Hattrick-turnaus?

taitaa meikä lähteä suomencupista laulukuoroon heti ekan matsin jälkeen...vitosdivarin joukkue vastassa,ite seiskassa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pulla sanoi:
Maalivahtejahan et kykene reenauttamaan kuin kahta kerrallaan joten niillä ei pitkällä tähtäimellä kauhean koviin taloudellisiin nousuihin kyetä. Keskikenttämiehistä maksetaan eniten (tai ainakin maksettiin ennekuin keskikentän tärkeyttä laskettiin) ja niitä pystyy reenauttamaan 6 kerrallaan. Hitaammin ne kyllä kehittyvät mutta jos ostat pari 17-18v jannua niin parissa kolmessa kaudessa saat niistä rahaa 2-4 miljoonaa kappaleelta, hyvällä säkällä enemmänkin. Oon myös huomannut, että keskikenttämiehillä vaikuttaa yllättävän paljon syöttely, kestävyys ja puolustus. Sitten kun lähtee ostamaan keskikenttämiestä jolla kaikki nämä ovat edes kohtuullisella tasolla niin rahaa palaa ja paljon...

Tämä on sun näkemys asiasta. Mulla on omat jujut ja suunnitelmat ja rahaa on jo tienattu ;)

Hippa sanoi:
Tämä on sun näkemys asiasta. Mulla on omat jujut ja suunnitelmat ja rahaa on jo tienattu ;)

Jep, tuo on kyllä ihan totta, että jokainen taaplaa tyylillään, sinänsä tuo eri treenimuotojen käyttö tuo mielenkiintoa myös peluutukseen, treenattava alue on siis tärkeässä roolissa taktiikkaa valitessa..ja sanoo kuka tahansa mitä vain, niin ei ht-maailmassa ole mitään ylivoimaista treeniä.

Kyllä tuo maalivahtien treenaaminen on nimenomaan hyvä valinta aloittelijalle. Tarvitsee vain 2 investointia vrt. 10 keskikenttä-treenattavaa. Alussa nuo rahat ei tunnetusti kasva puissa. Mullakaan ei ole vielä varaa ostaa riittävää määrää tarpeeksi nuoria lupauksia. Jossain vaiheessa sitten kannattaa vaihtaa tuottavampaan treeniin.

Hippa sanoi:

Niin siis tuo ei ole pelkkä minun näkemykseni vaan tuolla tavalla hommansa hoitavat Hattrickin ronniecolemanit, Ruotsin parhaat ja isot pojat muailmalla. Rahaahan tienaa tyylillä kuin tyylillä mutta katos jos haluaa ansaita isoa euroa optimaalisesti niin se on taas toinen juttu... ;)

Hattrickin ronniecolemanit kun ovat näet tutkineet pelin porsaanreikiä ja oikeasti ajatuksella miettineet miten pelissä pärjää. Pahimmat day-trade jannut on vetänyt parissa hassussa kaudessa 100 000 000e tilille pelkästään ostamalla pelaajan halvalla ja myymällä hiukan kalliimmalla samointein. Tämä tosin edellyttää jatkuvaa koneen ääressä istumista mutta kuitenkin.

Ja siis maalivahdeilla tienaaminen ei todellakaan ole edes lähellä ison rahan tienaamista.

Kyllä tuo maalivahtien treenaaminen on nimenomaan hyvä valinta aloittelijalle. Tarvitsee vain 2 investointia vrt. 10 keskikenttä-treenattavaa.

Huomasithan, että keskikenttämiehiä ei tarvitse ostaa kuin 6? Ja jos ostat vaikka 4 nuorta suht pätevää jannua niin 3 max kautta ja sulla on 6 pelaajaa joiden arvo kaupassa on 2-5Me tai enemmän. Pääseekö tähän kahdella kassarilla?
Ei.

Hattrickiä kun näet pitää pelata minimissään 2-3 kokonaisen kauden tavoitteita ajatellen.

Ugh, olen puhunut. Kokemuksen syvällä rintaäänellä.

Pulla: laiturit saavat puolet keskikenttätreenistä, joten jos sinne ei osta treenattavia niin menettää joka viikko 4 puolikasta treeniä eli 2 täyttä treeniä. Say no more.

Tarkemmin laskeskeltuani olet oikeassa tuossa treeniasiassa, mutta se edellyttää että alun 300k käytetään junnuihin (ehkä ihan 2-5Me arvoon /kpl ei pääse niillä hankinnoilla) ja sitten eletään vedellä ja leivällä (tunalla ja rahkalla) se kolme kautta, tai kauemmin kun random arpoo treenattaville loukkaantumisia (niinkuin mulla). Tehokasta muttei hauskaa.

No tuon laituri-asian tiesin mutta jos yhden tason nousu edellyttää esim 10 viikkoa niin silloin laituri kehittyy 20:ssä viikossa ja siksi niissä ei ole mitään järkeä peluuttaa keskikenttämiestä. Laitureiksi laitureita, kokeneita sellaisia, ei keskikenttämiehiä. Tämän takia sanoin, että 6 miestä.

Ja esimerkkejä omista keskikenttämiehistä:

Juan Bustillo
Ostettu 21.7.2004 1. FC Unterbrunn Keit 150 000 € TSI 850

Nyt Total Skill Index (TSI): 14 980 Wage: 3 216 €/week

Paolo Bissoli
Ostettu 18.5.2004 Los Porteños Keit 49 500 € TSI 38
Nyt Total Skill Index (TSI): 11 150 Wage: 2 736 €/week

Manuel López Valdivielso
Ostettu 5.9.2004 willys team Keit 320 000 € 1 880
Nyt Total Skill Index (TSI): 12 660 Wage: 2 304 €/week

Esimerkiksi noita en nyt näet kauhean kalliina sijoituksia. Tuosta puuttuu vielä muutama jotka olen myynyt ja joiden tietoja en saa selville.

Sitten sellainen toinen huomio ja apu mitä voisin kertoa mikäli joku ei tiedä. Eli niihin paikkoihin mihin ei ole tarkoitus panostaa moneen hetkeen on erittäin kannattavaa ostaa kokeneita kehäkettuja. sellaisia kolmekymppisiä ja ehkä vanhempiakin. Loistavilla kyvyillä varustettuja vaareja saa pirun halvalla ja he ottavat aina vähintään ne 4 tähteä pelissä. Jostain syystä moni kammoksuu sen ikäisiä pelaajia...

Pulla sanoi:
Hattrickin ronniecolemanit kun ovat näet tutkineet pelin porsaanreikiä ja oikeasti ajatuksella miettineet miten pelissä pärjää. Pahimmat day-trade jannut on vetänyt parissa hassussa kaudessa 100 000 000e tilille pelkästään ostamalla pelaajan halvalla ja myymällä hiukan kalliimmalla samointein. Tämä tosin edellyttää jatkuvaa koneen ääressä istumista mutta kuitenkin.

Ja siis maalivahdeilla tienaaminen ei todellakaan ole edes lähellä ison rahan tienaamista.

Kuten sanoin, mulla on omat jujut ja suunnitelmat. Luultavasti ei ole sieltä yleisemmästä päästä.

Istun duunissa 8h päivässä netin äärellä suurimman osan ajasta kykeneväisenä seurailemaan siirtolistoja sun muuta pientä säätöä.

En ole tietäkseni puhunutkaan isojen rahojen tienaamisesta :) Alku on kaikille hankala ja vie aikaa ennen kuin voi todella satsata uusiin pelaajiin. Luultavasti itsekin siirryn myöhemmässä vaiheessa tuottoisampaan toimintaan, mutta keräilen nyt rahaa näillä suunnitelmilla, jotka on kuitenkin käytännössä todettu toimiviksi.

Pulla sanoi:
Sitten sellainen toinen huomio ja apu mitä voisin kertoa mikäli joku ei tiedä. Eli niihin paikkoihin mihin ei ole tarkoitus panostaa moneen hetkeen on erittäin kannattavaa ostaa kokeneita kehäkettuja. sellaisia kolmekymppisiä ja ehkä vanhempiakin. Loistavilla kyvyillä varustettuja vaareja saa pirun halvalla ja he ottavat aina vähintään ne 4 tähteä pelissä. Jostain syystä moni kammoksuu sen ikäisiä pelaajia...

Toi on sellainen asia, jota olenkin pohtinut. Tolla tavalla voi samaan aikaan keskittyä siihen treenaukseen ja menestyä peleissäkin. Keskustelua aiheesta ei kovinkaan paljoa ole HT:ssä. Tai ainakaan en ole vielä huomioinut.

Pulla sanoi:

Minä en suosittele tätä. Vanhemmat pelaajat ovat kokemuksen myötä parempia kuin nuoremmat, mutta niiden arvo laskee todella nopeasti. Sitten kun ostat paremman pelaajan tilalle, et saa vanhasta pelaajasta mitään takaisin. Nuori pelaaja taasen kerää kokemusta ja sen arvo vain kasvaa. Myydessä sen saat vähintään omat takaisin. Tietysti kokeneemmat pelaajat pelaavat paremmin ja sitä myötä joukke menestyy paremmin, mutta silti olen aina suosinut nuoria pelaajia.

Marcules sanoi:
Minä en suosittele tätä. Vanhemmat pelaajat ovat kokemuksen myötä parempia kuin nuoremmat, mutta niiden arvo laskee todella nopeasti. Sitten kun ostat paremman pelaajan tilalle, et saa vanhasta pelaajasta mitään takaisin. Nuori pelaaja taasen kerää kokemusta ja sen arvo vain kasvaa. Myydessä sen saat vähintään omat takaisin. Tietysti kokeneemmat pelaajat pelaavat paremmin ja sitä myötä joukke menestyy paremmin, mutta silti olen aina suosinut nuoria pelaajia.

Pullan ehdotus tuskin hakee voittoa. Tarkoitus on saada halvalla hyvin menestyviä pelaajia, jotka voi sitten erottaa, kun eivät enää ole hyödyksi. Tapa menestyähän tuokin on. Kaikki riippuu siitä, mitä itse pelissä hakee :)

Koska kaikkia pelaajia ei voi kuitenkaan treenata en itse ainakaan näe mitään suurempaa estettä yrittää menestyä peleissä tällä tavalla. Treenattavat on nuoria ja muut pelaajat vanhoja (edullisia) partoja :)

Marcules sanoi:

Niin siis jos otetaan nyt esimerkiksi minun puolustuskalustoni. Pakit, jotka ovat maksaneet minulle 86ke ja 80ke ottavat hyväkuntoisina aina 3-4 tähteä ottelussa. Taasen ne kaksi jotka maksoivat 150ke ja 250ke eivät ota yhtään sen enempää. Nuo kaksi edellistä eivät kyllä mielestäni ole kovinkaan suuria sijoituksia, varsinkaan kun vertaa siihen iloon minkä niistä saa irti, eikä hinnanlaskulla tässä kohtaa ole mitään väliä, koska sijoitus oli pieni.

Kokeneita pelaajia siis ainoastaan niille paikoille mitä ei ole tarkoitus treenata piiiiitkään aikaan. Itse treenasin 3 kautta keskikenttää ja nyt siirryin hyökkäykseen. Puolustukseen ja laitureiksi sitten kokeneempaa kalustoa. Vanhemmat pelaajat eivät esim. koskaan tee kokemattomuudesta johtuvia virheitä mitkä usein kostautuvat vastustajan maalipaikkoina.

Voitais varmaan tossa muutaman viikon päästä pakkis-ht-cupia alotella, kun kaikki on jo tippunu cupista..

tämmösen ostin tossa just viime kaudesta säästyneillä rahoilla:
870 000 maksoin :)

Wendell Ingram
20-vuotias, välttävä kunto, terve
Hän on suosittu kaveri, joka on levollinen ja suoraselkäinen.
Hänen kokemuksensa on tuhoisa ja hän on kelvollinen johtaja.

Kansallisuus: USA
Total Skill Index (TSI): 6 950
Palkka: 5 496 €/viikko Sisältää 20% Bonuksen
Omistaja: kootee
Varoitukset: 0
Loukkaantumiset: Terve

Kestävyys: kehno Maalivahti: mahtava
Pelinrakennus: kurja Syöttäminen: tuhoisa
Laituri: tuhoisa Puolustus: tuhoisa
Maalinteko: kurja Erikoistilanteet: tuhoisa

ihan hyvällä hinnalla sain?

Saakeli kun ite pelaan lontoon kielellä tota peliä, niin en tarkkaan tiedä mitä tuo "mahtava" vastaa. Käännökset kun näet menevät ristiin välillä aika pahasti. Mutta jokatapauksessa ei huono hankinta, varsinkin kun hyvä maalivahti nostaa koko puolustuksen arvosanaa.

Pulla sanoi:
No tuon laituri-asian tiesin mutta jos yhden tason nousu edellyttää esim 10 viikkoa niin silloin laituri kehittyy 20:ssä viikossa ja siksi niissä ei ole mitään järkeä peluuttaa keskikenttämiestä. Laitureiksi laitureita, kokeneita sellaisia, ei keskikenttämiehiä. Tämän takia sanoin, että 6 miestä.
Mun näkemys taas on, että laitureina kk-treenajaan kannattaa peluuttaa nuoria laitureita, joilla on siis laituritaitoa, mutta pelinrakennustaitoa puuttuu. Laitureiden pelinrakennus vaikuttaa kk-arvosanaan ja siksi paremmalla kk:lla varustetusta saa enemmän rahaa (no aika pientä rahaa on tarjolla, tiedän). Jos nopeaa menestystä hakee, niin sitten avauskenttään voi laittaa vanhat patut ja häviää vain yhden treenin /vk.
Ja esimerkkejä omista keskikenttämiehistä:

Juan Bustillo
Ostettu 21.7.2004 1. FC Unterbrunn Keit 150 000 € TSI 850

Nyt Total Skill Index (TSI): 14 980 Wage: 3 216 €/week

Paolo Bissoli
Ostettu 18.5.2004 Los Porteños Keit 49 500 € TSI 38
Nyt Total Skill Index (TSI): 11 150 Wage: 2 736 €/week

Manuel López Valdivielso
Ostettu 5.9.2004 willys team Keit 320 000 € 1 880
Nyt Total Skill Index (TSI): 12 660 Wage: 2 304 €/week

Esimerkiksi noita en nyt näet kauhean kalliina sijoituksia.
No ihan normaaleja sijoituksia muutaman kauden pelanneelle, mutta eikös nyt puhuttu VII tai VIII -divarissa aloittavasta joukkueesta? Ei taida yli 500k irrota ilman konkurssia. Ja hukkaanhan noidenkin treeni menee jos ei osta ensin sitä kunnolista valmentajaa (muutama sata tonttua helposti).
Samaa mieltä, tosin se jälleenmyyntiarvo noilla tosiaan on aika lailla 0. Ja itse saan jostain syystä omassa sarjassani parempia arvosanoja vähemmän kokeneille ja vähemmän tähtiä kerääville kavereille, kuin noille joilla tähdet vielä tuikkii, mutta TSI on hyytynyt jo jonnekin puoleen alkuperäisestä.

Pulla, laskitko muuten paljonko sulle käytännössä maksoi tuo treenityypin vaihtaminen? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun monet tuskailevat sen kanssa.

Btw, mahtava taitaa olla formidable? Eli erinomaisesta seuraava? TSI:kin viittaisi niille main. Suomeksi noi termit on kyllä tosiaan aika outoja.

Arvid sanoi:
Pulla, laskitko muuten paljonko sulle käytännössä maksoi tuo treenityypin vaihtaminen? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun monet tuskailevat sen kanssa.

En laskenut mutta sitä varten myin pois ylimääräiset keskikenttämiehet, joista sain 2 250 000e, 2 000 000e ja yhdestä ehkäpä liian aikaisin myydystä pelaajasta 1 300 000e. Tilalle sitten nuoria kärkiä, 900 000e ja 825 000e. Vielä on myymättä 1 keskikenttämies jonka arvon laskin, että nousee tällä viikolla. Siitä saan vissiin 2-3Me joka taas sijoitetaan pariin hyökkääjään tai yhteen kunnon maalivahtiin. 2Me saa ainakin sellasen kassarin joka ottaa sen 5 tähteä pelissä ja parantaa hyvin puolustuksenkin arvosanaa.

edit: ja mitä tuohon alkuun tulee, niin IMO alussa kannattaa olla huolella velkaa, näin olen joskus muinoin lukenut isojen poikien sanovan. sellaset 300 000e velkaa niin heti on alussa 500 000e pelimarkkaa millä voi kohentaa joukkuetta. Sieltä velkasuosta kyllä noustaan pikkuhiljaa...

Mun mielestä sitä velkaa (otin 200k€) oli törkeän vaikea maksaa pois kun tulot oli 100k€/2vk luokkaa. Ei ollut varaa minkäänlaiseen henkilökuntaan ja loukkaantumiset oli aika tappoa. Mutta menestykseen on monta tietä, itse selvisin veloista vasta parilla kohtalaisella junnunostolla.

Arvid sanoi:
Mun mielestä sitä velkaa (otin 200k€) oli törkeän vaikea maksaa pois kun tulot oli 100k€/2vk luokkaa. Ei ollut varaa minkäänlaiseen henkilökuntaan ja loukkaantumiset oli aika tappoa. Mutta menestykseen on monta tietä, itse selvisin veloista vasta parilla kohtalaisella junnunostolla.

Mulla on erilainen kokemus.. Oli nimittäin velkaa 300k ja sitten oli taas plussalla 200k ja nyt on taas miinusta joku 100k.. Heh. Olen kuitenkin positiivisin mielin raha-asioiden suhteen :)

(Olen pelannut pari viikkoa)

Arvid sanoi:

Ite oon kyllä kokenut että sitä velkaa ei kannata pelätä, alussa kesti tosin aika pitkään että pääsi nousemaan takaisin plussalle, mutta nykyään tommosen 200k€ velan saa takaisin kahdella kotiottelulla, itsellä nuo sponsoritulot kattaa periaatteessa kaikki kiinteät kulut(palkat, stadionkulut).

Aika kovaa tuottoa saa velalleen odottaa jos sillä pystyy 5% viikottaiset korot makselemaan. Mutta HT-maailma onkin erilainen day-treidaajan silmin.

Äsken lipsahti taas velan puolelle, kun pistin stadikan turpoamaan... mutta kyllä tuo nyt maksellaan parissa viikossa ilman pelaajamyyntejä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom