hauis-treeneistä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
:p hauis-treeneistä.millaisia treenejä olette tehneet hauiksille.itse treenaan tällä hetkellä hauikset ja ojentajat eripäivinä.tavoitteena olisi jonain päivänä nostaa ne maagiset 100kg hauiskäännössä.kovaa työtähän se vaatii:mad2: miten te olette treenanneet "hanskoja" ja millaisia kokemuksia teillä on? tv:mohikaani:D

Treenasin noin 3-4 kk kädet omana päivänä, ja kehitystä tuli mukavasti ja jaksoi hyvin vääntää. Nyt vaihdoin takasin vanhaan ohjelmaan eli hauikset rinnan jälkeen.

Tosin huomaa että painoissa joudun hieman tinkimään kun tekee hauikset rinnan jälkeen. Mutta samapa tuo jos kehitystä tulee.

Liikkeitä teen 3 ja sarjoja 2, ja joskus pakkotoistoja ja tiputuksia mukaan. Jokainen sarja on kova, eli loppuun asti vedetään. Itselläni on toiminut tiputukset hyvin hauistreeneissä.

Nykyisin hauikset rinnan jälkeen.
Tämän aamun treeni:

Hauiskääntö käsipainoilla n.60 asteen vinopenkillä (ei vuorotahtiin vaan yhtäaikaa, ei supinaatiota vaan kämmenet eteenpäin koko ajan). 1x10, 1x7

Scott-kääntö istuen kapealla otteella mutkatangolla 1x10, 1x8

Scott 1 käden hammer- kääntö käsip. seisten 1x10/käsi

Kahdessa ensimmäisessä liikkeessä eka työsarja on vähän kevyemmällä - mutta silti kunnon - painolla, hyvin puhtaasti. Toiseen laitan vähän lisää ja teen hiukkasen vapaammalla tyylillä, mutta tuntuman säilyttäen.

En tee normaalisti yhtäkään sarjaa epäonnistumiseen asti, vaan jätän sen epäonnistumaan tuomitun toiston tekemättä. Joskus tulee toki vahinkoja, mutta tarkoitus on välttää "failurea" 98%:ssa sarjoista.

Palautukset sarjojen välillä pidän n.max 3 min, raskaimpien liikkeiden palautuksien ollessa se 3min, kevyempien about 2 min.

Haukkarit käsipäivänä, liikkeet hauikselle

2 sarjaa käsipainoilla penkissä
2 sarjaa mutkatangolla
2 sarjaa mutkatangolla myötäotteella

sarjojen pituudet vaihtelee, kolme kiertoa eri pituisilla sarjoilla ja sit alusta

nopeuspenkin jälkeen sunnuntaina tällä lailla

ojentaja:
2-3 sarjaa ranskalaista tai pushdownia taljassa (2 kädellä)
2 sarjaa pushdownia taljassa yhdellä kädellä

hauis:
2-3 sarjaa tangolla
2 sarjaa keskitettyä
1 jotain muuta

mikä idea mutkatangossa on? onko se paremman asennon saamiseksi vai vaikuttaako se hanskaan jotenkin paremmin?

Yates tekee myös ton hauiskäännön vinopenkissä ihan samalla tavalla siinä Blood and Guts videolla, joten kutsukaamme sitä yatesin käännöksi ;) Mielestäni ehkä paras hauisliike scotin ohella.

Viime hauistreenini oli tälläinen:

yatesin hauiskääntö vinopenkissä 2x6-10
scott istuen kapealla otteella 2x6-8
keskitetty hauiskääntö 2x 6-8
hauiskääntö taljassa 2x12-15 toistoa

Kuka muuten on huomannut, että hauiskääntö mutkatangolla ei ota niin hyvin hauiksiin kuin suora? Minulla ei ainakaan... :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Iron_Joe
Kuka muuten on huomannut, että hauiskääntö mutkatangolla ei ota niin hyvin hauiksiin kuin suora? Minulla ei ainakaan... :)

Joo huomattu on. z-tanko ei sovi millään ilveellä mun rakenteelle. Eikä kyllä haittaa yhtään :) suora tankohan ottaa kohdistetummin hauiksiin.

KYSYMYS. Viimesen 2-3 viikon hauistreeneissä huomannut ikävän asian (ylikunnosta ei kyse). Keskitetyssä hauiskäännössä (KP) liikeradan loppu 1/3 on kuin puuroa. Luuhun (olkaluu) sattuu ja tuntuu kuin voimaa ei olisi tuossa viimeisessä kolmanneksessa juuri yhtään. Täytyisikö alkaa treenaamaan nimenomaan tuota viimeistä osuutta? Milläköhän liikkeellä olisi paras, jne, vinkkejä!

KYSYMYS2. Kun / jos teette hauiksille silloin tällöin voimatreenejä, niin jätättekö pidemmät (yli 6-8 toiston sarjat) sarjat tyystin sikseen?

Mää treenaan haboja aika vähän, yhteensä vain neljä sarjaa:
Hauiskääntö käsipainoilla 2 sarjaa
Scott hauiskääntö tangolla 2 sarjaa
Tuntuu että noinkin jo saa habat lukkoon. Pitää sitten kun vaihdan nelijakoiseen ohjelmaan niin lisätä ainakin yksi liike.

aiheen vierestä (anteeksi)...

ST225:

et tee yhtäkään sarjaa failureen? Sehän on kaikkia KP:n MD-ohjeita vastaan. Lihas kasvaa vain jos sitä rasitetaan loppuun asti :p eikös se näin menny? En oo lukenu MD:tä pitkään aikaan ja jotain oon saattanut ymmärtää väärin mutta muistaakseni sanottiin, että on tärkeää treenata pisteeseen jossa ei mene enää yhtäkään puhdasta toistoa ja siihen vielä pistää vaikka pakkotoistoja. Mielestäni olisi loogista että jos voimat eivät _lopu_ kesken missään vaiheessa, ei kropan tarvitse sopeutua.

miksi lähes kaikilla näyttää olevan (vain) 2 sarjaa hauiksille per liike? onko se riitävä, jos tekee esim 3 liiketta? ite oon vääntäny nykyään about 3 liikettä ja niissä 3 sarjaa. sillai on kyllä minulla väsyny hyvin hauikset...
onko muuten normaalia että hauikset väsyy nopeemmin kuin muut lihakset? sen huomaa esim. sarjapainoissa kun vaikka teen toista sarjaa käsipainoilla niin selkeesti vähemmän jaksaa tehä kuin ekassa... vai oonko vaan harhaluulonen?

Eikös kukaan tee hauisliikkeitä taljassa? Itse teen silloin tällöin scott -hauiskääntöä taljassa ja se pumppi jonka siitä saa on IHAN KAUHEA! Tuntuma lihakseen on ihan uskomaton! Muistaakseni Big Ronniekin suositteli joskus haiusliikkeitä taljassa. Kannattaa ainakin kokeilla.

Mulle riittää kyllä 2 liikettä ja 4-6 sarjaa hauiksille. Sen jälkeen on haba kyllä ihan puhki.

Originally posted by AKV
Eikös kukaan tee hauisliikkeitä taljassa? Itse teen silloin tällöin scott -hauiskääntöä taljassa ja se pumppi jonka siitä saa on IHAN KAUHEA! Tuntuma lihakseen on ihan uskomaton! Muistaakseni Big Ronniekin suositteli joskus haiusliikkeitä taljassa. Kannattaa ainakin kokeilla.

Mulle riittää kyllä 2 liikettä ja 4-6 sarjaa hauiksille. Sen jälkeen on haba kyllä ihan puhki.

Taas kerran hauistreenini, joka toimii minulle todella hyvin:

Hauis suoralla tangolla seisten 2*8-6, 1*10

Hauis istuen talja (=ristikkäistaljan tmv keskelle irtopenkki poikittain, jonka alle menen istumaan lattialle. Polvet tukevat penkkiä edessä, jottei se liikkuisi ja kyynärpäät ovat luonnollisesti penkin päällä) 2*10-6, 1*12

Tää jälkimmäinen on ihan kuningasliike mulle toisena liikkeenä. Tuntuma on taivaallinen (vai pitäisikö sanoa helvetillinen)

Originally posted by astro

ST225:

et tee yhtäkään sarjaa failureen? Sehän on kaikkia KP:n MD-ohjeita vastaan. Lihas kasvaa vain jos sitä rasitetaan loppuun asti :p eikös se näin menny? En oo lukenu MD:tä pitkään aikaan ja jotain oon saattanut ymmärtää väärin mutta muistaakseni sanottiin, että on tärkeää treenata pisteeseen jossa ei mene enää yhtäkään puhdasta toistoa ja siihen vielä pistää vaikka pakkotoistoja. Mielestäni olisi loogista että jos voimat eivät _lopu_ kesken missään vaiheessa, ei kropan tarvitse sopeutua.

Ei ole näin yksinkertaista. Jo sarjan alusta lähtien lihakseen tulee mikrotraumaa(riippuen tietenkin painosta ja sen hetkisestä "kunnosta"). Loppuunveto ei sovi läheskään kaikille juuri sen takia että se on hermostolle erittäin raskasta ja hermoston palautuminen kestää kauemmin kuin itse lihasten eli pitää odottaa kauemmin ennen seuraavaa treenikertaa kun olisi lihasten kannalta tarve.+Suorituskyky laskee seuraaviin sarjoihin jne.Muistaakseni s225t joskus mainitsikin ajautuneen ylikuntoon HD-treenillä.

Epäonnistuminen voi johtua hermostollisista tekijöistä tai energiavarojen loppumisesta(saatavilla oleva ATP loppuu/uudelleen muodostus ei toimi hyvin). Netistä löytyy tietoa.

Eihän voimanostajatkaan vedä sarjoja tappiin asti, vaan yleensä jää varaa.

Originally posted by andor
miksi lähes kaikilla näyttää olevan (vain) 2 sarjaa hauiksille per liike?
No ainakin mulla sen takia että kun käsipäivänä on saman serran liikkeitä ojentajalle ja vielä ranteet päälle niin saa jotenkin pidettyä treenin ~ tunnissa. Ja eiköhän tuo 6 sarjaa haukkarille oo ihan riittävä...

Originally posted by astro

ST225:

Mä olen treenannut takana olevasta vajaasta 10:stä treenivuodesta noin 6-7 vuotta tyyliin kaikki työsarjat failureen, eri ohjelmilla, määrillä ja sovelluksilla.
Nykyisin kehityn paremmin kuin koskaan tuona aikana.
No joking here.

KP:n treenikirjoja onkin mun jo tullut kritisoitua varmaan ihan riittämiin.

itse treenaan nykyään hauikset ja ojentajat myös eri päivinä.ennen samalla.saa jotenkin pumpin paremmin.ja kuulin myös että pumpin saa paremmin jos joka toisella viikolla tekee pitkää sarjaa.tuliko tarpeeksi vaikeasti selitettyä:D 15-20 toistojen määrä onko kokemuksia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom