Hauis ja selkä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jjj84
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Re: Re: Re: Re: Hauis ja selkä

Originally posted by reiz
Olisiko mahdoton idea vaihtaa rinta/haba ja olka/ojentaja -päivien paikkaa? Tällöin selkätreenin saisi vedettyä täydellä puhdilla kun ei hauisten arkuus haittaisi treeniä. Itselleni tehokas selkätreeni hauistreenin jälkeisenä päivänä on mahdoton idea.

Joo, mä tos koulus tunnin pohtisin ja sit päätin et ny lähtee 8 päivän kierrol joka toinen päivä:

jalat, vatsat
olkapää, ojentaja
selkä, pohkeet
rinta, hauis

Toi ny tuntuu silt et se toimis mul aikast hyvin.. suurimman ongelman mul tekee ojentajat ku niil menee palautuu n.5-7päivää

Mä pystyn tekemään selkä- ja habatreenin hyvin peräkkäin jos vain selkätreeni on ensin. Selkätreenin olen oppinut tekemään niin ettei hauikset kipeydy lainkaan, mutta kipeillä hauiksilla silti selkätreeni kärsii.

Ja olen myös PP:n tapaan saanut yläselan aivan pirstaleiksi :D
Treeni oli tuolloin:
mave 3x6
ylätalja eteen 2x10
alatalja 2x10
olankohautukset 2x15

Eli ei kovin ihmeelliseltä näytä, eikä se sitä olekaan. Liikkeiden ekat sarjat reiluilla painoilla ja 90% tekniikalla ja muut sarjat pienemmillä painoilla ja hyvällä tuntumalla. Ja tietenkin jokainen sarja aivan loppuun asti.

Btw, pelkällä maastavedolla saattaa saada yläselän kipeäksi. Itselläni kävi näin kun olin aloittanut treenin mavella (3x6) ja tuolloin sattuneesta syystä treeni jäi kesken. Seuraavana päivänä oli yläselkä yllättävänkin kipeä.

Originally posted by Away

Pitäiskö leukoja vetää leveellä otteella? Poweri ei aivan vielä riitä siihen, joten onko ihan jees, jos teen "tavallisia" leukoja kapella otteella.. vai kannattaisko väkinsin yrittää treenata tolla leveällä otteella (vaikka menis aivan 3-4) ? :confused: Kiitos. :cool:

Viimeksi sain yläselän kipeäksi näillä liikkeillä: kulmasoutu, alatalja ja leuanveto aika leveälla myötäotteella. Leukoja kannattaa vedellä molemmilla otteilla. Mutta jos leveällä otteella ei saa tarpeeksi toistoja niin tekee liikkeen sitten ylätaljassa.

Kokeilen nyt ens treenissä vetää ekaks leukoja suht leveellä otteella 2-3*max..
Ylätaljaa eteen kapella otteella vaihtaen eri osan kiinni taljaan..
Kulmasoutua käsipainoilla mol. kädet 2*8-12
Alataljaa 2-3*8-12

Helvetti, jos toi ei ala kulkee.. :(

Ylätalja leveellä otteella on ärsyttävin liike mitä salilta löytyy. :D Johtuu siitä tietenkin, kun en osaa tehdä sitä kunnolla.

Pitäiskö näissä selkäliikkeissäkin vetää sarjat aivan loppuun, niin kuin esim. ojentaja tai hauis treeneissä. Sen tiedän et tossa ylätaljassa kannattaa käyttää teknikkaa..
Vai pitäiskö esim. alataljassa vetää eka sarja isolla painolla, et saa sen 8-12 toistoo ja sit vähentää vähän painoo, et tekniikka pysyy, ja et tekee vaikka jonku 15:kin toistoo lopuissa?

Pitäiskö näissä selkäliikkeissäkin vetää sarjat aivan loppuun, niin kuin esim. ojentaja tai hauis treeneissä. Sen tiedän et tossa ylätaljassa kannattaa käyttää teknikkaa..
Vai pitäiskö esim. alataljassa vetää eka sarja isolla painolla, et saa sen 8-12 toistoo ja sit vähentää vähän painoo, et tekniikka pysyy, ja et tekee vaikka jonku 15:kin toistoo lopuissa?

Mä tykkään tehdä aina jokaisen liikkeen ekan sarjan isoilla romuilla ja vähän huonommalla tekniikalla, ei kuitenkaan mitään älytöntä repimistä. Sit muut sarjat pienemmillä painoilla ja hyvällä tekniikalla ja tuntumalla. Tämä pätee oikeastaan kaikkiin lihasryhmiin, selkätreeniin se mielestäni sopii parhaiten.

Täytyypä kokeilla, ainakin just kulmasoudussa, kun tekee yks käsi kerrallaan ja alataljassa toi vois toimia mullakin hyvin, et eka pistää rautaa reiluummin ja sit ne 2 sarjaa vähä pienemmillä painoilla, ja paremmalla tuntuman haulla. Toivottavasti ens selkätreenin jälkeen olis paikat kipeenä :D , tois mukavasti potkua tohon hommaan, koska toi selkätreeni on jumittanut ja pahasti.. :mad2:

Kokeilen nyt ens treenissä vetää ekaks leukoja suht leveellä otteella 2-3*max..
Ylätaljaa eteen kapella otteella vaihtaen eri osan kiinni taljaan..
Kulmasoutua käsipainoilla mol. kädet 2*8-12
Alataljaa 2-3*8-12

Tärkeintä on, ettet vedä käsillä vaan selällä. Täällä palstalla joku joskus sano, että ajattelee vetävänsä kyynerpäillä. Mulla ainakin selkätreeni parantu ton asiosta..

Back
Ylös Bottom