Hauista huijaten

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä en ota hauksille juuri muuta liiketta kun hauiskäännön suoralla levytangolla. Tyylinä on kuitenkin vaan parissa ekassa sarjassa puhtaat käännöt. n. Neljässä vikassa sarjasa ´´huijaan´´, eli kaytan heijausta mukana. Kyynärvarren kulma kuitenkin liikkessa kulkee koko matkansa, mutta alkuvauhdilla paasee vaikeimman kohdan yli ja raskailla painoilla sitten saa alaspäin negatiivisen.

Ekat kaks sarjaa otan kutakuinkin 10 x 55 kg, 8 x 60 kg ja seuraavissa laitan pari kiloo lisää per sarja. Vikassa sarjassa menee n. kolmonen - nelonen 75 kg:lla. Joskus otan Smith penkkiä pari sarjaa käsipainoilla tai käyrätangolla lopuksi, mutta useimmiten perushauperi tuntuu riittävän. Voimaa on tullut lisää ja olkavarsi*ojentaja on kasvanut vuodessa n.1.5 - 2cm. (Vaatimaton tosin viela, 41 cm)

Mitäs on muut mieltä?

Tässä liikeessä ei se liikepuhtaus taida kuitenkaan olla kaiken A ja O.

Joka toistossa vedän pienen luonnollisen heijauksen. Kun oikein rykäisee niin vartalo heilahtaa vähän. Kyse ei siis ole muilla lihaksilla tarkoituksellisesta auttamisesta. Ja itse rykäisen heti ensimmäisessä toistossa 100% teholla.

Kyllä mää ainakin vähän selällä autan jos ei meinaa mennä viimeset... saa lihaksien työn maksimoitua paremmin ku jättämällä sarjan kesken :rolleyes: ... mut emmä sitä taas ymmärrä että mitä järkee heilautella on jos menee ilman heilautusta :lol2:

Originally posted by VahvaJussi
Mikset laita vähemmä painoo ja vedä puhtaasti? Kyllä sen pitäis enemmän olla hauis- kuin selkäliike.

Sen takii kun niitä menis vähemmällä painolla enempi ku kymmenen. Toisekseen vastus on jossain väännön kohdassa raskaampi, jos auttaa sen kohdan yli pikku vauhdilla niin saa kovemman rasituksen koko hauperiin. Myös negatiivisen saa helpommin aikaan kun painoa on riittävästi ja keskittyy myös siihen painon lakemiseen eikä vaan nostoon.

Ei se selkäreenistä kuitenkaan käy...ei se nyt mitään hervotonta heittelyä ole, jos sellanen kuva tuli.

Originally posted by Naskali
Heijaamallako saat vähemmän toistoja? :confused:

Mä lisään painoa joka sarjassa. Alkaen 55kg helppo ... ja päättyen 75kg, tiukka, alaspain negatiiviset. Jos pudotan painoa niin ekat ei oo kovinkaan tiukkoja nostoja. Heijaamalla sitten saa nostot tiukemmiksi. Jos tekisin kaikki sarjat vaikka kuudella kypällä niin sit menis bodaamisen puolelle ja kun bodari en ole niin harjottelen talla metodilla. Vaikka näyttää toi olkavarsi siinä sivussa kasvaneenkin:-)

Laita painoo silleen et saat ensimmäiset toistot aivan puhtaasti ja pari viimeistä heijaamalla. Ei mitään järkee aloittaa kokonaista sarjaa alusta asti heijaten.

Riippuu mitä treeniltään haluaa, jos haluaa voimaa ja vielä enemmän jos haluaa sellaista voimaa, jota voi käyttää esim. jossain muussa voimaa vaativassa lajissa, niin kannattaa vauhdittaa, koska harvoin käytät hauislihaksia eristetysti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by VahvaJussi
Laita painoo silleen et saat ensimmäiset toistot aivan puhtaasti ja pari viimeistä heijaamalla. Ei mitään järkee aloittaa kokonaista sarjaa alusta asti heijaten.

