Kun pohkeita oon treenannu vain 3 sarjalla pohjenousua hackissä, niin silti pohkeet on paras lihasryhmä, aika pienillä palautuksilla ja aina "poltteeseen" asti ja pari toistoa yli. Taas hauiksia treenannu 6 sarjaa ja kehitys on aika vaisua ollut... eli ei juuri ollenkaan :(. Eli funtsin, että osa syynä on toistomäärät hauiksille lähes aina 6-8 toistoa ja pohkeille toistot 10 ylöspäin aina. Tosin välillä 6 toistojakin tuli tehtyä. Syväkyykyt tosin käy pohkeille myös, mitä tuli tehtyä kanssa. Eli tästä päästään pointtiin: ajattelin koittaa tyyliin tällästä eli hauiskääntöä tangolla 3X10-20 eikä muuta, välillä tehden keskitetty hauiskääntö arnold tyyliin seisten samoilla sarjoilla/toistoilla. Selkä treenit kun käy hauiksille kanssa niin välttämättä special hauistreenejä ei aina kannata tehdä? Ojentajajiin meinasin kuitenkin keskittyä, ovat jääneet vähälle huomiolle :(. Tää juttu ei oo ajankohtainen vasta kun tossa kuukauden parin päästä... Muistaakseni joku tällä pakkiksessa sanoi, että kaveri kasvatti kätensä pelkällä hauiskääntöä tangolla ja tehden vain 3 sarjaa. Mun mielestä tääläset on yksilöllisiä juttuja, joten ajattelin kokeilla oisko vähempi sarja määrä parempi kuin se 6-8 sarjaa hauiksille... olkapäätkin kehitty aika pienillä sarjamäärillä. Usein liioitella sarjamäärissä palautumisen jäädessä turhan pieneen, oman sietokyvyn löytäminen on mun mielestä kehityksen kannalta tärkeää . Lisäksi toistan useaan kertaan sanomani jutun: toistomäärät, jolla tulee lihasmassa vaihtelevat ihmisillä, usein se on just 10 toistoa, mutta toisille se on 6 toistoa, toisille 15-20 toistoa tai jaloille jopa 40-50 toistoa voi tuoda lihasmassaa, joten kaikkien ei ole pakko treenata isoilla, jos se ei tuo haluttua kehitystä. Tuntuma, johtaa usein pumppiin, pumppi johtaa aika usein lihaskasvuun.
Pienillä painoilla saa paremman tuntuman, joten yleensä saan myös pienillä painoilla paremman pumpin :D tää on mun kokemuksen pohjalta tehty päätelmä, joka toimii mulla... joten yleistystä ei kannata keho asioissa juurikaan tehdä. Usein hommat täytyy itte kokeilla mikä toimii mikä ei:kippis1:. Vinkkejä kannatta kysellä toisilta ja varauksella myös toteuttaa, muistaen että kaikki ihmiset on erinlaisia. Mulle henk. koht on ihan sama ,jos joku junnu vääntää esim. penkkiä selkä kaarella, isoilla painoilla, saamatta minkäänlaista tuntumaan lihaksiinsa ja sitten itkee kun ei lihakset kasva :D. Mulle pienet painot on ollut valaiseva kokemus, jonka voin sanoa tällä hetkellä toimivan parhaiten mulle, tulevaisuudesta en voi sanoa mitään ;)
Pienillä painoilla saa paremman tuntuman, joten yleensä saan myös pienillä painoilla paremman pumpin :D tää on mun kokemuksen pohjalta tehty päätelmä, joka toimii mulla... joten yleistystä ei kannata keho asioissa juurikaan tehdä. Usein hommat täytyy itte kokeilla mikä toimii mikä ei:kippis1:. Vinkkejä kannatta kysellä toisilta ja varauksella myös toteuttaa, muistaen että kaikki ihmiset on erinlaisia. Mulle henk. koht on ihan sama ,jos joku junnu vääntää esim. penkkiä selkä kaarella, isoilla painoilla, saamatta minkäänlaista tuntumaan lihaksiinsa ja sitten itkee kun ei lihakset kasva :D. Mulle pienet painot on ollut valaiseva kokemus, jonka voin sanoa tällä hetkellä toimivan parhaiten mulle, tulevaisuudesta en voi sanoa mitään ;)