Hauisongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slayer
  • Aloitettu Aloitettu
Eli homman nimi on tämä, että olen jo yli 1,5 vuotta käynyt salilla mutta lepotilassa käsi on onnettoman näköinen ja se harmittaa. Jännittäessä hauis on 37cm. Syön hyvin. Painoa minulla on 75kg ja pituutta 179cm ja ikää on 17 vuotta. Läskiä ei ole havaittavissa. Olisi mukava saada sitä hauista näkymään vaikka ei jännittäisi, mikä voisi olla ongelmana? Treeniohjelmana minulla on nyt HST. (kerennyt vasta noin 5viikkoa tehdä kyseistä ohjelmaa.)

Ite oon saman pitunen ja painonen (178/75) käsien pituus ainaki vaikuttaa. Itellä syliväli 187cm.Jos et millään tyydy käteesi, syö enemmän, kun painat 85kg on habasi varmasti suurempi.

Tarkistaisin ensin että teet haukkaa rasittavat liikkeet huolella täysillä liikeradoilla. Monet jotka on epätoivosia lihaskasvun suhteen treena ns kovaa huonolla tekniikalla jolloin rasitus menee muualle.

Sulla ei paljon painoa vielä ole niin treenaa vielä pari vuotta ni kyl se alkaa näkyä. 1.5 v ei oo paljoo(varsinki jos lähtökohtana oli jo pieni käsi). Kun sä nyt kasvat ja mahdollisesti lihoot samalla ni muista et joskus kun alat vetää rasvoja alas ni hauis/lihakset näyttää sit kans isommalta ku muodot erottuu paremmin.

Hauis on sellainen liike että on tosi helppoa tehdä sitä väärin; selällä, kyynärvarsilla ja ties millä muilla lihaksilla. Keskity liikkeisiin ja vie loppuun asti, kokeile pakkotoistoja ja erimittaisia sarjoja sekä useampia eri tyylisiä liikkeitä.

Tarkistaisin ensin että teet haukkaa rasittavat liikkeet huolella täysillä liikeradoilla.

Hyvä liike hauikselle on kaltevalla penkillä, siinä hauis venyy kunnolla kun käsi menee taaksepäin vartalosta. Jos tuo on unohtunut niin kannattaa lisätä ohjelmistoon.

mulla täysin sama tilanne kuin Slayerillä paitsi että painan 79kg ja pituus on 176cm. En ole paljoa vielä ehtinyt oikeesti treenata lihastenkasvatusmielessä mutta olen luottavainen että kyllä se hanska siitä sitten ajan myötä kasvaa. Hanska siis jännitettynä se 37cm.

Kaveri kyllä sanoo että on mulla ihan nätti haba mutta se sanoo sen sellaisella äänenpainolla että se vaan vittuilee. Peilistä kyllä näkee totuuden ihan hyvin ja ihmisten kasvoista paistaa sellanen o.O ilme kun oon salilla hihattomassa, ja sehän vituttaa muuten suunnattomasti ja saan aikaseks vaan paskan olon siitä.

Mutta kyllä se kasvaa muun kehon mukana, toivottavasti..

Itellä on 35,5cm-36cm mitat on 93kg/195cm ikä 15 v.
Eiköhän se siitä kasva :puntti:
Ennemmin mestaroin maven tekniikan kuin että saan sen pari hassua senttiä nopeasti lisää.

Jotenkin Huttu kuulostaa että oot samanlainen kuin me kaikki muutkin: Haukkaa löytyy ja kasvaa joka päivä, mutta omissa silmissä se tuntuu aina samalta siimalta. Varsinkin kun katsoo peilistä. Kyllä se patti siellä on ;)

Jotenkin Huttu kuulostaa että oot samanlainen kuin me kaikki muutkin: Haukkaa löytyy ja kasvaa joka päivä, mutta omissa silmissä se tuntuu aina samalta siimalta. Varsinkin kun katsoo peilistä. Kyllä se patti siellä on ;)

Joo, omisssa silmissä se näyttää siimalta..

Voisikohan hauisongelma johtua vahvoista forkuista? Ehkä forkut tekee liikaa työtä hauisliikkeissä, meneekö forkut pumppiin yleensä? Voisi seuraavassa treenissä kokeilla käyttää remmejä tai hauislaitetta

Leanveto kapealla vastaotteella korostetulla loppu rutistuksella ja siinä kasvatat 30 kiloa sarjapainoja niin tule sitten sanomaan ettei ole haba kasvanu :)

mulla täysin sama tilanne kuin Slayerillä paitsi että painan 79kg ja pituus on 176cm. En ole paljoa vielä ehtinyt oikeesti treenata lihastenkasvatusmielessä mutta olen luottavainen että kyllä se hanska siitä sitten ajan myötä kasvaa. Hanska siis jännitettynä se 37cm.

Kaveri kyllä sanoo että on mulla ihan nätti haba mutta se sanoo sen sellaisella äänenpainolla että se vaan vittuilee. Peilistä kyllä näkee totuuden ihan hyvin ja ihmisten kasvoista paistaa sellanen o.O ilme kun oon salilla hihattomassa, ja sehän vituttaa muuten suunnattomasti ja saan aikaseks vaan paskan olon siitä.

Mutta kyllä se kasvaa muun kehon mukana, toivottavasti..
Äläpäs siitä päätäs vaivaa, että mitä muut salilla ajattelevat. Itse katson halveksuvasti sellaisia ihmisiä, jotka jollain tapaa nauravat salilla ''aloittelijoille''.
Ihmisiä on moneen lähtöön. Kovaa treeniä vain ;)

Heh kiitti :)

Kait se täytyy sit vaan uskoo että se on oma silmä mikä tekee tepposet.

Mulla on kyllä vahvahkot forkut, varmaan tullu "treenattua" teinivuosina ahkeraan ;) Silti salilla saan hauiksen kyllä ihan mojovaan pumppiin, ojentajat myös, joten kait se siitä sitten kasvaa. Enkä tietenkään odotakaan mitään hirveää pahkuraa tuohon kun melko lyhyt tyyppi olen muutenkin, mut jos vaiks ihan pari senttiä tulis ympärysmittaa niin oisin siihen kin tyytyväinen :puntti:

^ lyhen on ehkä jopa helpompi luoda illuusio isoista lihoista(ainakin pienillä rasvoilla kuvissa:D )

Treenaa myös ojentajaa yhtä innolla ni johan se ympärysmitta kasvaa.

Kapeet leuat vastaotteella ja hauis kulmapenkissä on tosiaan omat suosikkiliikkeet haballe.

Ihme ettei kukaan vielä tätä ole sanonut, mutta jos hanskaan haluaa ympärysmittaa lisää niin ojentajat ovat hauista suuremmassa roolissa.

edit: nojoo olihan tuolla jotain mainintaa :)

ojentajahan taitaa olla 2/3 olkavarresta(?) joten eiköhän sitä treenaamalla käsi näytä isommalta? :P unohtamatta kuitenkaan hauista...

Itellä kans n. 1,5v treeniä takana, mitat 184/89 ja käsi on jännitettynä jotain ~38cm luokkaa. Muutenkin kädet näyttää ihan rimpuloilta, ku sylileveys on +2 metriä. Kaiken kukkuraks mun hauikset on muodoiltaan täysin eriparia... :curs:
Mutta kyllä ne kädet kerkee tässä vielä kasvamaan, kunhan vaan jaksaa syödä, treenata ja levätä tarpeeks. =P

Back
Ylös Bottom