Mä vedän kaks ekaa sarjaa puhtaasti. Mut sit ku paino nousee 62.5 ja yli niin alkaa heijaaminen. Isommilla painoilla heijaan enempi, pienemmilla vähempi. Jos alkasin pelkästään heijaamalla niin alotuspainot vois laittaa kymmenisen kiloo ylemmäs.

On tästä aiheesta joku aussi kirjottanu opaskirjankin. Siinäkin oli aika poikkeuksellista tavaraa ja hemmon hauis kai 70cm.

Fakta taitaa olla kuitenkin, että tässä jos missä, menee ihmisillä käsitykset ristiin.

Jos edistys tyssää niin vaihdan sitten tyyliä.

Originally posted by mtk77
Riippuu mitä treeniltään haluaa, jos haluaa voimaa ja vielä enemmän jos haluaa sellaista voimaa, jota voi käyttää esim. jossain muussa voimaa vaativassa lajissa, niin kannattaa vauhdittaa, koska harvoin käytät hauislihaksia eristetysti.

Näin minäkin uskon.

Originally posted by Kiuaskivi
Tässä liikeessä ei se liikepuhtaus taida kuitenkaan olla kaiken A ja O.
Hauiskäännön saa tuntumaan molemmilla tavoilla: sekä sikapuhtaita pumpaten tai sitten isolla cheatilla ylös ja hitaalla negalla alas. Itsellä ollut vähän samat zydeemit kuin sulla: oon samassa treenissä tehnyt kummallakin tyylillä, tosin mä meen painoissa alaspäin.

Mä vedän kaks ekaa sarjaa puhtaasti. Mut sit ku paino nousee 62.5 ja yli niin alkaa heijaaminen. Isommilla painoilla heijaan enempi, pienemmilla vähempi. Jos alkasin pelkästään heijaamalla niin alotuspainot vois laittaa kymmenisen kiloo ylemmäs.

On tästä aiheesta joku aussi kirjottanu opaskirjankin. Siinäkin oli aika poikkeuksellista tavaraa ja hemmon hauis kai 70cm.

Fakta taitaa olla kuitenkin, että tässä jos missä, menee ihmisillä käsitykset ristiin.

Jos edistys tyssää niin vaihdan sitten tyyliä.

Manfred Höberl ainakin kirjassaa muistaakseni sanoi käyttävänsä jonkin verran cheatia jotta saa sen "kuolleen kulman" yli heijattua, pystyy tekeen jokusen toiston enemmän...

Itse saan paremmin irti vaikkapa keskitetyllä taikka sitten pienentämällä vähän painoo ja jatkamalla sarjaa ilman taukoa...mutta haluankin enemmän sitä massapuolta...

Johan on sarjapainoa.. täällä 38.5cm hauiksilla pumpataan kahden vuoden treenin jälkeen yhä alta 45kg painoilla sarjat, jonkun kasin kenties saisi armottomalla cheatilla 50kg kanssa mutta tuntumaan panostetaan....

Originally posted by Tomi
Ilmeisesti ei, koska käytät vartaloasi auttamaan painon ylös.

Arvasinkin etta tästä aiheesta tulee kahenlaisia mielipiteitä.
Siis kaks ekaa sarjaa puhtaasti ja loput heijaten.
Mä luulen että tää mun tyyli puree esimerkiks kädenvääntöön paremmin kun ihan ´´rutipuhtaat´´. Leuanveto on myös mun lempilaji, mikä on myös hyvä kädenväännölle. Leukoja tosin vedetään selkäpäivänä.

Arvasinkin etta tästä aiheesta tulee kahenlaisia mielipiteitä.
Siis kaks ekaa sarjaa puhtaasti ja loput heijaten.
Mä luulen että tää mun tyyli puree esimerkiks kädenvääntöön paremmin kun ihan ´´rutipuhtaat´´. Leuanveto on myös mun lempilaji, mikä on myös hyvä kädenväännölle. Leukoja tosin vedetään selkäpäivänä.

Et siis treenaa kehonrakennusta vaan kädenvääntöä?
Kiva laji se kädenvääntö, sillä saa jänteet vaan aika vituiksi, jos ei lämmittele ensin...
Kännissä kädenvääntäminen onkin taas jo tyhmyyden huippu...

Suositut

Back
Ylös Bottom