Hauiskäännön puhtaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
:offtopic: Miks hauista tehdessä pitää laittaa ne isoimmat 10kg levyt jos ne on salin ainoat? :david:

Koska salin kaikki muut 10kg kiekot on jo siinä tangossa, mutta ei kehdata laittaa 20kg tai isompia kiekkoja, koska muuten kaikki ajattelevat että on joku egopelle.

Joskus myös näkee osan tekevän tällä tekniikalla, että koko käsi pysyy 90 asteen kulmassa koko liikkeen ajan.

osalla tuo johtuu vammasta. itse ainakin tiedän yhden tyypin joka tuolleen tekee kun hauis lihas on aikoinaan katkennut.

Onko kukaan saanut hauistaan isoksi käyttämällä aina puhdasta tekniikkaa. Minä olen sitä mieltä että tällä tavalla sarjapainot eivät kasva koskaan.

Itse köyristän rehellisesti selkää ja otan painolle vauhtia, mutta melkein jokaisessa treenissä tulee silti toistoennätys taikka sarjapainon kasvatus. Tangolla ovat sarjapainot nyt 48 kg ja käsipainoilla 2 x 21 kg. Hauiksenympärys on 36 cm, joka ei toki ole kummoinen tulos mutta näkee siitä kuitenkin ettei hauiskäännössäni pelkkä alaselkä ole kehittynyt.

Ensin ajattelin, että onko tämä trolliviesti mutta ei kai sitten.

Treenaat hauiksiasi suurin piirtein samoilla painoilla kuin minä ja hauiksenympärykseni on 45 cm. En tee koskaan hauiskääntöä täysin puhtaasti, vähintään viimeisissä toistoissa on jonkin verran cheattia. Alastulovaiheen teen aina selkä jäykkänä ja jarrutan painojen alaslaskua.

Näkemättä suoritustekniikkaasi väitän, että liikkeesi ovat nimenomaan alaselkäheijauksia. Jatka samaan malliin, niin hauiksesi pysyvät 36 senttisinä.

kunpa kaikki heijasivatkin vain alaselällä niin se olisi ok, mutta kun suurin osa heijaa selällä+lisää siihen sen kummallisen kyynärpään muljautuksen jolla pienennetään vipuvartta niin siinä sitä ollaankin. tehoa häviää sen ansiosta liikkeestä kokonaan.

Tyylejä on monia ja mielipiteitä loputtomasti. On kuitenkin tehtävä sen mukaan mitkä ovat päämäärät ja tavoitteet.

Jos treenaat voimapainotteisesti ja ulkonäköseikat jäävät kakkoseksi, on mielestäni suotavaa tuo ¨rimpuilu¨. Jos pumppaa bodi-mielessä on taas aivan turhaa repiä itseään loppuun isoilla painoilla vaan keskittyy kuormittamaan pelkkää lihasta mahdollisimman edullisella tavalla.

Sen verran puolustan tuota SIKA-TYYLIN kääntöä, että en koskaan saisi vatupassi-tyylillä vastaavaa poltetta käsiin vaikka tekisin 100% teholla. Kasvaako tuolla tyylillä kädet...NO AIVAN VARMASTI KASVAA! :D

Sen verran puolustan tuota SIKA-TYYLIN kääntöä, että en koskaan saisi vatupassi-tyylillä vastaavaa poltetta käsiin vaikka tekisin 100% teholla.

Kokeile joskus vatupassityylillä levytangolla hauiskääntöä. Joka noston jälkeen varmista, että lasket painon alas hitaammin, kuin olet sen nostanut. Kun vatupassityylillä ei tule enää yhtään nostoa, ota heivausliike avuksi, mutta laske paino vatupassityylillä ja niin hitaasti kuin pystyt. Tulee sikamaisen hyvä polte.

(tää ei nyt suoranaisesti liity aiheeseen, tuli vaan mieleen antaa sikapoltevinkki.)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Minun mielestä puhdas treenityyli on paras...Otat sitten joitakin viikon-kahden settejä jolloin vedät isoilla painoilla ja "sopivasti" fuskaten...
Oma hanska 43cm,joten on se ainakin kasvanut...Lähtökohta oli alle 30cm:)

:offtopic: Tänään kuulin luotettavasta lähteestä kaverista joka on tehnyt yhdenkäden hauiskääntöä 74kilolla. Ois ollut ihan mielenkiintoista nähdä että millä tyylillä, vaikka pitää siinä olla vahva kaveri oli tyyli sit mikä tahansa.

Tai sit noi painot on ihan arkipäivää kokeneimmille Pakkislaisille. Minusta kuulosti vaan aika hurjalta, ku en itsekään montaa kiloa enempää paina.

mun mielestä parhaan poltteen saa käsiin pienillä painoilla ja ultra puhtaalla tyyliillä, mutta ikävä totuus on ettei pelkästään sillä tyylillä kädet kasva yhtään mihinkään, minulla ainakaan. pitää olla seassa sitä ankarampaakin runttailua.

ja runttailulla en tarkoita mitään rinnallevetohaistapaskakyynärpäämuljautusvemputusta :D

suosittelisin tarkkailemaan miten ammattilaiset ja lajiin todella perehtyneet henkilot nayttaa treenaavan...
eli kylla ne liikkeet pyritaan tekemaan mahdollisimman puhtaasti.
se etta tekee liikkeen puhtaasti varmistaa sen etta rasitus/kehitys kohdistuu juuri oikeaan lihakseen.
"huijaaminen"/heijaus on vaan itsensa huijaamista,
miksi ylipaataan pitaisi vaantaa isommilla painoilla kun mihin oikeasti on kapasiteettia??
kun salilla on heppuja jotka oikeen vaantaa heijaamalla niin kylla sita touhua ennemmin sivusta katsoo etta "no jaa..." kuin etta "onpas vahva kaveri", sitten se alkaa nayttaa etta onpas vahva heppu kun ei tartte enaa heijailla, ainakin mita meidan salin kisaajien kanssa on treenaillut... ;)
valmentajani myos aina valittomasti kaskee pudottamaan painoja jos jossain liikkeessa alkaa vahankin ilmeta huijaamista/heijaamista,
toteaa vaan etta reenaillaan noilla painoilla sitten kun se on ajankohtaista :lol2:
eli kylla se liikkeen puhtaus taitaa olla tarkeampaa kuin se etta paljonko siina tangon paassa on sita rautaa :D puhtaasti ei pysty tekemaan sellaisilla painoilla joihin lihaksillasi ei ole kapasiteettia...
jos ei hauiskaanto tangolla suju niin tee scotissa, nojaa painosi tarpeeksi eteen/alas etta et ala huijata selalla, kylla se siita sitten vahitellen kehittyy :thumbs:

Edelleen vaihtelu virkistää...
Onko kukaan tehnyt spider curlia tangolla? Sillä saa eritoten liikkeen loppu osaan kunnon tunnetta. Voi tehdä vinopenkissä. itse teen sellaiselta korkealta tasapukilta.
Monien scott-penkkien kulma on liian loiva tehokkaaseen (mun mielestä) h.kääntöön, pitäisi olla pystympi. Ite oon tehny 12 x 52,5 kg hitailla negoilla, mutta enempää ei uskalla...
Kokeilkaa spider curlia.

mun mielestä parhaan poltteen saa käsiin pienillä painoilla ja ultra puhtaalla tyyliillä, mutta ikävä totuus on ettei pelkästään sillä tyylillä kädet kasva yhtään mihinkään, minulla ainakaan. pitää olla seassa sitä ankarampaakin runttailua.

ja runttailulla en tarkoita mitään rinnallevetohaistapaskakyynärpäämuljautusvemputusta :D
En kyllä vois olla taas enempää samaa mieltä. Pelkkä liikkeen puhtauden tuijotus on sama kuin kiipeäisi perse edellä puuhun. Ei silti mennä sinne salille repimään itseään paskaksi, eikä vedetä hauiskääntöä sellaisella heijarilla, että takaraivo kolisee lattiaan.

Mielestäni tässä kysymyksessä molempi parempi.

Puhtaalla tyylillä saadaan eristettyä paremmin kohdelihas, mutta pienellä cheatilla saadaan vietyä lihakselle kuitenkin hetkellisesti "liian" suuri kuorma, joka antaa lihakselle uudenlaista ärsykettä.

Lisäksi hieman huijaamalla ja tekemällä negatiivinen vaihe korostetun hitaasti saadaan aikaan voimakas ärsyke negatiivisen vaiheen aikana.

Itse teen molemmilla tyyleillä, cheattitoistot sarjojen viimeisinä pakkotoistoina.

Tässäkin niinkuin kaikessa muussakin suosin sitä että ensimmäiset pari sarjaa kovaa ja vähän xiittaillen, sitten rauhassa ja puhtaammin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom