hauikseen leveyttä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lazzie
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikkäs tämmöoiseen ongelmaan törmäsin että mielestäni hauikseni olisi jo riittävä korkea huipusta
Mutta leveyttä saisi tulla rutkasti lisää. Vinkkejä kiitos :)

Taitaa olla kokolailla lähes mahdotonta pelkkää leveyttä hauikseen kehittää. Genetiikka sen määrittelee pääasiassa millaset niistä kunkin lihaksista tulee ja harvoin kenelläkään on itsellään edes symmetriset kädet.

kolmiulotteisuutta hauikseen tuo hammer kääntö, jos se ei ole isona osana hauistreenejä tällä hetkellä niin muuta asia pikimmiten.

Mää oon sitä mieltä että hammer käännöt kasvattaa hauiksen huippua ja sitten ihan perus vastaotteella tekeminen suoralla tangolla tuo leveyttä siihen, IMO.
Korjatkaa jos olen täysin pielessä asian suhteen.

Eikös tämä hammerkääntö ota enemmän lihakseen nimeltä m. brachialis, joka on vähän enemmän tuola hauiksen sisäpuolella. Mun käsittääkseni tämä lihas tuo sitä kokoa, joka taas antaa isomman vaikutelman siitä hauiksesta eri suunnista katsottuna, kuten ylempänä sanottiinkin ( kolmiulotteisuutta ).

Sitten jos väännetään sitä ''normaalia'' hauiskääntöä, kuten vaikka tangolla tai keskitetysti niin rasitus menee enemmän bicepsille, joka taas on se niin sanottu hauis hauis, jota sitten sielä kylillä pullistellaan kavereiden kanssa..

Jatka sitä normaalia hauiksen tekoa, mutta ota siihen nyt lisänä muutama sarja hammeria loppuun. Sillä saat hyvän lopputuloksen aikaan.

Geenit ja raaka lihasmassa sitä leveyttä parheiten tuovat. Tuettuna esim. scotissa ottaa myös tuohon yllämainittuun brachialikseen.

brachialis.webp

Hammerit ottaa forkkuihin enemmän kuin tavalliset käännöt.

Tuon brachialiksen pystyy tuntemaan , jos yhtään lihaa on, pitämällä kättä vajaassa koukussa jännitettynä kämmen itseenpäin, niin pitäisi tuohon ulkosyrjään ennen taivetta tulla möykky.

Jep! Eihän sillä pilkunviilauksella ja nysväyksellä päästä mihinkään lopputulokseen. Geenit määrää ja tärkeimpänä se, että treenataan hyvin ja monipuolisesti ja kovaa ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Omasta mielestäni "pituutta" haupitsiin parhaiten tuo, kun tekee hauiskääntöjä istuen selkänoja vinossa ja kunnolla venyttää hauista alhaalla. Ei mitään ylös-alas-rykimistä, vaan halittu supistus ja venytys. Suuremman pumpin saa aikaan kun kääntää ranteita hiukan supistuksen aikana. Kapeat leuat tai hammerleuat ovat myös todella hyvä liike varsinkin hitailla negatiivisilla. Mutkatangolla erilaisilla otteilla saa hiukan erilaisen tuntuman, mutta eipä mikään erityisesti leveyttä taida tuoda.

Suoraan tankoon, mielellään kyykkyräkissa vitusti painoa ja sillai et takaraivo hipoo maata niin turpoo käpälät

Taidan masentua geeneihini mutta koitan ensin painottaa treeneissä myötäotekääntöjä ja hammereita jotka ei varsinaisesti kovin suurta roolia ole käsitreenissä näytelleet :) kiitos vinkeistä!

Itse olen pitänyt mukana juurikin hammereita ja z-tanko myötäkääntöjä.

Toisekseen, elä unohda sitä ojentajaakin kiusata monelle eri tapaa, eli sama homma... myötäote, vastaote, hammerote... pakkaa sitä ojentajaa ja hauista monesta eri kulmasta, niin eiköhän se käsi turpoa kun tavaraa alkaa ilmestyy eri muodoissa.

Käden kokoon olen pääasiallisesti tyytyväinen, ojentajat ovat kyllä saaneet rankaisua kun niitä olen painottanut :) mutta onko antaa vinkkiä vielä tuohon z-tanko myötäotekääntöön? Eli voisiko sen ottaa hetkellisesti pääliikkeeksi, sarjamäärä ja toistomäärää? Anteeksi vielä tietämättömyyteni :D

Käden kokoon olen pääasiallisesti tyytyväinen, ojentajat ovat kyllä saaneet rankaisua kun niitä olen painottanut :) mutta onko antaa vinkkiä vielä tuohon z-tanko myötäotekääntöön? Eli voisiko sen ottaa hetkellisesti pääliikkeeksi, sarjamäärä ja toistomäärää? Anteeksi vielä tietämättömyyteni :D
Eipä tuota nyt ehkä pääliikkeeksi kannata ottaa, ainakaan pitkäksi aikaa. Myötäotteella tehdyn hauiskäännön pääkohde on juuri brachioradialis, jolle tulee hittiä kyllä ihan normi hauiskäännössä ja souduissa jne. Jos välillisesti nyt vaan haluaa vähän keskittyä siihen, niin voihan tuota veivata. Tuskin on kuitenkaan syytä hauiksen kustannuksella keskittyä pelkkään brachioradialikseen. Hauis, brachialis ja brachioradialis kuitenkin työskentelevät souduissa ja leuoissa ja yleensäkin vetoliikkeissä, joten niitä ei välttämättä tarvitse miljoonasta eri kulmasta raiskata jo kerta. Semipieniä lihaksia kuitenkin on kyseessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom