Hauis ja selkä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jjj84
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tilanne on tämä, hauis on kipeä eilisen treenistä ja tänään pitäisi reenata selkää. Eli miten toi hauis mahtaa suhtautuu tähän selkäpäivään? Pilaako se hauiksen palautumisen vai annanko palaa täysillä vaan ja iloitsen huomenna entistäkin kipeämmästä hauiksesta..?

Originally posted by jjj84
Tilanne on tämä, hauis on kipeä eilisen treenistä ja tänään pitäisi reenata selkää. Eli miten toi hauis mahtaa suhtautuu tähän selkäpäivään? Pilaako se hauiksen palautumisen vai annanko palaa täysillä vaan ja iloitsen huomenna entistäkin kipeämmästä hauiksesta..?
Miksi IHMEESSÄ treenaat selkää haukkari treenin jälkeen, varsinkaan heti seuraavana päivänä. Pätee myös toisin päin, ei haukkaria selkäpäivän jälkeen.

Itsellä kyllä on selkä ja hauistreenin välissä vähintään kaksi lepopäivää. Eli voihan se olla seuraavana vuorossa, mutta hieman taukoa tekisi terää. Onko mahdottomuus iskeä jalkapäivää tälle päivälle?

Re: Re: Hauis ja selkä

Originally posted by Jortsu
Miksi IHMEESSÄ treenaat selkää haukkari treenin jälkeen, varsinkaan heti seuraavana päivänä. Pätee myös toisin päin, ei haukkaria selkäpäivän jälkeen.

No reeni on nyt suunnilleen:
rinta haba
selkä
olkapää ojentaja
jalat

yleensä toi menee 7 päivään..

mutta kyllahän tänää vois laittaa ton olka ojentaja..
mutta sitten tulee aina mutta.. eli selkä loppuviikosta häiritsee jalkoja ja taas jalat selkää jos toistepäin tehdään.. eli mä teen kompromisseja noiden välillä ja reenaan sen mukaan.

Eikös selkätreeni kuitenkin vähemmän häiritse jalktreeniä kun hauistreeni selkätreeniä. Toki jos selkäpäivänä tykität hirmuisesti alaselkää...

Originally posted by Ripe
Itsellä kyllä on selkä ja hauistreenin välissä vähintään kaksi lepopäivää. Eli voihan se olla seuraavana vuorossa, mutta hieman taukoa tekisi terää. Onko mahdottomuus iskeä jalkapäivää tälle päivälle?

Ei ihan mahdoton mut eilen iski kevyt "noidannuoli" selkään ja meinasin et pieni repiminen vois loksauttaa ton nikaman takas(on toiminut ennenkin)

Ja toi ohjelma(edellinen viesti) on menty läpi yleensä 5 päiväs ku sali mis käy niin on ollu koko vuoden 2002 kiinni v.loppuisin.. mut ny se on aina auki ni vois vähän muokata tota ohjelmaa.

Originally posted by Ripe
Eikös selkätreeni kuitenkin vähemmän häiritse jalktreeniä kun hauistreeni selkätreeniä. Toki jos selkäpäivänä tykität hirmuisesti alaselkää...

Voishan sen noinki ajatella, taidan ottaa jalat ennen selkää ja teen maastavedon joka toinen viikko ja silloin kevyt kyykky =) ps.jeee, hetki sit meni sadas viesti:hmmm:

Mulla on sama jako, mutta kiertävästi ja vain 3 reeniä viikossa. Pystyy piteleen niitä välipäiviä paremmin. Toissapäivänä tein haukkarit ja tänään on vuorossa selkä. Onnistuu helposti, kun reenaa sitä SELKÄÄ eikä enää uudestaan haukkareita eli keskittyy tekemään homman selällä. Kaikki liikkeet myötäotteella ja tarvittaessa pienemmillä painoilla tuntuman saamiseksi.

Mulla kuuluu selkäreeniin maastavetoakin ja olen kokemuksesta tajunnut siirtää selkä- ja jalkareenit mahdollisimman kauas toisistaan. Se on ykkösprinsiippi mun reeniohjelmassa.

Ompahan hieman hankalaa treenata selkää ettei käy haukkariin. Henk koht olen todennut että varsinkin mitä pienemmillä painoilla tekee niitä "puhtaita" selkäliikkeitä sitä pahemmin käy haukkariin...

Vastaavaa ongelmaa ei tule toisenlaisella jaolla... ;)

Originally posted by Jortsu
Ompahan hieman hankalaa treenata selkää ettei käy haukkariin. Henk koht olen todennut että varsinkin mitä pienemmillä painoilla tekee niitä "puhtaita" selkäliikkeitä sitä pahemmin käy haukkariin...

Vastaavaa ongelmaa ei tule toisenlaisella jaolla... ;)

Teepäs sitten viisaana miehenä, tuosta jaosta semmoinen ettei tule päällekkäisyyksiä. Speksit: ei peräkkäisiä jalka- ja selkäreenejä eikä myöskään peräkkäisiä selkä- ja hauisreenejä eikä luonnollisestikaan myöskään peräkkäisiä rinta- ja olkapää/ojentaja-reenejä. Lava on sinun, ole hyvä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Äijä
Teepäs sitten viisaana miehenä, tuosta jaosta semmoinen ettei tule päällekkäisyyksiä. Speksit: ei peräkkäisiä jalka- ja selkäreenejä eikä myöskään peräkkäisiä selkä- ja hauisreenejä eikä luonnollisestikaan myöskään peräkkäisiä rinta- ja olkapää/ojentaja-reenejä. Lava on sinun, ole hyvä.
Niinpä. En kipua lavalle mutta sanon että kannattaa suunnitella lepopäivät niin että nuo haitat on mahdollisimman pienet.

Originally posted by Äijä

oon ihan samaa mieltä et on mahdotonta reenata niin ettei tuu mitään päällekäisyyksiä.. esim just toi selkä-hauis, jalat-selkä.
Mut yritän selvitä sil et vaihtelee kiertoo niin et noi päällekäin olevat lihakset vaihtuu samalla kun kiertokin..

Minkä takia pitää sitten treenata nelijakoisella ohjelmalla, kun kerran ko päällekkäisyyksiä tulee? Itse treenaan kolmijakoisella työntävät, jalat sekä vetävät ohjelmalla.

Muutenkin olen sitä mieltä, ettei hauis tarvitse paljon treeniä kunnon selkätreenin lisäksi. Katsokaa vaikka voimistelijoiden käsivarsia ja monet niistä ei tee punttireeniä ollenkaan!!

Free weight

Originally posted by Free weight
Minkä takia pitää sitten treenata nelijakoisella ohjelmalla, kun kerran ko päällekkäisyyksiä tulee? Itse treenaan kolmijakoisella työntävät, jalat sekä vetävät ohjelmalla.

Pitää reenata nelijakoisella siksi kun kaikkea täytyy ihmisen kokeilla paitsi kansantanhuja ja pikkusiskoa. Itse reenasin aiemmin kolmijakoisella ja syksyllä siirryin nelijakoiseen. Nyt vaihdoin vielä tuon nelijakoisen ohjelman tahtia kevyemmäksi eli aiemman 4krt/vko himmasin 3krt/vko. Kaikessa on hyvät ja huonot puolensa ja myös perinteisestä työntö/veto/jalka-setistä löytyy haittapuolia.

No joo, oikeessa olet. Erilaisia ohjelmia on hyvä kokeilla silloin tällöin, jotta löytää itselleen parhaimman treenitavan.

Free weight

Oonko oikessa, et sanon, että yläselkää ei välttämättä tarvi saada kipeeksi, että lihaskasvu olisi maximaalinen treenin kannalta? :)

Eilen kysyin kuntosalin ohjaajalta, et mites kun en saa yläselkää kipeeks, vaikka kaikki muut lihasryhmät saan tosi jökkiin seuraavaks päiväks.. no ohjaaja huuteli siinä yhdelle miehelle ja sano sille, että sanoppa sinä 30 vuoden kokemuksella koska oot viimeks saanut yläselän kipeäksi, aika hiljasta oli. :D

Eli ilmeisesti oon oikeessa.. :lol2:

Originally posted by Away
Oonko oikessa, et sanon, että yläselkää ei välttämättä tarvi saada kipeeksi, että lihaskasvu olisi maximaalinen treenin kannalta? :)

Eilen kysyin kuntosalin ohjaajalta, et mites kun en saa yläselkää kipeeks, vaikka kaikki muut lihasryhmät saan tosi jökkiin seuraavaks päiväks.. no ohjaaja huuteli siinä yhdelle miehelle ja sano sille, että sanoppa sinä 30 vuoden kokemuksella koska oot viimeks saanut yläselän kipeäksi, aika hiljasta oli. :D

Eli ilmeisesti oon oikeessa.. :lol2:

Kyllä ainakin minä saan yläselän välillä IHAN tukkoon. Niin että on vaikea nukkua kyljellään kun on helvetin kipeet "siivet".

Ripelle: en ainakaan minä laittaisi jalka ja selkätreenejä peräkkäisiksi. Ei maastanostosta tule mitään jos jalat on kipeänä. Ja toisinpäin.

PieniPenkkaaja: Voisitko kertoa selkäohjelmasi? :rolleyes:
Pitäiskö leukoja vetää leveellä otteella? Poweri ei aivan vielä riitä siihen, joten onko ihan jees, jos teen "tavallisia" leukoja kapella otteella.. vai kannattaisko väkinsin yrittää treenata tolla leveällä otteella (vaikka menis aivan 3-4) ? :confused: Kiitos. :cool:

Originally posted by Away

Ei se lihaksien kipeytyminen välttämätöntä kasvun kannalta ole mutta kyllä minun mielestäni treenissä on jotain vialla jos ei yläselkä ole edes joskus arka treenin jälkeisenä päivänä.

Mutta jos yläselkä paisuu ja tuloksia syntyy niin mitä sitä sitten kivusta tai sen puutteesta välittämään, jatkaa vain samaan malliin.

Re: Re: Re: Hauis ja selkä

Originally posted by jjj84
No reeni on nyt suunnilleen:
rinta haba
selkä
olkapää ojentaja
jalat

Olisiko mahdoton idea vaihtaa rinta/haba ja olka/ojentaja -päivien paikkaa? Tällöin selkätreenin saisi vedettyä täydellä puhdilla kun ei hauisten arkuus haittaisi treeniä. Itselleni tehokas selkätreeni hauistreenin jälkeisenä päivänä on mahdoton idea.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom