hauis-treeneistä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Painan 4-jakoisella ohjelmalla, jossa yksi päivä ainakin toistaiseksi on pyhitettu käsille. Teen hauikset ennen ojentajajia.

Tässä hauisreenini:

1. vko
Hauiskääntö k.tanko 2*6-8+pakkotoistoja
Hammerkääntö 2*6-10
Talja 2*6-10

2. vko
Hauiskääntö kp. istuen 2*8-12+pudotuksia
Scott k.tanko 2*8-12+(pudotuksia)
Talja 8-12+(pudotuksia)

Kaikki sarjat tehdään loppuun. En käytä jokaisessa reenissä erikoistekniikoita.

Onko teidän mielestä hyvä tehdä esim. hauis ja ojentajapäivänä sillai, että tekee vuorotelleen hauisliike, ojentajaliike, hauisliike jne? Vai ehtiikö toinen lihas "levätä liikaa" aina kun tekee toista?

Itse olen tehnyt jonkun aikaa joka treenissä eri lihasryhmät vuorotellen, en lihasryhmää kerrallaan. Esim: rinta/hauis/rinta/hauis... tai selkä/ojentaja/selkä...

Mielestäni tossa saa lihasryhmästä enemmän irti kun tulee "ylimääräistä" lepoa aina toista lihasryhmää tehdessä. Tuolla saa myös saliajan lyhyemmäksi ja tehokkaammaksi kun voi pitää sarjatauot lyhyinä ~1 min.

Originally posted by jarkko
Itse olen tehnyt jonkun aikaa joka treenissä eri lihasryhmät vuorotellen, en lihasryhmää kerrallaan. Esim: rinta/hauis/rinta/hauis... tai selkä/ojentaja/selkä...

Mielestäni tossa saa lihasryhmästä enemmän irti kun tulee "ylimääräistä" lepoa aina toista lihasryhmää tehdessä. Tuolla saa myös saliajan lyhyemmäksi ja tehokkaammaksi kun voi pitää sarjatauot lyhyinä ~1 min.

joo niin minäkin olen tehny kaikkina treenipäivinä vuorotellen just sen takia että saa nopeemmin treenattua.

Pistetään nyt sitten tähän threadiin jatkoksi, eli
Kumpi tapa on optimaalisempi lihasmassan kasvun kannalta? Eli kannattaisiko väsyttää yksi lihasryhmä kerrallaan vai vuorotella aina esim. selkä/hauis/selkä?
Voisi vaikka muuttaa ohjelmaa sillä tavalla, että vuoroviikoin
vuorotellen ja lihasryhmä kerrallaan...
:)

Originally posted by Ardi
Pistetään nyt sitten tähän threadiin jatkoksi, eli
Kumpi tapa on optimaalisempi lihasmassan kasvun kannalta? Eli kannattaisiko väsyttää yksi lihasryhmä kerrallaan vai vuorotella aina esim. selkä/hauis/selkä?
Voisi vaikka muuttaa ohjelmaa sillä tavalla, että vuoroviikoin
vuorotellen ja lihasryhmä kerrallaan...
:)

No ainakaan selkää ja hauiksia ei varmasti kannata vuorotella.
Rinta/selkä, ojentaja/hauis on luonnollisempia.
Palstalla on ollut myös puhetta rinta/olkapääpunnerrusten vuorottelusta - jotkut tykkää ja toimivaksi todenneet, itse en.

jep jep.

ite oon tehnyt haukkarit selän yhteydessä,tietenkin aina selän jälkeen. selkää tehdessä haukkarit esiväsytetään ennen varsinaisia hauisliikkeitä. mutta en ikinä vuorottelisi niitä keskenään,silloin vaihtaisin hieman lihasryhmiä keskenään. kuten jo joku mainitsikin siittä.:D

tää pakkotoisto sivuilla hengailu on kyl toisiks parasta hommaa mitä mies voi tehdä housut jalassa:) .....vai treenako joku
alasti salilla:lol2:

Re: jep jep.

Originally posted by gladiator
ite oon tehnyt haukkarit selän yhteydessä,tietenkin aina selän jälkeen. selkää tehdessä haukkarit esiväsytetään ennen varsinaisia hauisliikkeitä. mutta en ikinä vuorottelisi niitä keskenään,silloin vaihtaisin hieman lihasryhmiä keskenään. kuten jo joku mainitsikin siittä.:D

tää pakkotoisto sivuilla hengailu on kyl toisiks parasta hommaa mitä mies voi tehdä housut jalassa:) .....vai treenako joku
alasti salilla:lol2:

Eikös Boogie sanonut jossain haastattelussa treenaavansa Manalassa munasillaan?

kyläää

jotain semmoista boogie uhos,näkee kuulemma lihakset paremmin
ku treenaa...tai jotenkin sillai se sitä perusteli:D
mitäköhän atleticol sanottais jos menisin sinne kuukelit paljaana
treenaan,kehtaisin vielä päälle väittää että näkee paremmin lihakset toiminnassa...:hmmm:

Mä oon treenannu käsipäivänä ennenmuinoin aina hauis/ojentaja/hauis/ojentaja. Toimi ihan hyvin. Nykyään teen 3 liikettä ekaks haballe ja sit ojentajille.Sit seuraavassa kierrossa ekaksi ojentajat ja sit hauis. Saa jotenkin paremman pumpin tollai. Tokihan vuorotelen tehdessä saa laitettua isommat painot tankoihin mut so...eiköhän sekin oo taas vaan egosta kiinni haluaako vai ei :cool:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Timppa
Mä oon treenannu käsipäivänä ennenmuinoin aina hauis/ojentaja/hauis/ojentaja. Toimi ihan hyvin. Nykyään teen 3 liikettä ekaks haballe ja sit ojentajille.Sit seuraavassa kierrossa ekaksi ojentajat ja sit hauis. Saa jotenkin paremman pumpin tollai. Tokihan vuorotelen tehdessä saa laitettua isommat painot tankoihin mut so...eiköhän sekin oo taas vaan egosta kiinni haluaako vai ei :cool:

Niin sitä mä just ajattelin että onko se huono kun pumppi ehtii hävitä jos tekee tollai vuorotellen? Eikö kuitenkin sarjojen välinen palautus pitäs olla suunnilleen semmonen että hengitys tasaantuu mutta pumppi vielä tuntuu?

jeejee

niin sä meinaat sitä että ekana yks sarja haukkaria,sit ojentajaa,toinen sarja haukkaria,:eek:
jos se kerta todella toimii niin miksei,mutta henkilökohtaisesti
haluan keskittyä siihen lihasryhmään mitä teen ettei fiilis siihen lihakseen katoo mystisesti:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom