hauikset kipeiksi!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mik99
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
moni on täällä valitellut ettei tahdo saada hauiksia kipeiksi..:evil:
itse tein keskiviikkona tyypillisen käsi päivän..ja tein istualteen (selkä tuettuna) käsipaino käännön..3x8..kaks ensimmäistä sarjaa meni hyvin ja kolmannessa sarjassa parissa viimeisessä toistossa sai ihan tosissaan vääntää..ja kun olin sen tehnyt alkoi hauikseni olemaan melko loppu mut tein siihen pari liikettä vielä päälle..niin täytyy sanoa että torstaina ja vielä tänään on ollut melkoisen kipeät haukkarit..:kippis1: tankolla en ole saanut läheskään yhtä hyvää tuntumaa..:jahas: otat semmoiset käsipainot että ensimmäinen ja toinen sarja menee ihan hyvin..ja kolmannessa saa jo ihan tosissaan vääntää..ainakin mulla toimii..:worship:

Originally posted by mik99
moni on täällä valitellut ettei tahdo saada hauiksia kipeiksi..:evil:
itse tein keskiviikkona tyypillisen käsi päivän..ja tein istualteen (selkä tuettuna) käsipaino käännön..3x8..kaks ensimmäistä sarjaa meni hyvin ja kolmannessa sarjassa parissa viimeisessä toistossa sai ihan tosissaan vääntää..ja kun olin sen tehnyt alkoi hauikseni olemaan melko loppu mut tein siihen pari liikettä vielä päälle..niin täytyy sanoa että torstaina ja vielä tänään on ollut melkoisen kipeät haukkarit..:kippis1: tankolla en ole saanut läheskään yhtä hyvää tuntumaa..:jahas: otat semmoiset käsipainot että ensimmäinen ja toinen sarja menee ihan hyvin..ja kolmannessa saa jo ihan tosissaan vääntää..ainakin mulla toimii..:worship:

Joo no eiköhän kaikki nyt osaa hauiksiaan treenata. :rolleyes: Ei ne vaan tuu välttämättä kipeeks millään jos on vaikka edes viimeisen vuoden aikana vetänyt hauikset kerran viikossa. Ja mikä mittari toi lihasten kipeytyminen nyt on? Ei ne sen paremmin kehity oli ne nyt kipeet tai ei. Kyllähän ne kipeytyy jos on pitänyt yli pari viikkoa taukoa tai on vasta aloittamassa punttiksella käymisen. Mutta ei se sitä tarkoita, että ne ois silloin treenattu jotenkin tavallista kovemmin.

tämä oli vain neuvo niille jotka ovat valitelleet etteivät saa hauista kipeeksi..!!!!! elä ymmärrä väärin..:D

Re: Re: hauikset kipeiksi!

Originally posted by VahvaJussi
Joo no eiköhän kaikki nyt osaa hauiksiaan treenata. :rolleyes: Ei ne vaan tuu välttämättä kipeeks millään jos on vaikka edes viimeisen vuoden aikana vetänyt hauikset kerran viikossa. Ja mikä mittari toi lihasten kipeytyminen nyt on? Ei ne sen paremmin kehity oli ne nyt kipeet tai ei. Kyllähän ne kipeytyy jos on pitänyt yli pari viikkoa taukoa tai on vasta aloittamassa punttiksella käymisen. Mutta ei se sitä tarkoita, että ne ois silloin treenattu jotenkin tavallista kovemmin.

sitä en väitä etteikö kukaan osaisi tehdä hauista..:curs:
olen itse tehnyt hauiksen kerran viikossa puolen vuoden ajalta eikä oikeastaan ennen kipua ole esiintyny..ja yleensä niin rinta, hartiat/olkapäät, ojentajat, selkä ja jalat ovat kipeänä..vain tuo hauis on ollut se mikä ei yleensä ole kipeytynyt..ja nyt se sitten kipeyty..
ja moni tekee tuon hauiskäännön käsipainoilla seisaaltaan jolloin selkä antaa tarvittaessa apua suoritukseen..:lol2: että senkin voi tehdä monella eri tavalla..tarkoitukseni ei ollut suututtaa ketään..vaan antaa hyvä neuvo..ku monesti näkee niitä jotka valittelee siitä ettei hauikset kipeydy..

Re: Re: Re: hauikset kipeiksi!

olen itse tehnyt hauiksen kerran viikossa puolen vuoden ajalta eikä oikeastaan ennen kipua ole esiintyny..ja yleensä niin rinta, hartiat/olkapäät, ojentajat, selkä ja jalat ovat kipeänä..vain tuo hauis on ollut se mikä ei yleensä ole kipeytynyt..ja nyt se sitten kipeyty..
ja moni tekee tuon hauiskäännön käsipainoilla seisaaltaan jolloin selkä antaa tarvittaessa apua suoritukseen..:lol2: että senkin voi tehdä monella eri tavalla..tarkoitukseni ei ollut suututtaa ketään..vaan antaa hyvä neuvo..ku monesti näkee niitä jotka valittelee siitä ettei hauikset kipeydy..

Miksi haba pitää tulla kipeeksi? no mielummin mä keskityn nyt ojentajiin kun ne on 2/3 käden koosta :D
Kannattaa muistaa, että selkä treenit käy myös haboihin, vaikka se onkin aika kevyt rasitus tai riippuu selkätreenistä :rolleyes:

Joo no mä kuulun niihin, joilla hauis ei kipeydy oikeastaan koskaan, silti hauikset on reippaasti parhaiten kehittynyt lihasryhmä. Eikä mun mielestä ole mitään vikaa tehdä hauista seisten ja heijauttaa viimeisiä toistoja, saa vaan paremmemmin kaikki mehut puristettua irti niistä (kunhan nyt heijautus pysyy sentään kohtuuden rajoissa). Jos heti ensimmäisestä toistosta alkaen rupee heijauttelemaan, niin sit pitäis kyl tiputtaa painoja. Mä aloitan hauikset aina kulmatangolla seisten ja kyllä on niin tehokas liike, että sen jälkeen korkeintaan käsipainoilla pari sarjaa. Kaikki tekee niinkuin parhaakseen näkee.

tarkoitukseni ei ollut suututtaa ketään..vaan antaa hyvä neuvo..ku monesti näkee niitä jotka valittelee siitä ettei hauikset kipeydy..

Toinen hyvä vinkki selän tukemisen ja istumisen lisäksi aloittelijoille on lisätä sinne yläasentoon se kunnon keskittynyt rutistus loppuun.

Itse muistan vieläkin hyvin sen ahaa-elämyksen kun aikoinaan tulin järkiini ja aloin ylhäällä rutistaa lepuuttamisen sijaan - saa mehut huomattavasti paremmin puristettu kuin perinteisellä heiluttelutyylillä.

..kaks ensimmäistä sarjaa meni hyvin ja kolmannessa sarjassa parissa viimeisessä toistossa sai ihan tosissaan vääntää..

Tarkottaaks toi sitä et sä teet sarjan aina siihen asti et toi 8 toistoo on täys, ja sit lopetat kesken? Mulle on ainaki ihan alusta asti opetettu et vaikka pitäs tehdä kasi, niin väännetään sarja loppuun asti vaikka tulis 12.
Ja mulla on kaikki paikat ollu aina vähän kipeet seuraavana päivänä vaikka reeniä on takana jo useempi vuosi. Eihän ne kipeeks tuukka jos lopettaa kesken eikä väännä loppuun asti.

Tarkottaaks toi sitä et sä teet sarjan aina siihen asti et toi 8 toistoo on täys, ja sit lopetat kesken? Mulle on ainaki ihan alusta asti opetettu et vaikka pitäs tehdä kasi, niin väännetään sarja loppuun asti vaikka tulis 12.
itse koin tuon ironmindin ahaa-elämyksen tajutessani ettei joka liikettä (varsinkaan ensimmäistä) vedetä loppuun asti, muuten loppuu mehut kesken ja viimeiset liikkeet menevät aivan vituilleen.

viimeiseen liikkeeseen puristetaan ne viimeisetkin voimat, heijarilla ja cheatilla ;)

Ja mulla on kaikki paikat ollu aina vähän kipeet seuraavana päivänä vaikka reeniä on takana jo useempi vuosi. Eihän ne kipeeks tuukka jos lopettaa kesken eikä väännä loppuun asti.
tästä päästän taas siihen onko se kipeytyminen mikään hyvä juttu...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by vitvall
itse koin tuon ironmindin ahaa-elämyksen tajutessani ettei joka liikettä (varsinkaan ensimmäistä) vedetä loppuun asti, muuten loppuu mehut kesken ja viimeiset liikkeet menevät aivan vituilleen.

viimeiseen liikkeeseen puristetaan ne viimeisetkin voimat, heijarilla ja cheatilla ;)

tästä päästän taas siihen onko se kipeytyminen mikään hyvä juttu...

Kyllä siihenki tottuu et vetää ne loppuun. Ei mee mikään vituilleen kun lihakset totuttaa siihen et niistä OIKEESTI ottaa kaiken irti.

Eikä sillä lihaskivulla kai mitään merkitystä oo lihasten kasvun kannalta, mut mulle se ainaki kertoo et reeni on oikeesti tehonnu.
Ja oon kai sen verran masokisti et tykkään lihaskivusta:)

Re: Re: hauikset kipeiksi!

Originally posted by Powerhousu
Tarkottaaks toi sitä et sä teet sarjan aina siihen asti et toi 8 toistoo on täys, ja sit lopetat kesken?

joo eli jos on tarkoitus tehdä se 3x8 niin yritän joka sarjassa saada sen kaheksan..

Re: Re: Re: Re: hauikset kipeiksi!

Originally posted by makew
Miksi haba pitää tulla kipeeksi? no mielummin mä keskityn nyt ojentajiin kun ne on 2/3 käden koosta :D
Kannattaa muistaa, että selkä treenit käy myös haboihin, vaikka se onkin aika kevyt rasitus tai riippuu selkätreenistä :rolleyes:

itselläkin ojentajat ovat mieluisampi lihas ryhmä kuin hauikset..sarjapainojen perusteella mulla ojentajat ja hauikset ovat tasavahvoja..

Mä oon ottanut nyt sen tyylin, että en heitä yhtään vauhtia vaan puristan aina kovaa hauiksilla sen painon ylös. Olkavarret on laitettu pikaliimalla kylkiin kiinni ja alaslasku on todella hidas. 3x12 joista eka helpohko, toinen vaikea ja viimenen suoliulkona mallia.

Sen jälkeen 1 sarja arskan signature liikettä ja 1 sarja hammeria edellä mainitulla tyylillä, liikerata sama kuin söisi jäätelöä.:thumbs:

5 sarjaa, yksinkertainen on kaunista.

EDIT. lisätty puuttuva pilkku.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom