Hauiskäännön maailmanennätys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tiieitiijuu sanoi:
Joku isompi ukko veivas 70kg hauista ja selkää samaan aikaan :D

Kukaan ei seiso suorana tollasten painojen kanssa, kokeileppa ite laittaa tankoon 70kg ja kääntää se ihan tikkuna.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
tiieitiijuu sanoi:
Joku isompi ukko veivas 70kg hauista ja selkää samaan aikaan

Bodaaja sanoi:
Kukaan ei seiso suorana tollasten painojen kanssa, kokeileppa ite laittaa tankoon 70kg ja kääntää se ihan tikkuna.

Enpä ole hauiskääntöön perehtynyt, mutta eikö isommanpuoleiset mörssärit tuolla 70kg pysty tekemään "tikkuna"?

Mä tarkotin tollasta perus sali karjua:) Tottakai noi voimamiehet kääntelee tollasia painoja, nehän jumppaa 100 kilolla. Harvoin kuitenkaan näen treenaajaa joka selkä suorana veivaa vaikka painoa ois 30kg. Kyllä siinä on se swingi kaikilla.

Zone-sarja -42%
hmhmhmhm... täällä ainakin on parityyppiä ketä ottaa 70kg heilahtamatta :F ja ei oo voimamiehii. eipä vahvalle janterille 70kg oo oikeen mitään.

Directions^ sanoi:
hmhmhmhm... täällä ainakin on parityyppiä ketä ottaa 70kg heilahtamatta :F ja ei oo voimamiehii. eipä vahvalle janterille 70kg oo oikeen mitään.

Onhan niitä, isänikin ottaa, tosin mutkatangolla. Suoralla tangolla tehtäessä tuntuu et se rauta painaa enemmän, sama paino kulmatangolla tuntuu kevyemmältä kuin suoralla.

Strict curlina joku 60 kg on ihan kova juttu, varsinkin jos oma paino lähempänä 80kg kuin 100kg. Muutama kilo uupuu vielä tosta..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mun mielestä tuo strict curlina 60 ei ole kova juttu, vaikka kevee onkin. hauis voimiin kun ei se omapaino juuri vaikuta kun tikkuna tehdään.

Ehkei..mutta onhan se hienoa, jos jaksaa ton 60 kg ottaa ja painavampi kaveri ei ;)
Siis selkä ja perse seinässä. Kantapäitä seinään ei tällöin oikein saa, ellei ole joku lattaperse..

Gdane sanoi:
Paljonkos sä neutraali oot nykyjään vääntäny tuolleen?
en tee tangolla ollenkaan hauista enkä ole tuota strict curlia kokeillu ku kerran. helppo tuota ois strict curlia ois kehittää. ensin vaan normaali "svingi" hauista tangolla tekemään ja kun on siinä perusvoimat kohillaan niin sitten vasta selkä ja persus seinää vasten.
Bodaaja sanoi:
Neutraali: Paljon sulla on rautaa tangossa jos otat swingillä?
en tee tosiaan tangolla ollenkaan, mutta kyllähän siinä kohtuu rautoja varmaan pystyis liikutteleen kun sitä muutaman kuukauden tekis ja uskomus perustuu siihen kun silloin kun olin kevyt, niin olin omasta mielestä ihan kohtuu hyvä tankohauiksessa kun sitä tuli aina veivattua. uskallan sanoa että nyt reenaamattomana kyseistä liikettä 100kilolla menis ainakin muutaman kerran mutkatangolla.käsipainolla tein viime reenissä sillain että tuin rinnan selänojennus penkin lätyskään ja käsi roikkui vapaana alaspäin eli onko se nyt sitten jonkin näkönen keskitetty hauis liike, no kuitenkin n,52kilosella tuli muutama toisto. vasemmalla tuli ihan ok toistoja, oikealla ei niin siistejä, toki pikku heilumista mukana oli, mutta ihan tyytyväinen olin, mulle kova suoritus ja isompia kässäreitä ei salilla oo(pakko oli lesottaa tähän loppuun:D;))

en muista oonko sanonu täällä, mutta kaveri otti suoralla tangolla 120x3 eikä ollu tehnyt liikettä todella pitkään aikaaan. oli muuten melko hurjan näköistä touhua, kyllä on siinä jäbässä voimaa. todella harvoin livenä tuollaisia suorituksia näkee tai minä en ainakaan oo nähny..

Suoralla tangolla strict curl on kovaa..sellainen mutkatanko, jossa "mutkat" n.45 asteen kulmassa, niin jo tulisi varmaan kiloja lisää.

Ite tein nuorena jullina ( ja vielä kevyempänä) keskitettyä jotain 30+kg kässärillä (en muista tarkkoja lukuja) pitkiä sarjoja reiteen tuettuna ihan pikku viparilla.

neutraali sanoi:
en tee tangolla ollenkaan hauista enkä ole tuota strict curlia kokeillu ku kerran. helppo tuota ois strict curlia ois kehittää. ensin vaan normaali "svingi" hauista tangolla tekemään ja kun on siinä perusvoimat kohillaan niin sitten vasta selkä ja persus seinää vasten.

Harmi.. olisi voinut jotakin tavoitteita itselle haamuilla :)

En minäkään ole muuten tehnyt suoralla tangolla olleskaan kun mitä nyt sillon tämän ketjun alkaessa koitin... 60 kilolla käänty sillon ihan helposti roppa seinässä. Vois kohta koittaa uusiksi kun nyt taas pitkästä aikaa tullut muutamia kertoja reenattua hauberit tangolla (mutkatangolla tosin).

Tuo sun kässärikääntö tuntuu aika kovalta kyllä :thumbs:

Edit: Mitenkähän se kisa (onko se vielä käynnissäkään?) Kimolalla ja RRKallella kulkee? Paljonko on käännetty jo?

Mäkin voisin seuraavassa hauis reenissä kokeilla strictiä, epäilen että tulos on 40kgn pinnassa.

GDane: Eipä ole ilmeisesti kummankaan treeneihin oikein saanut sovitettua moista liikettä, ite ihan muutaman kerran tehnyt, hauikset tulee usein jätettyä tekemättä treeneissä:nolo:. Vetäsen ite sitten muutama viikko ennen skaban päättymispäivää pari kovaa treeniä ko. liikettä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom