Hauis ja ojentaja samana päivänä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja M30
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

M30

Onko järkee vai ei? :nolo:

Esim. tuolla tavalla:

- hauiskääntö istuen vuorottain
- taljahauiskääntö keskitetty
- keskitetty hauiskääntö käsipainoilla
- hauiskääntö tangolla
- ranskalainen penkkipunnerrus
- ojentajapunnerrus taljassa
- keskitetty ojentajapunnerrus taljassa

_

Ihan hyvin toimii. Mutta melkein parempi olisi esim.

-Hauiskääntö tangolla x2
-Ranskalainen punnerrus x2
-Hammer käsipainoilla x2
-Ojentajapunnerrus taljassa x2
-Keskitetty hauiskääntö x2
-Kick back x2

ojentajille voi lisätä pari sarjaa jos jaksaa :)

Mursu^ sanoi:

-Hauiskääntö tangolla x2
-Hammer käsipainoilla x2
-Kick back x2

ojentajille voi lisätä pari sarjaa jos jaksaa :)
Itse olisin neuvonut kokolailla näin miten Mursu, suosittelen.

Mike sanoi:
Itse olisin neuvonut kokolailla näin miten Mursu, suosittelen.

Ahaa! Olen tehnyt 3x8 tuota oman esimerkin settiä ja on ollut ihan ok! Jotkut tosin väittää, että ei missään nimessä haukkaa ja ojentajaa samana päivänä, siksi kysyinkin viisaammilta! :D Kiitos!
Tuntuu vaan kovin pieniltä nuo Mursun esimerkin sarjamäärät... Olenko sitten treenannut liikaa tai jotain?

Mike sanoi:
Kyllä tuommoinen 6 sarjaa / lihasryhmä pitäisi riittää jos ne kunnolla tehdään.

Pitää hieman "mulkata" ohjelmaa... :) Kiitoksia avusta!

:offtopic: Yritin etsiä äsken searchilla kunnon ohjelmaa jaloille, mikä riittäisi kerran viikossa tehtynä? Siis yhtenä päivä jalat kokonaisuudessa sillain että toimii! Vai pitäisikö jakaa? Kiitos jo etukäteen!

Vähän alkaa jo väsyttämään :D , mutta eiköhän jaloille olisi hyvä vaikka:

Kyykky 3x6
Jalkaprässi 3x10
Reisiojennus 2x10

Reisikoukistus istuen / maaten 2x8
Suorinjaloin maastaveto 2x10

ojennukset voi myös ottaa heti treenin alkuun. Jalkoja voi myös rääkätä enemmän jos vain voimat riittää :whip:

Etu- ja takareidet voi myös jakaa eri päiville jos niin haluaa.

-edit- pohkeet vielä mukaan:

Pohkeet jalkaprässissä x2-3
Pohjeprässi istuen / seisoen x2-3

Hmm..voisin kysästä tässä samassa thereadissa.

Jos teen treenin loppuun hauiskääntö väärinpäin (taljassa ja z-tangolla) eli kyynärvarsia. Niin voiko hammerin heittää helvettiin..?
Lisäksi tulee tehtyä forkuille muutama suorasarja.. :rolleyes:

skuge sanoi:
Hmm..voisin kysästä tässä samassa thereadissa.

Jos teen treenin loppuun hauiskääntö väärinpäin (taljassa ja z-tangolla) eli kyynärvarsia. Niin voiko hammerin heittää helvettiin..?
Lisäksi tulee tehtyä forkuille muutama suorasarja.. :rolleyes:

Mä teen hauiksille sarjat tangolla ensin vastaotteella (normaali) ja sitten myötäotteella. Se jälkeen vielä hammerin ja kyllä pelittää, vaikka ihan noviisi olenkin.

Mursu^ sanoi:
-Hauiskääntö tangolla x2
-Hammer käsipainoilla x2
-Kick back x2
Sama kommentti koskee sitten myös m30:stä. Elikkäs tuosta puuttuu ojentajille kunnon yleisliike. Joku punnerrusliike olisi hyvä vaihtaa tollaisen hilavitkutin liikkeen tilalle. Eli esim. kapea penkki smithissä/tangolla, vastaote kapeapenkki smithissä/tangolla, dippi tai JM press. Tuon yleisliikkeen päälle voi sitten käsiä heilutella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko nuo tarkoitus tehdä superina, vai onko muuten joku erityisen hyvä syy vuorotella hauis ja ojentajaliikkeitä?

Eihän niitä tarvitse superina tehdä. Tuolla vuorottelulla saa vastapumpin aikalailla samanlailla kuin supereina.

En ole aikoihin käsiä noin treenannut. Rupesin vaan ääneen ihmettelemään, kun ei tuota vuorotteluperiaatetta paljon muiden lihasryhmien kasnssa suosita, mutta eipä tuo vastapumpin tavoittelu käynyt mielessäkään.

elikkä onko väite "vastakkaisia lihaksia ei kannata treenata samana päivänä" siis täysin puppua?

Vapaasielu sanoi:
elikkä onko väite "vastakkaisia lihaksia ei kannata treenata samana päivänä" siis täysin puppua?
Onhan se aika puppua. Kyllähän etu- ja takareidetki treenataan samana päivänä, niin miksei myös hauiksia ja ojentajiaki..

Vapaasielu sanoi:

En mä keksi yhtään järkevää syytä, miksei voisi vastakkaisia lihaksia tehdä. Tehdäänhän jalatkin usein yhtenä päivänä ja samalla tavalla siinä on vastakkaiset lihakset kyseessä kuin käsissäkin. Sitä mä vaan en itse tiedä, onko parasta tehdä aina vuoronperään toiselle lihasryhmälle liikkeet, vaiko ensin esim. ojentajat kokonaisuudessaan ja sitten hauikset. Kokeilemalla tuokin varmaan selviäsi.

Timba79 sanoi:
En mä keksi yhtään järkevää syytä, miksei voisi vastakkaisia lihaksia tehdä. Tehdäänhän jalatkin usein yhtenä päivänä ja samalla tavalla siinä on vastakkaiset lihakset kyseessä kuin käsissäkin. Sitä mä vaan en itse tiedä, onko parasta tehdä aina vuoronperään toiselle lihasryhmälle liikkeet, vaiko ensin esim. ojentajat kokonaisuudessaan ja sitten hauikset. Kokeilemalla tuokin varmaan selviäsi.

Samaa mieltä olen itsekin, vaikka monasti olenkin kuullut väittämän, että ei vastakkaisia lihaksia missään nimessä samana päivänä! :arvi:
Tuo vuorottelu vielä hieman arveluttaa, tosin en ole kokeillutkaan vielä. Olen tehnyt ensiksi hauistreenin, ja sitten kevyen/varovaisen venyttelyn jalkeen alkanut ojentajatreenin täysin siemauksin! :D

Muuten, mikä liike on "Hammer"?? :nolo:

M30 sanoi:
Muuten, mikä liike on "Hammer"?? :nolo:

Se on hauisliike joka tehdään käsipainoilla, käsipainoa pidetään "pystyssä", eli peukolo osoittaa ylöspäin. Nimi tulee varmaan siitä, että ote on aika lähellä sitä kun käyttäisit vasaraa.

toolate sanoi:
Sama kommentti koskee sitten myös m30:stä. Elikkäs tuosta puuttuu ojentajille kunnon yleisliike. Joku punnerrusliike olisi hyvä vaihtaa tollaisen hilavitkutin liikkeen tilalle. Eli esim. kapea penkki smithissä/tangolla, vastaote kapeapenkki smithissä/tangolla, dippi tai JM press. Tuon yleisliikkeen päälle voi sitten käsiä heilutella.

Onhan siinä jo ranskikset.

Akkeli sanoi:
Onhan siinä jo ranskikset.
kyllä joku punnerrusliike olisi hyvä olla ohjelmassa myös ojentajille mukana. ei ranskiksessa nyt varsinaisesti mitään valtavia rautoja liikutella. (tosin ei vielä mulla missään muussakaan liikkeessä :rolleyes: )

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom