Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pulla sanoi:Maalivahtejahan et kykene reenauttamaan kuin kahta kerrallaan joten niillä ei pitkällä tähtäimellä kauhean koviin taloudellisiin nousuihin kyetä. Keskikenttämiehistä maksetaan eniten (tai ainakin maksettiin ennekuin keskikentän tärkeyttä laskettiin) ja niitä pystyy reenauttamaan 6 kerrallaan. Hitaammin ne kyllä kehittyvät mutta jos ostat pari 17-18v jannua niin parissa kolmessa kaudessa saat niistä rahaa 2-4 miljoonaa kappaleelta, hyvällä säkällä enemmänkin. Oon myös huomannut, että keskikenttämiehillä vaikuttaa yllättävän paljon syöttely, kestävyys ja puolustus. Sitten kun lähtee ostamaan keskikenttämiestä jolla kaikki nämä ovat edes kohtuullisella tasolla niin rahaa palaa ja paljon...
Hippa sanoi:Tämä on sun näkemys asiasta. Mulla on omat jujut ja suunnitelmat ja rahaa on jo tienattu ;)
Hippa sanoi:Tämä on sun näkemys asiasta. Mulla on omat jujut ja suunnitelmat ja rahaa on jo tienattu ;)
Kyllä tuo maalivahtien treenaaminen on nimenomaan hyvä valinta aloittelijalle. Tarvitsee vain 2 investointia vrt. 10 keskikenttä-treenattavaa.
Pulla sanoi:Hattrickin ronniecolemanit kun ovat näet tutkineet pelin porsaanreikiä ja oikeasti ajatuksella miettineet miten pelissä pärjää. Pahimmat day-trade jannut on vetänyt parissa hassussa kaudessa 100 000 000e tilille pelkästään ostamalla pelaajan halvalla ja myymällä hiukan kalliimmalla samointein. Tämä tosin edellyttää jatkuvaa koneen ääressä istumista mutta kuitenkin.
Ja siis maalivahdeilla tienaaminen ei todellakaan ole edes lähellä ison rahan tienaamista.
Pulla sanoi:Sitten sellainen toinen huomio ja apu mitä voisin kertoa mikäli joku ei tiedä. Eli niihin paikkoihin mihin ei ole tarkoitus panostaa moneen hetkeen on erittäin kannattavaa ostaa kokeneita kehäkettuja. sellaisia kolmekymppisiä ja ehkä vanhempiakin. Loistavilla kyvyillä varustettuja vaareja saa pirun halvalla ja he ottavat aina vähintään ne 4 tähteä pelissä. Jostain syystä moni kammoksuu sen ikäisiä pelaajia...
Pulla sanoi:Sitten sellainen toinen huomio ja apu mitä voisin kertoa mikäli joku ei tiedä. Eli niihin paikkoihin mihin ei ole tarkoitus panostaa moneen hetkeen on erittäin kannattavaa ostaa kokeneita kehäkettuja. sellaisia kolmekymppisiä ja ehkä vanhempiakin. Loistavilla kyvyillä varustettuja vaareja saa pirun halvalla ja he ottavat aina vähintään ne 4 tähteä pelissä. Jostain syystä moni kammoksuu sen ikäisiä pelaajia...
Marcules sanoi:Minä en suosittele tätä. Vanhemmat pelaajat ovat kokemuksen myötä parempia kuin nuoremmat, mutta niiden arvo laskee todella nopeasti. Sitten kun ostat paremman pelaajan tilalle, et saa vanhasta pelaajasta mitään takaisin. Nuori pelaaja taasen kerää kokemusta ja sen arvo vain kasvaa. Myydessä sen saat vähintään omat takaisin. Tietysti kokeneemmat pelaajat pelaavat paremmin ja sitä myötä joukke menestyy paremmin, mutta silti olen aina suosinut nuoria pelaajia.
Marcules sanoi:Minä en suosittele tätä. Vanhemmat pelaajat ovat kokemuksen myötä parempia kuin nuoremmat, mutta niiden arvo laskee todella nopeasti. Sitten kun ostat paremman pelaajan tilalle, et saa vanhasta pelaajasta mitään takaisin. Nuori pelaaja taasen kerää kokemusta ja sen arvo vain kasvaa. Myydessä sen saat vähintään omat takaisin. Tietysti kokeneemmat pelaajat pelaavat paremmin ja sitä myötä joukke menestyy paremmin, mutta silti olen aina suosinut nuoria pelaajia.
Mun näkemys taas on, että laitureina kk-treenajaan kannattaa peluuttaa nuoria laitureita, joilla on siis laituritaitoa, mutta pelinrakennustaitoa puuttuu. Laitureiden pelinrakennus vaikuttaa kk-arvosanaan ja siksi paremmalla kk:lla varustetusta saa enemmän rahaa (no aika pientä rahaa on tarjolla, tiedän). Jos nopeaa menestystä hakee, niin sitten avauskenttään voi laittaa vanhat patut ja häviää vain yhden treenin /vk.Pulla sanoi:No tuon laituri-asian tiesin mutta jos yhden tason nousu edellyttää esim 10 viikkoa niin silloin laituri kehittyy 20:ssä viikossa ja siksi niissä ei ole mitään järkeä peluuttaa keskikenttämiestä. Laitureiksi laitureita, kokeneita sellaisia, ei keskikenttämiehiä. Tämän takia sanoin, että 6 miestä.
No ihan normaaleja sijoituksia muutaman kauden pelanneelle, mutta eikös nyt puhuttu VII tai VIII -divarissa aloittavasta joukkueesta? Ei taida yli 500k irrota ilman konkurssia. Ja hukkaanhan noidenkin treeni menee jos ei osta ensin sitä kunnolista valmentajaa (muutama sata tonttua helposti).Ja esimerkkejä omista keskikenttämiehistä:
Juan Bustillo
Ostettu 21.7.2004 1. FC Unterbrunn Keit 150 000 € TSI 850
Nyt Total Skill Index (TSI): 14 980 Wage: 3 216 €/week
Paolo Bissoli
Ostettu 18.5.2004 Los Porteños Keit 49 500 € TSI 38
Nyt Total Skill Index (TSI): 11 150 Wage: 2 736 €/week
Manuel López Valdivielso
Ostettu 5.9.2004 willys team Keit 320 000 € 1 880
Nyt Total Skill Index (TSI): 12 660 Wage: 2 304 €/week
Esimerkiksi noita en nyt näet kauhean kalliina sijoituksia.
Samaa mieltä, tosin se jälleenmyyntiarvo noilla tosiaan on aika lailla 0. Ja itse saan jostain syystä omassa sarjassani parempia arvosanoja vähemmän kokeneille ja vähemmän tähtiä kerääville kavereille, kuin noille joilla tähdet vielä tuikkii, mutta TSI on hyytynyt jo jonnekin puoleen alkuperäisestä.Sitten sellainen toinen huomio ja apu mitä voisin kertoa mikäli joku ei tiedä. Eli niihin paikkoihin mihin ei ole tarkoitus panostaa moneen hetkeen on erittäin kannattavaa ostaa kokeneita kehäkettuja. sellaisia kolmekymppisiä ja ehkä vanhempiakin. Loistavilla kyvyillä varustettuja vaareja saa pirun halvalla ja he ottavat aina vähintään ne 4 tähteä pelissä. Jostain syystä moni kammoksuu sen ikäisiä pelaajia...
Arvid sanoi:Pulla, laskitko muuten paljonko sulle käytännössä maksoi tuo treenityypin vaihtaminen? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun monet tuskailevat sen kanssa.
Arvid sanoi:Mun mielestä sitä velkaa (otin 200k€) oli törkeän vaikea maksaa pois kun tulot oli 100k€/2vk luokkaa. Ei ollut varaa minkäänlaiseen henkilökuntaan ja loukkaantumiset oli aika tappoa. Mutta menestykseen on monta tietä, itse selvisin veloista vasta parilla kohtalaisella junnunostolla.
Arvid sanoi:Mun mielestä sitä velkaa (otin 200k€) oli törkeän vaikea maksaa pois kun tulot oli 100k€/2vk luokkaa. Ei ollut varaa minkäänlaiseen henkilökuntaan ja loukkaantumiset oli aika tappoa. Mutta menestykseen on monta tietä, itse selvisin veloista vasta parilla kohtalaisella junnunostolla.