Hauisongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slayer
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli homman nimi on tämä, että olen jo yli 1,5 vuotta käynyt salilla mutta lepotilassa käsi on onnettoman näköinen ja se harmittaa. Jännittäessä hauis on 37cm. Syön hyvin. Painoa minulla on 75kg ja pituutta 179cm ja ikää on 17 vuotta. Läskiä ei ole havaittavissa. Olisi mukava saada sitä hauista näkymään vaikka ei jännittäisi, mikä voisi olla ongelmana? Treeniohjelmana minulla on nyt HST. (kerennyt vasta noin 5viikkoa tehdä kyseistä ohjelmaa.)

Eikö tuo nyt ole tuossa pituudessa ja painossa aika hyvä tilanne? Itselläni pituus 180cm ja paino 74 kg. Hauiksen ympärys 38 cm (ilman pumppia), enkä oikein usko, että kovasti ympärys kasvaa ilman, että ottaisi painoa lisää reippaasti.

Itse olen aina treenannut hauiksia erikseen, jopa useasti viikossa ja joskus oli jopa oma päivä vain niille, mutta silti ei ne yli 40 cm:ää ole. Varsinkaan kun rasvat on 10% huitessa, hieman isommat ennen. Voimaa on kivasti, pitäisi saada ojentajiin kokoa niin tulisi "helppoja" senttejä lisää (hauis on suhteessa edellä paljon). Kaikkia erikoistekniikoita tuli ennen tehtyä, mutta nyt kokeilen perus meininkiä panostaen vastaote leauvedon kehitykseen joka itselläni tuntuu haubeiressa tolkuttomasti, toki pakko tehdä pari eristävää liikettä siihen lisäksi :puntti:

Ja mitä tulee paino pituus suhteeseen, itselläni oli 178cm/91 kg 41cm, ja dieetin jälkeen 178cm/79kg 40 cm. Eli ei kerro mitään.

Ja mitä tulee paino pituus suhteeseen, itselläni oli 178cm/91 kg 41cm, ja dieetin jälkeen 178cm/79kg 40 cm. Eli ei kerro mitään.

Kertoo mielestäni aika hyvin.Otit fläskiä pois ja hanska pieneni. Minä ja ketjun aloittaja olemme aika hoikan rasvattomassa kunnossa (itse 180cm/74 kg). En usko, että hanska kauheasti kasvaa ilman, että paino muutenkin nousee. En usko, että vaikkapa 45 cm hanskaa saisin kehitettyä siten, että paino pysyisi samassa. Vai löytyykö joltain samanpituiselta ja painoiselta tuon kokoinen hanska? Sinullahan on painoa pituus huomioiden selkeästi enemmän kuin minulla ja hanskakin isompi.

Itselläni ei toi soveltaminen oikein luonnistu, joten miten saisi 4-jakoisen suunniteltua niin, että kierron jälkeen/ välissä olisi järkevää palautumisen kannalta vielä toteuttaa ylimääräinen käsipäivä supersarjoineen, kun treenijako on tämä:

Rinta, hauis
Jalat
Olkapää, ojentaja
Selkä

Itselläni on ollut semmoista ongelmaa että kädet ei kokonaisuudessaan meinaa kasvaa samaan tahtiin kuin muu kroppa. Käsien ympärysmitta on ilman pumppia n.35cm, (vasen 37cm koska hauis ihan eri muotoinen (?)). Pituutta on 180cm, ikää 20v ja painoa 82-87kg riippuen olenko dietillä vai en. Rintalihakset ja olkapäät varsinkin on kasvanut todella hyvin ja vituttaa kun isot olkapäät saa kädet näyttämään vielä enemmän naruilta. Lisäksi olen huomannut että hartiat on jotenkin sisäänpäin kääntyneen muotoiset, eli tavallaan olkapäät ovat edempänä kuin rintalasta. Ehkä tästä syystä useimmissa haiusliikkeissä on ollut älyttömästi vaikeuksia saada tuntumaa oikeaan kohtaan, tuntuu että melkein aina olkapäät ottaa eniten osumaa. Parhaiten tuntumaa saan kun teen taljassa selällään maaten hauista niin, että kyynerpäät ovat ihan lattiassa kiinni. Heti kun niitä nostaa irti lattiasta alkaa tuntua enemmän olkapäissä.

Vielä semmoinen kysymys, että olenkohan antanut käsille tarpeeksi lepoa kun olen treenannut 3-jakoisella tyyliin: Rinta/olkapäät, Selkä/jalat, Kädet/vatsat, lepo, (kierros alusta). Liikkeitä käsitreenissä tullut lihasta kohden 4-5 ja sarjoja liikettä kohden noin 4.

Pojille tavoilteltavaa, enkä usko että on roinari :rock:.

8da4a5bfc43c8b29c5f177e3b0547958.jpg

Ei saatana...:eek::kuola:

Vähän on kyllä RHP reisiin nähden!!

Tolla on yhtä paljon hauberia kuin monella 10 vuotta treenaileilla miesten klasikkipelleillä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllähän noilta voimistelijoilta löytyy jopa kovempia käsiä, varsinkin hauiksen puolelta, mitä kovimmilta natutreenaajilta.

Ei olisi hassumpi idea sekoittaa treeneihin jotain heidän liikkeitään, tiedä sitten onko pitkälti kuningas leuanvedon kasvattamia...

m

joo eelikkä nyt oon vuoden käyny aika aktiivisesti salilla ja sitä ennenkin on tullu jo monen vuoden aikana köytyä , mutta satunnaisesti... Ja nyt on alkanut huomaamaan , en tedä mistä johtuu , mutta tuntuu etten saa kunnon pumppia haukkariin !? käsipainoilla kun teen niin ei oo enää toivookaan jos ei tee kunnon pudotussarjoja , taljassa sain ennen varmasti ,mutta nyt tuntuu ettei enää siinäkään , koittakaas auttaa ...kiitoksia !

Kokeileppa vähän pienemmillä painoilla ja kato että meneekö liikeradat nappii. Supistatko voimakkaasti hauista liikettä tehdessä? Vedätkö jotenkin hämärästi forkuilla tai teetkö koko kehon heijareilla?

Se teho taitaa mennä muualle sitten jos ei haba mene pumppiin?

joo eelikkä nyt oon vuoden käyny aika aktiivisesti salilla ja sitä ennenkin on tullu jo monen vuoden aikana köytyä , mutta satunnaisesti... Ja nyt on alkanut huomaamaan , en tedä mistä johtuu , mutta tuntuu etten saa kunnon pumppia haukkariin !? käsipainoilla kun teen niin ei oo enää toivookaan jos ei tee kunnon pudotussarjoja , taljassa sain ennen varmasti ,mutta nyt tuntuu ettei enää siinäkään , koittakaas auttaa ...kiitoksia !

Käsipainoilla tehdessä saattaa olla siitä, että heijaat liikaa ja käytät liian isoja painoja, jolloin et saa tuntumaa tarpeeksi hauikseen. Taljassa parhaimman tuntuman saa omasta mielestäni hauiksille, jos käyttää hauispenkkiä ja koittaa tehdä jokaisen liikkeen puhtaasti sopivilla painoilla ilman, että riuhdotaan selkää/olkapäitä käyttäen niitä painoja. Sama homma myös käsipainoilla, eli painot sopiviksi ja koita saada tuntuma juuri siihen lihakseen johon sen haluat. Parhaimmat pumpit tulevat ittelläni jos olen syönyt ja levännyt tarpeeksi ja antanut lihaksen palautua kunnolla. Aikoinaan tehdessäni 2-jakoisella oli usein ongelmana se, ettei saanut pumppia juuri ollenkaan käsiin varsinkaan, koska treenasin niitä liikaa. Mutta se katosi, kun alkoi syömään enemmän ja antoi lihasten levätä. Varmasti myös oikeanlaiset liikeradat auttoivat asiassa..

Käsipainoilla tehdessä saattaa olla siitä, että heijaat liikaa ja käytät liian isoja painoja, jolloin et saa tuntumaa tarpeeksi hauikseen. Taljassa parhaimman tuntuman saa omasta mielestäni hauiksille, jos käyttää hauispenkkiä ja koittaa tehdä jokaisen liikkeen puhtaasti sopivilla painoilla ilman, että riuhdotaan selkää/olkapäitä käyttäen niitä painoja. Sama homma myös käsipainoilla, eli painot sopiviksi ja koita saada tuntuma juuri siihen lihakseen johon sen haluat. Parhaimmat pumpit tulevat ittelläni jos olen syönyt ja levännyt tarpeeksi ja antanut lihaksen palautua kunnolla. Aikoinaan tehdessäni 2-jakoisella oli usein ongelmana se, ettei saanut pumppia juuri ollenkaan käsiin varsinkaan, koska treenasin niitä liikaa. Mutta se katosi, kun alkoi syömään enemmän ja antoi lihasten levätä. Varmasti myös oikeanlaiset liikeradat auttoivat asiassa..

juu niin se taitaa olla , mutta sittuppaa sarjat meneen liian pitkiks jos on pienemmät painot :/ enkä mitään kestävyyttä hae...juu ei mulla oo ainakaa nliiasta tekemisestä kiinni , kun kerkeiän tekeen hauiksen kerran viikkoon ja vaikak olis siitä kii niin kyl tosiaan jotkut liikkeet tuntuu hyvin ! esim M-tangolla kapeella otteella saa hienon tuntuman hauberii ! oisko sullatai muilla jotai hyviä täsmäliikkeitä ! :) :worship:

juu niin se taitaa olla , mutta sittuppaa sarjat meneen liian pitkiks jos on pienemmät painot :/ enkä mitään kestävyyttä hae...juu ei mulla oo ainakaa nliiasta tekemisestä kiinni , kun kerkeiän tekeen hauiksen kerran viikkoon ja vaikak olis siitä kii niin kyl tosiaan jotkut liikkeet tuntuu hyvin ! esim M-tangolla kapeella otteella saa hienon tuntuman hauberii ! oisko sullatai muilla jotai hyviä täsmäliikkeitä ! :) :worship:

Valitset semmosen painon jol pystyt tekemää PUHTAASTI niin monta kuin haluat niin ei veny sarjat paljoo.

Suositut

Back
Ylös Bottom