hauistreeni loppuu lihaksen kipeytymiseen.

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Elikkä voimaa riittäis joka sarjassa, mutta kipu (samanlainen lihaskipu kuin seuraavana päivänä treenistä) pakottaa lopettamaan sarjan. Miten ongelmaa voisi ehkäistä, vai onko opittava kestämään kipua :curs: ?

Teen 6-8 sarjaa, toistoja 15-8.
treenikierto: päivä 1. jalat 2.lepo 3.selkä 4.lepo 5.rinta, hauis 6. lepo 7. olkapäät, ojentajat.

Tein kerran sellaisen kuukauden setin jossa rääkättiin käsiä ihan törkeesti kolmesti viikossa, homma toimi yllättävänkin hyvin, mutta juuri viimeiset kaksi viikkoa oli täyttä tuskaa tuosta mainitsemastasi syystä. Eli itselläni se ainakin ilmeisesti johtui siitä, että hauis/ojentajat oli yksinkertaisesti treenattu täysin "pihalle". Vois haiskahtaa siltä, että syystä tai toisesta se hauis ei nyt ole kunnolla palautunut. Viikon totaali huili korjasi itselläni ongelman ja siitä sitten normaalin treenin kimppuun eikä sen jälkeen mitään ongelmia ole ilmennyt.

oletko lämmitellyt ja venytellyt huolellisesti ennen treeniä? Sarjojen välissä tehty venyttely voisi auttaa.

Hmmm...Aika ihmeellistä..Ainoo mitä mulla on joskus ollu hauis treenissä vikana,niin kun tein hauis liikettä,niin mulla se verisuoni "muljahteli" ja sit sattu ja pahasti ja en pystyny tekeen mitään.. :(
Mut ei se sit myöhemmin tehny enää mitään tollasta kun se oli varmaan tottunu siihen sit..Heh.. :D

hekottaja sanoi:
Teen 6-8 sarjaa, toistoja 15-8.
treenikierto: päivä 1. jalat 2.lepo 3.selkä 4.lepo 5.rinta, hauis 6. lepo 7. olkapäät, ojentajat.
:david:
Saattais auttaa jos hauistreenin ja selkäreenin välillä olis enemmän kun yksi lepopäivä.?.
Eli esim.(samalla jaolla jos halutaan mennä)
1. Selkä 2. Olkapäät/Ojentajat 3.Lepo 4.Rinta/Hauis 5.Lepo 6.Jalat 7.Lepo(tai alusta)

Tällä jaolla hauisreenin ja selkäreenin välissä olis aina vähintään 2 päivää...
;)

Mutta tossa megamasrerin kierrossa on 2. päivää ojentaja/olkapää treenistä rintatreeniin, ja rintatreeni "huononisi" koska ojentajat hyytyy ennen.

Ja mainittakoon vielä että tossa oli just 2 viikkoo sitten palauttava viikko koko kropalle.

Itselläni oli sama ongelma. Valittelin vaimolle miltei samoilla sanoilla. Voimaa oli, mutta kivun takia piti jättää hauistreenit vähemmälle.

Jätin vähäksi aikaa hauistreenit tekemättä. Venyttelin vain. Selän treenasin niinkuin ennenkin. Viikon parin päästä aloittelin uudestaan aika kevyesti ja sen jälkeen kovensin treenejä. Kipuja ei enää tuntunut.
Ylikunnosta oli siis kyse. Ongelmat lähti mulla kesäkuun alusta. Täälläkin valittelin liian pieniä käsiä. Keskityin vähän liiankin tiiviisti hauistreeniin. Sain käsivarrelle mittaa, mutta myös ylikunnon päälle.

Hauikset ottaa treeniä vastaan yllättävän paljon, jos treenaa oman palautumiskyvyn rajoissa. Nyt tein kuukauden näin:
Maanantaina yläselkä treeni.
Tiistaina hauikset.
Torstaina yläselkä
Perjantaina hauikset.

Eli 2 suoraa ja 2 epäsuoraa treeniä hauiksille. Hyvin pysty treenaamaan. Yhtään hauistreeniä en vetänyt täydelliseen loppuun. Tein 2-4 kovaa sarjaa hauiksille.
Tiedän, että tämä kuulostaa idioottimaiselta. Oon kokeillut HST-treenejä, ne on soveltuneet aina hyvin. Nyt hokasin, että jopa tällainen treeni sopii. Semikovia treenejä pystyy vetään viikossa näimmä montakin ja hyvin tuntuu kehittyvän.

Nyt mulla on sellainen tunne, että kehityn paremmin semikovilla treeneillä, joita on viikossa usemampi, kuin yhdellä kovalla treenillä viikossa, jossa vedetään lihakset kuoleman partaalle.

Joo, itse vedin just TTT:n käsille läpi, ja on ihan vaihtelunki vuoksi on mukava vetää lihakset ihan piippuun kolmessa päivässä yhden kovan treenin sijaan. Mutta eihän tuota voi harrastaa koko ajan, vaan käyttää enemmänkin erikoistekniikkana JOSKUS.

Minulla on oikeastaan päinvastainen ongelma, eli haukkapala treenin jälkeisenä päivänä tuntuu kuin ei olisi mitään tehnytkään. 10-12 toistoa ja 6 sarjaa on siis osoittautunut jokseenkin...laimeaksi. Hillitön punppi kyllä on päällä joka kerta.

Pitänee kokeilla josko pidemmät tai vastaavasti lyhyemmät(?) sarjat passaisivat paremmin mulle.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
1.Rinta,hauis
2.Jalat
3.Lepo
4.Olkapäät, ojentajat
5.Selkä
6.Lepo
7.Lepo

Näin itselläni, ja tossahan on 2-3 päivää välissä sekä rinnalla ja ojentajilla, että myöskin selällä ja hauiksella... miltä näyttäis Hekottaja?

:offtopic: Tuosta hauisten treenamisesta tuli mieleen,että minkälaisilla kiloilla treenailette yleensä?
Muistelen että jossain oli juttua et vuonna kivi&käpy hauiskääntö oli mukana USAssa bodareitten voimannostokisoissa ennenkuin se korvattiin penkkipunneruksella!?
Itselläni tuo hauiskääntö on ihan liiankin hyvä verrattuna muihin liikkeisiin esim.pystyn vetämään 25kg käsipainoilla Scott-hauispenkissä 4*15 per käsi,minkähän laisissa kiloissa raskaanmman sarjan äijät pystyy liikettä tekemään/tekevät?ainakaan voimannostajat eivät näytä hauiksia treenailevan kovin isoilla kiloilla,kun se on niille niin tarpeetonta,mutta entäs kehonrakentajat?

åke sanoi:
:offtopic: Tuosta hauisten treenamisesta tuli mieleen,että minkälaisilla kiloilla treenailette yleensä?
Muistelen että jossain oli juttua et vuonna kivi&käpy hauiskääntö oli mukana USAssa bodareitten voimannostokisoissa ennenkuin se korvattiin penkkipunneruksella!?
Itselläni tuo hauiskääntö on ihan liiankin hyvä verrattuna muihin liikkeisiin esim.pystyn vetämään 25kg käsipainoilla Scott-hauispenkissä 4*15 per käsi,minkähän laisissa kiloissa raskaanmman sarjan äijät pystyy liikettä tekemään/tekevät?ainakaan voimannostajat eivät näytä hauiksia treenailevan kovin isoilla kiloilla,kun se on niille niin tarpeetonta,mutta entäs kehonrakentajat?

ei, ei muuteta tätä nyt kuka-pissii-pisimmälle -threadiksi.. Tee oma threadi aiheesta, niin oon valmis poistamaan sen ;-)

ei tähän threadiin mitään turhaa off-topiccia.

åke sanoi:

:lol2: :lol2: :lol2:

Mää en nää missään emua?

1.Rinta,hauis
2.Jalat
3.Lepo
4.Olkapäät, ojentajat
5.Selkä
6.Lepo
7.Lepo

Vaihdanpa tähän, mutta pitää vaihtaa t-olkapäätreeni (olkapäätreenissä) ja epäkästreenin (selkätreenissä) paikkoja, jotta olkapäät ei haittaa selkäsaunaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom