hassua...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja makew
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kun pohkeita oon treenannu vain 3 sarjalla pohjenousua hackissä, niin silti pohkeet on paras lihasryhmä, aika pienillä palautuksilla ja aina "poltteeseen" asti ja pari toistoa yli. Taas hauiksia treenannu 6 sarjaa ja kehitys on aika vaisua ollut... eli ei juuri ollenkaan :(. Eli funtsin, että osa syynä on toistomäärät hauiksille lähes aina 6-8 toistoa ja pohkeille toistot 10 ylöspäin aina. Tosin välillä 6 toistojakin tuli tehtyä. Syväkyykyt tosin käy pohkeille myös, mitä tuli tehtyä kanssa. Eli tästä päästään pointtiin: ajattelin koittaa tyyliin tällästä eli hauiskääntöä tangolla 3X10-20 eikä muuta, välillä tehden keskitetty hauiskääntö arnold tyyliin seisten samoilla sarjoilla/toistoilla. Selkä treenit kun käy hauiksille kanssa niin välttämättä special hauistreenejä ei aina kannata tehdä? Ojentajajiin meinasin kuitenkin keskittyä, ovat jääneet vähälle huomiolle :(. Tää juttu ei oo ajankohtainen vasta kun tossa kuukauden parin päästä... Muistaakseni joku tällä pakkiksessa sanoi, että kaveri kasvatti kätensä pelkällä hauiskääntöä tangolla ja tehden vain 3 sarjaa. Mun mielestä tääläset on yksilöllisiä juttuja, joten ajattelin kokeilla oisko vähempi sarja määrä parempi kuin se 6-8 sarjaa hauiksille... olkapäätkin kehitty aika pienillä sarjamäärillä. Usein liioitella sarjamäärissä palautumisen jäädessä turhan pieneen, oman sietokyvyn löytäminen on mun mielestä kehityksen kannalta tärkeää :). Lisäksi toistan useaan kertaan sanomani jutun: toistomäärät, jolla tulee lihasmassa vaihtelevat ihmisillä, usein se on just 10 toistoa, mutta toisille se on 6 toistoa, toisille 15-20 toistoa tai jaloille jopa 40-50 toistoa voi tuoda lihasmassaa, joten kaikkien ei ole pakko treenata isoilla, jos se ei tuo haluttua kehitystä. Tuntuma, johtaa usein pumppiin, pumppi johtaa aika usein lihaskasvuun.
Pienillä painoilla saa paremman tuntuman, joten yleensä saan myös pienillä painoilla paremman pumpin :D tää on mun kokemuksen pohjalta tehty päätelmä, joka toimii mulla... joten yleistystä ei kannata keho asioissa juurikaan tehdä. Usein hommat täytyy itte kokeilla mikä toimii mikä ei:kippis1:. Vinkkejä kannatta kysellä toisilta ja varauksella myös toteuttaa, muistaen että kaikki ihmiset on erinlaisia. Mulle henk. koht on ihan sama ,jos joku junnu vääntää esim. penkkiä selkä kaarella, isoilla painoilla, saamatta minkäänlaista tuntumaan lihaksiinsa ja sitten itkee kun ei lihakset kasva :D. Mulle pienet painot on ollut valaiseva kokemus, jonka voin sanoa tällä hetkellä toimivan parhaiten mulle, tulevaisuudesta en voi sanoa mitään ;)

Pakko heittää tähän väliin etttä noin kaks vuotta sitten sain minäkin ahaa-elämyksen, että pienillä painoillahan saa paremman tuntuman, ja sehän varmasti tarkottaa lihaskasvua. Ja paskan marjat. Puol vuotta hinkkasin liian pienillä painoilla ja mitään ei tapahtunu. Ei kasvanu mikään muu kun semmonen kelohongan kokonen kyrpä ottaan.

Ja tästä viisastuneena teinkin päinvastoin. Tiputin sarjamäärät isoille lihasryhmille maksimissaan kuuteen sarjaan, ja pienemmille maks. neljä sarjaa. Toistot n. 6-10 ja hirveet raudat käyttöön. Sen jälkeen on kehitystä tullu tasaseen tahtiin. Eli nykyinen systeemi toimii mulla. Jokaisen pitää itse kokeilla mikä on paras omalla kohdalla.

Tunnenpa yhden kilpapyöräilijän jolla on ihan kunnioitettavat reidet, eikä se oo käyny elämänsä aikana salilla varmaan kun kolme kertaa. Eli polkemalla ne lihakset on saatu. Pakkohan tästä on päätellä et jokainen on yksilö. Jokaiselle toimii eri jutut.

Originally posted by Powerhousu
Pakko heittää tähän väliin etttä noin kaks vuotta sitten sain minäkin ahaa-elämyksen, että pienillä painoillahan saa paremman tuntuman, ja sehän varmasti tarkottaa lihaskasvua. Ja paskan marjat. Puol vuotta hinkkasin liian pienillä painoilla ja mitään ei tapahtunu. Ei kasvanu mikään muu kun semmonen kelohongan kokonen kyrpä ottaan.

Ja tästä viisastuneena teinkin päinvastoin. Tiputin sarjamäärät isoille lihasryhmille maksimissaan kuuteen sarjaan, ja pienemmille maks. neljä sarjaa. Toistot n. 6-10 ja hirveet raudat käyttöön. Sen jälkeen on kehitystä tullu tasaseen tahtiin. Eli nykyinen systeemi toimii mulla. Jokaisen pitää itse kokeilla mikä on paras omalla kohdalla.

Tunnenpa yhden kilpapyöräilijän jolla on ihan kunnioitettavat reidet, eikä se oo käyny elämänsä aikana salilla varmaan kun kolme kertaa. Eli polkemalla ne lihakset on saatu. Pakkohan tästä on päätellä et jokainen on yksilö. Jokaiselle toimii eri jutut.

niin mulla ei ainakaan toimi yhtään noi kutoset, 10 toistot niin homma skulaa :kippis1:, maksimivoiman tuotto mulla on ollu aina huono:(. kestävyys on kyllä hyvä, jos maksimipainoista laskee pari kiloa niin menee pirusti toistoja...

Edit: esim. joillain ,kun laskee saman verran painoa maksimista niin niillä menee joku 3 toistoa.

Originally posted by makew
niin mulla ei ainakaan toimi yhtään noi kutoset, 10 toistot niin homma skulaa :kippis1:, maksimivoiman tuotto mulla on ollu aina huono:(. kestävyys on kyllä hyvä, jos maksimipainoista laskee pari kiloa niin menee pirusti toistoja...

Edit: esim. joillain ,kun laskee saman verran painoa maksimista niin niillä menee joku 3 toistoa.

Täsmälleen sama juttu mulla. Maksimivoiman tuotto on aina ollu huono ja kehitystä siihen ei oo tullu oikeen minkäänlaisilla sarjoilla. Mut pääasia et lihas kasvaa ja mulla ainakin pitemmät sarjat toimii paremmin. Selkä on ainut jolle tällä hetkellä teen 6-8 toistoa, muille sit lähinnä 8-20.

Originally posted by stranger
Täsmälleen sama juttu mulla. Maksimivoiman tuotto on aina ollu huono ja kehitystä siihen ei oo tullu oikeen minkäänlaisilla sarjoilla. Mut pääasia et lihas kasvaa ja mulla ainakin pitemmät sarjat toimii paremmin. Selkä on ainut jolle tällä hetkellä teen 6-8 toistoa, muille sit lähinnä 8-20.

Selälle mulla toimii just 15-20 ehkä parhaiten, 15 toiston painoilla tuntumaa saa niin pirusti :D esim. kulmasoudussa, tekee jännityksen pidon ylhäällä 3-4 s. toimii aika hyvin

Vilkaisepa

http://www.sover.net/~timw/split.htm

Tuon artikkelin mukaan, mitä enemmän saat toistoja 80% maksimipainosta, sitä enemmän sulla on punaisia lihassoluja, ja hitaampaa kehitystä tuloksissa on tiedossa (eli olet enemmän slow-gainer tyyppiä)... :(

Tosin myös artikkelin mukaan puna/valkosolujakauma on yksilöllisesti eri joka lihaksessa, eli jos sulla on vaikkapa penassa huonot maksimit, niin silloin tod. näk. rintalihaksissa ja/tai ojentajissa on paljon punaisia lihassoluja. Kyykyssä tilanne voi taas olla ihan toinen.

Originally posted by Juza76

Tuon artikkelin mukaan, mitä enemmän saat toistoja 80% maksimipainosta, sitä enemmän sulla on punaisia lihassoluja, ja hitaampaa kehitystä tuloksissa on tiedossa (eli olet enemmän slow-gainer tyyppiä)... :(

Tähän tulokseen olen myös itse päätynyt ja sen kanssa on elettävä.

Originally posted by Juza76
Vilkaisepa

http://www.sover.net/~timw/split.htm

Tosin myös artikkelin mukaan puna/valkosolujakauma on yksilöllisesti eri joka lihaksessa, eli jos sulla on vaikkapa penassa huonot maksimit, niin silloin tod. näk. rintalihaksissa ja/tai ojentajissa on paljon punaisia lihassoluja. Kyykyssä tilanne voi taas olla ihan toinen.

Tässä on huomioitava, että se kestävyys ei ole kuitenkaan maratoonari luokkaa mutta kuitenkin huomattavasti enemmän kuin esim. iso veljellä on just päin vastoin. Iso velikin on treenannu kehotyylillä, eli mistään voimatreenistä ei ole kysymys. Jos voimaa treenais niin sitten tilanne vois olla toinen:rolleyes:. Enkä ole koskaan ollut mikään laiha, vaan lähinnä normaali, massaa tulee kun syö normaali ruoka tarpeeksi lepää, treenaa pienillä 10 toistoista ylöspäin, mulle on ihan sama mitä se penkki on kun kehotyylillä treenataan. Onhan huipullakin sellasia persoonia, jotka treenaa pienillä painoilla ja ehkä lyhyemmillä palautuksilla, Gunter vs. Ronnie Coleman, Gunter pienillä painoilla ja Ronnie aika pirun isoilla:eek:, molemmat kehonrakennuksen huipulla, päätavoite sama. Niin se vaan on :worship: ei mulla oo pieniä painoja mitään vastaan.

Edit: toi sama taulukko on Massaa! Voimaa! kirjassa, ton mukaan oon vähän yrittänyt kartoittaa noita mun toistomääriä. Treenikirja todistaa mulla ainakin, että kaikki 10 toimii parhaiten, parhaat lisä massaa tullu just 10-20 alueella. Ehkä kyse on tuntumasta ehkä yksillöllisyydestä. 80 kg kun nostin penkistä, niin sain 70 kg 12-13 toistoa, 80 % maksimista eli n. 65 kg luulisin persutuntuman perusteella 15-17 toistoa.

Ehkä olen toi slow gainer tai very high tosta välistä "Slow gainers often benefit most from 10 or more sets of 15-20 reps" toi skulaa mulla... Hyvä linkki
:kippis1:

tää on muuten mun mielestä aika kiinnostava aihe, tää voi olla joillekin yksi syy miksi ei kehity vaikka kaikki muu on kunnossa? on jäännyt kiinni niin 6 toistoihin niin kuin mä jäin:(: Täytyy sano vittu mä oon ollu tyhmä, siis enemmän kuin yleensä:D
luultavasti tää oli yksi syy miksi mun kädet on aika pienessä kunnossa... vrt. pohkeet joita treenattu alueella 10-25 toistoa, okei kutosiakin on tehty mutta suurin osa edellä mainitulla alueella

Edit: eikös hatfieldillä ollu joku oma treeni menetelmä?

Kommentoidaan tähän threadiin:
Tolla sakkeuksen neli jaolla treenatessa huomannut seuraavat asiat: kun painot on pienet pystyy keskittymään tuntumaan paremmin mutta koska tiukkoja sarjoja on aika vähän pumppi jää suht pieneksi ja näin tarkoitettukin? koska tässä treeniohjelmassa, ei ole kevyitä viikkoja ollenkaan:) mikä on aika piristävää, kuitenkin varmaankin vaihtelusta johtuen lihat on tullut aika kipeeksi. Rinta, selkät, kädet, ja pohkeet huutanut hoosiannaa... jalat tuli otettu liian kevyesti-> painoa lisää. Mutta pohkeet treenasin pienillä painoilla ja hyvällä tuntumalla niin ne oli perjantaina vielä kipeinä ja perjantaina uudestaan pohkeita pari sarjaa, kevyeillä painoilla. Olkapäitä täytyy varo näin alkuun, joten niiden lihaskivut on aika pienet. Luultavasti lihaskivut tasaantuun, kun päästää alkujärkytyksestä ohitse:), sitten kun ohjelma ei toimi enään niin vaihdan HST ohjelmaan.

Ps. Tää ei oo mikään trolli, tää toimii perkeleen hyvin mulle. Suosittelen muillekin, jos isot painot ja sarjojen loppuun asti vetäminen ei ole tuottanut toivottua tulosta:). Ja tää ohjelma on lähinnä natuille, roinaavien henkilöiden osalta, tää ohjelma ei välttämättä tälläsenään oo hyvä:rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yritätkö makew väenvänkään saada 1000 postia, vai mitä? Tota menoo kun jatkat niin ei mene pitkään. Eikä niitä pilkkujakaan tarvitse joka sanan väliin laittaa.

treenitapoja on monia, pitää löytää se mikä itselleen parhaiten sopii.

nimim. ainoastaan pohje sarjoissa yli 10toistoa.

Itse uskon, että voimatreenillä voi saada paljon massaa. Miksi?

1. Voimaharjoittelu usein kehittää taitoa liikkeessä, koska tekniikka on tärkeä osa koko hommaa. Silloin liike menee paremmin perille, mutta myös koordinaatio ja jopa tasapaino kehittyvät.

2. Lihaksia oppii aktivoimaan paremmin, niin että enemmän lihassäikeitä on mukana kun nostaa.

3. Lihakset vastaavat paremmin pitkiin sarjoihin kun on hyvä voimapohja, ja toleranssi pitkiä sajoja vastaan on alhaisempi.

4. Isot raudat koko kropan liikkeissä kasvattavat koko pakettia.

Jengi voi valittaa, että menee kestävyys kun treenaa voimaa, mutta se ei oikeastaan pidä paikkaansa; jos on parantanut maksimiaan esim 50:llä kilolla voimaharjoittelulla niin on tyypillisesti absoluuttinen kestävyys kasvanut paljon, kun taas suhteellinen kestävyys voima (maksimiin) on huonontunut hieman.

Tyypillinen ratkaisu bodaajalle olisi treenata vuorotellen voimaa ja pitempää sarjaa. Kahdessa viikossa saa jonkinlaisen adaption, mutta pidempi kausi voisi olla parempi.

Itse olen henkeen ja vereen Mega Duty -miehiä! Toimii mulla perkeleen hyvin!
Tästä KP:lle isot crediitit...vai miten sen nykynuoriso ilmaisee?;)

Toki välillä pidempää sarjaa pienemmillä painoilla, mutta sekin on yleensä vaan kuurien välissä hinkkaamista. Itse en pienillä painoilla treenatessa kasva paskan vertaa. Vähän samat "ongelmat" kuin Supermassallakin. Tyylipuhtaat suoritukset ja pienet painot eivät yksikertaisesti toimi mulla.

Olen löytänyt etsimäni, kiitos! :worship:

Originally posted by msj81
Yritätkö makew väenvänkään saada 1000 postia, vai mitä? Tota menoo kun jatkat niin ei mene pitkään. Eikä niitä pilkkujakaan tarvitse joka sanan väliin laittaa.

Joo :rolleyes:

Originally posted by paistijauheliha
Itse olen henkeen ja vereen Mega Duty -miehiä! Toimii mulla perkeleen hyvin!
Tästä KP:lle isot crediitit...vai miten sen nykynuoriso ilmaisee?;)

Toki välillä pidempää sarjaa pienemmillä painoilla, mutta sekin on yleensä vaan kuurien välissä hinkkaamista. Itse en pienillä painoilla treenatessa kasva paskan vertaa. Vähän samat "ongelmat" kuin Supermassallakin. Tyylipuhtaat suoritukset ja pienet painot eivät yksikertaisesti toimi mulla.

Olen löytänyt etsimäni, kiitos! :worship:

No tästä esimerkistä huomaan, miten eri toistot toimii toisilla...
Tärkeintä on löytää se oma toistoalue ja kehittyä:kippis1:.

Originally posted by Ämmbee
Itse uskon, että voimatreenillä voi saada paljon massaa. Miksi?

Jengi voi valittaa, että menee kestävyys kun treenaa voimaa, mutta se ei oikeastaan pidä paikkaansa; jos on parantanut maksimiaan esim 50:llä kilolla voimaharjoittelulla niin on tyypillisesti absoluuttinen kestävyys kasvanut paljon, kun taas suhteellinen kestävyys voima (maksimiin) on huonontunut hieman.

No toi vähän riippuu tehdäänkö 1-4 toistoilla vai 5-6 toistoilla?
1-4 toistot muistaakseni lisäävät massaa todella vähän, 5-6 toistot lisäävät myös massaa ja voimaa. Mulle vaan ei skulaa noin 5-6 toistot, massan hankinnassa, voimaa tulis kyllä mutta kun ei hirveesti kiinnosta.

No toi vähän riippuu tehdäänkö 1-4 toistoilla vai 5-6 toistoilla?
1-4 toistot muistaakseni lisäävät massaa todella vähän, 5-6 toistot lisäävät myös massaa ja voimaa. Mulle vaan ei skulaa noin 5-6 toistot, massan hankinnassa, voimaa tulis kyllä mutta kun ei hirveesti kiinnosta.
Etkö lukenut mitä minä kirjoitin... vai onko se mielestäsi tarua ?

Eli: lisääntynyt voima voisi olla hyödyksi kun treenaa massaa varten. Kulkeehan ne ikään kuin käsi kädessä, voima ja massa.

Sain äsken leuanveto maksimiksi ~ 90 kg. Oma paino on 70 kg, ja ilman lisäpainoja menee 8-10 hyvällä tyylillä tehtyä leukaa vastaotteella. Eli pitkällä liikeradalla, rauhallisella alastulo vaiheella, ja veto vaiheessa pyrin tietenkin mahdollisimman paljon käyttämään latseja.

Lasketaan: 90 kg * 0,8 => 72 kg (oma paino kun on 70 kg, niin..)

Tuosta voidaan päätellä, että mulle taitais toimia ainakin selälle ja hauiksille alle kympin sarjat! Eikös? :confused:
En ainakaan oo mikään kestävyyshirmu, se nyt sentään on selvä.

Täytyy varmaan koittaa tuota ainakin penkissä (pystyy päättelemään rinnan ja ojentajat), hauiskäännössäkin vielä :evil:, pystypunnerruksessa ja jossain jalkaliikkeessä.

En tiedä onko tää nyt aivan turhaa, mutta kokeillaan nyt. :david:

Suositut

Back
Ylös Bottom