ja mitään yllätyksiä ei tule. Viime seasonilla taisin olla rank9, mutta aika vähän tulee ylipäätään pelattua tätä moodia (lähinnä questeja teen).

Yllättävänkin paljon hermoja kiristävä peli välillä. Pokeriajoista olen oppinut, että vastustajan 5% on yllättävän hyvä mahdollisuus vielä voittoon, mutta tässä pelissä paljon huonommallakin pelaajalla on ihan hyvät saumat voittoon (hän drawaa hyvin samalla kun itse huonosti). Sekä harmittaa, ettei uusintaa voi ottaa vaan tuurilla on suurikin merkitys tässä pelissä ainakin lyhyellä tähtäimellä (areena). Viimeisimpänä olen pelaillut lähinnä SC2:sta, niin hermoja suojelee huomattavan paljon se, että huonommalla pelaajalla on yleensä melko vähäiset mahdollisuudet voittaa (lähinnä cheeseillä). Jos pelaat itse hyvin ja häviät, niin voit ihan rauhassa toivottaa "gg" ja oikeasti tarkoittaa sitä. Heartstonessa tulee todella usein häviön aikana fiilis, että vastapuolella oli joku isänsä polvelta pelaava tarhatyttö vastassa, mutta koska hänen kortit tulivat täydellisessä järjestyksessä toisinkuin sinun, ja vaikka hän teki kaikkensa, että pelasi korttinsa mahdollisimman tuhlaavasti, niin lopulta onnenkantamoisten kautta saat itse pyyhkiä miehiset kyyneleet poskiltasi kun kohtasit kolmannen häviösi areenalla.

Onneksi olkoon teille ketkä oletta käyttäneet oikeaa rahaa korttien ostoon.. niillä ei ole mitään vaikutusta siihen pärjäättekö pelissä.

Onneksi olkoon teille ketkä oletta käyttäneet oikeaa rahaa korttien ostoon.. niillä ei ole mitään vaikutusta siihen pärjäättekö pelissä.

Itse olen käyttänyt tähän peliin ehkä ~10x 1,79e (arenan sisäänpääsy). Pakkojen ostaminen suoraa on mielestäni haaskausta siinä mielessä, että yhdestä pakasta saat varmaan jonkun 50dustia @1,20e eli legendaryt tällä tavalla ostettuna maksaisivat 32e kipale mikä on kyllä melko tyyristä. Toisaalta itse otin sen asenteen, että "tuen tekijätiimiä" pelistä tuolla 17,90e summalla koska pelihän on muuten ilmainen ja aika paljon olen sitä mättänyt. Kohtuullisen halpaakin vielä, jos miettii, että 1,79e:llä pelaa varmaan kaksi tuntia jos vetää sellaisen 6-3 runin, että tuntihinnaltaan verrattuna mihin vaan salikortteihin tai keilauksiin erittäin halpaa vielä. Ja nyt kun on 2kk aikana kerätyt kortit taskussa, niin kyllähän tuon constructed-pakan kokoaminen paremmaksi nyt hieman helpompaa on kuin täysin alkuperäisillä korteilla, että siinä mielessä on sillä nyt pieni vaikutus pärjäämiseen vaikkei suoranaista vaikutusta omiin taitoihin olekaan.

Oikein mukavaa ajanvietettä. Kyllä blizzun peleissä on aina vain jotakin taikaa. Meni muutama tunti oikein mukavasti kun ensimmäistä kertaa tuli pelattua.

Uutta sisältöä tulossa Adventure-moodin ja 30 kortin muodossa.

Beware the Curse of Naxxramas! - News - Hearthstone

Jospa tätä taas innostuisi vähän kokeilemaan.

Uu yeah. Hyvä, että tulee lisää juttuja koko ajan. Peli tarvitsisi vielä paljon lisää kortteja (ettei olisi niin ennalta-arvattavissa) ja ehkä juurikin 2v2 pelimoodin ym. Adventure-moodi on loistava, toimii varmasti myös tablettikäyttäjiä ajatellen kun taidettu portata jo iPadille tämä peli

Padilla on tullut rävellettyä, toimii varsin jouhevasti (ipad4) joskin serverin kanssa ämpyilee välillä... kyllä tällä varmaan rahaa taotaan, ilmainen peli ja pakat 2,5 euroa...minä lisäisin vielä yhden kortin osto-option niin lypsetään ne loputkin sentit.

Hmm. Onko kenelläkään tietoa, että pelaako iPad pelaajat ja PC pelaajat toisiaan vastaan vai onko erilliset poolit?

PC-versioissa ei ole ainakaan 1-kortin osto-optioita (kai?) ja yksi korttipakkakin maksaa muistaakseni ennemminkin jotain 1,5e eikä suinkaan 2,5e. Paljonko yksi kortti sitten kustantaa? Suosittelen kyllä ihan oikeasti, että ette osta rahalla noita pakkoja. Kerätkää mielummin kulta kultana play-moodissa questeja tehden ja kun oppii vähän pelaamaan niin areenalla saa aika nopeasti sellaisen 6-7 voiton keskiarvon, niin sen jälkeen peli on ilmainen ja kortteja tulee käytännössä loputtomasti.

Kauheeta kuraa koko peli. Shield, shield ,shield, shield jaahans tuuri loppu, ei tullukaan shield ja se oli siinä... Tai sit warrior jolla on 4-5 shield mobia rivissä ja +30 armoria ja paukuttaa warrulla damagea kun ite yrität tappaa sen shield mobeja...
Todella tuurissa kiinni koko peli.

Eilen ensimmäistä kertaa pelailin kun oli selkeästi iPad-pelaajia mukana areenalla ja voin sanoa, että ensikertalaisen kyllä huomaa. Todella helppoja ensimmäiset pelit ja taisi mennä 10-3 ja 9-3 runit

Kauheeta kuraa koko peli. Shield, shield ,shield, shield jaahans tuuri loppu, ei tullukaan shield ja se oli siinä... Tai sit warrior jolla on 4-5 shield mobia rivissä ja +30 armoria ja paukuttaa warrulla damagea kun ite yrität tappaa sen shield mobeja...
Todella tuurissa kiinni koko peli.

Alkukankeutta sanoisin. Pelissä on tuurielementtikin kyllä, mutta hyvä pelaaja pystyy pieksemään huonomman todella paljon useammin kuin ottaa itse turpaan, että isompi osa se on pelaajasta kiinni. Tuo sinun viestisi on aika vaikea tajuta, vaikka olen tätä peliä todella paljon mättänyt. Jos olet tilanteessa, missä vastustajasi on noin hyvässä tilanteessa niin olet jo hävinnyt ja pelannut todennäköisesti dramaattisen huonosti.

Shieldillä tarkoitat varmaan Tauntia. Taunterit tuntuvat ihan aluksi aika vahvoilta ja ne saavat paljon arvostusta aluksi. Tauntereiden tärkein tarkoitus on saada vaihdettua 1 kortti kahdeen sinun korttiisi ja vähän stabiloitua pelitilannetta. Tauntereista paskimmat ovat lordi 6/5 ja booty bay jäbä 5/4 ym, koska nämä kuolevat yhdellä huonommallakin minionilla. Taas sitten hyviä tauntereita on senjin 3/5 tai sunwalker 4/5(divine). Noille kahdelle ensimmäiselle jos häviät ja niiden kanssa tulee ongelmia niin pelaat kyllä kehnosti. Jälkimmäisten kanssa taas et saisi vaihtaa hirveästi yli yhtä korttia niihin. Jossain artikkelissa oli sanottu hyvin, että tämä peli on erilainen kuin esimerkiksi super mario. Super mariossa kun teet virheen ja hyppäät rotkoon niin kuolet samantien ja saat välitöntä palautetta. Tässä pelissä taas se virhe on huomaamattomampi ja virhe turnilla 2 voi oikeasti kostautua sinulle koko pelin ajan vaikka kuoletkin vasta turnilla 8. Yleensä ihmiset tekevät "ihan kohtalaisia" pelejä heti aloitettuaan ja voi olla vaikea nähdä omia virheitä. Kehittyneemmät pelaajat tekevät suurimmaksi osaksi "hyviä pelejä". Mutta se mihin pitäisi oikeasti pyrkiä, että teet joka turnilla oikeasti parhaan mahdollisen pelin mikä on olemassa, silloin alat voittamaan erittäin säännöllisesti.

Otetaan vaikka helppo esimerkkitilanne,

Turn 4/4
Sinulla on pyödässä 3/2 ja 2/3 jampat
Vihollinen pelaa 3/5 senjin taunterin
Nyt "ihan ok" peli on vaihtaa molemmat jampat tuohon senjiniin ja pelata joku 4 arvoinen jäbä. Näin kuitenkin käytit 2 korttia yhteen korttiin eli se oli lopulta viholliselle hyvä vaihtokauppa.
Parempi peli olisi esim. dark iron dwarf jolla annat +2 attack tuolle 3/2 jampalle jolla tuhoat senjinin. Nyt sinulla on pöydällä 4/4 JA ylimääräinen 2/3 vielä elossa, sekä vaihdoit vain yhden kortin senjiniin

Joo ei kyllä todellakaan ole pääosin tuurista kiinni peli. Kaikissa peleissä on jonkin verran tuuriaspektia mukana, mutta kyllä hyvä pelaaja aina huonomman voittaa pitkässä juoksussa. Casual play modessa, kun käyn aina välillä suorittamassa muutaman päivän haasteet kerralla, tulee ihan järkyttävän paskoja pelaajia vastaan. Kaikki mahdolliset damage spellit isketään suoraan naamalle eikä niitä säästellä lainkaan minioneja varten. Kaipa nekin sitten manaavat vaan huonoa tuuriaan, kun jättävät pelikentän täysin huomioimatta ja keskittyvät vaan nakertamaan sen 30 pojoa mahdollisimman nopeasti.

Joo ei kyllä todellakaan ole pääosin tuurista kiinni peli. Kaikissa peleissä on jonkin verran tuuriaspektia mukana, mutta kyllä hyvä pelaaja aina huonomman voittaa pitkässä juoksussa. Casual play modessa, kun käyn aina välillä suorittamassa muutaman päivän haasteet kerralla, tulee ihan järkyttävän paskoja pelaajia vastaan. Kaikki mahdolliset damage spellit isketään suoraan naamalle eikä niitä säästellä lainkaan minioneja varten. Kaipa nekin sitten manaavat vaan huonoa tuuriaan, kun jättävät pelikentän täysin huomioimatta ja keskittyvät vaan nakertamaan sen 30 pojoa mahdollisimman nopeasti.

Ja tähän sortuu kaikki. Kun pelasin ensimmäisiä kertoja niin arvotin kortit ihan päin persettä ja pelasin erittäin tuhlaavasti spellit. Oli ihan hirveää katseltavaa, kun vähän aikaa sitten avasin collectionissa ensimmäisen pakkani jonka olin tehnyt warlockille. Muistan kuinka manailin tuuria ja mielestäni pelasin ihan hyvin. Todellisuudessa pelasin surkeasti, warlock ei ole oikein toimiva muutakuin rushipakkana ja noista minun pakkani 30 kortista ehkä 6 oikeasti ansaitsisi paikkansa edes aloittelijan pakassa ja 0-2 todella hyvässä pakassa.

Helppohan se on sanoa että ei oo tuuripeli jos itellä on hyvä tuuri ;)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Helppohan se on sanoa että ei oo tuuripeli jos itellä on hyvä tuuri ;)

Ihan hauska video, mutta mitä huonompi pelaaja niin sitä enemmän yleensä se tuurista itkee. Ei sillä, että Kripp olisi huono, vaikka teki mielestäni alussa virheen kun ei tappanut boarilla ghoulia ja menetti boarin murlociin ja draken ghouliin ilmaiseksi. Toinen erittäin yleinen virhe on turnilla 6 pumpata oma kenttäpuolesi täyteen 2-4 healtin minioneja ja sitten katsella grillibileitä kun sieltä jysähtää flamestrike naamalle turnilla 7. Turha myös itkeä "topdeckistä" kun mage saa pari turnia aikaa rollailla sitä flamestrikeä. Flamestrike on mielestäni OP, mutta se on common, eli JOKAISELLA magella on 1-3 flamestrikeä pakassaan eli sen vaara on AINA olemassa.

Rahoitin elämäni useamman vuoden pokeria pelaamalla ja se nyt on enemmän vielä tuuripeli jos vertaa Heartstoneen. Tottakai jokainen VOI VOITTAA vaikka olisi enää 2 korttia 45:sta jäljellä, jotka toisivat sinulle voiton ja silloin kyse on hetkellisestä tuurista. Tuuri kuitenkin tasoittuu pokerissa/heartstonessa pitkässä juoksussa ja siinä mielessä näissä peleissä ei ole enää ollenkaan tuuria vaan parempi voittaa pitkässä juoksussa aina.

Omasta mielestä kyllä hearthstone on enemmän tuuripeli ku pokeri. Jokainen veto deckistä on tuurista kii mitä sieltä tulee. Jos vetelet vaan kortteja joilla ei tee kyseisessä tilanteessa mitään niin ei siinä oikeen taidonpuutteesta oo kyse. Joskus kattelin Trumpin pelaamista enemmänki ja silloin käsitykseni vaan vahvistui siitä kuinka paljon tuuria pelissä on. Aina oli vastaukset vastustajan pelaamiin kortteihin tai jos ei ollu mitään pelattavaa ensimmäiseen neljään rundiin ni ei vastustajakaan tehny yhtään mitään. Puhumattakaan sitten noista random korteista niinku mad bomber etc. Arenan draftauski on niin hienoo et eihän siin ku 30 kertaa heitetä noppaa mimmosta tarjontaa sieltä tulee. Kyl varmaan idioottiki osaa valkata sen flamestriken sieltä mut monta kertaa magella arenaa pelannu ettei oo kertaakaan kyseistä korttia tullu valittavaks. Tai jos on niin pelissä toista magee vastaan on huvittavaa kun itelle ei kertaakaan sitä satu käteen ku vastus käyttäny jo kaks pelin aikana.

Siis toki Hearthstonessa taidolla pärjää jotenki mut on siinä vaan ihan saatanasti tuuria. Kyse kun ei oo ees ainoastaan omasta tuurista vaan myös vastustajan tuurista.

Miksi se tuuri tasottuisi pelaajien kesken pitkässä juoksussa tässä pelissä kun ei se niin tee elämässä muutenkaan? Laskeeko peli että koska on tarpeeks ollu tuuria ja miten vastustajan statsit on ja sitten päättää kumpi voittaa? Monesti kyllä todellakin tuntuu siltä että peli päättää jo alussa kumpi voittaa että ehkä niin sitten.

Varianssi käsitteenä tuttu? Yksittäinen pokerikäsi on lopulta enemmän tuurista kiinni minusta kuin yksittäinen HS peli, koska pokerissa voidaan nopeastikin joutua arvontatilanteeseen kun taas HS:ssä saatat onnistua kääntämään huononkin arpaonnen vielä lopulta voitoksesi.

Mutta kolikonheitto on helppo peli havainnoida varianssia ja tuuria. Jos me heitämme 10 kertaa kolikkoja ja enemmän klaavoja saanut voittaa. Voi olla, että minä saan 8klaavaa ja sinä 2. Minulla kävi tuuri, vaikka molemmilla oli yhtä suuret mahdollisuudet voittoon. Jos heitämmä 10 miljoonaa kertaa, niin olemme lopulta molemmat yllättävän lähellä 5miljoonaa klaavaa ja "tuuri tasottui" lopulta. Sama HS:ssä, huonompi pelaaja voi voittaa yhden pelin. Hänellä on kuitenkin paljon huonommat mahdollisuudet voittaa edes esim. best of 7. Saati best of 9999. Huonompi pelaaja häviää lopulta tasan aina jos otoskoko on tarpeeksi iso. Kyllähän HS:stä järjestetään myös turnauksia ja samat jampat siellä pelaa, tottakai turnauksen sisällä lähes kuka vaan voi voittaa ja tuuria oikeastaan tarvitaan aina pärjäämiseen näin lyhyessä rypistyksessä. Mutta esim. HS:n sisäisen play-moden legendaryrankingin järjestykseen ei ole enää paljon tuurilla sanomista, eikä siellä ole vain "onnekkaimmat" pelaajat vaan kyllä ne lähes parhausjärjestyksessä ovat. Ei Suomikaan ole jääkiekon MM-kisoissa suurin voittajasuosikki tai suomen puolesta ei kannattaisi lyödä rahojaan tasakertoimilla, silti joskus kiekko pomppii sopivasti ja kultaa tulee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom