Hearthstone

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mielenkiintoinen peli, yritänyt itsekkin sitä pelailla. Tuntuu vaan heittävän kokoajan pihalle. Väittää, että olisin kirjautunut ulos battle.netistä ja pitää sammuttaa peli ja käynnistää uudelleen. Välillä pystyn pelaamaan 2-3 ottelua ennen herjaa välillä heittää pihalle heti ensimmäisessä ottelussa. Ilmeisesti syynä BETA.

Joo eiköhän ne justiin rasitustestejä servuille tee.

Kun peliin pääsi niin sen jälkeen ei mitään ongelmia ollut.. Kolme kaveripyyntöäkin tullut kuukausi sitten vaikka nyt vasta peliä päässyt pelaamaan :D

Kaikki herot auki ja heti areenalle ottamaan tukkaan :P eka runi 2/3, mutta eiköhän se tästä kun vähän oppii.

ei oo minullakaan ollut mitään ongelmia kaatuilemisen kanssa, peli tuntuu toimivan stabiilisti. Oon kokeillu miten pärjää ihan perus pakalla ja näyttäis voittoja tulevan enemmän. Tarkkana tosin pitää olla mitä lyö milloinkin

Joo eiköhän ne justiin rasitustestejä servuille tee.

Kun peliin pääsi niin sen jälkeen ei mitään ongelmia ollut.. Kolme kaveripyyntöäkin tullut kuukausi sitten vaikka nyt vasta peliä päässyt pelaamaan :D

Kaikki herot auki ja heti areenalle ottamaan tukkaan :P eka runi 2/3, mutta eiköhän se tästä kun vähän oppii.

Niitä 2/3, 0/3 etc tulee myöhemminki älä pelkää :) Välillä vaan on niin paska tuuri.

Niitä 2/3, 0/3 etc tulee myöhemminki älä pelkää :) Välillä vaan on niin paska tuuri.

Joo tämän on nyt jo huomannut vaikka ei nyt montaa areena runia ole kerinnyt kahlaamaan läpi, huonoa tuuria tuntuu olevan, vaikka tosin joku parempi pelaaja valitsis kortit varmasti viisaammin.

Rankedia on kokeillu shamaanilla mennä eteenpäin ja sekin tuntuu olevan niin kortinvedosta kiinni kumpi vie.
Esimerkkitilanne: Herojen HP:t 6-30 mun eduksi, mulla pari toteemia plus joku kortti pöydällä ja kaverilla tyhjä, molemmilla käsi tyhjänä. Tottakai sieltä häviö tulee -.-
Ite repii jotain tilanteeseen hyödyttömiä spellejä pakasta ja kaveri 8/8 jne tauntteja..

Perjantaina katselin vierestä kun veli pelasi tätä ja totesin pelin olevan paska ja yksinkertaistettu MtG-kopio. Sitten testasin itse. Jäin heti koukkuun ja pelasin 7 tuntia putkeen. Aivan saatanan hyvä peli. Tykkään varsinkin tuosta mana-systeemistä, ei tarvitse hajoilla samaan tapaan kuin MtG:tä pelatessa, kun käy paska säkä eikä landeja tule, tai sitten tulee liikaakin. Parin tunnin päästä pääsee jatkamaan hyvin alkanutta 4-0 settiä areenassa.

Tähän asti paras arena run 8-3, eli aika paska :D
Pelasin äsken muuten paladin vs paladin areenaa, vastustajalla 30hp ja mulla oli 4 hp. Tais olla jopa pöytäkin tossa vaiheessa tyhjä ja kuitenkin voitin :D

Voi vitun Heartstone, joka peli vituttaa kun ei ole yhtä monimutkainen kuin MtG, mutta toisaalta tätä jaksaa tahkota just aivottoman lätkyttelyn takia. Strategiaa on aika vähän, koska useammallakin herolla topdeckaus on melko oleellista jos aikoo pärjätä. Vedä roguella putkeen backstabbeja ja assassinateja, niin aika hiljasta on vastustajan rintamalla kun sun pikku-ukotkin hakkaa vihun. Priest on kyllä tähän mennessä ollut aika mauttoman kova.

Alkuun tuo yksinkertaisuus oli jees, mutta nyt on alkanut vähän kyllästyttää. Kortteja on sen verran vähän ja ne on niin suoraviivaisia, että käytännössä samat hyvät kortit valikoituu aina pakkoihin eikä kovin erilaisia pakkoja tule vastaan (tai jos tulee, niin ne on jotain ihan paskoja). Lisäksi alkaa vituttaa toi Areena, kun otan siellä aina turpaani :D. Kerran taisin saada 7-3 runin, muuten vaan kuivana kakkoseen kerrasta toiseen.

Vedin melkein kaikki herot sinne 10lvl saakka ja kylläpäs alkoi puuduttaa. Areenaa en ole vielä edes kokeillut mutta noissa normimatseissa menee aika fiftysixty. Alkaa olee sellanen fiilis että tässä pelataan ristinollaa vaan, MtG:n tasosta ollaan ja kaukana.

Pitäis saada enemmän noita kortteja auki niin vois jotain random kokeiluja tehdä pakoilla. Tuo pelin yksinkertaisuus on nimenomaan se minkä takia tätä on mukava näppäillä, kun voi heittää pelin pari johonki väliin stressaamatta liikaa :)

Ainut mikä vähän rassaa niin on nämä pelaajat jotka on kattonu netistä jonku youtube heebon videon ja yks yhteen samanlaisella pakalla tulee vastaan, Stna mulla oo ees semmosia kortteja auki mitä välillä tulee pöytään :D

Ja suurin syöpä koko pelissä: warlock murloc -dekillä, jos ei satu olemaan board wipe kortteja hanskassa niin se on gg. Välillä tulee luovutettua warlockeille kun kolmas murloc ilmestyy pöytään, vaikka mitään damagea ei olis ite vielä ottanutkaan, ei vaan yksinkertasesti jaksa.

Ajattelin hieman nostaa rankkia ja pelasin muutaman matsin. Ensimmäisistä kolmesta voitto, koska vastustajien deckit eivät olleet tämän hetkisiä suosikkeja. Sen jälkeen 4 kertaa turpaan yleisimmillä deckeillä eli murLOCK, miracle rogue ja 2 kertaa kungen-magedeck. Itse pelailen tuollaista rush/midgame paladindeckiä. 2 noista hävityistä matseista päättyi todella nihkeään top deckiin roguelta ja magelta.

Olen huomannut, että 7-8 rankeilla tuo kiipeäminen tyssää, koska surkeimmat pakat on karsittu ja pelaajilla aika pitkälti käytössä näitä pro-pelaajien hiottuja deckejä kovilla korteilla varustettuina. Voittoprosentti tipahtaa ja itsellä ei löydy kiinnostusta siihen hitaahkoon grindiin tuosta ylöspäin, ei ainakaan käyttämällä noita suosikkideckejä. Menisi liian tylsäksi.

Tollastahan se oli MtG:n aikaan kans, aika pitkälti parhaat deckit oli pienillä viilauksilla pro-ukkojen tekemiä. Tietyt metagamet oli sellasia että pysty pelaan vähä erikoisempiakin deckejä mutta pääasiassa kun oltiin siellä kovemmalla tasolla niin deckit oli tosi tiukkoja. Ei onneksi haitannut kun varieteettia kuitenkin löytyy, pro-deckejä saatto olla sen 10-15 helpostikin joilla pärjäs, kun taas HS:a on tällä hetkellä vain kourallinen.

Kyllä peruspakallakin pääsee pitkälle. Trump vetää tällä hetkellä n 4pv vanhalla pakalla, eikä ole maksanut penniäkään. Tällä hetkellä r4 eu:ssa ja tähtäimenä legendary.

Ja kyllä tässä kaivataan myös taitoa, esim. tiettyjen siirtojen ennakointi, yms. Ei voi vaan iskeä kaikkea naamaan :D (ellei ole murLOCK decki :) )

Tottakai tässäkin joutuu pohtimaan siirtojansa, mutta aivan eri tasolla on strategiat kuin monimutkaisemmissa peleissä. Mutta tää onkin niin alkutekijöissään vasta, että paha sanoa yhtään mitään vielä. Jahka expa tai kaksi tulee niin homma muuttuu radikaalisti.

Niin kannattaa nyt kuitenkin kaikkien muistaa että meneillään on vasta beta-testi..:)

Itse tykästyin tähän kun pyörii sujuvasti vanhalla läppärilläkin ja voi sohvalta käsin pelailla pelin tai pari aina välistä. Areenalle en ole vielä kerennyt. Lähinnä tullut opeteltua pelaamaan hahmo kerrallaan kantapäänkautta. Ei vielä viitsi tässä vaiheessa hirveästi panostaa ja farmailla mitään uber-pakkoja kun tietää että betan lopuksi kaikki pyyhitään pois.

Niin kannattaa nyt kuitenkin kaikkien muistaa että meneillään on vasta beta-testi..:)

Itse tykästyin tähän kun pyörii sujuvasti vanhalla läppärilläkin ja voi sohvalta käsin pelailla pelin tai pari aina välistä. Areenalle en ole vielä kerennyt. Lähinnä tullut opeteltua pelaamaan hahmo kerrallaan kantapäänkautta. Ei vielä viitsi tässä vaiheessa hirveästi panostaa ja farmailla mitään uber-pakkoja kun tietää että betan lopuksi kaikki pyyhitään pois.

Itseasiassa kaikki statsit ja kortit pysyy betan jälkeen

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom