HDTV ja Näytönohjain

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja WTA
  • Aloitettu Aloitettu

WTA

Banned
Ikä
42
Eli pitäis saada tietokone liitettyä flattitelevisioon DVI-kaapelilla mutta tuossa integroidussa näytönohjaimessa ei nyt sellaista liitäntää ole. Joten pitäisi hankkia uusi näytönohjain jossa olisi DVI-lähtö. Kyselin verkkokaupasta ja sanoivat, että jos meinaan HD-tasoisia leffoja katsella tuolla niin pitäisi olla jotain 256 mb (vai mitä ne megat nyt ovatkaan). Kyselenkin, että yrittivätkö myydä mulle vain kalliimpaa näytönohjainta vai eikö hitaammissa riitä potku. Koneella ei pelata joten sen takia en mitään huippu 3D-korttia tarvitse.

Lähinnä leffojen katseluun ja mahdollisesti tulevaisuudessa kunhan HD yleistyy ja digikortit alkavat tietokoneissa pelaamaan voisi tuota käyttää tallentavana digiboxinakin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyselin verkkokaupasta ja sanoivat, että jos meinaan HD-tasoisia leffoja katsella tuolla niin pitäisi olla jotain 256 mb (vai mitä ne megat nyt ovatkaan). Kyselenkin, että yrittivätkö myydä mulle vain kalliimpaa näytönohjainta vai eikö hitaammissa riitä potku.

Kyllä se vaan tuon tarvitsee.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=21192 Tollasen ottaisin luultavasti itse.

Ja eiköhän GeForcen puoleltakin löydy kunnon vehkeitä, ehkä parempiakin. Ite en vaan ole niihin niin perehtynyt

Omassa kortissani (MSI Geforce 6600) on HDTV valmius. Komponenttikaapelilla ilmeisesti siirretään kuvaa eteenpäin.

Kyllä se vaan tuon tarvitsee.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=21192 Tollasen ottaisin luultavasti itse.

Ja eiköhän GeForcen puoleltakin löydy kunnon vehkeitä, ehkä parempiakin. Ite en vaan ole niihin niin perehtynyt

Sanoivat, että tuo ois riittänyt. Noissa on aika lailla hintaeroa, mitä muuta eroa noissa on?

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16624

EIkös tuonkin saa DVI:llä kiinni? Entä jos on HD-tasoinen dvd niin eikös tuo sitten pukkaa tv:lle sen HD-tasoisena? Mitäs noissa näytönohjaimissa tarkoittaa jos on HDTV valmius? Ajattelin vain, että jos koneessa on digikortti joka ottaa vastaan HDTV-kuvaa niin eikös tuollainen halvempikin kortti syötä sitä HD-kuvaa sitten tv:lle?

mulla on näyttiksessä sellainen noin 1cm halkaisijan kolo, nastoja täynnä, onko se nyt komposiitti??
noh siihen on liitin josta lähtee 4 eri johtoa, olisko ollu sininen,punainen,vihreä,keltainen, olisko tuo nyt se hd valmius or what the hec. dvi:kin on.

e: jossain littu tv:ssä oli että tietokone liitäntä reso 640x480 :down: , tarkottaiskohan se sitä että siinä telkus on vaan vga liitin.
mietein vaan kun oon ostamassa littu telkuu että millähän resolla mikäkin liitäntä/liitin toimii??

Suosittelisin siirtymään dvdplazan puolelle tässä asiassa.. siellä tuota tietoa näyttiksistä olisi paljon enemmän, ja muustakin koneen kokoonpanosta.

Vga:n kautta saa menemään 1920x1080 resojakin eli liitäntä ei ole mikään rajoite resoluutiolle, näyttö taas on. Monissa näytöissä useimpia resoja ei pysty käyttämään ilman skaalausta. Tosin leffakäytössä tuo ei ole vakava puute.

Testejä lukemalla ja käyttiksiä taitaa olla ainoa tapa selvittää mitä resoja mikäkin näyttö tukee, yleisesti tietokonenäyttöjen valmistajien näytöt pelittävät paremmin tietokoneitten kanssa. Televisiokäyttöön voisi suositella "aitoa" televisiovalmistajaa.

Sininen, punainen ja vihreä johto viittaavat komponenttiin, ei komposiittiin. Jos tuo on se HDTV valmius tai mikälie mitä näyttiksille mainostetaan niin ihmettelen kovasti, laittaisivat edes sitten dvi-hdmi adapterit tuon tilalle. Hdmi:tä tukevia näyttiksiä ei ole ollenkaan, ainakaan vielä.. muistaakseni johtui salausjutuista.

Sanoivat, että tuo ois riittänyt. Noissa on aika lailla hintaeroa, mitä muuta eroa noissa on?

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16624

EIkös tuonkin saa DVI:llä kiinni? Entä jos on HD-tasoinen dvd niin eikös tuo sitten pukkaa tv:lle sen HD-tasoisena? Mitäs noissa näytönohjaimissa tarkoittaa jos on HDTV valmius? Ajattelin vain, että jos koneessa on digikortti joka ottaa vastaan HDTV-kuvaa niin eikös tuollainen halvempikin kortti syötä sitä HD-kuvaa sitten tv:lle?

Aijaa, En tiennytkään että noinkin huonoissa näyttiksissä on hdtv-valmius. No tuolla on ainakin ihan turha yrittää pelata mitään vähänkään uudempia pelejä, mutta sinähän et sitä tarvinnutkaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom